του Παντελή Σαββίδη
Λεπτομερώς θα γράψω την άποψή μου σε άρθρο. Εδω θα περιοριστώ σε επιγραμματικές αναφορές.
1.-Μπήκαμε, ήδη, στην εποχή μιας νέας επανάστασης που θα κυριαρχείται απο την Τεχνητή Νοημοσύνη.
2.-Η συνύπαρξη ανθρώπου και ευφυούς μηχανής θα συμβεί στο προσδόκιμο της ηλικίας ενός σημερινού μεσήλικα.
3.-Δεν είμαι οπαδός των συνομοσιολογικών θεωριών αλλά αν έκανα μια έκπτωση θα έλεγα πως ο κορονοϊός κατασκευάστηκε για να επιταχύνει το μεταβατικό στάδιο εισόδου στη νέα εποχή.Αυτό που ζούμε είναι μια prova generale εθισμού στη ζωή του διαδικτύου. Το άλλο που κάνει ο κορονοίός είναι πως προτιμά τους ηλικιωμένους. Ειρήσθω εν παρόδω πως στη νέα εποχή οι ηλικιωμένοι δεν μπορούν να συνηθίσουν τον ψηφιακό κόσμο και η ύπαρξή τους είναι μια οικονομική αιμορραγία του νέου συστήματος. Άρα ανεπιθύμητοι.
4.-Η εποχή που ζούμε μπορεί να συγκριθεί, μόνο, με την εποχή της βιομηχανικής επανάστασης. Τότε εμφανίστηκαν και οι λουδίτες οι οποίοι κατέστρεφαν τις μηχανές διότι τους στερούσαν την εργασία. Σήμερα ως λουδιτισμός θα μπορούσε να χαρακτηριστεί το κίνημα των θρησκόληπτων αλλά οι περισσότεροι δεν γνωρίζουν τον ψηφιακό κόσμο. Καλοί λουδίτες θα ήσαν οι χάκερς αλλά χάκερ και λουδίτης είναι έννοιες ασύμβατες.
5.-Η εποχή στην οποία εισήλθαμε μπορεί να αποβεί επαναστατική για την ανθρωπότητα υπο προϋποθέσεις. Υπο άλλες προϋποθέσεις μπορεί να είναι ο απόλυτος ολοκληρωτισμός.
6.-Αυτό θα κριθεί και απο τους νέους πολιτικούς φορείς που θα συγκροτηθούν.Πάντως, οι υπάρχοντες είναι αναχρονιστικοί.
Μην είστε τόσο σίγουρος…
1. Η νέα τεχνολογική επανάσταση είναι marketing: Απέτυχε να προβλέψει την εκλογή Trump, απέτυχε να βρει φάρμακο για τον ιο, και στηριζόμαστε στο κινίνο του 19ου αιώνα.
2. Αυτό συμβαίνει ήδη όταν οδηγώ αυτοκίνητο. Αρχές 20ου αι.
3. Βάλτε ηλικιωμένο να διαβάσει φυσική, ή φιλοσοφία, κτλ. και θα πάρετε τα ίδια αποτελέσματα. Η εμπειρία τους όμως στον πραγματικό κόσμο, είναι αξεπέραστη. Μαγειρεύουν π.χ. πολύ καλύτερα.
4. Οι λουδίτες κατέστρεφαν τους μεγάλους αργαλειούς, όχι τους μικρούς, ως μέσο πίεσης στον εργοστασιάρχη για αυξήσεις μισθών. Αναγνώριζαν την ευκολία που τους πρόσφεραν οι μηχανές, δεν ήταν εναντίων, παρά το μύθο.
5-6 Εκτιμήσεις…. ο καθένας κάνει τις δικές του.
Σε αντίθεση με τον πρώτο σχολιαστή (που τα βλέπει όλα λάθος) βρίσκω ολόσωστα όλα τα σημεία. Και πιστεύω ότι το άρθρο ενός μαθηματικού θα φωτίσει όσο κανένα άλλο το ποιόν της νέας κοινωνικής συνθήκης.
Η νέα τεχνολογία αποτελεί εκδήλωση μιας Μεγάλης Τεχνικής και Επιστημονικής Επανάστασης με τρομερές κοινωνικές ανατροπές που έχουν ήδη συντελεστεί.
Όπως το θέτετε εξ αρχής, πρόκειται για άγνωστες στον κοινό θνητό εξελίξεις της τεχνο-επιστήμης με κυρίαρχη την Τεχνητή Νοημοσύνη. Το μυαλουδάκι μας όμως έχει μείνει στη νευτώνεια μηχανική. Όπως φαίνεται στα λόγια του σχολιαστή, εμείς νομίζουμε ότι ζούμε ακόμα στο περιβάλλον της αισθητής πραγματικότητας, ενώ αυτό που απαιτεί το νέο περιβάλλον είναι να κολυμπάμε σε νερά εκτός εμπειρικού κόσμου. Μόνο με μαθηματικές σχέσεις παριστάνεται το μη Ευκλείδειο Σύμπαν.
Τα κόμματα, ήδη καταντήσει απολιθώματα.
Αν δεν κυβερνούσαν οι γιατροί, αυτή τη στιγμή δεν θέλω να σκεφτώ τι θα είχε συμβεί. Τα διοικούντα την Αυτοκρατορία μεγάλα κράτη, ήξεραν τι έρχεται. Όλοι οι αρμόδιοι για τέτοιες κρίσεις μετείχαν τον Οκτώβριο στην «προετοιμασία» του συμβάντος, στην «άσκηση ετοιμότητας» 201. Δηλαδή να μην υπάρχει προετοιμασία αλλά μεγάλο θανατικό, μεγάλος φόβος.
Δεδομένου ότι ο μεγάλος εγκλεισμός είναι ιατρικό-ανθρωπιστικό μάνατζμεντ, δεν είναι η χειρότερη απειλή.
Η χειραγώγηση είναι εφικτή μόνον πάνω στο έδαφος του φόβου. Κάτι που φροντίζουν μεθοδικά όλοι οι μετέχοντες στο ήδη νέο σύστημα ΒιοΕξουσίας.
Τον ΒιοΟλοκληρωτισμό τον έχουμε πια στο τσεπάκι μας γιατί ήδη μεταμορφωθήκαμε σε συμμορφωμένες-φοβισμένες υπαρξούλες.
Όπως επισημαίνετε αλλού (στις 9/4), δεν γίνεται να αποδεχόμαστε την καταστρατήγηση του Συντάγματος σαν να μην έχει διαρραγεί η Δημοκρατία. Να βρούμε άλλα ονόματα που να ταιριάζουν στις νέες ανάγκες αντί να βολευόμαστε με ψευδαισθήσεις διατηρώντας παλιές έννοιες για νέα δεδομένα.
Και κάπου αλλού, πάλι, γράψατε για τη διαφορά του υπηκόου από τον πολίτη. Ο υπήκοος τα βλέπει όλα «ίσωμα», κατά τις επιταγές του κυρίαρχου ιδεολογήματος. Ο πολίτης βλέπει ότι η δημοκρατία παύει όταν νεκρώνονται οι διαδικασίες της, αλλά και όταν από κοινοβουλευτικό σύστημα γίνεται κομματοκρατία και μετά, ιδιωτική δεσποτεία ατομικών μάνατζερ και πουλημένων συμμοριών.
“5.-Η εποχή στην οποία εισήλθαμε μπορεί να αποβεί επαναστατική για την ανθρωπότητα υπο προϋποθέσεις. Υπο άλλες προϋποθέσεις μπορεί να είναι ο απόλυτος ολοκληρωτισμός.” τοῦ Παντελῆ Σαββίδη.
Ὁπωσδήποτε πρέπει νά ἐπιμείνουμε νά τονισθεῖ ἀκόμα καί νομοθετικά ὅτι ζοῦμε εἰδικές συνθῆκες, γιατί ἄν κάποιοι τώρα εἶναι καλοπροαίρετοι, στό μέλλον δέν ξέρουμε ἄν θά συμβεῖ τό ἴδιο, ἄν παραστεῖ ἀνάγκη.
“Αν δεν κυβερνούσαν οι γιατροί, αυτή τη στιγμή δεν θέλω να σκεφτώ τι θα είχε συμβεί. ” τῆς Μαρίας Μ. Δέν κυβερνοῦν οἱ γιατροί, ἀλλά οἱ γιατροί σέ αὐτή τήν κρίσιμη περίοδο κυβερνοῦν τόν ἑαυτό τους, τιμώντας τόν ὅρκο τους. Μία ἄλλη ὁμάδα πού τιμοῦν τήν ἐπιστήμη τους στήν Ἑλλάδα, εἶναι οἱ ἀρχαιολόγοι, ἄσχετο καί ὄχι συγκρίσιμο ἀλλά ἐνδεικτικό τοῦ τί σημαίνει νά εἶσαι ἐνεργός καί ὑπεύθυνος πολίτης.