Γιούλα Ζαχιώτη
Χιλιάδες επιβάτες πέρασαν τις διακοπές τους, για ώρες ακόμη και μέρες στα αεροδρόμια αντί για τους τουριστικούς τους προορισμούς, λόγω της έλλειψης προσωπικού, με το Bloomberg να καταφράφει τις καλύτερες και τις χειρότερες αεροπορικές εταιρείες στις ακυρώσεις πτήσεων μεταξύ 19 εταιρειών σε όλο τον κόσμο.
Από την έρευνα προέκυψε οτι, οι επιβάτες που πετούν αυτό το καλοκαίρι με την Virgin Australia και την ολλανδική αεροπορική εταιρεία KLM υφίστανται μερικές από τις μεγαλύτερες ακυρώσεις στα ταξίδια καθώς οι εταιρείες αντιμετωπίζουν τις μεγαλύτερες ελλείψεις προσωπικού.
Η Virgin Australia ανακηρύχθηκε ως η χειρότερη αεροπορική εταιρεία καθώς ακύρωσε το μεγαλύτερο ποσοστό πτήσεων μεταξύ Μαΐου και 26 Ιουλίου, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας αναλύσεων Cirium.
Ακύρωσε σχεδόν 2.200 πτήσεις τους τρεις αυτούς μήνες, που αντιστοιχούν στο 5,9% των προγραμματισμένων πτήσεων της έναντι 1,4% την ίδια περίοδο το 2019.
Η Air New Zealand Ltd., η Qantas με έδρα το Σύδνεϋ και η Deutsche Lufthansa AG, η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Ευρώπης, ολοκληρώνουν την πεντάδα των χειρότερων αεροπορικών εταιρειών με τη Singapore Airlines Ltd. να ανακηρύσσεται ως η καλύτερη εταιρεία καθώς ακύρωσε μόλις το 0,1% των προγραμματισμένων της πτήσεων.
Μετά την απόλυση δεκάδων χιλιάδων πιλότων, πληρώματος πτήσης, χειριστών αποσκευών και προσωπικού ασφαλείας κατά τη διάρκεια της πανδημίας, η αεροπορική βιομηχανία δεν κατάφερε να επαναπροσλάβει όλο αυτό το προσωπικό εγκαίρως με αποτέλεσμα ακόμη και ηχηρά ονόματα της βιομηχανίας να χάσουν την αξιοπιστία τους και να εκτεθούν.
Στην έρευνα δεν συγκαταλέγονται οι κινεζικές αεροπορικές εταιρείες, τη δεύτερη μεγαλύτερη αεροπορική αγορά στον κόσμο πριν από τον Covid, καθώς παραμένει σε μεγάλο βαθμό κλειστή για διεθνείς πτήσεις.
Οι χειρότερες εταιρείες στην Ευρώπη
Η KLM, ο ολλανδικός βραχίονας της Air France-KLM, ανέφερε οτι οι ακυρώσεις πτήσεων για διάφορους λόγους, συμπεριλαμβανομένης της έλλειψης προσωπικού ασφαλείας του αεροδρομίου, ενώ ο Διευθύνων Σύμβουλος της Air New Zealand, Γκρεγκ Φόραν, δήλωσε ότι το πρόγραμμα της αεροπορικής εταιρείας έχει διαταραχθεί λόγω των έντονων καιρικών φαινομένων ενώ τριπλασιάστηκε το ποσοστό των εργαζομένων του που μολύνθηκαν από covid.
Η Lufthansa, είναι η ευρωπαϊκή εταιρεία που αντιμετώπισε τον Ιούλιο τα μεγαλύτερα προβλήματα καθώς ακύρωσε σχεδόν 3.000 πτήσεις από τα αεροδρόμια της Φρανκφούρτης και του Μονάχου, με χιλιάδες επιβάτες να έχουν ζητήσει αποζημίωση για τις χαμένες τους πτήσεις.
Η Virgin Australia, η οποία εκτελεί τις λιγότερες υπερπόντιες πτήσεις μεταξύ του ομίλου, ξεπέρασε ακόμη και τον ανταγωνιστή της την Qantas, σε ακυρώσεις πτήσεων τους τελευταίου πέντε μήνες έως τον Ιούνιο, με βάση τα στοιχεία της αυστραλιανής κυβέρνησης που χρησιμοποιεί η Virgin για να αξιολογήσει τις εγχώριες επιδόσεις της.
Το αεροδρόμιο του Σίδνεϊ δυσκολεύεται να καλύψει τη μεγάλη ζήτηση καθώς οι Αυστραλοί ανυπομονούν να ταξιδέψουν και πάλι μετά τα σκληρά lockdown που επιβλήθηκαν τα τελευταία δύο χρόνια στη χώρα αντιμετωπίσει την ανάκαμψη της ζήτησης σε μια χώρα που απελπίζεται να πετάξει ξανά μετά το κλείσιμο των συνόρων της για δύο χρόνια. Η Qantas, ο μεγαλύτερος αερομεταφορέας της Αυστραλίας, αλλά και η Virgin, έχουν μπει στο στόχαστρο των δυσαρεστημένο επιβατών οι οποίοι αφήσουν δυσμενή σχόλια στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Όμως και η Βρετανία έχει βυθιστεί στο ταξιδιωτικό χάος με το αεροδρόμιο Χίθροου του Λονδίνου, να έχει ανακοινώσει ένα ανώτατο όριο δύο μηνών στην ημερήσια επιβατική κίνηση για να περιορίσει τα προβλήματα που προκλήθηκαν από τις ακυρώσεις πτήσεων αλλά και ένα απίστευτο μπέρδεμα με τις αποσκευές.