του Κ. ΚΥΡΙΑΚΟΠΟΥΛΟΥ
Σχετικά με τον εορτασμό για τα 200 χρόνια από την Επανάσταση του 1821 και επειδή αρκετοί φίλοι ρωτούν, θα θέλαμε να ξεκαθαρίσουμε τα εξής και θα το κάνουμε με σαφή και απόλυτο τρόπο…
Πρώτον: Η επιλογή της Αγγελόπουλου και της ομάδας της, ήταν ΠΟΛΙΤΙΚΗ επιλογή. Και η “αρμοδιότητα” που της έχει ανατεθεί, είναι συγκεκριμένη. Είναι αρμοδιότητα που προσβλέπει στον εκτεταμένο αποσυμβολισμό ηρώων, συμβόλων, θεσμών και αντιλήψεων, όπως επίσης στην απαξίωση έως και πλήρη αποσιώπηση όλων αυτών που προσέδωσαν συγκεκριμένη ταυτότητα στην Εθνεγερσία. Αυτό έχουμε απέναντί μας και όχι ένα απροσδιόριστο και ασαφές νεφέλωμα που αρκεί να καταγγέλλεται γενικώς.
Δεύτερον: Οι συγκεκριμένες επιδιώξεις δεν είναι προϊόν εμμονών και αλληλουχίας στρεβλών ή λαθεμένων αντιλήψεων κάποιων μελών της ομάδας Αγγελοπούλου, αλλά ουσιαστικό μέρος μιας συγκεκριμένης ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ αντίληψης που αφορά στην φυσιογνωμία του αυριανού ΠΟΛΙΤΗ που επιδιώκουν να “παράγεται” σε αυτήν την χώρα. Αυτό έχουμε υποχρέωση να ακυρώσουμε και αυτός είναι ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ στόχος.
Τρίτον: Η απάντηση στο εθνομηδενιστικό και ελιτίστικο έκτρωμα της ομάδας Αγγελοπούλου, πρέπει να είναι εξόχως ΠΟΛΙΤΙΚΗ. Σε διαφορετική περίπτωση… Απλά ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΠΑΝΤΗΣΗ. Υπάρχει ελιτίστικη διολίσθηση στην υποτιθέμενα απολιτίκ λογική που αναπαράγει αυταπάτες και που σε τελευταία ανάλυση είναι η λογική της ομάδας Αγγελοπούλου. Σε ότι μας αφορά, είμαστε βέβαιοι ότι αυτό οι Έλληνες πολίτες ΔΕΝ το θέλουν.
Τέταρτον: Τα κρίσιμα στοιχήματα όπως και τα ανεκπλήρωτα αιτήματα – οράματα των εξεγερμένων, ΔΕΝ αναδεικνύονται με άχρωμες και απολιτίκ λογικές.
- Το ζήτημα της εξάρτησης…
- Το πρόβλημα του εθνικού διχασμού…
- Η διαχρονική στάση των “συμμάχων” απέναντι στην χώρα…
- Η κοινωνική διάσταση της εξέγερσης…
- Οι αποτυχημένες εξεγέρσεις και η αποτίμηση των αιτιών που οδήγησαν σ’ αυτές…
- Ο ρόλος της εκκλησίας – κλήρου…
- Ο ρόλος των μεγάλων δυνάμεων…
- Οι αντιθέσεις των ισχυρών…
- Ο ρόλος της Δικαιοσύνης…
- Τα εργαλεία της μεταεξεγερσιακής πρόσδεσης της χώρας στα δεσμά της εξάρτησης…
Είναι μερικά μόνο από τα ζητήματα που θα πρέπει να αναδειχτούν, βαδίζοντας για την υποδοχή των 200 χρόνων. Πως θα τολμήσεις να μιλήσεις γι’ αυτά, αν ξορκίζεις την πολιτική πρωί, μεσημέρι και βράδυ;
Και φυσικά όλα τούτα, σε καμία περίπτωση δεν αποσυνδέονται από τις σύγχρονες πολιτικές και γεωπολιτικές προκλήσεις με τις οποίες βρίσκεται αντιμέτωπος ο Ελληνικός λαός και η πατρίδα μας σε τελευταία ανάλυση.
- Η ομάδα Αγγελοπούλου, έχει κάθε λόγο να τα αποσυνδέσει και να αποπολιτικοποιήσει αυτήν την διαδρομή προς τα 200 χρόνια…
- Η Ελληνική κοινωνία όμως, έχει δεκάδες λόγους να μην ενδώσει στο απολιτίκ παραμύθι, και να μην διολισθήσει από το παράθυρο, σε αυτό που θέλει να βάλει από την πόρτα η ομάδα Αγγελοπούλου.
Ας μην παρασυρθούμε λοιπόν από την λαγνεία των δήθεν απολιτίκ συνθημάτων. Η επέτειος των 200 χρόνων από την εξέγερση, είναι πρωτίστως πρόκληση για ουσιαστική ΠΟΛΙΤΙΚΗ συζήτηση και δράση, αλλά κυρίως για την διαμόρφωση μιας ισχυρής δημοκρατικής και πατριωτικής πλειοψηφίας μέσα στην κοινωνία.
Αυτό συνιστά υπεύθυνη και επιβεβλημένη ΠΟΛΙΤΙΚΗ στάση, και σε καμία περίπτωση ΔΕΝ ταυτίζεται με το ΚΟΜΜΑΤΙΚΟ καπέλωμα. Οι λέξεις έχουν συγκεκριμένο περιεχόμενο και καλό είναι να μην χάσουμε τον λογαριασμό.
Οι εξελίξεις αναμένεται να είναι ραγδαίες. Ή θα πάρουμε στα χέρια μας την τύχη της χώρας ή θα την εγκαταλείψουμε στην μοίρα της παρασυρμένοι από τα απολιτίκ θυμιατά και όπου βγεί…
Θα επανέλθουμε… Για όλους μας άλλωστε είναι ώρες ευθύνης…
Επειδή το ζήτημα είναι πολιτικό,
είμαστε υποχρεωμένοι να ξεκαθαρίζουμε ΌΛΟΙ και σε ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ βάση τα ύπουλα ΝΟΗΜΑΤΑ που έχουν στόχο την καθήλωση της σκέψης και της ψυχής μας.
Η Ιδεολογία και όλοι οι ψυχικοί χειρισμοί του Συστήματος Κοινωνικού Ελέγχου λειτουργούν με δήθεν αθώες έννοιες που κρύβουν τον μεταμοντέρνο ολοκληρωτισμό.
Παράδειγμα: Όταν η Γ. Αγγελοπούλου αναφέρεται στην κοινωνία εννοεί την «κοινωνία πολιτών» όπως όλοι οι υπηρέτες της Ιδιωτικής Δεσποτείας, η οποία κρύβει ότι πήρε τη θέση της Δημόσιας-κρατικής εξουσίας με το όνομα «Διακυβέρνηση».
Η «κοινωνία των πολιτών» είναι η ιδεολογική Σημασία που ακυρώνει την Κοινωνία αντιπαραθέτοντας στο συλλογικό Είναι τα ατομικά-ιδιωτικά συμφέροντα.
Μάλιστα, λέγοντας η Γ. Αγγελοπούλου ότι η «συμμετοχή» των Ιδιωτών αποτελεί ‘καταστατικό στοιχείο του έργου της Επιτροπής’, εννοεί αυτό που καταλάβαμε με την Θάτσερ: ‘δεν υπάρχει πλέον κοινωνία, μόνον άτομα’.
Επίσης, χρησιμοποιεί τα επικοινωνιακά κόλπα της Βιοπολιτικής: Αυτοί που θα προτείνουν «άρθρα για τα χρονολόγια» (όχι δικές τους θέσεις), αφού η πρόταση θα ελεγχθεί, θα αναρτάται και θα αναγράφεται το όνομα του ιδιώτη ‘αφού πιστεύουμε ότι δίνει χαρά σε κάποιον να βλέπει να συνδέεται το όνομά του με τον επίσημο ιστότοπο του Εθνικού Εορτασμού’
Συμφωνώ με το άρθρο. Όπως έχω γράψει και παλαιότερα, έχω την αίσθηση ότι σκοπός τής επιτροπής(*) αυτής δεν είναι ο εορτασμός και η απόδοση τιμής στα 200 χρόνια από την Εθνεγερσία, αλλά απλώς η αναθεώρηση (το ξαναγράψιμο) τής Ιστορίας, σύμφωνα με τις εθνομηδενιστικές ιδεοληψίες των μελών που την απαρτίζουν. Ο Μητσοτάκης, εθνομηδενιστής και ο ίδιος (διατί να το κρύψομεν, άλλωστε;), φέρει ακεραία την ευθύνη γι αυτό, διότι προσωπική επιλογή του ήταν η Αγγελοπούλου και βεβαίως γνώριζε ποιαν διόριζε πού και γιατί. Αυτό εξηγεί και την μη αντίδρασή του σε κάποια απαράδεκτα δημοσιεύματα στην ιστοσελίδα τής περί ου ο λόγος επιτροπής.
Καλό θα ήταν να υποστηριχθεί η προσπάθεια τής Κυρίας Μαρίας Νεγρεπόντη-Δελιβάνη:
ΤΙΜΗ ΣΤΟ ’21 ___ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΠΑΡΑΛΛΗΛΟΥ ΕΟΡΤΑΣΜΟΥ ΓΙΑ ΤΑ 200 ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΑΡΞΗ ΤΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ ΤΟΥ 1821
Ο ΠΑΤΡΙΩΤΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΦΙΧΤΑΓΚΑΛΙΑΖΕΙ ΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ “ΤΙΜΗ ΣΤΟ 21”
____________________________
(*) Άραγε, γιατί το ξενόγλωσσο όνομα τής επιτροπής είναι “Greece 2021” και όχι “Hellas 2021”, όπως είναι το επίσημο άλλα και σωστό όνομα τής χώρας μας;
Σημασία έχει να συνειδητοποιήσει η κ. Δελιβάνη ότι υπάρχει διαφορά ανάμεσα στην πολιτικοποίηση και την κομματικοποίηση, διότι αν συνεχίσει να παρεμβαίνει καθημερινά καταγγέλοντας την πολιτικοποίηση, τότε θα ικανοποιήσει μεν κάποιους, αλλά σύντομα η πολύ ενδιαφέρουσα πρωτοβουλία της θα αποδυναμωθεί εκ των έσω και σίγουρα δεν θα αποτελέσει ουσιαστική απάντηση στις απαράδεκτες επιδιώξεις της Αγγελοπούλου. Και θα είναι κρίμα να υπάρξει μια τέτοια εξέλιξη.
Απορώ γιατί γράφεις με το δικό μου ψευδώνυμο. Τι ακριβώς θέλεις να παραστήσεις; Δεν υπάρχει κατοχύρωση ψευδωνύμων, αλλά δεν βλέπω και τι νόημα έχει αυτό που κάνεις.