Γράφει ο Παντελής Σαββίδης
Με συγχωρείτε που θα σας δυσαρεστήσω, αλλά η σχέση της Ελλάδας (ως χώρα) και των Ελλήνων (ως κοινωνία) με τη δημοκρατία δεν είναι η φαντασιακή πρόσληψη που έχουμε κάνει. Δημοκρατία δεν είναι να ψηφίζουμε κάθε 4 χρόνια, με τα εκβιαστικά μάλιστα διλήμματα που μας θέτουν, ούτε και να λέμε ό,τι θέλουμε. Η δημοκρατία έχει θεσμούς τους οποίους σέβονται πρωτίστως όσοι ασκούν εξουσία, έχει τρόπο λειτουργίας, έχει αντίβαρα. Έχει και πολλά άλλα με τα οποία ως κοινωνία δεν είμαστε ιδιαιτέρως εθισμένοι, οπότε αρκούμαστε σε αυτά που γνωρίζουμε.
Καθώς οδεύουμε προς τις δεύτερες εκλογές, ο κ. Μητσοτάκης μάς εκβίασε πως θα πάμε και σε άλλες μέχρι να πάρει την πολυπόθητη αυτοδυναμία – ορισμένα αποστήματα από το ελληνικό βαθύ κράτος έχουν σπάσει.
Από το πρώτο απόστημα αποκαλύφθηκε η σχέση του ελληνικού κράτους με τη μουσουλμανική μειονότητα, με αφορμή όσα είπε στη Θράκη τις τελευταίες ημέρες η κ. Ντόρα Μπακογιάννη. Συγκεκριμένα, ανέφερε στη μειονότητα πως αυτή τους βοηθάει αλλά για να μπορεί να συνεχίσει να τους βοηθάει θα πρέπει να ψηφίσουν το κόμμα της. Νωρίτερα, ο αδελφός της –πρώην πρωθυπουργός και πιθανότερος διεκδικητής της κυβέρνησης μετά τις εκλογές της άλλης Κυριακής, Κυριάκος Μητσοτάκης–, είχε καταγγείλει ότι η μειονότητα στη Θράκη ψήφισε ΣΥΡΙΖΑ καθοδηγούμενη από το τουρκικό προξενείο της Κομοτηνής. Ποιον κατήγγειλε δεν έγινε σαφές· κατήγγειλε τον ΣΥΡΙΖΑ επειδή δέχθηκε τη βοήθεια του προξενείου ή την Τουρκία, οι υπάλληλοι της οποίας υπερβαίνουν τις αρμοδιότητες που δίνουν στους διπλωμάτες οι διεθνείς συμβάσεις;
Ο κ. Τσίπρας δεν είχε πρόβλημα με τη μεθοδευμένη υποστήριξη υποψηφίου του από το προξενείο. Ψήφοι να ‘ναι και ό,τι να ‘ναι. Ούτε ο κ. Μητσοτάκης ούτε η αδελφή του θα είχαν πρόβλημα αν οι ψήφοι διοχετεύονταν με την ίδια μέθοδο στο κόμμα τους αντί για τον ΣΥΡΙΖΑ. Οι ρόλοι σε μια τέτοια περίπτωση θα αντιστρέφονταν. Ο κ. Τσίπρας θα έκανε την καταγγελία και ο κ. Μητσοτάκης θα ποιούσε την νήσσαν. Φαίνονται να μην έχουν πρόβλημα ούτε οι κομματικοί των δύο πλευρών. Θεωρούν το παιχνίδι δεδομένο. Το ζήτημα είναι ποιος θα κερδίσει την εξουσία και ποιος θα την απολαύσει παρέα με τους οπαδούς του.
Εκείνη που θα έχει πρόβλημα –αλλά δεν μπορεί να το εκφράσει– είναι η ελληνική πολιτεία της οποίας οι ταγοί θυσιάζουν την υπόστασή της στις κομματικές τους σκοπιμότητες.
Καταρχάς αποκαλύφθηκε στο ευρύ κοινό ο ρόλος του προξενείου. Οι δημοσιογράφοι και όσοι έπρεπε να τον γνωρίζουν τον ήξεραν καλά, αλλά τώρα αποκαλύφθηκε διά στόματος Κυριάκου Μητσοτάκη – και δεν αποκαλύφθηκε για να ληφθούν μέτρα. Η αποκάλυψη έγινε για να εκφραστεί η δυσαρέσκεια Μητσοτάκη για την επιλογή του προξενείου (συνεπώς και της Τουρκίας) να δοθεί υποστήριξη στον ΣΥΡΙΖΑ. Κάτι που μειώνει την αξιοπιστία και το πρεστίζ του ελληνικού κράτους και ενισχύει του τουρκικού προξενείου. Σε επίπεδο πρωθυπουργού τα ελληνικά κόμματα ερίζουν ποιο θα υποστηριχθεί από τον Τούρκο πρόξενο Κομοτηνής!
Το προξενείο έχει δημιουργήσει δίκτυα στη Θράκη και καταφέρνει να τα ενεργοποιεί. Τα ελληνικά πολιτικά κόμματα έρχονται παρακαλετά, ικετεύοντας για μερικές ψήφους.
Στο ίδιο μοτίβο κινήθηκε και η κ. Μπακογιάννη. Αλλά πρόσθεσε και μια δόση εκβιασμού. «Ψηφίστε μας για να σας βοηθήσουμε», τους είπε. Λες και οι υποχρεώσεις της ελληνικής πολιτείας απέναντι σε μια μειονοτική ομάδα είναι θέμα προσωπικής και όχι κρατικής πολιτικής. Έχει πολιτική το ελληνικό κράτος απέναντι στη μειονότητα; Εκπληρώνει τις υποχρεώσεις που η χώρα ανέλαβε συμμετέχοντας σε διεθνείς θεσμούς, ή η τύχη της μειονότητας έχει αφεθεί σε προσωπικές επιλογές ισχυρών παραγόντων που ορίστηκαν από τα κόμματα; Και τα πρόσωπα αυτά εκβιάζουν;
Στις βουλευτικές εκλογές του 2012 η κ. Μπακογιάννη κατέβηκε με δικό της κόμμα, τη Δημοκρατική Συμμαχία. Πανελλαδικά το ποσοστό της έφτασε στο 2,56%. Στη Κομοτηνή, στο 17,95%. Πώς έγινε αυτό το θαύμα; Οι καχύποπτοι λένε πως υποστηρίχθηκε από το προξενείο που έδωσε γραμμή στη μειονότητα. Τότε δεν υπήρχε κίνδυνος από την τουρκική ανάμιξη;
Η Ελλάδα έχει υποχρεώσεις απέναντι στη μειονότητα, τις οποίες είναι αμφίβολο αν τις τηρεί σε κρατικό επίπεδο. Και δεν τις τηρεί για να μπορούν τα κόμματα να ασκούν κομματική πολιτική. Αυτό μπορεί να εξυπηρετεί τα κόμματα, βλάπτει όμως το κράτος.
Στο μεταξύ, υπάρχει τεράστια σύγχυση στο τι είναι η μειονότητα, πώς προσδιορίζεται και τι δικαιώματα έχει. Η Συνθήκη της Λοζάνης αναφέρεται στις μη μουσουλμανικές μειονότητες της Τουρκίας και στα δικαιώματά τους και προσδιορίζει ότι αντίστοιχες υποχρεώσεις έχει και η Ελλάδα απέναντι στις μουσουλμανικές μειονότητες της χώρας. Ορισμός της μειονότητας δεν έχει δοθεί, αλλά έχουν υπογραφεί από τα κράτη-μέλη του ΟΗΕ συμφωνίες που προσδιορίζουν τα ατομικά δικαιώματα και τις ελευθερίες των ανθρώπων που ανήκουν σε μειονοτικές ομάδες.
Το δεύτερο απόστημα έσπασε όταν με αφορμή τα παραπάνω ο πρέσβης ε.τ. Γεώργιος Αϋφαντής, πρώην διπλωματικός σύμβουλος του κ. Τσίπρα αποκάλυψε τον τρόπο με τον οποίο ο ΣΥΡΙΖΑ απέκλεισε από τα ψηφοδέλτια για την Ευρωβουλή τη Ρομά ακτιβίστρια Σαμπιχά Σουλεϊμάν, μετά από επίμονη απαίτηση του τουρκικού προξενείου Κομοτηνής. Μάλιστα, ανέφερε συγκεκριμένα ονόματα στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ τα οποία ευθυγραμμίστηκαν με τη γραμμή του προξενείου και επέμειναν στην απομάκρυνσή της. Οι αναγνώστες θα θυμούνται πώς ένα παντοδύναμο τότε κόμμα, με ισχυρό μηχανισμό, ισοπέδωσε με τους χαρακτηρισμούς του μια ανυπεράσπιστη γυναίκα της μειονότητας, με μηδαμινές δυνατότητες να αντισταθεί.
Στον κ. Αϋφαντή απάντησε ο ΣΥΡΙΖΑ χαρακτηρίζοντας συνωμοσιολογικές τις απόψεις του για τα εθνικά θέματα, υπενθυμίζοντας με νόημα πως υπέστη πειθαρχικό έλεγχο για την διαχείριση του θέματος των θεωρήσεων όσο ήταν πρέσβης στην Τεχεράνη, χωρίς να αναφέρει πως στη συνέχεια αθωώθηκε από την πειθαρχική επιτροπή. Και η υπόθεση εξελίχθηκε με μια αντιπαράθεση του κ. Αϋφαντή με τον πρώην υπουργό Εξωτερικών Νίκο Κοτζιά, αντιπαράθεση που έβγαλε στην επιφάνεια τον βαθύ βούρκο της ελληνικής διπλωματίας και γενικότερα του ελληνικού δημοσίου.
Το ερώτημα τώρα είναι το εξής: Έχει ευθύνες η ελληνική κοινωνία για όλα αυτά;
Όταν ο Γιώργος Παπανδρέου δήλωσε «Κυβερνώ μια διεφθαρμένη χώρα», έπεσε το σύμπαν επάνω του να τον κατασπαράξει. Προφανώς ο ελληνικός λαός δεν γνωρίζει ότι δεν υπάρχει δημόσια υπηρεσία στη χώρα του στην οποία να μην ανθεί κάποιος πυρήνας διαφθοράς. Με όποια υπηρεσία συναλλάχθηκε ποτέ δεν του ζήτησε κανείς τίποτε.
Όταν ο Θεόδωρος Πάγκαλος είπε το «Μαζί τα φάγαμε», πάλι έπεσε το σύμπαν να τον κατασπαράξει. Κανείς από τον ελληνικό λαό δεν συμμετείχε στο παιχνίδι της εξουσίας. Ήταν μερικοί ελάχιστοι που το έπαιζαν και ευνοήθηκαν.
Όταν διαδηλωτές όλων των κατηγοριών κατέβαιναν σε διαδηλώσεις, δεν υποχωρούσαν αν δεν ικανοποιούνταν τα αιτήματά τους. Έφταναν στο σημείο να καταστρέψουν δημόσια περιουσία. «Δεν γνωρίζαμε», ήταν η επωδός όταν η χώρα σύρθηκε με ευθύνη της ανίκανης πολιτικής ηγεσίας της στο ΔΝΤ.
Και τώρα η κοινή γνώμη έχει τυφλωθεί από το κομματικό πάθος της, και όχι μόνο δεν βλέπει τι επέρχεται αλλά λοιδορεί και επιτίθεται εναντίον όσων τα επισημαίνουν.
Με το άκουσμα του ονόματος του Ανδρέα Παπανδρέου εξεγείρεται σύσσωμη η ελληνική κοινωνία. Αλλά στις εκλογές στις οποίες συμμετείχε του έδινε ποσοστό ως και 48%.
Γιατί όλα αυτά σήμερα; Διότι πού και πού ο βόθρος ξεχειλώνει και η οσμή του –όχι το βαθύ περιεχόμενό του– έρχεται στην επιφάνεια.
Διάβασα το ενδιαφέρον άρθρο σας στην εφημερίδα Μακεδονία (η Μακεδονία ήταν και είναι Ελληνική, είπε και ο Μακεδών αείμνηστος Κωνσταντίνος Καραμανλής)) της χθεσινής Κυριακής κ. Σαββίδη και πήρα απαντήσεις- πληρέστατες για τα της Θράκης- από τον Θρακιώτη βουλευτή και πρώην υπουργό Ευριπίδη Στυλιανίδη (οι Θρακιώτες -καμάρι εγώ-γνωρίζουν καλύτερα τα θέματα) και ο οποίος νομίζω πως επιβάλλεται να αξιοποιηθεί στην επόμενη κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας στον πρωινό καφέ της Κυριακής, που καθιερώσατε-να τον συνεχίσετε-.
Για τα υπόλοιπα θέματα τον λόγο έχει η Ιστορία και ίσως καθυστερημένα η Δικαιοσύνη, εάν επιμείνουν οι κ.κ. Κοτζιάς και Αϋφαντής.
Η ΝΔ έχεις στρατηγική διαφωνία με την Ακροδεξιά αναφορικά με σχέσεις ΝΑΤΟ & Ρωσίας οπότε δεν μπορεί να συνεργαστούν
Το ΠΑΣΟΚ απορρίπτει την ιδέα συγκυβέρνησης με ΝΔ
Για να έχουμε κυβέρνηση χρειάζονται 151 είδες με βάση το Σύνταγμα
Που είναι εκβιασμός Μητσοτάκη ;
Το ότι οι Ελλαδίτες δεν έχουν σχέση με τη δημοκρατία δεν είναι κάτι νέο πάντως…
Το παράδοξο είναι, ότι οι ομογενείς σε σχέση με τους Ελλαδίτες, αν και βρίσκονται μονίμως παρόντες σε εθνικά θέματα με κινητοποιήσεις, υστερούν όσον αφορά τις δημοκρατικές αντιλήψεις.
Η αναφορά στην επιρροή την οποία φέρεται να έχει το τουρκικό προξενείο στα ελληνικά κόμματα και η οποία εκφράστηκε στην περιγραφή του Αϋφαντή χρειάζεται περαιτέρω αντικειμενικό έλεγχο.
Η εξήγηση της απλής πολιτικάντικης ψηφοθηρίας νομίζω ότι δεν αρκεί. Ίσως να υπάρχει και διακομματικό κίνητρο, αν μή συνεννόηση, πάνω στο θέμα εάν δημιουργηθεί πολιτικός φορέας ανεξάρτητος από τα κόμματα εξουσίας. Υπό αυτό το πρείσμα το ζήτημα με την τοποθέτηση Μητσοτάκη να έχει κοινά με τον όρμο των χείρων και τον Κένεντυ…
Είδα την φωτογραφία και τρόμαξα, πριν διαβάσω την λεζάντα! “Έγινε κιόλας;”(!), σκέφτηκα. Όχι τέτοια αστεία, κ. Σαββίδη, διότι υπάρχουν και άνθρωποι με πίεση ή/και καρδιά!
Όλα τα κόμματα, ανέκαθεν, πλην Χ.Α., φρόντιζαν να βάλουν στο ψηφοδέλτιό των τής περιοχής μουσουλμάνους υποψηφίους, οι οποίοι να έχουν την έγκριση τού τουρκικού προξενείου Κομοτηνής, άλλως δεν θα είχαν πιθανότητα να εκλεγούν. Γνωστό είναι αυτό. Τα πάντα για τις ψήφους (π’ ανάθεμά τις).
«Κυβερνώ μια διεφθαρμένη χώρα», είπε ο Γιωργάκης και το σύμπαν επάνω του να τον κατασπαράξει, όχι επειδή το είπε, αλλά επειδή το είπε ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ. Άλλωστε, ο μεγαλύτερος διαφθορέας τής χώρας, που δεν την ένιωσε ποτέ ως δική του, ήταν ο ίδιος του ο πατέρας.
Κατά τ’ άλλα συμφωνούμε.
«Μαζί τα φάγαμε» είπε ο αλήστου μνήμης εξυπνάκιας, μονάχα που δεν φάγαμε το ίδιο όλοι. Κάποιοι από το σινάφι του έφαγαν την μερίδα τού λέοντος.
“Κατά τ’ άλλα συμφωνούμε.” Μ’ αυτό ήθελα να κλείσω το σχόλιό μου. Βγήκε σε λάθος ύψος.
κύριε Σαββίδη συμφωνούμε σε ότι γράφετε, αλλά γιατί να δίνουμε πάτημα στους απέναντι για κατηγορίες;
“Η Ελλάδα έχει υποχρεώσεις απέναντι στη μειονότητα, τις οποίες είναι αμφίβολο αν τις τηρεί σε κρατικό επίπεδο. Και δεν τις τηρεί για να μπορούν τα κόμματα να ασκούν κομματική πολιτική. Αυτό μπορεί να εξυπηρετεί τα κόμματα, βλάπτει όμως το κράτος.”
Ήταν αναγκαία αυτή η αναφορά;
Ναι, για να φανεί ακόμη μία φορά ότι τα κόμματα δεν έχουν στόχο το όφελος τού κράτους, αλλά μόνο το δικό των.
Άλλωστε, τι πάτημα να δώσομε σ’ αυτούς που έβαλαν το βαρλίκι, στήσαν τα Σεπτεμβριανά, απέλασαν Έλληνες το 1964/5, κατέχουν την μισή Κύπρο; Tους ανταποδώσαμε ποτέ τίποτε απ’ όλα αυτά;
Αφού το πολιτικό καθεστώς της χώρας μας (και της Δύσης ολόκληρης εδώ που τα λέμε) δεν είναι Δημοκρατία αλλά κοινοβουλευτικός φασισμός, τι ευθύνη έχουν οι κοινωνίες; Οι υπήκοοι του συστήματος δεν μετέχουν στην λήψη αποφάσεων θεσμικά, οπότε αναμενόμενο είναι κάποιοι να προσπαθούν να ζητήσουν αντιμισθίες (κοινώς ανοχή στην διαφθορά) από το κομματικό σύστημα εξουσίας, προκειμένου να του παράσχουν την εκλογική νομιμοποίηση μέσω της ψήφου. Κάθε τέσσερα χρονάκια, μια Κυριακή πολίτης: νομιμοποιεί ο ψηφοφόρος τον απόλυτο αιρετό μονάρχη, αλλά βρε αδερφέ, αλλά κάτι πρέπει να φάει και ο ψηφοφόρος. Εμ πώς, μονίμως κορόιδο θα πιάνεται;
Συνεπώς οι ευθύνες της κοινωνίας είναι από ελάχιστες έως ανύπαρκτες.
Δεν χαϊδεύουμε τα αυτιά του “λαού”, αλλά το ψάρι βρωμάει από το κεφάλι. Με τι συντελεστή βαρύτητας θα βαθμονομηθούν οι στοχαστές, οι δάσκαλοι, οι καθηγητές, οι καλλιτέχνες και γενικώς οι αυτοαποκαλούμενοι πνευματικοί άνθρωποι στην όλην εξίσωση του διαμοιρασμού κοινωνικών ευθυνών; Πώς αξιολογούνται οι δημοσιογράφοι ως συντελεστές εθνικής αφύπνισης; Όλοι αυτοί έχουν την ευθύνη να οδηγήσουν την κοινωνία προς την διαμόρφωση συλλογικής συνείδησης έναντι του ωφελιμιστικού ατομισμού.
Ο βόθρος του βαθέος κράτους είναι συγκοινωνούν δοχείο με τον βόθρο της βαθείας οργανικής διανόησης του κατεστημένου -μόνο που ο δεύτερος βόθρος είναι χειρότερος από τον πρώτο, γιατί δεν λεηλατεί τα χρήματα των μελών της κοινωνίας, αλλά φθείρει απευθείας τον ψυχισμό τους.
Η Τουρκική-Μουσουλμανική Μειονότητα της Δυτικής Θράκης
Πρώτων, οι μουσουλμάνοι της μειονότητας είναι περίπου 140-150.000. Από αυτούς οι 120.000 ζουν στη Δυτική Θράκη και οι υπόλοιποι 30.000 στη Γερμανία και στην υπόλοιπη Ελλάδα, κυρίως στην Αθήνα (π.χ. στο Γκάζι), στον θεσσαλικό κάμπο, αλλά και αλλού. Υπάρχουν επίσης 46.000 Τούρκοι από τη Δυτική Θράκη, από τους οποίους αφαιρέθηκε η ελληνική υπηκοότητα με το γνωστό άρθρο 19 του Κώδικα Ελληνικής Ιθαγένειας, και ζουν στην Τουρκία, κυρίως στην Κωνσταντινούπολη (Μπουγιούκ Τσέκμετζε, Ζεϊτίν Μπουρνού κ.α.) και στην Προύσα. Πάνω από 200.000 άτομα στην Τουρκία έχουν ρίζες από τη Δυτική Θράκη (από κάποιον παππού, κάποια γιαγιά κ.τ.λ.).
Δεύτερον, το 1923 οι μουσουλμάνοι της Δυτικής Θράκης ήταν περίπου 112.000, και δεν ήταν το 30% του πληθυσμού της Δυτικής Θράκης όπως είναι σήμερα, αλλά η πλειοψηφία του πληθυσμού, το 67% (περισσότερο από τα 2/3), στους οποίους ανήκε το 84% της γης. Οι Έλληνες ήταν λιγότερο από το 1/5 του πληθυσμού (18%) και οι οποίοι κατήχαν το 5% περίπου της γης. Οι υπόλοιποι κάτοικοι της Δ.Θράκης ήταν Βούλγαροι, Αρμένιοι, Εβραίοι κ.α.. Αργότερα εγκατέστησαν στην περιοχή 200.000 χιλιάδες περίπου Έλληνες πρόσφυγες από τη Μικρά Ασία και από την Ανατολική Θράκη, Αρμένιους, Εβραίους, Πόντιους από τον Καύκασο κ.α.
Τρίτον, λένε ότι το όνομα Πομάκος προέρχεται από την ελληνική λέξη “ιππομάχος”, πράγμα που δεν ισχύει. Γιατί δεν ισχύει; Η λέξη ‘Πομάκος’ δεν είναι αρχαία λέξη, δεν είναι αρχαίο όνομα/χαρακτηρισμός, και προέρχεται από το βουλγαρικό ρήμα “Πομάγκαμ” (βοηθάω) με την τουρκική κατάληξη ‘ακ’. Δεν γνωρίζω αν το ρήμα ‘πομάγκαμ’ της βουλγαρικής είναι δάνειο από την ελληνική γλώσσα (από τη λέξη ‘ιππομάχος’) αλλά πάντως και οι ίδιοι οι Πομάκοι της Δυτικής Θράκης, τουλάχιστον οι περισσότεροι, αποκαλούν τους εαυτούς τους: “Pomak Türkleri” (Πομακότουρκοι), δηλαδή Τούρκοι με το όνομα ‘Πομάκ’ να έχει μία προσδιοριστική/εθνοτική και όχι εθνική έννοια. Είναι δηλαδή για τους Τούρκους το “Πομάκος” μία υποταυτότητα, όπως είναι για τους Έλληνες το “Βλάχος”, το “Αρβανίτης” κ.α. Σε αυτούς που τους ενοχλεί το “Pomak Türkleri” (Πομακότουρκοι), να θυμηθούν ότι και οι Έλληνες χρησιμοποιούν αντίστοιχους χαρακτηρισμούς, όπως π.χ. “Ελληνόβλαχοι” για τους Βλάχους που έχουν υιοθετήσει την ελληνική κουλτούρα και συνείδηση, ή “Τουρκαλβανοί” όταν αναφέρονται (ή αναφέρονταν) στους Αλβανούς που είχαν ασπαστεί το Ισλάμ, κ.τ.λ.
Τέταρτον, οι Τσιγγάνοι αποκαλούνται στην Ελλάδα ως “Έλληνες Τσιγγάνοι”, ενώ η καταγωγή τους δεν είναι ελληνική (κατάγωνται απ’ την Ινδία). Γιατί λοιπόν οι Ρομά της Δυτικής Θράκης που είναι μουσουλμάνοι, και μάλιστα οι περισσότεροι από αυτούς Τουρκόφωνοι, να μην αποκαλούνται ως “Τούρκοι Τσιγγάνοι”; Εφόσον οι περισσότεροι έχουν υιοθετήσει την τουρκική κουλτούρα, και πολλοί από αυτούς, αν όχι όλοι, έχουν αφομοιωθεί από τους Τούρκους.
Στη Συνθήκη της Λωζάννης δεν αναφέρεται τουρκική μειονότητα. Όμως δεν αναφέρονται ούτε Πομάκοι ούτε Τσιγγάνοι/Ρομά. Υπάρχει αναφορά περί Πομάκων στη Συνθήκη της Λωζάννης; Να σημειωθεί ότι η συνθήκη αυτή υπογράφηκε πριν 93 χρόνια, χωρίς φυσικά να ερωτηθούν οι άμεσα ενδιαφερόμενοι (οι απλοί πολίτες). Οι μειονότητες σε μια χώρα δεν υπάρχουν επειδή το προβλέπει ή το επιτρέπει κάποιος νόμος. Οι μειονότητες υπάρχουν, γιατί απλούστατα υπάρχουν. Οι νόμοι υπάρχουν για να προστατεύουν τις μειονότητες και όχι το αντίθετο. Το Ελληνικό Σύνταγμα και οι συμβάσεις περί ανθρωπίνων δικαιωμάτων που έχει υπογράψει η Ελλάδα πολύ αργότερα από την Συνθήκη της Λωζάνης (άρα και υπερισχύουν αυτής) καθορίζουν με ακρίβεια ατομικές και συλλογικές ελευθερίες, και δεν κάνουν κανέναν διαχωρισμό σε εθνοτικές, γλωσσικές ή θρησκευτικές ομάδες. Όταν πχ στην Θράκη έχεις μια μερίδα του πληθυσμού που μιλάει την Τουρκική γλώσσα, πιστεύει στο Ισλάμ, έχει τουρκική συνείδηση και αυτοπροσδιορίζεται ως Τουρκική μειονότητα, είναι εντελώς άτοπο να επικαλείσαι συνθήκες του περασμένου αιώνα προκειμένου να αλλάξεις την συνείδηση αυτών των ανθρώπων.
Οι λεγόμενοι Πομάκοι στην πλειοψηφία τους έχουν ενταχθεί στην τουρκική κουλτούρα/ταυτότητα, έχουν τουρκική εθνική συνείδηση και εσείς δεν μπορείτε να το αρνηθείτε. Είναι φιλήσυχοι άνθρωποι και συνήθως δεν προκαλούν προβλήματα, ούτε έχουν πρόθεση να δημιουργήσουν τριβές με τους χριστιανούς συμπολίτες τους. Όμως, θα πρέπει να ξέρετε ότι άλλο είναι το “Έλληνας” και άλλο το “Έλληνας πολίτης” (ή Έλληνας υπήκοος). Έλληνας πολίτης θα μπορούσε να είναι κάποιος οποιασδήποτε καταγωγής. Εγώ π.χ. θα μπορούσα να πάρω την κινεζική υπηκοότητα αλλά αυτό δεν θα με μετέτρεπε αυτόματα σε σχιστομάτη. Αν έπαιρνα την υπηκοότητα του Κονγκό, αυτό αυτομάτως δεν θα με μετέτρεπε σε Ζουλού, αν έπαιρνα την Κενυάτική υπηκοότητα, δεν θα μετατρεπόμουν αυτομάτως σε Μασάι (μία φυλή νέγρων). Οι άνθρωποι αυτοί είναι Έλληνες πολίτες, αλλά όχι Έλληνες.
Οι Πομάκοι που συντάσσονται με τον ελληνικό εθνικισμό είναι μία μειοψηφία. Θα έλεγα ότι δεν είναι ούτε το 10% των μουσουλμάνων της Δυτικής Θράκης. Επιπλέον, ας δούμε και κάτι ακόμα. Όλοι οι μειονοτικοί της Δυτικής Θράκης (σε ποσοστό 90%) στις ευρωεκλογές του 2014 ψήφισαν το κόμμα D.E.B. που εκφράζει την τουρκική ταυτότητα. Στον Δήμο Αρριανών το ΚΙΕΦ ψήφισαν 10.800 (90,14%) ενώ στον Δήμο Μύκης, (τουρκογενείς και Πομάκοι) το ΚΙΕΦ πήρε 70,37%. Στις επόμενες εθνικές εκλογές (το 2015) ο Πομάκος υποψήφιος του κόμματος ΑΝ.ΕΛ., Μεχμέτ Αλή Ιρφάν, που δηλώνει Έλληνας Πομάκος, δεν πήρε παρά μόνο λίγες εκατοντάδες ψήφους. Στις δε ευρωεκλογές του 2019 στον αμιγώς μουσουλμανικό-πομακικό Δήμο Μύκης – στα λεγόμενα ‘πομακοχώρια’ – το ΚΙΕΦ/DEB πήρε 63%, στον δε Δήμο Αρριανών πήρε 85% και στον Δήμο Ιάσμου πήρε 52,64%.
Οι Τούρκοι Δυτικής Θράκης, ζoυv στην Ελλάδα, εντός των συνόρων της Δυτικής Θράκης, και κατά την ανταλλαγή πληθυσμών ανάμεσα στην Ελλάδα και την Τουρκία, έμειναν έξω από την υποχρεωτική μετακίνηση. Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία 130.000 μουσουλμάνοι – οι περισσότεροι από αυτούς Τούρκοι – ζουν στη Θράκη. Οι ρίζες των Τούρκων της Δυτικής Θράκης είναι από την περιοχή της Ανατολίας/Μικράς Ασίας, και κυρίως από τους Ογούζους Τούρκους (Oğuz Türkleri). Η οθωμανική κατάκτηση της Θράκης άρχισε το 1352 μ.Χ., και συνεχίστηκε κατά τα έτη 1357-1359 μ.Χ. εντατικά. Στα έγγραφα που αφορούν το έτος 1360, από τους οικισμούς και τα χωριά με τουρκικές ονομασίες στην περιοχή, φαίνεται να είναι εγκατεστημένοι σε πολλά χωριά και αγροκτήματα. Να πούμε εδώ ότι είχε ήδη προηγηθεί η μετανάστευση στην περιοχή Τούρκων από τα σελτζουκικά τουρκικά εμιράτα της δυτικής Μικράς Ασίας (από τα εμιράτα του Καρεσί και του Σαρουχάν), Τσεπνίδων Τούρκων που οι περισσότεροι ήταν Μπεκτασίδες, μουσουλμάνων από το Χορασάν (περιοχή ανατολικού Ιράν και Αφγανιστάν), κ.α. Επίσης, στην Οθωμανική περίοδο μετανάστευσαν στην περιοχή – σε μικρούς όμως αριθμούς – Αλβανοί μουσουλμάνοι, Τουρκοκρητικοί, Τσερκέζοι, Κούρδοι, κ.α.
Θεωρώ την προσέγγισή σας όσον αφορά την ισχύ της Συνθήκης της Λωζάνης σε σχέση με τα ανθρώπινα δικαιώματα άστοχη.
Τα ανθρώπινα δικαιώματα δεν μπορεί να ρυθμίζουν πολιτικές καταστάσεις, ούτε να ακυρώνουν συνθήκες, διαφορετικά θα έπρεπε όλες οι συνθήκες ειρήνης οι οποίες έχουν υπογραφεί και αντίκειται, έστω θεωρητικά όπως το ερμηνεύετε εσείς, στα ανθρώπινα δικαιώματα, να τίθονται εκτός ισχύος δηλαδή να θεωρούνται de jure άκυρες.
Κάτι τέτοιο είναι άνευ αντικειμένου από την στιγμή την οποία οι διαφορές μεταξύ κρατών δεν ρυθμίζονται στην πράξη από κάποιον χάρτη ανθρωπίνων δικαιωμάτων αλλά με συνθήκες (των οποίων η ισχύ δεν εξαρτάται από την συμφωνία των με τα ανθρώπινα δικαιώματα, βλέπε για παράδειγμα την περίπτωση των Αρμενίων στο Καραμπάχ).
Αν έχετε την διάθεση για ειλικρινή συζήτηση θα μπορούσαμε να ξεκινήσουμε από το σημείο στο οποίο ένα τμήμα της μειονότητας διεκδικεί την αναγνώρισή της ως “τουρκική”. Δεν βλέπω το επιχείρημα με το οποίο αυτή η διεκδίκηση προκύπτει από ανθρώπινο δικαίωμα (βλέπε για παράδειγμα τους Κούρδους στην Μικρά Ασία). Τα ανθρώπινα δικαιώματα αφορούν ανθρώπους και όχι μειονότητες.
Ας δεχθούμε ως αληθινές ιστορικά και αποδεκτές τις απόψεις σας αγαπητέ κ. Αλή Αλ Γιουνάνι (διαλέξτε ένα πιο σοφιστικέ ψευδώνυμο) τι τελικώς θέλετε να γίνει στην Ελληνική και Ευρωπαϊκή Θράκη μας -ζείτε και καλοζείτε και εσείς σααυτήν-;;;.
Να επικρατήσει η άποψη ότι όλοι οι Μουσουλμάνοι της Θράκης είναι Τούρκοι, έχουν Πατρίδα την Τουρκία -η οποία τώρα με την Γαλάζια Πατρίδα τους διεκδικεί και δέχονται να τους διεκδικεί-και η Ελλάδα και η Ευρώπη να τους πλουτίζουν ,να τους εξασφαλίζουν τα δημοκρατικά και ανθρώπινα κεκτημένα και να δέχονται με ”σταυρωμένα χέρια” τις αποσχιστικές τάσεις τους , που ενθαρρύνονται να προβάλλουν και δημοσίως το Τουρκικό Προξενείο , που σε άγνωστο τώρα ιστορικό χρόνο να ζητήσουν αυτονομία όπως οι Καταλανοί της Βαρκελώνης ;;;.
Γνωρίζετε πόσοι αυτοαπροσδιοριζόμενοι ως πρόσωπα ότι έχουν καταγωγικές ρίζες σε άλλα κράτη σχεδόν σε όλα τα ευρωπαϊκά κράτη δεν διεκδικούν μαζικά τον χαρακτηρισμό τους ως εθνική μειονότητα;;;.
ΤΕΛΟΣ αναφέρετε αριθμούς μουσουλμάνων-Τούρκων που ζουν σε Ελλάδα και άλλες χώρες της γης . Ξέρετε πόσα εκατομμύρια Ρωμιών της Κωνσταντινουπόλεως και της Ανατολικής Θράκης ζουν στην Ελλάδα και σε όλες τις χώρες της γης;;;.
ΛΙΓΟΙ ΡΩΜΙΟΙ ΕΜΕΙΝΑΝ ΣΤΗΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ -ΙΣΤΑΝΒΟΥΛ ΚΑΙ ΤΗΝ ΙΜΒΡΟ . ΤΙ ΘΑ ΕΛΕΓΕ Η ΤΟΥΡΚΙΑ ΑΝ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΡΟΞΕΝΕΙΟ ΕΝΕΘΑΡΡΥΝΕ ΠΕΡΑΝ ΤΟΥ ΟΤΙ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΗΚΑΝ ΩΣ ΕΘΝΙΚΗ ΜΕΙΟΝΟΤΗΤΑ ΜΕ ΤΗΝ ΣΥΝΘΗΚΗ ΤΗΣ ΛΩΖΑΝΗΣ ΚΑΙ ΕΝ ΚΑΙΡΩΤΗΝ ΑΥΤΟΝΟΜΗΣΗ ΤΟΥΣ ;;;; ΝΑ ΣΟΒΑΡΕΥΡΟΥΜΕ ΣΥΝΤΟΙΠΤΗ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΕ ΚΑΙ ΑΥΤΟΠΡΟΣΔΙΟΡΙΖΟΜΕΝΕ ΩΣ ΔΙΚΑΙΟΥΣΕ ΩΣ ΑΤΟΜΟ ΤΟΥΡΚΟΣ.
https://slpress.gr/politiki/otan-i-elxi-gia-tin-apolyti-exoysia-den-kryvetai/
Δυστυχώς το πρόβλημα με την εμφάνιση των σχολίων παραμένει καθιστώντας τον διάλογο εξαιρετικά δύσκολο.
Δεν γνωρίζω εάν η ιστοσελίδα δέχεται κατά κάποιο τρόπο επίθεση ή απλά αντιμετωπίζει τεχνικό πρόβλημα.
Επειδή η τρέχουσα επικαιρότητα φέρει πολλά κρίσιμα ζητήματα και εν ριπή οφθαλμού εμφανίζονται αντίστοιχα άρθρα με μεγάλο ειδικό ενδιαφέρον ελπίζω να λυθεί το όποιο πρόβλημα σύντομα.
Ποιό πρόβλημα υπάρχει;
Τον τελευταίο καιρό σε διάφορα άρθρα τα σχόλια δεν δημοσιεύονται, αργότερα εμφανίζονται, μετά εξαφανίζονται, μετά επανεμφανίζονται κοκ. Εμένα τουλάχιστον, μου έρχονται ειδοποιήσεις στο μέιλ ότι υπάρχει καινούργιο σχόλιο (New comment), αλλά συνήθως αυτό είναι άφαντο στο νήμα.
Το είχα επισημάνει και στο άρθρο “Η Δίκη των Εξ, οι ντροπές του Άρειου Πάγου και οι χρήσιμοι ηλίθιοι”
(June 7, 2023 At 7:52 pm)
https://www.anixneuseis.gr/%ce%b7-%ce%b4%ce%af%ce%ba%ce%b7-%cf%84%cf%89%ce%bd-%ce%b5%ce%be-%ce%bf%ce%b9-%ce%bd%cf%84%cf%81%ce%bf%cf%80%ce%ad%cf%82-%cf%84%ce%bf%cf%85-%ce%ac%cf%81%ce%b5%ce%b9%ce%bf%cf%85-%cf%80%ce%ac%ce%b3/
Τα σχόλια δεν εμφανίζονται αμέσως και ούτε όλα μαζί. Ένα δικό μου το είδα μια μέρα αργότερα και επιπλέον διαπιστώνω ότι το ίδιο ισχύει και για τα σχόλια άλλων σχολιαστών με αποτέλεσμα συζητήσεις να μπορούν να γίνονται μόνο μετά από μία δυο μέρες όταν έχουν αναρτηθεί άλλα θέματα.
Βέβαια δεν γνωρίζω εάν το πρόβλημα εμφανίζεται μόνο σε εμένα, αλλά και άλλοι σχολιαστές έχουν επισημάνει τις προηγούμενες μέρες το ίδιο πρόβλημα.
Εμένα μού έρχεται πολλές φορές ειδοποίηση για νέο σχόλιο και αυτό είναι από νήμα, στο οποίο δεν συμμετέχει, ή ακόμη και … δικό μου, που μόλις έκαμα. Τελικά, η ιστοσελίδα λειτουργεί με το WordPress, ή όχι; Προφανώς όχι εντελώς, διότι δεν γράφονται τα σχόλια/νήματα, στα οποία συμμετέχει κανείς στο αρχείο του, όπως παλιά, ώστε να μπορεί κανείς να ανατρέξει σ’ αυτό και να βρει παλιά σχόλιά του.
Το πρόβλημα ξεκίνησε πρόσφατα.