ΤΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΑΙ Η ΤΡΟΧΟΠΕΔΗ ΤΟΥ ΑΘΗΝΑΪΚΌΥ “ΕΞΑΙΡΕΤΙΣΜΟΥ”. (Exeptionalism)

- Advertisement -
1.-Η μαρξιστική θεωρία για την σχέση παραγωγικών δυνάμεων και παραγωγικών σχέσεων δεν αμφισβητήθηκε σοβαρά. Αλλαγή των παραγωγικών δυνάμεων (νέες τεχνολογίες) συμπαρασύρει τις παραγωγικές σχέσεις (σχέσεις των ανθρώπων κατά τη διαδικασία παραγωγής, π.χ. αμφισβήτηση του φορντικού μοντέλου).
2.-Ο συνδυασμός των δύο, δηλαδή, αλλαγή παραγωγικών δυνάμεων και παραγωγικών σχέσεων συνδιαμορφώνει έναν νέο τρόπο παραγωγής. Ας τον ονομάσουμε μετακαπιταλιστικό.
3.-Ιστορικά, οι τρόποι παραγωγής ταυτίστηκαν με πολιτικά συστήματα. Επι φεουδαρχίας είχαμε την βασιλεία, επι αστικού, καπιταλιστικού συστήματος την κοινοβουλευτική δημοκρατία. Ο μετακαπιταλισμός απαιτεί για να λειτουργήσει νέο πολιτικό σύστημα. Δεν ικανοποείται στο υπάρχον. Εξ ου και η κρίση του υπάρχοντος πολιτικού συστήματος. Ποιό θα είναι το νέο πολιτικό σύστημα; Αναζητείται διεθνώς. Μέχρι τότε θα βιώνουμε πολιτικές κρίσεις οι οποίες δεν θα εκτονώνονται.
4.-Στις μεταβατικές περιόδους το παλιό συνυπάρχει πάντα με το καινούριο. Έτσι σήμερα, το παλιό πολιτικό σύστημα και οι παλιές νοοτροπίες συνυπάρχουν με νέες. Θα συγκρούονται μέχρι να υπερισχύσει η νέα. Διότι η παλιά σιγά σιγά πεθαίνει. Όπως κάθε τι που γενιέται και γερνάει.
5.-Το ελληνικό πολιτικό σύστημα χαρακτηρίσθηκε απο δημιουργίας του ελληνικού κράτους απο έναν συγκεντρωτισμό τον οποίο επέβαλαν οι Βαυαροί για να ελέγχουν τους υπηκόους τους. Το νεοελληνικό κράτος θα μπορούσε να διαμορφωθεί πολύ διαφορετικά αν δεν εδολοφονείτο ο Καποδίστριας. Η δολοφονία του το έριξε στις βαυαρικές δαγκάνες.
6.-Ο συγκεντρωτισμός του ελληνικού κράτους παίρνει κορυφαίες διαστάσεις σήμερα που λόγω των νέων αντιλήψεων στην κρατική λειτουργία που εισάγουν οι νέες ψηφιακές τεχνολογίες αμύνεται για να περισώσει τα προνόμιά του. Δεν θα τα καταφέρει, παρά το γεγονός ότι δεν υπάρχει τίποτε συγκροτημένο να το αμφισβητήσει, διότι το νέο πάντα υπερισχύει. Το παλιό, όμως, δίνει τον υπέρ πάντων αγώνα, στερώντας τις δυνατότητες που παρουσιάζονται στην ελληνική περιφέρεια.
7.-Στο ερώτημα γιατί δεν θα τα καταφέρει η απάντηση είναι μία: οι νέες τεχνολογίες δίνουν την δυνατότητα σε ανθρώπους να εργάζονται χωρίς να βρίσκονται, αναγκαστικά, στον ίδιο τόπο. Η συσσώρευση της γραφειοκρατίας επιβάλλει την ψηφιακή διαχείρησή της και η οικονομική αδυναμία των κρατών επιβάλλει την μείωση του προσωπικού άρα την ψηφιοποίηση των κρατικών λειτουργιών.
8.-Σ αυτήν την παγκόσμια δυναμική αντιδρά, ως καθυστερημένο, το ελληνικό κράτος. Προσπαθεί να περισώσει τα προνόμια μιας νομενκλατούρας που συγεντρώθηκε στην πρωτεύουσά του, έστω και σε βάρος της ανάπτυξής του.
9.-Η ιδεολογική διαχείριση αυτής της εμμονής έχει να κάνει με την υποσυνείδητη διαμόρφωση της ιδέας ενός αθηναϊκού εξαιρετισμού. Γιατί να συγκεντρώνονται όλα στην Αθήνα; Διότι είναι πρωτεύουσα. Διότι συγκεντρώνει τον μισό ελληνικό πληθυσμό. Διότι Αθήνα ίσον Ελλάδα. Διότι η Αθήνα είναι κάτι το εξαιρετικό.
10.-Αυτή η ιδεολογική αντίληψη είναι βαθιά χαραγμενη στην συνείδηση και των κατοίκων του λεκανπεδίου. Θεωρούν αδιανόητη την αμφισβήτησή της. Ενοχλούνται, ακόμη, και με τις επισημάνσεις της καθυστέρησης που παράγει ο συγκεντρωτισμός.
11.-Ο κ. Μητσοτάκης είναι ένας απόλυτος φορέας αυτής της λογικής. Της απόλυτης συγκέντρωσης των πάντων στην πρωτεύουσα. Μεγάλωσε με αυτήν και είναι εξαρτημένος απο ανθρώπους και κέντρα που την υπηρετούν με πάθος διότι σ αυτήν επικεντρώνονται τα συμφέροντά τους.
12.-Ο κ. Μητσοτάκης δεν προέρχεται απο τα σπλάχνα της δεξιάς και με την λειψανδρία που υπάρχει, θα μπορούσε να συσπειρώσει ευρύτερο μέρος του πολιτικού φάσματος. Αλλά η εμμονή του σε μια αναχρονιστική λογική τον οδηγεί σε εσφαλμένες πολιτικές. Και περιορίζει το εύρος του πολιτικού του λόγου.
13.-Η τραγωδία της χώρας είναι ότι αυτήν την στιγμή δεν υπάρχει εναλλακτική λύση κυβερνητκής εξουσίας. Όχι, λύση, ικανοποίησης του θυμικού αλλά λύση που θα διεκδικήσει την πολιτική εξουσία για να αλλάξει προς την δυναμική που έρχεται τα πράγματα.
14.-Δυστυχώς, η αξιωματική αντιπολίτευση είναι μια τραγωδία και τα άλλα πολιτικά μορφώματα αγωνίζονται για να υπάρξουν. Μερικά απο αυτά έχουν και γραφικό χαρακτήρα.
15.-Στο πλαίσιο που περιγράφηκε παραπάνω η λύση είναι μία. ¨Ενας ισχυρός , μαζικός πολιτικός φορέας με έδρα εκτός Αθηνών για να αναπνέει καθαρό αέρα. Στις αστειότητες περί σεπαρατισμού δεν καταδέχομαι να αναπαντήσω.
16.-Ο φορέας αυτός για να συγκροτηθεί χρειάζεται τέσσερα πράγματα. Ικανό πολιτικό προσωπικό, χρηματοδότηση, ισχυρά ΜΜΕ που να προβάλλουν τις θέσεις του και μια καλή οργάνωση.
17.-Τίποτε απο αυτά δεν φαίνεται να υπάρχει. Οπότε, καληνύχτα σας μέχρι οι διεθνείς αλλαγές ξυπνήσουν και την Ελλάδα. Ας ελπίσουμε, όμως, ότι το ξύπνημα δεν θα έλθει καθυστερημένα. Διότι ο δράκος δίπλα παραμονεύει. Και, τώρα, δεν θα πρόκειται, απλώς, για εγκατάλειψη της Θεσσαλονίκης όπως τη δεκαετία του 90. Ο δράκος θα καταβροχθίσει τα πάντα. Και τους “εξαιρετικούς”…
Π.Σαβ.
spot_img

5 ΣΧΟΛΙΑ

  1. 15. Θέλει αρετή και τόλμη η Ελευθερία 16. “ισχυρά ΜΜΕ” σημαίνει ισχυρή προστασία. Το ισχυρότερο ΜΜΕ είναι ο λαός. Πιθανόν να μην είναι τόσο δύσκολο το εγχείρημα. Αρκεί η σωστή ιδεολογία, προετοιμασία, σχεδίαση και οργάνωση. Τα άλλα ίσως προκύψουν στον δρόμο. Πάντως οι κάθε εξαιρετισμοί δεν είναι η σωστή εκκίνηση.

  2. Η κατάσταση τού πολιτικού προσωπικού τής χώρας είναι τραγική. Ο ένας πιο ανίκανος από τον άλλον και μάλιστα στα δυσκολότερα χρόνια, που περνά η χώρα, μετά τον Β’ΠΠ.

    Ένας νέος πολιτικός φορέας (=> κόμμα δηλαδή, ας μην ωραιοποιούμε τις λέξεις) μπορεί να σχηματισθεί οπουδήποτε. Το θέμα είναι πώς θα γίνει ισχυρός, όπως ζητάτε, κ. Σαββίδη. Θα τον στηρίξουν οι ψηφοφόροι, που έχουν μάθει να ψηφίζουν πρόσωπα από κόμματα, τα οποία μπορούν να τους κάνουν διάφορα ρουσφέτια;

  3. Πρώτα ο Σαββίδης υπηρέτησε τη μισή του ζωή το αθηνοκεντρικό σύστημα όπως το περιγράφει, τώρα στα γεράματα έγινε κι επαναστάτης. Τρέχα γύρευε.

    Βρίσκω αστείο ότι στις προϋποθέσεις που θέτει δεν υπάρχει πουθενά κάποια ιδέα, ιδεολογία, πολιτικός προσανατολισμός, πολιτική ταυτότητα κτλ. Το μόνο που χρειάζεται είναι προσωπικό, χρηματοδότηση, ΜΜΕ, καλή οργάνωση (χρήματα δηλαδή πάλι) και καθαρό αέρα. Μιλάμε για πολιτικό πρωτογονισμό σ’ όλο του το μεγαλείο. Φυσικά κανένας δε δίνει σημασία σε τέτοιες προτάσεις γιατί ο κόσμος ούτε στην Αθήνα ούτε στη Θεσσαλονίκη ούτε αλλού δεν είναι τόσο ηλίθιος. Τους ηλίθιους τους έχουν προλάβει άλλοι Σαββίδη, μην ορέγεσαι.

  4. Ἕνα κράτος πρέπει νά θέλει πρῶτα νά εἶναι κράτος. Νά ὑπάρχει ἡ κατάλληλη ὀργάνωση, πού νά περιλαμβάνει ὅλους τούς πολίτες, ὅλες τίς περιφέρειες.
    Τί ζοῦμε; παράδειγμα

    https://dasarxeio.com/2021/08/21/100736/?fbclid=IwAR2MDPg5vZyx2PKPznPTYfr7jB7zOCfCz50ZlubS63fkbKpob6dQ0-KDuPo

    πού δείχνει ἐνδεικτικά ἕναν τομέα, ἀλλά ἀφορᾶ πολλούς τομεῖς τῆς κοινωνικῆς μας ὀργάνωσης.

    Ὁ ΄εξαιρετισμός ΄ δέν ἀφορᾶ τήν Ἀθήνα ἀλλά μέ ἄλλη ἔννοια, ὅλους τούς ἀνώνυμους ἄξιους. Αὐτοί ΄εξαιροῦνται ΄, σέ ὅλη τή χώρα, ἀπό κάθε δυναμική ἐπιλογή, πλήν ἐλαχιστοτάτων ἐξαιρέσεων.

    Ἀδιαφορία γενικευμένη, πού πηγάζει ἀπό κακή στελέχωση τῶν φορέων, λόγω κομματικῶν κατεστημένων, πού κι αὐτά, χωρίς ἀληθινή ἰδεολογία, σύρονται ἀπό τά μικρο ἤ μεγαλοσυμφέροντα καί τίς προσωρινές ἀνάγκες. Τίποτα πρωτότυπο, ἀληθινό, μέ ἐνδιαφέρον γιά τόν ἄνθρωπο, γιά τό σύνολο, γιά τή χώρα, γιά τό περιβάλλον. Τίποτα μέ προοπτική. Τίποτα μέ πολιτισμό. Τίποτα μέ ἀγάπη.
    Ἐξαίρεση, πολλοί, πού ἀκόμα ὀνειρεύονται, πού δίνουν καθημερινά τόν καλύτερο ἑαυτό τους, πού διαβάζουν, μορφώνονται, βοηθοῦν, ἀγωνιοῦν, ἀνώνυμοι κάθε ἐπαγγέλματος, κάθε εἰδικότητας.
    Οἱ φάροι τοῦ πολιτισμοῦ καί τοῦ πνεύματος ὑπάρχουν καί εἶναι πιό προσιτοί ἀπό κάθε ἄλλη φορά. Ὁ πολιτισμός τῆς Δύσης ἔχει φτάσει σέ σημεῖο πού φαίνονται μόνο τά ἀρνητικά του, ἀλλά μήν ξεχνᾶμε ὅτι δέν εἶναι μόνο τεχνολογικά τά ἐπιτεύγματα τόσων αἰώνων, ἀλλά ὑπάρχει ὁ πολιτισμός, ἡ τέχνη, ἡ μουσική, ἡ ἰσότητα, τόσοι ἀγῶνες ἀνθρωπιστικοί. Δέν προέκυψε ἡ τεχνολογία μόνη της, ὁ ψηφιακός πολιτισμός πού ἔφθασε σέ κάθε ἄκρη τοῦ πληνήτη μας, οὔτε εἶναι αὐτό τό ἐργαλεῖο, ἡ τεχνολογία δηλαδή, ὁ σκοπός τῆς ζωῆς.
    Εὐκαιρία νά διαβάσουμε τόν Φώτιο, νά μᾶς μιλάει γιά τό ἦθος τῶν ἡγεμόνων.
    Ἐλπίδα, πού κόσμος πολύς καί στήν σημερινή πανσέληνο, περπατώντας γύρω ἀπό τόν ἱερό βράχο, κάτω ἀπό τόν ναό τῆς θεᾶς, ἀφουγκραζόταν τά ἀνθρώπινα ἰδεώδη.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Διαβάστε ακόμα

Stay Connected

2,900ΥποστηρικτέςΚάντε Like
2,767ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
38,300ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
- Advertisement -

Τελευταία Άρθρα