Τελικά, καλά κάνει και το μελετά ξανά και ξανά και το διαπραγματεύεται και καλεί συσκέψεις, ο Πρόεδρος και η κυβέρνηση το θέμα του καλωδίου. Διότι, παρόλο που οι πάντες συμφωνούν (εκτός από τον Αβέρωφ) για την αναγκαιότητα αυτού του έργου, δηλαδή της ηλεκτρικής διασύνδεσης της Κύπρου με την Ευρώπη μέσω Ελλάδας, το κόστος του είναι τέτοιο, που πρέπει να μελετηθεί και να συμφωνηθεί η κάθε λεπτομέρεια.
Έλεγε χτες ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας της Ελλάδας, Θόδωρος Σκυλακάκης, ότι «το πρόβλημα είναι ότι δεν υπάρχει οικονομική βιωσιμότητα του έργου από πλευράς ρυθμιστικού πλαισίου (να μπορεί, δηλαδή, να κάνει το έργο ο κατασκευαστής, ο ΑΔΜΗΕ, που ανήκει κατά 51% στον Έλληνα φορολογούμενο χωρίς να έχει ζημία, κάτι που δεν επιτρέπεται και νομικά)».
Αν είναι έτσι, όμως, γιατί ανέλαβε το έργο ο ΑΔΜΗΕ (Ανεξάρτητος Διαχειριστής Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας); Δεν τον ανάγκασε κανένας. Η κυπριακή κυβέρνηση είχε μια συμφωνία με τον ιδιώτη που το προωθούσε (άλλο κεφάλαιο αυτό, ένας ιδιώτης να προωθεί έργο των δύο δισεκατομμυρίων και να μπαίνει και το κράτος μέσα!). Όταν το ανέλαβε ο ΑΔΜΗΕ άλλαξαν οι όροι ή, καλύτερα, άρχισαν να μπαίνουν στο ζουμί. Το κυπριακό κράτος δεν έχει δικαίωμα να διαπραγματευθεί; Προφανώς και έχει και αυτό οφείλει να κάνει. Να κάνει ό,τι είναι δυνατό για να διασφαλίσει τα συμφέροντα του Κύπριου καταναλωτή και του κυπριακού κράτους.
Από την άλλη, είναι γεγονός ότι μόνοι μας ως Κύπρος δεν θα μπορούσαμε να αναλάβουμε τέτοιο έργο. Μάλιστα, αποδείχτηκε ότι ούτε με άλλο τρόπο μπορούμε να λύσουμε το πρόβλημα με το τεράστιο κόστος του ηλεκτρισμού. Δεν μπορούμε, τελείωσε, ας το πάρουμε απόφαση. Επομένως, το θέλουμε και το χρειαζόμαστε αυτό το έργο. Αλλά, είναι τόσο μεγάλο το κόστος του, που δεν μπορούμε να πούμε: ας γίνει με όποιο κόστος! Θα καταρρεύσουμε αν πάει κάτι στραβά.
Αυτό, λοιπόν, δεν πρέπει να το διαπραγματευθεί η κυπριακή κυβέρνηση; Έτσι εύκολα θα φορτώσει στους πολίτες τέτοιο κόστος και χωρίς να έχουν κανένα όφελος μελλοντικά; Το συμβόλαιο το υπέγραψαν μεταξύ τους οι εταιρείες, χωρίς καμιά συμμετοχή των κυβερνήσεων Ελλάδας και Κύπρου, ειδικά της Κύπρου, διότι στο κάτω – κάτω στον ΑΔΜΗΕ έχει 51% το ελληνικό κράτος. Ε, τέτοιες μπίζνες ποιος να μην τις κάνει; Να επενδύει μια εταιρεία και τα χρήματα να τα βάζει προκαταβολικά ο καταναλωτής. Και η εταιρεία να διασφαλίζεται πως ό,τι και να συμβεί δεν πρόκειται να χάσει τίποτε.
Υ.Γ. Σε αυτή τη δουλειά βάζει €657 εκατομμύρια η ΕΕ, 63% ο Κύπριος καταναλωτής και 37% ο Ελλαδίτης καταναλωτής. Ο ΑΔΜΗΕ τι βάζει; Το μυαλό;
Ο σχεδιασμός του έργου μου θυμίζει το 15μελές με Μπαρουφάκη και την παρέα του.
Συγνώμη αλλά πριν τα έργα, υπάρχουν οι μελέτες. Τεχνο-οικονομικές, βιωσιμότητας λόγω του γεωπολιτικού κινδύνου, risk assessment που ακούμε στα σχετικά σεμινάρια και πάει λέγοντας.
Για όσους δεν γνωρίζουν, υπάρχουν εταιρείες consulting όπου θα μπορούσαν να αναθέσουν οι Κύπριοι την μελέτη του έργου και μόνο.
Εκτός αν ήταν ξεκάθαρα πολιτικός ο λόγος που ήθελαν να προχωρήσει το έργο, ανεξαρτήτως ρίσκου.
Εμείς ως Έλληνες της Ελλάδος υπερασπιζόμαστε τον ΑΔΜΗΕ , που τόλμησε να σχεδιάσει και να εξασφαλίσει την χρηματοδότηση του έργου από την η Ε.Ε και να το υποστηρίξουν γεωπολιτικά και οι ΗΠΑ -που θα πει ότι η Τουρκία θα εκδίδει ΝΑΥΤΕΧ ,αλλά θα βλέπει την ολοκλήρωση του έργου με τα κιάλια- , ΕΙΔΙΚΑ ΑΝ ”ΔΕΝ ΣΤΡΙΜΩΞΕΙ” ΤΟΝ ΤΟΥΡΚΟΚΥΠΡΙΟ ΤΑΤΑΡ ΓΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΚΗ ΛΥΣΗ ΣΤΟ ΚΥΠΡΙΑΚΟ ΤΟ ΣΥΝΤΟΜΟΤΕΡΟ ΔΥΝΑΤΟ .
Τη παρακάμπτει η Δύση την Τουρκία -και θα την Δύσει- αν επιμένει ότι τα θέλει όλα ,αγαπητέ κύριε Άριστε Μιχαηλίδη. ΤΗΝ ΒΑΡΕΘΗΚΑΝ .
Έκτακτη είδηση. Κύπρος: Πράσινο φως για την ηλεκτρική διασύνδεση με την Ελλάδα