του Παντελή Σαββίδη
1.-Το καλοκαίρι ένας άνθρωπος ξάπλωσε στην ακροθαλασσιά, δίπλα απο ενοικιαζόμενες ομπρέλες. Εκτός του χώρου που ενοικιάσθηκε. Τον πλησίασε ένας μπράβος, του είπε να φύγει. Ο άνθρωπος του απάντησε πως δεν βρίσκεται στον χώρο που ενοικίασαν και δεν φεύγει. Ο μπράβος τον έσπασε στο ξύλο.
2.-Στο κέντρο της Θεσσαλονίκης λειτουργούν οι καλούμενοι “Θεματοφύλακες”. Κάποιοι τύποι που έβαλαν φανούς στα αυτοκίνητά τους και επιβάλλουν την “τάξη” κατά το δοκούν. «Ας έρθει αστυνομικός να μας πει για πρόστιμα για τους φάρους -η χώρα είναι δική μας»», λέει ένας εξ αυτών. Και προσθέτει: «Όποιος δεν κάνει τη δουλειά του σωστά και ό,τι ορίζει το Σύνταγμα τον τελειώνουμε».
3.-Στον Πειραιά ένας νέος άνθρωπος 36 χρονών πρόλαβε το πλοίο για το Ηράκλειο πριν σηκωθεί ο καταπέλτης. Το πλήρωμα τον πέταξε στην θάλασσα και ο άνθρωπος πνίγηκε.
4.-Όταν πιάνουν φωτιές καίγονται χωριά, καταστρέφονται εκτάσεις και περιμένουν σε αυτήν την χώρα είτε να βρέξει, είτε να σβήσει η φωτιά μόνη της. Οι υποτακτικοί του ηγεμόνα αναλώνουν τις δυνάμεις τους να βρουν λόγους να τον δικαιολογήσουν. Ο ηγεμόνας απολαμβάνει αυτήν την κοινωνική μηχανική, καθώς και την εξουσία του. Κανείς δεν τον αμφισβητεί και αν τον αμφισβητήσει υπάρχει ο κομματικός στρατός ο οποίος και θα καθαρίσει.
5.-Όταν έρχονται βροχές οι άνθρωποι πνίγονται.
6.-Ο τσομπάνος του το “παίζει” κυβερνήτης της και επαίρεται διότι, λέει, η χώρα έχει μικρότερο πληθωρισμό απο της Ε.Ε. Τα άλλα δεν τον ενδιαφέρουν. Το να μην έχουν χρήματα να ξοδεύσουν οι υποτακτικοί του δεν το σκέφτεται.
7.-Παλαιότερα λέγαμε σε στιγμές αγανάκτησης στους νέους ανθρώπους: φύγετε έξω και να έρχεστε μόνο για διακοπές. Τώρα μια σωστή συμβουλή είναι : φύγετε και μην ξαναπατήσετε.
Θα βγουν ορισμένοι υποτακτικοί του συστήματος και θα πουν: αν φύγουν οι νέοι ποιος θα την αλλάξει.
Και θα τους θυμίσω τον Κολοκοτρώνη που είπε, όταν το κάλεσαν να μιλήσει σε ένα σχολείο: Αυτό το μιλέτι δεν σώζεται.
Δεν σώθηκε 200 χρόνια. Τώρα θα σωθεί;
Για να σωθείς πρέπει να το θέλεις. Αυτό το κοινωνικό αμάλγαμα δεν δείχνει καμιά διάθεση να θέλει την σωτηρία του.
Προετοιμάζεται να επιτεθεί εναντίον όποιου αντιδράσει στις παραχωρήσεις που ετοιμάζει ο τσομπάνης του.
Μερικοί έχουν την ψευδαίσθηση ότι είναι κάτι διαφορετικό. Ένα σύνολο με οθωμανικά κατάλοιπα είναι. Όλοι τους.
Οι ρίζες του κακού βρίσκονται στον τρόπο και τον τόπο δημιουργίας του. Η ιδεολογία του δεν άλλαξε απο τότε. Μια ιδεολογία κοτζαμπάσικη που καθορίζει την εξέλιξή του. Και ένας λαός με έντονη την διάθεση της υποταγής. Τα 400 χρόνια ακόμη επηρεάζουν την συμπεριφορά του.
Ο κατάλογος της σήψης και της παρακμής είναι ατελείωτος.
Προσπαθώ να βρω ένα ισχυρό αντεπιχείρημα σε όλα τα παραπάνω, έτσι, “για τα μάτια της ελπίδας”, αλλά μάταια.
Θλίψη και μόνο θλίψη.
Όταν χρεώνουμε σε οποιαδήποτε κυβέρνηση τις συμπεριφορές των ανθρώπων-λύκων , για τους οποίους κυρίως ευθύνονται η οικογένεια , η Παιδεία και η Κοινωνία , δεν είμαστε ρεαλιστικά δίκαιοι και ”χαϊδεύουμε” τα αυτιά των απάνθρωπων παραβατών όλων των περιπτώσεων που αναφέρονται στο άρθρο .
Οι παραλείψεις είναι αναπόφευκτες από κάθε κράτος -και με δικτατορικό καθεστώς, ακόμη – όμως στο ελληνικό κράτος οι παραλείψεις είναι ο κανόνας ,γιατί οι υπάλληλοι κρατικοί και ιδιωτικοί , μαθαίνουν πρώτα ”καράτε” και αδιαφορούν οι πλείστοι για τους Έλληνες , που ζητούν την βοήθεια και προστασία τους.
ΤΙ ΚΑΝΕΙ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ ;;;. ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΥΣ ΜΕ ΚΥΡΟΣ ΚΑΙ ΔΥΝΑΜΗ ΕΠΙΒΟΛΗΣ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΥ ΕΠΙ ΤΩΝ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΩΝ , ΠΟΥ ΟΛΟΙ-ΜΑ ΟΛΟΙ-ΚΑΤΑΦΕΥΓΟΥΝ ΣΤΟΝ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟ , -ΤΟΝ ΠΡΟΣΤΑΤΗ ΚΑΘΕ ΕΛΕΓΧΟΜΕΝΟΥ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥ-ΜΕΛΟΥΣ ΤΟΥ- ΣΤΗΝ ΑΝΟΧΗ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΚΟΜΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΝΕΥΘΥΝΟΥΠΕΥΘΥΝΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ.
Ελπίδα για καλυτέρευση ΜΟΝΟΝ αν συναποφασίσουν ΟΛΑ τα κόμματα ”να μη σκεπάζουν υπό τας πτερύγας τους” τους παραβάτες υπαλλήλους .
Με τον Μητσό περιγραφετε συνεχώς την μεγαλυτερη δυστοπία. Στον Τσίπρα δεν δικαιολογήσατε τίποτε. Ορθώς θα ελεγα. Απο τον Μητσό τα περιμένουμε όλα. Από τούς αριστερούς τίποτε. Φαντάζεστε το ΚΚΕ στην εξουσία κ να μην μπορεί να σφαρμοσει το έξω από την εοκ κ το νατο??? Τι ΚΚΕ θα ήταν…
Τελικά ποιόν αξίζουμε? Κανέναν προφανώς, αλλά δεν υπάρχει πάτος στον βοθρο δεν νομίζετε???
Σκηνικό. Στις διακοπες. Για να δω τι ανθρωπος ειστε, ειπε ο μαγαζατορας. Τι ψηφίζετε? Χχχ. Εγω Μητσό. ( ο μαγαζατορας) Γιατί??? Εκαψε την Ελάδα. Ναι τον μα…… αλλά εχω 4 παιδιά.
Αυτή είναι η νοοτροπία. Ούτε ιδεολογια ουτε τίποτε. Ν
α ζήσω , μπορώ?
Σε αυτο το τερας???
Πάντως παντού δεν υπάρχει μια σύγχυση να το πω;;; Μια ανασφάλεια μια αναζητηση του τι πρέπει να κάνει κανείς, πως πρέπει να ζει κ να συμπεριφέρεται;;;
Όταν η αλήθεια πνίγεται, πς είναι δυνατόν να λειτουργούμε φυσιολογικά κ με γνώμονα;;; Υπάρχει σωστό κ λάθος;;; Μας αφαίρεσαν τον γνώμονα. Άρα;;;
Όταν η κυρίαρχη κουλτούρα είναι το ατιμώρητο έγκλημα, γιατί αναρωτιόμαστε;;;
Π.χ. Ο φυσικός αυτουργός στο μάτι έχει στις πλάτες του 100 φεύγα άτομα με μαρτυρικό θάνατο. Που είναι αυτός;;; Πως τιμωρήθηκε;;;
Τα ΤΕμπη, ο φυσικός αυτουργός είναι η πολιτεία. Πως τιμωρήθηκε;;
Δεν έχουμε σώσιμο, έτσι κι αλλιώς.
Μία ερώτηση, που θεωρώ ότι έχει μεγάλη σημασία:
Σε ποια πηγή διασώζεται η ρήση του Κολοκοτρώνη ότι “Αυτό το μιλέτι δεν σώζεται”;
Με ενδιαφέρει από ιστορικής απόψεως. Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
Χρησιμοποιούν πολλοί αυτή την φράση του Κολοκοτρώνη ,χωρίς να αναφέρονται στην γραπτή πηγή.
Θα το διαβάσετε και σε κείμενο του Λέανδρου Ρακιντζή Αρεοπαγίτη επί τιμή, ως εξής” Ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης στα χρόνια που η Ελλάδα είχε γίνει πια κράτος είπε .ΤΟΥΤΟ ΤΟ ΝΤΟΒΛΕΤΙ (ΤΟΥΡΚΙΣΤΙ ΚΡΑΤΟΣ Ή ΚΡΑΤΙΚΗ ΕΞΟΥΣΙΑ ) ΟΥΤΕ ΦΤΙΑΧΝΕΤΑΙ ,ΟΎΤΕ ΧΑΛΙΕΤΑΙ , ΑΙΩΝΙΩΣ ΘΑ ΣΕΡΝΕΤΑΙ” .
Εκτιμώ πως το είπε μετά την δολοφονία του Καποδίστρια .
Ευχαριστώ πολύ για την πληροφορία. Αν και απαιτείται περαιτέρω διερεύνηση, η ρήση φαίνεται ψεύτικη: δεν ταιριάζει με την αισιοδοξία του Κολοκοτρώνη για το μέλλον του έθνους, όπως αυτή παρουσιάζεται στον φερόμενο ως λόγο του Γέρου στην Πνύκα, όπως παρουσιάστηκε στην εφημερίδα ΑΙΩΝ. Επίσης το λεκτικό “αιωνίως θα σέρνεται” δεν φαίνεται να ανήκει στην γλώσσα της εποχής, αλλά σε πολύ μεταγενέστερο ιδιόλεκτο. Το κυριότερο όμως πρόβλημα είναι ότι τουλάχιστον από ένα πρόχειρο διαδικτυακό ψάξιμο που έκανα, η ρήση δεν παρουσιάζεται σε κανένα κείμενο πριν τις 15/3/2023 (δημοσιεύματα του Λέανδρου Ρακιντζή και του φιλόλογου Ηλία Γιαννακόπουλου -αναδημοσίευση στην εφημερίδα 7/4/2023). Συνεπώς μέχρι νεωτέρας θεωρώ το απόφθεγμα ως κατασκευασμένο.
Καλό είναι να επικαλούμαστε τους ήρωες και τους σοφούς της ελληνικής ιστορίας με προσοχή. Εν πάση περιπτώσει η νεοελληνική μιζέρια μάλλον δεν ταιριάζει στις μεγάλες μορφές της ιστορίας μας.
Βεβαίως η παραπάνω παρατήρηση δεν αντίκειται καθόλου στις δίκαιες αιτιάσεις του κ. Σαββίδη για το σημερινό ελληνικό κράτος. Οι παθογένειες του τελευταίου είναι γνωστές. Απλώς πρέπει να θυμόμαστε ότι ως έθνος καταφέραμε να επιβιώσουμε και να προκόψουμε σε πολύ χειρότερες ιστορικές συνθήκες. Ας μην αφεθούμε τώρα σε μία πλήρη παραίτηση. Υπάρχει ακόμα περιθώριο εθνικής αναγέννησης.
Το είπε στους μαθητές σχολείου όπου τον κάλεσαν να μιλήσει.
Σε ποιο σημείο; Μήπως πρόκειται για άλλο λόγο από τον γνωστό; Πάντως στον περίφημο λόγο που έβγαλε στην Πνύκα προς τους μαθητάς, δεν φαίνεται πουθενά αυτή η διατύπωση ή έστω κάποια παρεμφερής.
Εδώ διαβάζουμε ολόκληρο τον λόγο, όπως τον κατέγραψε η εφημερίς ΑΙΩΝ:
https://www.hellenicparliament.gr/UserFiles/8c3e9046-78fb-48f4-bd82-bbba28ca1ef5/kolokotronis.pdf
Κάτι δεν πάει καλά. Υποπτεύομαι χάλκευση εξυπνατζήδων φιλολόγων.
Το έχω διαβάσει σε διάφορες ιστορίες. Έχει και συνέχεια. Η πλήρης έκφραση είναι: Αυτό το μιλέτι δεν σώζεται. Αλλά και δεν χαλιέται.
“Εις αυτή την κατάσταση έρχεται ο βασιλεύς, τα πράγματα ησυχάζουν και το εμπόριο και ή γεωργία και οι τέχνες αρχίζουν να προοδεύουν και μάλιστα ή παιδεία. Αυτή η μάθησις θα μας αυξήσει και θα μας ευτυχήσει. Αλλά διά να αυξήσομεν, χρειάζεται και η στερέωσις της πολιτείας μας, η όποία γίνεται με την καλλιέργεια και με την υποστήριξη του Θρόνου”
Λόγια εντελώς στον αντίποδα της μιζέριας του τύπου “το μιλιέτι δεν σώζεται”.
Τι ρόλο έπαιξε ο Όθωνας και η Βαυαροκρατία το γνωρίζουμε. Άλλου ιερέως ευαγγέλιον αυτό. Όμως ο Κολοκοτρώνης δίνει στους νέους μήνυμα για αγώνα προόδου, όχι σύνθημα παραίτησης.
Νομίζω κάποιοι θέλουν να ενσταλάξουν στην σκέψη μας την απόλυτη απαισιοδοξία και γιαυτό χρησιμοποιούν τεχνηέντως και τους εθνικούς μας ήρωες, ώστε να αποδομήσουν κάθε επίτευγμα του νεωτέρου ελληνισμού και κάθε ελπίδα για σωτηρία.
Προσωπικά ως αναγνώστης και σχολιαστής των Ανιχνεύσεων, ίσως του μοναδικού ελεύθερου ιστοτόπου πατριωτικής σκέψης και αναζήτησης, θα αντισταθώ στις ισοπεδωτικές αντιλήψεις. Οι παππούδες μας υπέστησαν την Μικρασιατική καταστροφή και την προσφυγιά, οι γονείς μας πέρασαν Κατοχή και πείνα, αλλά η Ψωροκώσταινα, παρά τα χίλια προβλήματα που την ταλανίζουν, κατάφερε να επιβιώσει και να ανέλθει σε αξιοζήλευτο επίπεδο ευημερίας. Τα πνευματικά, πολιτιστικά και ιστορικά επιτεύγματα του νεώτερου ελληνισμού είναι σπουδαία και είναι έργα του λαού, όχι του κράτους. Οι Έλληνες θα ζήσουμε, αρκεί να έχουμε εμπιστοσύνη στην δύναμη του ιστορικού μας βάθους. Οι πολιτικοί τύραννοι αργά ή γρήγορα θα πάνε στον αγύριστο.
Με απεριόριστο σεβασμό προς τον κ. Σαββίδη που φιλοξενεί τα σχόλια μας,
Α.Δ.Δ.
Δε με εκπλήσσει καθόλου η εγκληματική αναλγησία αυτών των ατόμων και η ανυπαρξία λιμενικού (εντάξει ΔΥ είναι οι άνθρωποι, τι περιμένετε;) αλλά το γεγονός ότι έβγαλαν ανακοίνωση μέσα από το καράβι ζητώντας συγνώμη για την καθυστέρηση και δηλώνοντας σα να μην τρέχει κάστανο, ότι για το περιστατικό δεν ευθύνεται η εταιρεία!
Μιλάμε για απίστευτα καθάρματα.
“Για να σωθείς πρέπει να το θέλεις.” Έτσι ακριβώς. Αν δεν το θέλεις δεν σε σώζει ούτε θαύμα.