Του Παντελή Σαββίδη
Ο Τούρκος πρόεδρος δείχνει τελευταία μια ασυνήθιστα ήπια για τον χαρακτήρα του, συμπεριφορά. Φαίνεται πως περνάει δύσκολα και νερώνει το κρασί του.
Η αμερικανική κυβέρνηση ετοίμασε ένα βίντεο με αφορμή τη Σύνοδο των G20 στην Ινδία. Στο βίντεο εμφανίζονταν πολλοί ηγέτες της Συνόδου αλλά έλειπε ο Ερντογάν. Στο Νέο Δελχί ο Μπάιντεν αρνήθηκε να τον δεχθεί, γεγονός που προκάλεσε την ανοικτή δυσαρέσκεια του Τούρκου προέδρου.
Το σπουδαιότερο, όμως, είναι ότι στη Σύνοδο, οκτώ χώρες υπέγραψαν μια Συμφωνία για τη σύνδεση της Ινδίας με την Ευρώπη μέσω Μέσης Ανατολής, χωρίς σ’ αυτή να συμμετέχει η Τουρκία, ούτε και η διασύνδεση να διέρχεται μέσω Τουρκίας.
Η οικονομία, τα F-16 και η προσπάθεια να ισορροπήσει στη θέση του «επιτήδειου ουδέτερου» κάνουν τον Ερντογάν να έχει χαμηλωμένους τους τόνους. Θα εξαρτήσει τις ελληνοτουρκικές σχέσεις από τις σχέσεις της χώρας του με τις ΗΠΑ ή θα τις δώσει μια αυτοδύναμη χροιά;
Η βαθιά Αμερική δεν έχει ξεγράψει την Τουρκία αν και ως ένα βαθμό θα έπρεπε. Με τη συμπεριφορά της, στέλνει μηνύματα στον Τούρκο πρόεδρο να επανέλθει στη δυτική αγκαλιά για να συμμετάσχει στην διανομή του ενεργειακού πλούτου και στο γεωπολιτικό παιχνίδι της περιοχής που γίνεται περίπλοκο.
Η Συμφωνία που υπεγράφη στο Νέο Δελχί από Ινδία, Σαουδική Αραβία, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Ιορδανία, Ισραήλ, ΗΠΑ και Ευρωπαϊκή Ένωση (Ιταλία, Γαλλία, Γερμανία), αφήνει απ’ έξω την Τουρκία και είναι σίγουρο ότι ενοχλεί την Άγκυρα αν και ο Ερντογάν δήλωσε πως «δεν μπορεί να υπάρξει κατάλληλος διάδρομος χωρίς την Τουρκία». Όμως μπορεί.
Η Συμφωνία συνδέει θαλάσσια την Ινδία με την Μέση Ανατολή, σιδηροδρομικά τις μεσανατολικές χώρες μεταξύ τους με τον σιδηρόδρομο να καταλήγει στην Χάιφα και από εκεί, πάλι μέσω θαλάσσης, με την Κύπρο και την Ελλάδα.
Σύμφωνα με διεθνείς παρατηρητές με τη σύνδεση αυτή επιδιώκεται η επιβεβαίωση του ηγετικού ρόλου των ΗΠΑ στην περιοχή, η διαμόρφωση ενός αντιβάρου στην κινεζική πρωτοβουλία «One road, one belt» («Ο δρόμος του μεταξιού») και η αποφυγή της απομόνωσης του Ισραήλ. Από τη διαδρομή αυτή θα διέλθει εμπόριο, ενέργεια, ηλεκτρισμός, ακόμη, και νερό από τα Ιμαλάια για τις μεσανατολικές χώρες οι οποίες θα μπορούσαν να καταστούν αιχμάλωτες της Τουρκίας όσο τα νερά στερεύουν στην περιοχή.
Στην άρση της απομόνωσης του Ισραήλ καταλυτικό ρόλο διαδραματίζει η Σαουδική Αραβία.
Τα γραφικά της διαδρομής οδηγούν την κατάληξή της στην Ελλάδα στον Πειραιά αλλά υπάρχουν τρεις λόγοι για τους οποίους η Θεσσαλονίκη θα μπορούσε να διεκδικήσει αυτήν τη θέση.
Ο πρώτος είναι ότι η χώρα δεν διαθέτει σιδηρόδρομο ο οποίος αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για το σχέδιο. Η απουσία σιδηρόδρομου είναι, ίσως, ένας σοβαρός λόγος να παρακαμφθεί η Ελλάδα. Η Θεσσαλονίκη περιορίζει κατά πολύ αυτήν την αδυναμία. Μέχρι εξαλείψεώς της. Ο δεύτερος είναι ότι στο λιμάνι του Πειραιά υπάρχει η Κίνα και το περί ου ο λόγος σχέδιο είναι ανταγωνιστικό των Κινέζων. Και ο τρίτος ότι στη Μέση Ανατολή υπάρχει, ακόμη, ως πολιτισμικό υπόβαθρο ο ελληνισμός του Μεγάλου Αλεξάνδρου συνδεδεμένος περισσότερο με την Μακεδονία.
Όσοι χωρίς να γνωρίζουν την πραγματικότητα, θεωρούν αμελητέα την τελευταία διάσταση κάνουν λάθος.
ΠΟΙΑ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ,ΚΥΡΙΕ ΣΑΒΒΙΔΗ ,ΑΥΤΗΝ ΜΕΤΑ ΤΟ ”ΕΚΤΡΩΜΑ” ΤΗΣ ΣΥΜΦΩΝΙΑΣ ΤΩΝ ΠΡΕΣΠΩΝ;;; .
ΕΤΥΥΧΩΣ ΠΟΥ ΟΙ ΜΕΣΑΝΑΤΟΛΙΤΕΣ ΛΑΟΙ ΕΧΟΥΝ ΓΡΑΠΤΑ ΜΝΗΜΕΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ(ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΑΝΥΠΑΡΚΤΗ ΜΑΚΕΔΟΙΝΙΚΗ) ΚΑΙ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ,ΑΥΤΗΝ ΠΟΥ ΠΡΩΤΗ ΟΝΟΜΑΣΕ ΤΟΝ ΜΑΚΕΔΟΝΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟ ΜΕΓΑ.
ΚΑΤΑ ΤΑ ΑΛΛΑ ΣΗΜΕΡΑ ΨΗΦΙΖΟΥΝ -ΟΣΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ- ΤΟΝ ΝΕΟ ΑΡΧΗΓΟ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ, ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΥΠΕΡΗΦΑΝΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΤΩΝ ΠΡΕΣΠΩΝ.
ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΑΛΛΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΝΗΣΥΧΟΥΝ ΓΙΑ ΜΙΚΡΟΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ.
ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΟΥΝΤΑΙ ;;;.
Αμάν με το Θεσσαλονικιό παοκτζιδικο κόμπλεξ σας !!!
Έχει η Θεσσαλονίκη τις υποδομές κορυφαίου λιμανιού της Ευρώπης ;;;
Δηλαδή να ακυρώσουμε την γεωπολιτική αυτή ευκαιρεία της χώρας για τα κουνήματα & τα καμώματα της Θεσσαλονικιάς συμπρωτεύουσας που κάνει 50 χρόνια για να φτιάξει μετρό
Είναι ηληθιοι οι Κινέζοι , οι Ινδοί , οι Ισραηλινοί κλπ που βλέπουν μόνο Πειραιά !!
Η σιδηροδρομική ανάγκη είναι υπαρκτή μόνο στην ασιατική πλευρά της διαδρομής
Στη Ευρώπη έχουμε 1000 μέσα μεταφοράς
Αν νομίζετε κύριε Σαββιδη ότι ο αρχαίος ελληνικός κόσμος είναι γνωστός στους δρόμους του ινδικού μεταξιού μόνο χάρη στον Μέγα Αλέξανδρο & στην Μακεδονία είστε βαθειά νυχτωμένος …..
Αλλά ακόμη κι αυτό να συνέβαινε ολόκληρος ο δυτινος πολιτισμός & ο κινεζικός κλπ έχουν ως αφετηρία ιστορικής εμβαθύνσης τον κλασικό χρυσού αιώνα της Αθήνας ….
Είναι τουλάχιστον ανιστόρητη & μην πω γελοία κάθε προσπάθεια γεωπολιτικης παράκαμψης των ιστορικών ριζών του Ελληνισμού που επι 4000 χρόνια μεγαλουργούν οικονομικά -πολιτικά -στρατιωτικά -πολιτισμικά -επιστημονικά -πληθυσμιακά
Το σύνδρομο του παοκτζιδικου κόμπλεξ σε πλήρη αντεθνική τροχιά ανάπτυξης
Σχετικά με το modus operandi του Erdogan και της Τουρκικής Εξωτ. Πολιτικής, από την στιγμή που δεν υπάρχει αξιόπιστη πληροφόρηση κάθε ερμηνεία αποτελεί μια καλομελετημένη εικασία.
Σχετικά με τις συμμαχίες: Είθισται, όσο κι αν σας/μας σηκώνεται η τρίχα, τις πλέον σταθερές σε διάρκεια χρόνου συμμαχίες να τις συνάπτουν πολιτείες/καθεστώτα με δημοκρατικό έλλειμμα, όπως πχ. η Ρωσία. Γιατί; διότι πρώτον, έχουν ανάγκη από εξωτερικούς/διεθνείς εταίρους, πράγμα που είναι δυσκολότερο αυτά να βρουν, και δεύτερον, διότι αλλάζουν ηγεσία, άρα και συμφέροντα, πολύ πιο δύσκολα από τα δημοκρατικά πολιτεύματα με τις εκλογικές διαδικασίες, τον ανεξάρτητο έλεγχο της εκτελ. εξουσ. κλπ. κλπ. Σκεφτείτε ότι αν βγει πχ. στην εξουσία πάλι ο Τραμπ, η Αμερ. Εξ. Πολ. για την Ανατολ. Μεσογ. μπορεί ν’ αλλάξει προς όφελος της Τουρκίας. Κανείς δεν μπορεί να κοιμάται με ασφάλεια δίπλα σ’ έναν Δημοκρατικό, αντίθετα ο Ολιγαρχικός είναι πιο ασφαλής. Ακριβώς όπως η δημοκρατική Αθήνα ήταν μια απαίσια σύμμαχος με επιθετική παρεμβατική στα εσωτερικά των άλλων Πόλεων-Κρατών πολιτική σε σχέση με την πιο ήπια στην εξωτερική της πολιτική ολιγαρχική Σπάρτη. Μοιάζει οξύμωρο ωστόσο δεν είναι. Βασίζεται πάνω στην αρχή του ελλείμματος κυριαρχίας μιας δημοκρατίας στο γηγενές έδαφος της επικράτειας την διακυβέρνηση της οποίας ασκεί. Αυτό το έλλειμμα εσωτερικής πολιτικής τρέπει, όταν το Κράτος έχει αναπτύξει ένα κρίσιμο όριο έκφρασης της ισχύος του, τις δυνάμεις προς τα έξω. Παραδείγματα υπάρχουν πολλά.
Η αναβάθμιση του γεωπολιτικού ρόλου της Ελλάδος δεν σημαίνει ότι οι κάτοικοι της χώρας θα ευημερήσουν. Μάλλον τα κέρδη θα πάνε πάλι στο εγχώριο Σύστημα με το/τα καρτέλ οικονομικής, διοικητικής, πολιτικής, δικαστικής κλπ. κλπ. εξουσίας που καταδυναστεύει αυτή την χώρα.
Και τέλος κάτι σχετικό με τον πολιτισμό: διαλαλούμε τον Αλέξανδρο Φιλίππου και ότι τον θυμούνται και ότι μας θαυμάζουν και άλλα πολλά και θαυμαστά και ωραία. Δεν έχω αντίρρηση, ωστόσο δεν έχω ακούσει ή διαβάσει ποτέ μου για τον πολιτισμό των Περσών, των Ασσυρίων, των Χαλδαίων, των Χετταίων, των Ακκάδων, των Σουμερίων, τίποτα. Λες και αυτοί δεν είχαν πολιτισμό μέχρι να πάνε οι Μακεδόνες. Τέτοιος πολιτισμικός σοβινισμός ιδιαίτερα από ανθρώπους μιας χώρας που τα πανεπιστημιακά της ιδρύματα είναι παράγκες για να πουλάς λεμονάδες αποτελεί ασέβεια και δείχνει αυτό που έλεγε ο Mark Twain για τους Μεσογειακούς λαούς: Είναι γεμάτοι αυτοπεποίθηση και άγνοια.
Άντε τον πολιτισμό των επιδρομέων Περσών , που ήθελαν να μας καταλάβουν επί μια 10ετία , να τον αναφέρατε γιατί τον σεβάστηκε και ο Μέγας Αλέξανδρος -μέχρι και γάμους επέτρεψε με Περσίδες – τους πολιτισμούς των άλλων που χάθηκαν και ως λαοί από την Ιστορία τι τους αναφέρατε.
ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΩΒΙΝΙΣΜΟΣ ΑΛΛΑ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΛΗΘΕΙΑ Η ΕΠΙΚΡΑΤΗΣΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΣΤΗΝ ΕΓΓΥΣ ΑΝΑΤΟΛΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΜΕΣΟΓΕΙΟ ΑΠΟ ΤΟ 333 Π.Χ ΜΕΧΡΙ ΤΟ 1204 ,ΠΟΥ ΑΡΧΙΣΑΝ ΟΙ ΣΤΑΥΡΟΦΟΡΙΕΣ .
ΗΤΑΝ ΑΝΩΤΕΡΟΣ ΠΩΣ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΟΥΜΕ. ΜΗ ΤΟ ΑΜΦΙΣΒΗΤΕΙΤΕ ΟΝΤΑΣ ΕΛΛΗΝΑΣ ΚΑΙ ΜΗ ΤΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΕΤΕ ΩΣ ΣΩΒΙΝΙΣΜΟ -ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΓΝΩΣΤΗ ΛΕΞΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΕΓΑΛΟΥΣ ΑΡΧΑΙΟΥΣ ΦΙΛΟΣΟΦΟΥΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ.