9 Σεπτεμβρίου 2023
Αποκαλύφθηκε το έργο μεταφορών για τη σύνδεση της Ινδίας με τη Μέση Ανατολή, Ευρώπη
Το φιλόδοξο σιδηροδρομικό και ναυτιλιακό έργο που ανακοινώθηκε στο περιθώριο της συνόδου κορυφής της G20 στο Νέο Δελχί θεωρείται πρόκληση για την οικονομική επιρροή της Κίνας.
Ο Μπάιντεν είπε ότι ήταν μια «πραγματικά μεγάλη συμφωνία» που θα γεφυρώσει τα λιμάνια σε δύο ηπείρους και θα οδηγήσει σε μια «πιο σταθερή, πιο ευημερούσα και ολοκληρωμένη Μέση Ανατολή» [Έβελυν Χόκσταϊν/Pool μέσω Γαλλικού Πρακτορείου].
Ένα πολυεθνικό σιδηροδρομικό και ναυτιλιακό έργο που συνδέει την Ινδία με τη Μέση Ανατολή και την Ευρώπη ανακοινώθηκε στο περιθώριο της συνόδου κορυφής της G20 στο Νέο Δελχί, ένα βήμα που θεωρείται πρόκληση για τις οικονομικές φιλοδοξίες της Κίνας στην περιοχή.
Ο διάδρομος, ο οποίος θα περιλαμβάνει την Ινδία, τη Σαουδική Αραβία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, την Ιορδανία, το Ισραήλ και την Ευρωπαϊκή Ένωση, θα συμβάλει στην τόνωση του εμπορίου, στην παροχή ενεργειακών πόρων και στη βελτίωση της ψηφιακής συνδεσιμότητας.
Ο Τζέικ Σάλιβαν, σύμβουλος εθνικής ασφάλειας του Μπάιντεν, είπε ότι το δίκτυο αντικατοπτρίζει το όραμα του Μπάιντεν για «μεγάλες επενδύσεις» που προέρχονται από την «αποτελεσματική αμερικανική ηγεσία» και την προθυμία να αγκαλιάσει άλλα έθνη ως εταίρους.
Είπε ότι οι βελτιωμένες υποδομές θα τονώσουν την οικονομική ανάπτυξη, θα βοηθήσουν τις χώρες της Μέσης Ανατολής να αποκτήσουν διασύνδεση και θα καθιερώσει την περιοχή ως κόμβο οικονομικής δραστηριότητας αντί «πηγή πρόκλησης, σύγκρουσης ή κρίσης» όπως συνέβη στην πρόσφατη ιστορία.
Ο Μπάιντεν επιδιώκει να αντιμετωπίσει την ώθηση της Κίνας «Belt and Road» στις παγκόσμιες υποδομές, θέτοντας την Ουάσιγκτον ως εναλλακτικό εταίρο και επενδυτή για τις αναπτυσσόμενες χώρες στον όμιλο G20.
«Αυτό είναι μεγάλη υπόθεση. Αυτό είναι πραγματικά μεγάλο θέμα», είπε ο Μπάιντεν.
Σε μια εκδήλωση, ο ηγέτης των ΗΠΑ είπε ότι το σύμφωνο θα ξεκλειδώσει «ατελείωτες ευκαιρίες» για καθαρή ενέργεια, καθαρό ηλεκτρισμό και τοποθέτηση καλωδίων για τη σύνδεση των κοινοτήτων.
Ο πρωθυπουργός Ναρέντρα Μόντι που φιλοξένησε την Σύνοδο στην Ινδία είπε: «Σήμερα, καθώς ξεκινάμε μια τόσο μεγάλη πρωτοβουλία συνδεσιμότητας, σπέρνουμε τους σπόρους για τις μελλοντικές γενιές να κάνουν μεγαλύτερα όνειρα».
«Η ενίσχυση της συνδεσιμότητας με όλες τις περιοχές ήταν βασική προτεραιότητα για την Ινδία», είπε ο Μόντι, μιλώντας μέσω μεταφραστή. «Πιστεύουμε ότι η συνδεσιμότητα είναι ένα μέσο όχι μόνο για την αύξηση του αμοιβαίου εμπορίου μεταξύ διαφορετικών χωρών αλλά και για την αύξηση της αμοιβαίας εμπιστοσύνης».
‘ Αλλάζει το παιχνίδι’
Η Katrina Yu του Al Jazeera, η οποία μεταδίδει από την ινδική πρωτεύουσα, το Νέο Δελχί, είπε ότι οι αξιωματούχοι χαιρετίζουν τη συμφωνία ως «αλλαγή του παιχνιδιού».
«Λένε ότι είναι ένας οικονομικός διάδρομος που έχει σχεδιαστεί για να συνδέει την Ινδία, τη Μέση Ανατολή και την Ευρώπη. Θα αποτελείται από σιδηροδρομικές γραμμές και ναυτιλιακές γραμμές που θα διέρχονται από τα ΗΑΕ, τη Σαουδική Αραβία, την Ιορδανία και το Ισραήλ», είπε η Yu.
«Οι λεπτομέρειες είναι ελάχιστες αυτή τη στιγμή. Αλλά Αμερικανοί και Ευρωπαίοι αξιωματούχοι που ήταν παρόντες κατά τη διάρκεια αυτής της ανακοίνωσης την χαιρέτησαν ως κάτι που άλλαξε το παιχνίδι, ιστορικά.
Είπαν ότι θα μειώσει τον χρόνο του εμπορίου μεταξύ Ινδίας και Ευρώπης κατά 40 τοις εκατό», πρόσθεσε.
Η Yu είπε ότι το Πεκίνο δεν ήταν παρόν κατά την ανακοίνωση της συμφωνίας.
«Εμφανώς απούσα από αυτή την ανακοίνωση ήταν η Κίνα. Φαίνεται ότι αυτό είναι ένα σαφές σχέδιο για να ανταγωνιστεί τη μαζική πρωτοβουλία υποδομής Belt and Road της Κίνας που ανακοινώθηκε το 2013, η οποία έχει σχεδιαστεί για να συνδέσει την Ασία, την Αφρική και την Ευρώπη. Έτσι, φαίνεται ότι αυτό είναι πραγματικά ένα σχέδιο αντίβαρου», πρόσθεσε η Yu.
Το Al Ekhbariya TV της Σαουδικής Αραβίας επικαλέστηκε τον πρίγκιπα διάδοχο Μοχάμεντ μπιν Σαλμάν να λέει στη σύνοδο ότι το νέο έργο θα περιλαμβάνει αγωγούς ηλεκτρικής ενέργειας, υδρογόνου και σιδηροδρόμων και θα συμβάλει στη διεθνή ενεργειακή ασφάλεια.
Η συμφωνία θα ωφελήσει τις χώρες χαμηλού και μεσαίου εισοδήματος στην περιοχή και θα επιτρέψει έναν κρίσιμο ρόλο για τη Μέση Ανατολή στο παγκόσμιο εμπόριο, δήλωσε στους δημοσιογράφους ο Jon Finer, αναπληρωτής σύμβουλος εθνικής ασφάλειας των ΗΠΑ, στην ετήσια σύνοδο κορυφής του μπλοκ στο Νέο Δελχί.
Στοχεύει να συνδέσει τις χώρες της Μέσης Ανατολής σιδηροδρομικώς και να τις συνδέσει με την Ινδία μέσω λιμένων, βοηθώντας τη ροή της ενέργειας και του εμπορίου από τον Κόλπο στην Ευρώπη, δήλωσαν Αμερικανοί αξιωματούχοι, μειώνοντας τους χρόνους αποστολής, το κόστος και τη χρήση καυσίμων.
Μνημόνιο κατανόησης για τη συμφωνία επρόκειτο να υπογραφεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση, την Ινδία, τη Σαουδική Αραβία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, τις ΗΠΑ και άλλους εταίρους της G20.
«Η σύνδεση αυτών των βασικών περιοχών, πιστεύουμε, είναι μια τεράστια ευκαιρία», είπε ο Φάινερ.
Δεν υπάρχουν άμεσες λεπτομέρειες για την αξία της συμφωνίας.
Η Radha Kumar, ανεξάρτητη αναλύτρια, είπε ότι είναι μια «υπέροχη πρωτοβουλία» που θα προσφέρει εναλλακτική λύση στην Πρωτοβουλία Belt and Road της Κίνας.
«Οι δυνάμεις της Κίνας αυξάνονται τόσο γρήγορα που πολλές χώρες αισθάνονται την ανάγκη να έχουν εναλλακτικές λύσεις», είπε στο Al Jazeera από το Νέο Δελχί.
Αλλά πρόσθεσε ότι το νέο έργο δεν θα υπονομεύσει απαραίτητα το παγκόσμιο έργο υποδομής της Κίνας, το οποίο έχει τη δική του ανεξάρτητη ύπαρξη.
«Η Ινδία δεν ήταν μέρος της Πρωτοβουλίας Belt and Road, επομένως αυτή η πρωτοβουλία δίνει συνδεσιμότητα στην Ινδία».
Η κίνηση ήρθε εν μέσω των προσπαθειών των ΗΠΑ για μια ευρύτερη διπλωματική συμφωνία στη Μέση Ανατολή που θα αναγκάσει τη Σαουδική Αραβία να αναγνωρίσει το Ισραήλ.