Του Στράτου Σιμιτζή
Σε ένα δισέλιδο της ιστορικής εφημερίδας Μακεδονία, αφιερωμένο στον τουρισμό της πόλης, η Δημοτική Αρχή και οι εκπρόσωποί της εμφανίζονται απόλυτα ικανοποιημένοι από την πορεία και την εξέλιξη του τουρισμού.
Και τι συγκεκριμένα έπραξε η Δημοτική αρχή προς την κατεύθυνση αυτή; Σε ποιους τομείς έχει έμπρακτη συμμετοχή;
Αν θέλουμε να κάνουμε δημοσιογραφία και να εξετάσουμε το ζήτημα στην ουσία του και όχι …διαφήμιση, ο τουρισμός στη Θεσσαλονίκη κινείται σε ….αυτόματο πιλότο, μια και το έμπρακτο ενδιαφέρον είναι …αόρατο.
Αλήθεια, σε ποιον τομέα είναι εμφανής η παρέμβαση της Δημοτικής Αρχής στον Τουρισμό;
Μήπως στην εμπορική αγορά, την ψυχαγωγία και χαλάρωση των επισκεπτών, την τουριστική προβολή της πόλης, τα ανύπαρκτα σημεία ανακούφισης – γράφε δημοτικές τουαλέτες – την παροχή πληροφοριών, την εμφάνιση των κουλουροπολών στο ιστορικό κέντρο και σε άλλους τομείς που ιδιαίτερα εκτιμούν οι ξένοι κυρίως επισκέπτες;
Για όσους κατέχουν το ζήτημα και έχουν χρόνια τώρα ασχοληθεί με αυτό καθ’ οιονδήποτε τρόπο, γνωρίζουν καλά πως ο τουρισμός στη Θεσσαλονίκη κινείται σε δύο βασικούς άξονες.
Τον θρησκευτικό και τον ιστορικό – πολιτιστικό.
Ως Συμβασιλεύουσα η Θεσσαλονίκη, έχει να επιδείξει τον λαμπρότερο πλούτο βυζαντινών και μεταβυζαντινών μνημείων.
Αυτός είναι και ο λόγος που ο θρησκευτικός – προσκυνηματικός τουρισμός παρουσιάζει εντυπωσιακή ανοδική πορεία.
Η Θεσσαλονίκη φιλοξενεί τρεις σπουδαίες ιστορικές περιόδους – ρωμαϊκή, βυζαντινή, οθωμανική που έχουν κοσμήσει την πόλη με πλούτο μνημείων.
Και ερωτάται με ποιον τρόπο παρενέβη η Δημοτική Αρχή στα δύο αυτά καταλυτικά στοιχεία ώστε να τα αξιοποιήσει τουριστικώς;
Σχέδια, ιδέες και προτάσεις είναι γεμάτα τα συρτάρια των γραφείων, όμως από υλοποίηση πως πάμε;
Κακά τα ψέματα η τουριστική αξιοποίηση νοσεί ασχέτως αν οι αφίξεις των κρουαζιερόπλοιων πυκνώνουν.
Γι’ αυτό και ισχυριζόμαστε πως ο τουρισμός στη Θεσσαλονίκη κινείται με ….αυτόματο πιλότο.