του Παντελή Σαββίδη
Η τέχνη είναι ελεύθερη, ασεβής και χωρίς όρια. Δεκτόν. Αν και θα μπορούσε να πει κανείς πως το μόνο που θα ήταν καλό να σεβαστεί είναι η υπαρξιακή αγωνία του ανθρώπου. Αλλά ας δεχθούμε ότι δεν σέβεται ούτε αυτή. (‘Αλλωστε, η ακραία πρόκληση είναι τακτική καλλιτεχνών που δεν τους δίνεται προσοχή και θέλουν να τραβήξουν το ενδιαφέρον. Η επισήμανση δεν αναφέρεται στην συγκεκριμένη καλλιτέχνιδα, την οποία δεν γνωρίζω).
Το ελληνικό κράτος, όμως, δεν είναι γκαλερί.
Επιλέγει τι θα φιλοξενήσει στους χώρους του. Υποτίθεται ότι έχει έρμα. Αρχές, ιστορία, σύμβολα, λαό, υποδομές, δομές, και νεκρούς που έπεσαν στις μάχες για να υφίσταται.
Οποιοσδήποτε καλλιτέχνης έχει δικαίωμα να το λοιδορεί. Να λοιδορεί, ακόμη, και τους νεκρούς του. Δεκτόν. Αλλά όχι στους χώρους του. Όχι σε κρατικούς χώρους.
Φανταστείτε, εν ονόματι της ελευθερίας της έκφρασης να φιλοξενείται έκθεση στην 110 Πτέρυγα Μάχης, ή στο Καστέλι καλύτερα, (στο Καστέλι να καλέσουν και την οικογένεια του Ηλιάκη στα εγκαίνεια) για το πόσο αφελείς ήταν οι αεροπόροι που έπεσαν εν ώρα υπηρεσίας για την ακεραιότητα του κράτους. (Τα ιδεολογικά, ρομαντικά και συναισθηματικά τα αφήνω γιατί θα θεωρηθεί το σχόλιο αφελές).
Προτείνω στον Καιρίδη και την Ντόρα να μεταφέρουν την Έκθεση με τη ροζ σημαία εκεί. Στο Καστέλι.
Το κράτος είναι υποχρεωμένο να σέβεται τα σύμβολα και τους νεκρούς του.. Ξέρετε γιατί;
Πέραν των ηθικών, ρομαντικών και ιδεολογικών λόγων, διότι
την επόμενη φορά κανείς δεν θα πάει να δώσει την ζωή του για να ασχημονούν στον τάφο του και στο σύμβολο που κρατούσε, ο οποιοσδήποτε καλλιτέχνης ήθελε να εκφραστεί άνευ ορίων, η Ντόρα, ο Καιρίδης και ο άλλος αθηναϊκός πολιτικός συρφετός. ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, Συριζα κλπ.
Διαπιστευτήρια για να κρατήσουν την επιχείρησή τους (κρατική καρέκλα) να δώσουν σε όσους τους τοποθετούν. Διαφορετικά θα την χάσουν. Αλλά να επιλέγουν το είδος των διαπιστευτηρίων. Δεν καταλαβαίνουν ότι πριονίζουν το κλαδί που κάθονται;
Δεν καταλαβαίνουν ότι αποδομούν με τον τρόπο που συμπεριφέρονται στα σύμβολα του έθνους (και του κράτους) το ηθικό όσων θα κληθούν να τα υπερασπιστούν αν και όταν χρειαστεί;
Γιατί να το κάνουν; Για την πατρίδα, θα μου πείτε; Ποια πατρίδα; Αυτήν που λοιδορείται; Αυτήν που ο Σαμαράς αποκάλεσε χώρο; Με το δίκιο του με όσα βλέπει;
ΥΓ: Πατρίδα δεν είναι, μόνο, το ποίημα του Ιωάννη Πολέμη. Πατρίδα είναι και η αίσθηση μιας ομάδας ανθρώπων με κοινή πορεία στον ιστορικό χρόνο, σε έναν γεωγραφικό χώρο τον οποίο υπερασπίσθηκε απο το 2000 π.χ. ως σήμερα. Τίμησε και αναγνώρισε όσους έπεσαν στην προσπάθεια αυτή. Σήμερα αυτή η αίσθηση έχει ρευστοποιηθεί. Με μεγάλο μέρος ανθρώπων με δημόσιο λόγο- και εξουσία- πολλοί δεν νοιώθουν να έχουν τίποτε κοινό. Και η αίσθηση της κονής καταγωγής και πορείας περιγελάται. Σε ποια πατρίδα αναφερόμαστε;
Δεν μ’ άρεσε αυτή η σημαία. Μονότονο και άνοστο αυτό το ροζ. Την επομένη φορά, προτείνω κάθε λωρίδα της να έχει κι από ένα χρώμα τής ίριδος, ώστε να δείχνει και σε τι σόι πολιτικούς έχει ξεπέσει η Ελλάδα. Άλλωστε, η ιδέα μου δεν είναι καινούρια.
Εγω δεν βλέπω κανένα ροζ, αλλά κόκκινο και φούξια.
Ελπίζουμε κύριε Σαββίδη και άλλοι σαν εσάς δημοσιογράφοι και σχολιαστές να δείξουν -και να δείχνουν συνεχώς-την πατριωτική ενόχλησή τους και να απαξιώσουν κοινωνικά και αυτήν την καλλιτέχνιδα , η οποία -έτσι δήθεν τυχαία- ζωγράφισε την σημαία μας με τις ροζ λωρίδες και περισσότερο τον ανώτατο κρατικό λειτουργό μας , που ”έστερξε” να τοποθετηθεί αυτό το έργο τέχνης σε γραφείο του Γενικού μας Προξενείου στην Ν. Υόρκη.
Θα παρακαλούσαμε να μας εξηγήσετε την ιερή αγανάκτηση όλων των ”προοδευτικών” για την απομάκρυνση του έργου τέχνης από το Προξενείο με κυβερνητική εντολή . ΣΕ ΤΙ ΤΟΥΣ ΕΒΛΑΨΕ ;;;.
ΔΕΝ ΧΟΡΤΑΣΑΝ 45 ΧΡΟΝΙΑ ΤΟΝ ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΣΜΟ ΤΟΥΣ ΧΩΡΑΕΙ ,ΔΕΝ ΧΩΡΑΕΙ ;;;.
Συμφωνώ με το άρθρο και επαυξάνω.
Πάντως στην οπτική του έργου διακρίνω και μια ειρωνία, μια αλήθεια. Έτσι κι αλλιώς δλδ, έχουμε αποκτήσει ένα ροζουλί κράτος (μη πω «χώρο»). Εκφράζει την υπόκλιση, σε ανύποπτο χρόνο…
Πιάσε και μια ταραμοσαλάτα.
“Το ελληνικό κράτος, όμως, δεν είναι γκαλερί”
Βεβαίως και δεν (θα έπρεπε) να είναι.
Το τρομακτικό της υπόθεσης είναι το γεγονός ότι και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες συμβαίνουν τα ίδια. Επ’ εσχάτων διαπίστωσα ιδίοις όμμασι ότι στο Βερολίνο μεγάλα και σημαντικά κυβερνητικά κτίρια είναι καλυμμένα με τεραστίων διαστάσεων σημαίες της Ουκρανίας (καλύπτουν την πρόσοψη των κτιρίων αυτών από την οροφή τους έως την βάση τους). Στην δε Πράγα το Δημαρχείο έφερε στην πρόσοψή του α) την τσέχικη σημαία β) την σημαία της Ε.Ε. και γ) μαντέψτε: την πολύχρωμη σημαία του ομοφυλόφιλου κινήματος!
Οι τρεις περιπτώσεις (γερμανική, τσέχικη, ελληνική) βεβαίως είναι διαφορετικές, αλλά έχουν ως κοινό παρονομαστή την επιβολή μίας ευθυγραμμισμένης προπαγάνδας.
Τεχνικό ερώτημα:
Τι έγινε; Γιατί δεν βλέπω πλέον την δυνατότητα ειδοποιήσεων για νέα σχόλια στο παρόν άρθρο;
Χωρίς ειδοποιήσεις για νέα σχόλια, δυσκολεύει ο διάλογος, δεδομένου ότι τα άρθρα των Ανιχνεύσεων ήδη από την επόμενη της δημοσιεύσεώς τους γίνονται δυσεύρετα, ώστε η παρακολούθηση των νημάτων να καθίσταται πρακτικά αδύνατη.
“Δεν καταλαβαίνουν ότι πριονίζουν το κλαδί που κάθονται;”
Ξέρουν πολύ καλά τι κάνουν, κ. Σαββίδη.
Κοιτάξτε τα πρώτα λεπτά της ταινίας “Ο γιός μου ο Σαούλ”, τι έλεγαν οι Εβραίοι “κάπος” στους νεοφερμένους, έξω από τους θαλάμους αερίων.
Αυτό κάνει και ο πολιτικός μας συρφετός.
Τα σύμβολα του κράτους είναι copyrighted και το κράτος θα πρέπει να μηνύει όποιον χρησιμοποιεί τα σύμβολά του χωρίς την έγγραφη συγκατάθεσή του.
Να μη μηνύουμε ,αλλά να πείσουμε όσους περισσότερους ”προοδευτικούς” να αντιδρούν μαζί με τους δεξιούς και ”ακροδεξιούς σε τέτοιες περιπτώσεις.
Τι στο καλό δεν αγαπούν την Ελλάδα και την σημαία της και κυρίως εάν άλλοι την αγαπούμε γιατί ”μας βρίζουν”;;;.
Δεν θα αμυνθούν εναντίον και της Τουρκίας;;;.
ΠΑΝΤΩΣ ΓΙΑΝΝΗ ΜΕΤΑΞΑ ΔΕΝ ΘΑ ΞΑΝΑΠΟΚΤΗΣΟΥΜΕ ,ΓΙΑ ΝΑ ΠΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΤΟ ΟΧΙ .
Τι είναι τα συμβολα του κράτους;
Προωθούν με συνέπεια την αποδόμηση του Ελληνικού κράτους όπως αυτό δομήθηκε πάνω σε εθνικά χαρακτηριστικά και τη δημιουργία «χώρων» υποτελών στις ΗΠΑ.
Το ελληνικό κράτος όπως αυτό δομήθηκε από τη μεταπολίτευση έχει τις θεσμικές προϋποθέσεις για την απορρόφησή του σε υπερεθνικούς οργανισμούς. (Άρθρα 27, 28 του ισχύοντος συντάγματος).
Στη πορεία αυτή τα εθνικά σύμβολα θα πρέπει να πάψουν να είναι εθνικά με τη γελοιοποίησή τους μέσω της «ελευθερίας της τέχνης»
Δέν μέ ἐνόχλησε τό συγκεκριμένο ἔργο τέχνης καί δέν θεωρῶ ὅτι ὑποτιμᾶ ἡ καλλιτέχνης τήν ῾Ελληνική σημαία, σύμφωνα μέ τό σκεπτικό της γιά τόν συμβολισμό πού θέλησε νά τονίσει. Τό βλέπω ἀπό τήν θέση τῆς γυναίκας.
Τήν δεδομένη χρονική στιγμή πού ἀποδομοῦνται τά πάντα μπορεῖ νά θεωρηθεῖ σκόπιμη πράξη ἐντυπωσιασμοῦ, πρόκλησης. Ὅμως τοῦ συμβολισμοῦ ἤ τοῦ ἀποσυμβολισμοῦ τῆς ῾Ελληνικής σημαίας πού συζητᾶμε, ἔχουν προηγηθεῖ ἐσωτερικά πολλές προσπάθειες ἀποδόμησης ἰδανικῶν καί ἀξιῶν, ἡ ἔλλειψη μέριμνας γιά τήν ῾Ελληνική παιδεία καί γλώσσα, αἰσθητική, ἱστορία καί πολλούς σημαίνοντες τομεῖς τά ὁποῖα ἔχουν ἀποτελέσματα σέ ὅλη τήν κοινωνία. Στούς καλλιτεχνικούς κύκλους πολλά σύμβολα, σημαίνοντα, πεποιθήσεις, φαντάζουν στίς μέρες μας ἀναχρονιστικά καί ἄνευ οὐσίας καί ἀξίας, γι αὐτό μία νέα ἔρευνα καί ἐμβάθυνση ἀλλά καί παιδεία εἶναι ζητούμενα. Σέ κάποιους οἰκονομικούς κύκλους, σημαῖες, σύνορα κλπ θεωροῦνται ξεπερασμένα.
Στό συγκεκριμένο ἔργο τέχνης, τό μπλέ, ὡς ἀνδρικό χρῶμα, ἔχει ἀντικατασταθεῖ μέ τό κοκκινορόζ, ἡ θέση καί ἡ σημασία τῆς γυναίκας δηλαδή, σέ κάποια ἑρμηνεία, σάν νά ἔλειπε καί ἀναζητεῖται, σύμφωνα καί μέ τόν συμβολισμό τῆς καλλιτέχνιδας γιά τήν προστασία τῶν γυναικῶν. Τό μπλέ ὅμως στήν σημαία μας εἶναι τό χρῶμα πρῶτα τοῦ οὐρανοῦ, τῆς πνευματικότητας, τοῦ ὑψηλοῦ. Τό λευκό περιλαμβάνει ὅλα τά χρώματα. ᾿Απουσιάζει ἡ πνευματικότητα καί τό ὑψηλό στήν οἰκονομίστικη ἐποχή αὐτή καί αὐτό ἀντανακλᾶται στό ἔργο. ῾Ο σταυρός, ὁ ὁποῖος στήν ῾Ελληνική σημαία εἶναι σημαίνων, σαφής καί ἔχει συνέχεια, στό συγκεκριμένο ἔργο δέν εἶναι σταυρός ἀλλά τρεῖς γραμμές διακοπτόμενες. Δέν τό ἐπισημαίνω ὡς λάθος τῆς καλλιτέχνιδας ἀλλά ὡς σημεῖο τῶν καιρῶν καί οἱ καλλιτέχνες αὐτά τά μηνύματα λαμβάνουν. ῾Η σημαία μας δέν εἶναι μία κάποια ἐπιλογή χρωμάτων, ἔχουν ὀντολογική καί ὑπαρξιακή σημασία οἱ συμβολισμοί της, ὅπως καί πολλῶν ἄλλων λαῶν τά ἐθνικά τους σύμβολα. Ἡ προστασία αὐτῶν τῶν συμβόλων δέν μπορεῖ νά θεωρεῖται θέμα ἀκροδεξιό ἤ ρατσιστικό, γιατί ἀφορᾶ τήν ἴδια τήν ὕπαρξη τοῦ ἀνθρώπου.
Δεν μπορεί να θεωρείται-γράφετε-η προστασία του εθνικού μας συμβόλου-της Σημαίας μας- θέμα ακροδεξιό ή ρατσιστικό, αλλά όμως κυρία Ελένη έτσι εξελήφθη από όλους αριστεροπροοδευτικούς.
Αυτούς πως να τους αλλάξουμε για να μην έχουν τέτοιες απόψεις ;;;.
Σε ποια κατηγορία να κατατάξουμε τόσο την καλλιτέχνιδα όσο και τον Γενικό μας Πρόξενο στην Ν. Υόρκη , που άγαν φιλότεχνοι μας δημιούργησαν το πρόβλημα και στεναχώρεσαν κυρίως τους ομογενείς της Αμερικής , που δακρύζουν κάθε φορά που αντικρύζουν την Σημαία μας;;;.
(Πάντα και όπου σ’ αντικρύζω ,με λαχτάρα σταματώ και περήφανα δακρύζω ταπεινά σε χαιρετώ…) -ελπίζω πως θα θυμάστε και μπορεί να απαγγείλατε αυτό το ποίημα του Ιωάννη Πολέμη-που νομίζω πως τώρα λίγοι γονείς και δάσκαλοι μαθαίνουν στα παιδιά τους.
Σίγουρα δεν το γνωρίζει η καλλιτέχνις .
Δέν χαρακτηρίζονταν κ. Σταῦρο, ἀκροδεξιοί ἄλλοτε οἱ Ἕλληνες πού ἀγωνίζονταν γιά τά ἐθνικά ἰδεώδη, ὅπως ὁ ᾿Ελύτης. Δέν μποροῦμε νά χαρακτηρίσουμε ἀριστεροπροοδευτικούς ὅσους Ἕλληνες δραστηριοποιοῦνται στήν Ν. ῾Υόρκη. Αὐτοί συνδέουν μέ τά ἐκεῖ τεκταινόμενα, ὁ ῾Ελληνισμός πάντα ἀλληλοεπιδροῦσε μέ ἄλλους πολιτισμούς. Ὁ Ἑλληνικός πολιτισμός καί ἡ παιδεία ξεκινοῦν ἀπό ἐδῶ καί διαδίδονται σέ ἄλλους.
Γιατί ξεχάσατε κυρία Ελένη ότι στον ακομμάτιστο μέχρι το 1981 ελληνισμό της Αμερικής που ”υπάκουε” στον Αμερικής Ιάκωβο -τον ΣΙΑκωβο για το ΠΑΣΟΚ- λειτούργησαν Τοπικές Οργανώσεις ΠΑΣΟΚ (Τ.Ο ΠΑΣΟΚ) με τον πράσινο ήλιο και αργότερα φυσικά και άλλων κομμάτων.
Το ίδιο συνέβη και στην μακρινή Αυστραλία. Φαίνεται ότι δεν ζήσατε το μέγα πάθος των πρασινοφρουρών .
Αν ”ψάξετε” το πλούσιο βιογραφικό πολλών που λειτουργούν όπως η καλλιτέχνιδα θα βρείτε τις” ρίζες” τους εκεί .
Δεν συλλαμβάνεις τέτοια καλλιτεχνική ιδέα με το εθνικό σου σύμβολο ,αν δεν είσαι διεθνιστής .
Αφού εσείς και εγώ δεν θα το κάναμε γιατί να τους υπερασπίζεστε ;;;,Καληνύχτα σας .
᾿Εγώ τόνισα ὅτι ἡ καλλιτέχνης ἐξέφρασε διαμαρτυρία γιά σοβαρότατο καί ἐπίκαιρο θέμα, τήν κακοποίηση γυναικῶν στήν ῾Ελλάδα πού δέν θά ἔπρεπε νά συμβαίνει ἰδιαίτερα στίς μέρες μας. ᾿΄Αν κάποιοι ´κατάφεραν ´ νά ἀποσιωπήσουν τό σημαῖνον καί νά ἐκμεταλλευτοῦν τό συγκεκριμένο ἔργο γιά ἀποδομητικές προσπάθειες ἤ ἄλλες παρερμηνεῖες, εἶναι ἐπίκαιρο καί αὐτό.
Δέν εἶναι σωστό νά λέγεται ὅτι ὁ ῾Ελληνισμός τῶν ΗΠΑ ἤ ὁπουδήποτε ΄ὑπακούει ΄, ἀλλά ὅτι ἐμπνέεται, ἐμφορεῖται ἀπό τίς ἀρχές τοῦ ῾Ελληνισμοῦ πού εἶναι πανάρχαιες.
᾿Εγώ τόνισα ὅτι ἡ καλλιτέχνης ἐξέφρασε διαμαρτυρία γιά σοβαρότατο καί ἐπίκαιρο θέμα, τήν κακοποίηση γυναικῶν στήν ῾Ελλάδα πού δέν θά ἔπρεπε νά συμβαίνει ἰδιαίτερα στίς μέρες μας. ᾿΄Αν κάποιοι ´κατάφεραν ´ νά ἀποσιωπήσουν τό σημαῖνον καί νά ἐκμεταλλευτοῦν τό συγκεκριμένο ἔργο γιά ἀποδομητικές προσπάθειες ἤ ἄλλες παρερμηνεῖες, εἶναι ἐπίκαιρο καί αὐτό.
Δέν εἶναι σωστό νά λέγεται ὅτι ὁ ῾Ελληνισμός τῶν ΗΠΑ ἤ ὁπουδήποτε ΄ὑπακούει ΄, ἀλλά ὅτι ἐμπνέεται, ἐμφορεῖται ἀπό τίς ἀρχές τοῦ ῾Ελληνισμοῦ πού εἶναι πανάρχαιες.
Τό προηγούμενο ἴδιο σχόλιό μου ἀνέβηκε κ. Σαββίδη ὡς Anonymous πρώτα γιατί δέν κατάφερε νά περάσει μέ τό ὄνομά μου. Τό ἐπανέλαβα.
Νομίζω ότι το άρθρο έθεσε το ζήτημα στην σωστή του διάσταση. Τα έργα τέχνης είναι για να κρίνονται από το κοινό (εκτός και εάν ο καλλιτέχνης τα κρατάει για τον εαυτό του). Το ζήτημα εδώ ωστόσο είναι άλλο, ότι συμμετείχε το επίσημο κράτος στην “καλλιτεχνική πραγμάτωση” και το κράτος δεν είναι φυσικά ο ιδιοκτήτης της σημαίας, ούτε του εδάφους εντός των ορίων επικράτειας. Είναι ο θεσμικός θεματοφύλακας των επιταγών της ιστορίας μας, οφείλει δηλαδή να υποτάσσεται και να υπηρετεί αυτές τις επιταγές όπως καθορίζονται από το σύνταγμα. Οι παράγοντες οι οποίοι συμμετείχαν σε αυτό το βαρύτατο παράπτωμα οφείλουν δηλαδή να ελεγχθούν κατά πόσο προσέβαλλαν το εθνικό σύμβολο.
Το υπακούει στον Μακαριστό Αμερικής Ιάκωβο όπως θα είδατε κυρία Ελένη το έβαλα εντός εισαγωγικών.
Όσο για την καλλιτέχνιδα- για να το τελειώσουμε -εκμεταλλεύτηκε το αναχθέν ως επίκαιρο θέμα (και από το οποίο θα έχει πέραν της δημοσιότητας και λόγω αυτής και κέρδος) , θέμα το οποίο είναι και τώρα καθημερινότητα στον μουσουλμανικό κόσμο .
ΣΤΟΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟ ΔΥΤΙΚΟ ΚΟΣΜΟ ΕΧΟΥΜΕ ΤΟ ”ΟΥΚ ΕΝΙ ΑΡΣΕΝ ΚΑΙ ΘΗΛΥ”ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ΠΟΥ ΧΡΟΝΙΑ ΤΩΡΑ ΜΕ ΣΧΕΔΙΟ ΑΠΟΧΡΙΣΤIΑΝΙΖΕΤΑΙ KAI ΘΗΡΙΟΠΟΙΕΙΤΑΙ .
ΓΝΩΣΤΟ ΤΟ HOMO HOMINIS LUPUS.
Ο προβληματισμός μου ως ”άτεχνου ” και ”συντηρητικού” Έλληνος υπάρχει γιατί η και εκ της ευάνδρου ( οι Σουλιώτισες δεν κατάγονται από εκεί) Καλαμάτας καλλιτέχνιδα κυρία Γεωργία Λαλέ, δεν εμφάνισε το έργο της με υπόστρωμα το Παλάτι της Πύλου-Μεσσηνίας ή έστω και τις Καρυάτιδες του Παρθενώνα .
Νομίζω-νομίζουμε – ευτυχώς πολλοί ακόμη- ότι η θέση της Ελληνικής Σημαίας μαζί με τον Χριστιανικό Σταυρό είναι στο εικονοστάσι της καρδιάς όλων των Ελλήνων ,ιδίως των ξενιτεμένων.
ΤΕΛΟΣ η απορία μου είναι και γιατί ”αφού κάνουν το κέφι τους” οι τέτοιοι καλλιτέχνες -όπως εδώ η κυρία Λαλέ -καλούν σε βοήθεια τις φίλιες λαϊκές δυνάμεις -;;;.
Εγώ δεν πιστεύω ότι έσφαλλα ,αλλά και δέχομαι με αγάπη τις όποιες κριτικές σας.
Ποιος θα τους εμπεδώσει την βεβαιότητα ότι κάθε ανθρώπινος λόγος και πράξη θα έχει και κριτική που δεν θα δοξολογεί συνεχώς και ότι οι ίδιοι -οι καλλιτέχνες-ΠΡΕΠΕΙ να αποκλείουν πολιτικούς και κόμματα από την εκμετάλλευση των λόγων και έργων τους;;; . Προσωπική μου άποψη είναι ότι αυτό το επιδιώκουν ή και χρησιμοποιούνται από πολιτικούς και κόμματα ,γιαυτό και δεν τους -τα αποκλείουν. ΑΔΟΛΕΣ ΠΡΑΞΕΙΣ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ .
῾Ο Θεός ἔβαλε μία σειρά στήν δημιουργία του καί δημιούργησε πρῶτα τόν ἄνδρα, ἀλλά χωρίς τήν γυναίκα δέν μπορεῖ νά ὑπάρχει ἀφού γεννιέται, καί γι αὐτό στήν Χριστιανική πίστη τιμᾶται ἰδιαιτέρως ἡ θέση τῆς μητέρας. Καί γι αὐτό εἴθισται ὁ ἄνδρας νά προστατεύει τήν γυναίκα. Σ´ αὐτόν τόν δυτικό κόσμο ἔχουν ὑποβαθμισθεῖ οἱ ρόλοι τῶν φύλων, ἡ ἰσότητα δέν σημαίνει ὅμως ὅτι εἴμαστε ἴδιοι καί ἡ ἀποδοχή τοῦ φύλου του γιά τόν κάθε ἄνθρωπο δέν εἶναι αὐτονόητη καί ἄνευ προσπάθειας.
Στό ἔργο τῆς καλλιτέχνιδας καλός ὁ προβληματισμός, στίς μέρες μας, γιά τήν ῾Ελληνική σημαία, ἀλλά, κατά τήν γνώμη μου, ἡ καλλιτέχνης προσπάθησε νά εὐαισθητοποιήσει γιά τίς κακοποιήσεις γυναικῶν στήν χώρα μας. Γιατί νά τῆς προσάπτουμε περίεργο δόλο; Μιά νεαρή καλλιτέχνης ἔχει μόνο τήν τόλμη τῆς εὐαισθησίας της ἀλλά δέν ἔχει ἴσως τήν δύναμη καί πρέπει νά προστατεύεται ἔναντι τῆς σκόπιμης ἐκμετάλλευσης ἀπό ἄλλους γιά ἀλλότριους σκοπούς.
Δέν εἶναι μόνο τό χρῶμα πού ἐνόχλησε πολλούς, εἶναι καί ὁ σταυρός. ῾Ο σταυρός, σύμβολο ἀθανασίας, ὑπάρχει μέσα στήν σημαία μας ὅπως ἔχει σχεδιασθεῖ. Τά σύμβολα δέν ἔχουν χάσει τήν ἀξία τους, δέν διδάσκεται αὐτή ἡ ἀξία μέ σωστό τρόπο ὥστε νά ὑπάρχει τουλάχιστον σεβασμός σέ ἔννοιες καί ἰδέες πού χρήζουν ἐμβάθυνσης καί πού δέν πρέπει νά ὑποτιμῶνται .
Δέν ζοῦμε ὅμως γιά νά κρίνουμε οὔτε γιά νά κριθοῦμε, εἰδικά στόν Χριστιανισμό ἔχουμε διδαχθεῖ ὅτι κρινόμαστε ὥστε νά προσέχουμε ἐμεῖς οἱ ἴδιοι τίς πράξεις μας.
Ζοῦμε γιά νά δημιουργοῦμε κάτι ὡραῖο καί αὐτό δέν διδάσκεται στίς μέρες μας.
Είναι -αν όχι σοφιστείες- λογικά τα επιχειρήματα σας, τα οποία μπορούσα και εγώ να γράψω για να στηρίξω καθένα που ”σκυλεύει ” εκμεταλλευόμενος -κυρίως για παντοειδείς ιδιοτελείς σκοπούς-εθνικά και θρησκευτικά σύμβολα ,για τα οποία οι Έλληνες μαρτύρησαν από αλλόθρησκους και πολέμησαν εχθρούς τους ,που ήθελαν να τους υποδουλώσουν.
Φυσικά αν δεν αγγίζεις έτσι αυτά τα σύμβολα ,ούτε δακρύζεις- έστω- ”με τίποτα δεν θα πολεμήσεις μέχρις εσχάτων γιαυτά” .
Θεωρείς όπως πολλοί Έλληνες την Σημαία ένα απλό πανί ”κοιμάσαι ήσυχος” ,αλλά δεν γνωρίζω αν είσαι υπερήφανος για την συμβολή σου στη συνέχεια του Έθνους σου.
Και τέλος γιατί να μην είσαι υπερήφανος για το έργο σου- χωρίς να παραπονείσαι και ”στη σκούπα σου” -και να ζητάς συμπαράσταση;;;.
Συμφωνούμε ότι διαφωνούμε . Καλά Χριστούγεννα .
Καλά Χριστούγεννα κύριε Σταῦρο.