Φίλος της σελίδας μου λέει πως παρακολουθεί στενά τι γίνεται στη Βόρειο Μακεδονία και έχει διαπιστώσει πως πολλοί απο τη νέα γενιά αποκτούν συνείδηση καταγωγής απο τους αρχαίους Μακεδόνες.
Η αναζήτηση μιας ένδοξης καταγωγής είναι φυσική ροπή του ανθρώπου. Δεν πρέπει να την παρεξηγούμε.
Το ζήτημα είναι η άσκηση ευφυούς πολιτικής στο διαμορφούμενο περιβάλλον.
Μια σκέψη, λοιπόν, είναι η πολιτιστική προσέγγιση με τους ανθρώπους αυτούς. Αν και για εντελώς ευτελείς λόγους, η κυβέρνηση θέλει να καταργήσει και το Ίδρυμα Ελληνικού Πολιτισμού (αντί να το αναβαθμίσει).
Οι αρχαίοι Μακεδόνες ήταν ένα ελληνικό φύλο. Αυτό δεν αμφισβητείται σοβαρά στην διεθνή βιβλιογραφία, παρά απο ελάχιστους και χωρίς επιστημονικά επιχειρήματα. Όπως συμβαίνει παντού, έτσι και στις επιστήμες, ορισμένοι που ψευδώς φέρουν τον τίτλο του επιστήμονα, μπορεί να χρηματιστούν και να προσαρμόσουν τις αντιλήψεις τους για τον κόσμο.
Η πρόταση συνίσταται στο εξής: να γίνει αποδοχή της βούλησης για την καταγωγή των γειτόνων. Όσων εν πάση περιπτώσει έχουν συνείδηση αρχαίας Μακεδονικής καταγωγής. Αλλά να καταδειχθεί πως οι αρχαίοι Μακεδόνες δεν είχαν καμιά σχέση με τα σλαβικά φύλα τα οποία κατέβηκαν στην περιοχή κατά τον 6μΧ αιώνα.
Και αφού γίνει αυτός ο διαχωρισμός να δηλωθεί σε επίπεδο κοινωνίας των πολιτών- άρα πολιτισμού- ότι έχουν κοινή καταγωγή με τους Έλληνες. Είμαστε, δηλαδή, απόγονοι ίδιου αρχαίου φύλου. Και αυτό το αρχαίο φύλο δεν ήταν σλαβικό. (Αυτό αποδεικνύεται εύκολα). Ήταν ελληνικό. Άρα, λόγω αυτής της κοινής καταγωγής να προάγουμε απο κοινού τα αγαθά του κοινού πολιτισμού μας τα οποία δεν είναι σλαβικά. Και να έρθουμε πιο κοντά.
Ανυπόγραφο το άρθρο ,αλλά η πρότασή του είναι ”για να χάνουμε τα λόγια μας και τον καιρό μας” ,γιατί δυστυχώς όσοι Σλάβοι κυρίως – όχι Αλβανοί- (νεότεροι που διδάχτηκαν από τους παιδικούς σταθμούς ότι είναι απόγονοι των αρχαίων Μακεδόνων) πιστεύουν από τότε και τώρα ακραδάντως ότι οι αρχαίοι Μακεδόνες δεν ήταν Έλληνες. Θυμούνται και εκείνον τον τοπικιστή Αθηναίο και ελεεινό Δημοσθένη που αποκαλούσε στους Φιλιππικούς του τον Φίλιππο και τους Μακεδόνες του βαρβάρους διαφωνώντας με τον πανελληνιστή επίσης Αθηναίο Ισοκράτη.
Ένας φιλελληνικός Σύλλογος δεν έπρεπε να υπάρχει στα Σκόπια ή έστω στο Μοναστήρι ή το Γευγελή , το οποίο Γευγελή χρηματοδοτούν καθημερινώς πολλοί Έλληνώνυμοι όπως λέει και γράφει ο κ. Γιανναράς;;;.
”Η ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΗΤΑΝ, ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟΥ ΣΛΑΒΟΥ ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ ΚΑΙ ΤΟΥ ΡΩΜΗΟΥ Η ΛΑΧΤΑΡΑ ” ΘΑ ΞΑΝΑΓΡΑΦΕ Ο ΚΩΣΤΗΣ ΠΑΛΑΜΑΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΑΣ ΜΗ ΤΟ ΞΕΧΝΑΜΕ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΟΙ ΒΟΡΕΙΟΕΛΛΑΔΙΤΕΣ -ΠΛΗΝ ΤΩΝ”ΛΑΚΕΔΑΙΜΟΝΙΩΝ”- ΠΟΥ ΥΠΕΓΡΑΨΑΝ , ΚΥΡΩΣΑΝ ΤΗΝ ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΤΩΝ ΠΡΕΣΠΩΝ ΚΑΙ ”ΠΑΝΩΣΑΜΑΡΑ” ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΥΠΕΡΗΦΑΝΟΙ ΟΙ ΑΝΙΣΤΟΡΗΤΟΙ -ΑΝ ΜΗ ΤΙ ΑΛΛΟ -.
Αυτή η πρόταση δεν είναι καινοφανής, την είχε πρωτοδιατυπώσει ο αείμνηστος Σαράντος Καργάκος, προ πολλών ετών, αναφερόμενος στα αδιέξοδα του μακεδονικού ζητήματος (δυστυχώς δεν έχω πρόχειρη την αυθεντική πηγή, για να παραπέμψω επακριβώς).
Είχε επισημάνει – τότε – ότι ο “μακεδονισμός” των γειτόνων μας είναι κάτι βαθιά ριζωμένο στην συνείδησή τους, και η αντιπαράθεση μαζί του θα ήταν επώδυνη. Αντ’ αυτής, έκρινε προσφορότερη την προσπάθεια αποσυνδέσεως του “μακεδονισμού” με τον “σλαβισμό”. Η πρότασή του συνοψιζόταν στο δόγμα: “Δεν έχει νόημα να προσπαθήσουμε να πείσουμε του Σκοπιανούς πως δεν είναι Μακεδόνες, αρκεί να τους πείσουμε πως οι Μακεδόνες είναι Έλληνες.”
Υπήρχε και μια άλλη – λίγο έως πολύ αιρετική – προσέγγιση, από τον Νικόλαο Γρυλλάκη. Είχε δηλώσει σε τηλεοπτική του συνέντευξη (αν δεν με απατά η μνήμη μου στον Αλ. Παπαχελά) πως το “μακεδονικό” θα μπορούσε να το λύσει ταχέως και με ευκολία η… Γιάννα Αγγελοπούλου!!! Κάνοντας χρήση των ιδίων μεθόδων που εξασφάλισαν στην Ελλάδα τους “Ολυμπιακούς Αγώνες” του 2004. Και ο νοών νοείτω…
Αλλά όπως μπορούμε να διαπιστώσουμε όλοι μας, καμμία από τις προαναφερθείσες προσεγγίσεις (κατά μόνας ή σε συνδυασμό) δεν υιοθετήθηκε ποτέ ως επίσημη στρατηγική. Το πολιτικό σύστημα αντιμετώπιζε περισσότερο την διένεξη με τα Σκόπια (όπως και το κυπριακό, άλλωστε) ως “βαρίδιο”, από το οποίο επιθυμούσε να απαλλαγεί…
Το πολιτικό σύστημα κατέβαλε φιλότιμες προσπάθειες να περάσει στον κόσμο την εντύπωση ότι πρέπει να επιλυθεί το σκοπιανό, διότι ο χρόνος κυλά … εις βάρος μας (!) Ενώ ασφαλώς γνώριζαν ότι ουδέν αναληθέστερον τούτου, προφανώς είχαν εντολή να πείσουν τον κόσμο ότι πρέπει να γίνει ένας “επώδυνος μεν, αλλά αναγκαίος συμβιβασμός” (τα ακριβή λόγιο αρχισυντάκτη επαρχιακής εφημερίδας, στον οποίον έστειλα επιστολή, που δεν δημοσίευσε).
Ήδη το 2007, ο Χ. Λαζαρίδης είχε γράψει ένα άρθρο, στο οποίο εξηγούσε ότι το πολιτικό σύστημα κοροϊδεύει τον κόσμο:
Λάθος «λύση», σε λάθος πρόβλημα, τη λάθος στιγμή
Περίπου έναν μήνα πριν, αν η ημερομηνία (6 Νοεμβρίου 2007) τού άρθρου είναι σωστή, στις 30 Σεπτεμβρίου 2007, η ΥπΕξ Μπακογιάννη, στις προγραμματικές δηλώσεις τής νέας κυβερνήσεως Καραμανλή, είχε εξαγγείλει πρόθεσής της να προχωρήσει στην αποδοχή συνθέτου ονομασίας με γεωγραφικό προσδιορισμό erga omnes.
Το πολιτικό σύστημα ,αλλά και οι διπλωμάτες και οι ειδικοί ιστορικοί ,γλωσσολόγοι και εθνολόγοι , που γνώριζαν και γνωρίζουν Ιστορία , αντιμετώπιζαν εξαρχής το λεγόμενο μακεδονικό ως του Σλάβου το όνειρο από το 1878 , τότε που οι Ρώσοι με την Συνθήκη του Αγίου Στεφάνου δημιούργησαν το μεγάλο βουλγαρικό κράτος για να φτάσουν στην άσπρη θάλασσα -το Αιγαίο μας – εν συνεχεία το πάλεψαν στον αιματηρό Μακεδονικό μας αγώνα- τιμή και δόξα στον (Μίκη Ζέζα) Παύλο Μελά και όλους τους πολλούς άλλους -μεταξύ των οποίων και ο δίγλωσσος Καπετάν Κώττας-και παρά λίγο θα το τελείωναν στην τριπλή Γερμανική , Ιταλική και Βουλγαρική κατοχή ,εάν επικρατούσε το ΕΑΜ-ΚΚΕ, που συμπολεμούσε στην Μακεδονία και Θράκη τους Εθνικές ανταρτικές Ομάδες . Δεν γιορτάζουμε την Βουλγαρική σφαγή του Δοξάτου -και όχι μόνον-οι οποίες μετά το 1981 έγιναν και γιορτές μίσους μαζί με τις νίκες του εθνικού στρατού σε Γράμμο-Βίτσι το 1949.
ΛΗΘΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΓΙΟΡΤΕΣ (ΠΕΡΑΣΑΝ 42 ΧΡΌΝΙΑ ΑΠΟ ΤΟΤΕ) -ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΤΗΝ ”ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗ” ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΩΝ Κ.Κ. ΤΣΙΠΡΑ ΚΑΙ ΚΟΤΖΙΑ , ΠΟΥ Ή ΔΕΝ ΔΙΑΒΑΣΑΝ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ,Ή ΕΚΑΝΑΝ ΣΥΝΕΙΔΗΤΑ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΛΑΘΟΣ ΜΕ ΤΗΝ ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΤΩΝ ΠΡΕΣΠΩΝ ΓΙΑ ”ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΗ” ΕΘΝΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΥΠΗΡΞΑΝ ΙΣΤΟΡΙΚΩΣ ΣΕ ΓΡΑΠΤΑ ΜΝΗΜΕΙΑ .