Ποιός είναι ο Έλληνας καθηγητής που είχε μαθητή τον Σελτζούκ Μπαϊρακτάρ όπως αποκάλυψε ο Δένδιας; (ΒΙΝΤΕΟ)

- Advertisement -

Οργή στην Τουρκία με τις δηλώσεις του Έλληνα Υπουργού Άμυνας, ο οποίος την περασμένη εβδομάδα έκανε μία αποκαλυπτική ομιλία σχετικά με τον επικεφαλής της τουρκικής βιομηχανίας παραγωγής μη επανδρωμένων αεροσκαφών.

Τις αντιδράσεις των Τούρκων για την πτήση Δένδια με F-16 Viper πάνω από το Αιγαίο και τις δηλώσεις υπεράσπισης της ελληνικής κυριαρχίας πέρα των 3 ναυτικών μιλίων από τις τουρκικές ακτές μετέφερε στην εκπομπή Leaders με τον Ηλία Παπανικολάου ο δημοσιογράφος του Sportdog.gr, Χρήστος Κωνσταντινίδης, ο οποίος αποκάλυψε ποιος είναι ο Έλληνας καθηγητής, από τον οποίο o κατασκευαστής του πρώτου τουρκικού drone, Σελτζούκ Μπαϊρακτάρ (γαμπρού του Ερντογάν), μυήθηκε στα μυστικά της ρομποτικής.

Δείτε το στιγμιότυπο:

@xkon1984 Ο Δένδιας που ενόχλησε τους Τούρκους και η αποκάλυψη για τον Έλληνα καθηγητή του Σελτζούκ Μπαϊρακτάρ – γαμπρού του Ερντογάν και κατασκευαστή των τουρκικών drones – Από την εμφάνιση στην εκπομπή Leaders στις 26-2-2024 Εδώ όλη η εκπομπή: https://youtu.be/6Hc_wii8hqY?si=Q14JZ1u7DVXKFn6v #türkiye #turkey #greece #foryou #foryoupage #fyp ♬ πρωτότυπος ήχος – Xristos Konstantinidis

Πόνεσε τους Τούρκους ο Δένδιας

Πόνεσε τους Τούρκους ο Νίκος Δένδιας. Πριν μερικές ημέρες ο Υπουργός Άμυνας, Νίκος Δένδιας, πέταξε με F-16 Viper από την 115 πτέρυγα μάχης στη Σούδα, πάνω από το Αιγαίο και με δηλώσεις του έστειλε μήνυμα στην Άγκυρα, πως ό,τι βρίσκεται πέρα των 3 μιλιών από τις τουρκικές ακτές είναι ελληνικό. Τη Δευτέρα τουρκικά ΜΜΕ χαρακτήρισαν τον Έλληνα Υπουργό Άμυνας ως πρωταγωνιστή της προβοκάτσιας, επειδή απαξίωσε τα τουρκικά κυριαρχικά δικαιώματα.

Οι επιθέσεις κατά του Νίκου Δένδια όμως τις τελευταίες ημέρες είναι αρκετές. Την περασμένη εβδομάδα ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας μιλώντας στην Επιτροπή Άμυνας και Εξωτερικών Υποθέσεων, στη Βουλή, είχε εκφράσει έντονη ανησυχία για την εξέλιξη των ελληνοτουρκικών σχέσεων παρά τις πρωτοβουλίες των δύο χωρών για την δημιουργία θετικού κλίματος και «ήρεμων νερών» στο Αιγαίο.

Ο κ. Δένδιας τόνισε πως παρά τους «χαμηλούς τόνους» που έχει υιοθετήσει το τελευταίο διάστημα η Τουρκία, διατηρεί τις αναθεωρητικές της θέσεις. «Το υφέρπον επιχείρημα είναι εκεί» είπε χαρακτηριστικά για να υπογραμμίσει πως στην πρόσφατη Navtex «συνδυάζει την κυριαρχία με την ναυσιπλοΐα».

«Η Τουρκία έχει χαμηλώσει τους τόνους αλλά δεν έχει αλλάξει τις θέσεις ούτε κατά κεραία. Εμείς τι συμπέρασμα πρέπει να συνάγουμε; Όταν μάλιστα συνδυάζει η Τουρκία σε Navtex την κυριαρχία με την ναυσιπλοΐα. Το υφέρπον επιχείρημα είναι εκεί. Όταν προγραμματίζουμε για την επόμενη δεκαετία θα πρέπει να μην έχουμε ψευδαισθήσεις.

Ανησυχώ και ανησυχώ μάλιστα πάρα πολύ. Όταν έχω 100 εκατ. δίπλα μου να διατυπώνουν ισχυρισμούς αντίθετους με το Διεθνές Δίκαιο ανησυχώ και οφείλω να εισηγηθώ στην χώρα μου τρόπους για να διατηρήσει ακέραια την εθνική της κυριαρχία. Αλλιώς εγκληματώ. Οι εισηγήσεις που κάνουμε γίνονται με απόλυτο σεβασμό και στο τελευταίο ευρώ. Δεν μπορώ να αγνοήσω την πρόκληση που διαφαίνεται πέραν του ορίζοντα».

Αυτές οι τοποθετήσεις του Νίκου Δένδια ενόχλησαν τη Milliyet, η οποία σε άρθρο του διευθυντή της τουρκικής εφημερίδας, Οζάι Σεντίρ, επιτέθηκε στον Έλληνα πολιτικό, υποστηρίζοντας, ότι δηλητηριάζει τις σχέσεις Αθήνας-Άγκυρας. 

Ο Έλληνας πίσω από τον Μπαϊρακτάρ

Μία αποκάλυψη έκανε ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας, την περασμένη εβδομάδα, κατά την ομιλία του στη διαρκής επιτροπή εθνικής άμυνας και εξωτερικών υποθέσεων (στις 20 Φεβρουαρίου 2024).

«Ο καθηγητής του κ. Μπαϊρακτάρ ήταν Έλληνας καθηγητής. Και οι δύο καθηγητές του ήταν Έλληνες. Θα προσκαλέσουμε το ελληνικό ανθρώπινο κεφάλαιο του εξωτερικού, για να μας βοηθήσουν σε αυτό. Μπορούμε να κάνουμε θαύματα. Αλλά θα πρέπει να στρατευτούμε στο να κάνουμε αυτά τα θαύματα. Σε αυτό χρειάζεται η κοινή προσπάθεια. Στη στελέχωση αυτού του κέντρου δεν θα υπάρξει καμία ούτε κομματική, ούτε κυβερνητική, ούτε πολιτική προτεραιοποίηση. Θα υπάρξει κοινή στράτευση, για να μπορέσουμε να εκμεταλλευτούμε το εξαιρετικό ανθρώπινο δυναμικό που έχουμε και στο εσωτερικό και στο εξωτερικό», ανέφερε μεταξύ άλλων ο κ. Δένδιας.

Ποιος είναι ο καθηγητής στον οποίο αναφέρθηκε ο κ. Δένδιας; Πρόκειται για τον Τζορτζ Παππά ή George J.Pappas, ο οποίος είναι καθηγητής και Πρόεδρος του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Συστημάτων στο Πανεπιστήμιο της Πενσυλβάνια. Η έρευνά του επικεντρώνεται στη θεωρία ελέγχου και ειδικότερα σε υβριδικά συστήματα, ενσωματωμένα συστήματα, ιεραρχικά και κατανεμημένα συστήματα ελέγχου, με εφαρμογές σε μη επανδρωμένα εναέρια οχήματα, κατανεμημένη ρομποτική, πράσινα κτίρια και βιομοριακά δίκτυα. 

Ο Παππάς (μαζί με τον έτερο καθηγητή Έρικ Φέρον) είχε ως βοηθό τον Σελτζούκ Μπαϊρακτάρ στο Πανεπιστήμιο της Πενσυλβάνια, όπου ο Τούρκος επιστήμονας (μετά το δεύτερο μεταπτυχιακό του στο MIT) πραγματοποίησε επιστημονικές μελέτες σχετικά με πειράματα πτήσης σχηματισμού UAV, τα οποία διεξήχθησαν για πρώτη φορά στον κόσμο, συντόνισε ομάδες ρομπότ στο έδαφος και στον αέρα, καθώς και συστήματα ελέγχου και καθοδήγησης πτήσης.

Άρα ο ομογενής, ο οποίος γεννήθηκε στις ΗΠΑ από Έλληνες μετανάστες με καταγωγή από την Αριδαία, ήταν ο μέντορας στον τομέα της ρομποτικής του Σελτζούκ Μπαϊρακτάρ, ο οποίος μετέπειτα ίδρυσε μαζί με τον αδελφό του Χαρούκ που έχει παρόμοιες σπουδές στα ίδια ιδρύματα την εταιρεία Baykar, η οποία δημιούργησε το πρώτο τουρκικό drone το γνωστό Bayraktar, το οποίο έχει δοκιμαστεί σε πεδία μαχών, όπως το Ναγκόρνο Καραμπάχ, τη Συρία, το Ιράκ, τη Λιβύη και την Ουκρανία.

Μάλιστα σε συνέντευξή του είχε μιλήσει με πολύ θερμά λόγια για τον γαμπρό του Ερντογάν. «Ο Σελτζούκ μου έστειλε email 2001. Είπε, ότι ήθελε να κάνει έρευνα μαζί μου στη ρομποτική εκείνο τον καιρό. Ο Σελτζούκ με μία πολύ τυπική προσέγγιση είπε, ότι ήθελε να γίνει το πρώτο άτομο που κάνει πτήση σχηματισμού σε μη επανδρωμένα. Το καλύτερο πράγμα που μπορείς να πεις στον Σελτζούκ είναι, ότι αυτό είναι αδύνατο. Θα δουλέψει νυχθημερόν για να αποδείξει το αντίθετο, ότι είσαι λάθος. Είναι φοιτητής-φαινόμενο. Πολλοί λίγοι αφήνουν το σημάδι τους. Τέτοιος είναι ο Σελτζούκ», είχε πει ο Παππάς.

Η έκθεση στην κυβέρνηση

Σε μία παλαιότερη συνέντευξη του διαβάζουμε, ότι ο κ. Παππάς θέλησε να δώσει και να προωθήσει τις ιδέες του στην κυβέρνηση και έτσι δημιούργησε μια έκθεση και την παρέδωσε. Στη ρομποτική, όπως και σε άλλα επιστημονικά πεδία, επιδιώκεται να υπάρξει μεγαλύτερη σύνδεση μεταξύ της επιστημονικής έρευνας και της αποτύπωσής της στην ελληνική οικονομία και κοινωνία.

«Αν και γίνεται πολύ καλή έρευνα στη χώρα μας, αυτό δεν μεταφράζεται σε νέες εταιρείες, νέες θέσεις εργασίας ή χρήση ρομπότ από ιδιωτικές εταιρείες ή δημόσιους οργανισμούς. Υπάρχει επομένως ανάγκη για μια μακροπρόθεσμη εθνική στρατηγική για τη ρομποτική. Η εφαρμογή και η πρόοδός του θα πρέπει να αξιολογούνται όχι μόνο με βάση τον αριθμό των προγραμμάτων που διαθέτουν τα πανεπιστήμια και τα ερευνητικά κέντρα, αλλά και με τον αντίκτυπο της έρευνας σε τομείς εθνικής προτεραιότητας. «Η πρότασή μας περιέχει διάφορους μηχανισμούς εφαρμογής, οι οποίοι έχουν λειτουργήσει εξαιρετικά καλά σε χώρες όπως το Ισραήλ, η Ιταλία και οι Ηνωμένες Πολιτείες», είπε ο καθηγητής.

Ο κ. Παππάς εξήγησε πόσο θα βοηθήσει η άνθηση της ρομποτικής στην Ελλάδα, λέγοντας τα εξής: «Η εθνική ασφάλεια είναι ένας χώρος όπου τα εναέρια ρομπότ είναι αδιαμφισβήτητη ανάγκη. Με τον όρο «εθνική ασφάλεια» εννοώ την περιβαλλοντική επιτήρηση, την άμεση δράση σε περίπτωση πυρκαγιάς ή σεισμού, αλλά και την επιτήρηση των συνόρων μας. Επιπλέον, μπορούμε να εκμεταλλευτούμε τα σημαντικά γεωγραφικά μας πλεονεκτήματα και να επικεντρωθούμε στα γεωργικά και θαλάσσια ρομπότ, καθώς και στα ρομπότ που θα χρησιμοποιηθούν στον αναδυόμενο τομέα της εφοδιαστικής. Σε αυτούς τους τομείς, η Ελλάδα μπορεί να πρωτοστατήσει στην έρευνα και την καινοτομία. ”

Το τρίπτυχο της επιτυχίας που συμβουλεύει ο καθηγητής είναι το εξής: ένας νέος δεν μπορεί να αποφασίσει με σιγουριά τι μπορεί να θέλει σχετικά με την επαγγελματική του πορεία. Κατά συνέπεια, πρέπει να σκεφτεί τα εξής. Τι του αρέσει, σε τι είναι καλός και τι θέλει η κοινωνία και η αγορά. Μόνο ένα δεν αρκεί. Η «συνταγή» είναι δύσκολη. «Η επαγγελματική μας πορεία είναι ένας δρόμος με πολλά σταυροδρόμια και μπροστά σε όλους πρέπει κανείς να κάνει αυτές τις ερωτήσεις στον εαυτό του. ”

Ο κ. Παππάς απαντά και στο ερώτημα για το τι χρειάζεται η σημερινή Ελλάδα για να εξελιχθεί: «Τα ελληνικά πανεπιστήμια είναι εξαιρετικά στη μεταφορά γνώσης στους φοιτητές. Δεν τους δίνουν όμως τη δυνατότητα να δημιουργούν και να παράγουν. Προωθούν την ατομικότητα. Είναι θέμα γενικής κουλτούρας. Οι Έλληνες προτιμούν να έχουν έναν δικό τους μικρό χώρο, ακόμα κι αν είναι κλειστός για λόγους αριστείας, παρά να χτίζουν μαζί με άλλους. Όμως η συλλογική δουλειά, μας οδηγεί σε μεγαλύτερες ιδέες. Η Ρομποτική προσφέρει ακριβώς αυτό, γιατί χρειάζεται συνεργασίες. Είναι σαν οι φοιτητές να δημιουργούν μικρές νεοφυείς επιχειρήσεις κατά τη διάρκεια των σπουδών τους. Δείτε την περίπτωση του Elon Musk, απόφοιτου του πανεπιστημίου μας. Έχει φέρει επανάσταση τόσο στην αεροδιαστημική όσο και στην Tesla. Αντιπροσωπεύει το ιδανικό του Αμερικανού καινοτόμου. Η Ελλάδα χρειάζεται τον δικό της Έλον Μασκ. άνθρωποι με μεγάλες ιδέες, φιλοδοξίες και όραμα, που ονειρεύονται να αλλάξουν τον κόσμο. Ωστόσο, δεν υπάρχει το κατάλληλο οικοσύστημα που θα τους βοηθήσει. “

Δείτε την εκπομπή LEADERS

ΠΗΓΗ: Γεωπόλδος/Sportdog.gr

spot_img

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Διαβάστε ακόμα

Stay Connected

2,900ΥποστηρικτέςΚάντε Like
2,767ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
37,300ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
- Advertisement -

Τελευταία Άρθρα