του Κωνσταντίνου Κούσαντα, Αντιστρατήγου ε.α.
ΤΟ ΤΊΜΗΜΑ ΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΤΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΣΤΟΥΣ ΈΛΛΗΝΕΣ ΠΟΛΙΤΕΣ
Ένα χρόνο μετά το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών, οι υπηρεσίες των συγκοινωνιών της χώρας μας προς τους Έλληνες πολίτες που εκποιούνται από το ΤΑΙΠΕΔ για το εθνικό μας χρέος κυρίως, παραμένουν πανάκριβες από ιδιώτες μεγαλοεπιχειρηματίες με τεράστια κέρδη.
Ερώτημα σοβαρότατο είναι πως γίνεται το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης (λιμάνια ανταγωνιστικά) να έχουν τον ίδιο Πρόεδρο και Μέλος του ΔΣ αντίστοιχα, που ταυτόχρονα είναι και εκτελεστικό μέλος στο ΔΣ του ΤΑΙΠΕΔ.
ΕΘΝΙΚΟΙ ΟΔΟΙ
Για την ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟ, ο διαγωνισμός που διενήργησε το ΤΑΙΠΕΔ για τη νέα 25ετή Σύμβαση Παραχώρησης ανήλθε στο μυθικό τίμημα των 3,7 δις € για την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Η τιμή της απλής αξίας διέλευσης διατηρήθηκε για 5 χρόνια στα 2,80 € αλλά κανείς δεν γνωρίζει μελλοντικά μέχρι το 2049 πόσο θα φθάσει ώστε να καλυφθεί το μυθικό ποσό αγοράς
Για την ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟ από Αλεξανδρούπολη μέχρι Ηγουμενίτσα ο διαγωνισμός κατέληξε πρόσφατα και πάλι στην ανάδειξη της κοινοπραξίας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – EGIS PROJECTS S.A. για 35 χρόνια στο ποσό των 1,496 δις €. Πρόσφατα έγινε αύξηση των διοδίων για απλή διαδρομή αυτοκινήτου Αλεξανδρούπολης Ηγουμενίτσας από τα 38,40 € στα 85,50 €
Στην ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟ επίσης πρωτοστατεί η ΓΕΚ TERNA μαζί με την ΑVAX και την AKTΩΡ από το 2008 μέχρι το 2038 για 30 χρόνια εκμετάλλευσης, ενώ στα διόδια η αύξηση θα διαμορφωθεί σταδιακά σε βάθος τριετίας με άνοδο 7,6% το 2024, στο +2% το 2025 και στο +2% για το 2026.
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
Από το 2017 όταν εκποιήθηκε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ με το 100% της εταιρείας στην Ιταλική Ferrovie έναντι συνολικού ευτελούς τιμήματος 45 εκατ. € και κυρίως μετά τα Τέμπη, η Ιταλική Εταιρεία επιθυμεί να φύγει από την Ελλάδα.
Δηλαδή να εκποιήσει την Hellenic Train σε άλλη εταιρεία, παρά το γεγονός ότι το 2022 τα έσοδα της Ιταλικής Εταιρείας από μεταφορά επιβατών είχαν σχεδόν διπλασιαστεί και είχαν φτάσει τα 65 εκατ. € σε σχέση με το 2021.
Όπως και να έχει τελικά ο σιδηρόδρομος από Αθήνα σταματά στην Δράμα αποκλείοντας όλη την Θράκη, ενώ τα ΚΤΕΛ και τα φορτηγά αυτοκίνητα κυριαρχούν σε όλη την επαρχία.
Στον Νομό Έβρου η διαδρομή Αλεξανδρούπολη -Ορμένιο- Βουλγαρία κινείται με ιδιωτική μίσθωση οπλικών συστημάτων και logistics λόγω του Ρώσο Ουκρανικού πολέμου ενώ η φτηνή σιδηροδρομική συγκοινωνία Αλεξανδρούπολης Ορμένιου έχει σταματήσει εδώ και πολλά χρόνια
Στην Πελοπόννησο ο σιδηρόδρομος φθάνει μέχρι το Αίγιο και από εκεί μετά με λεωφορεία ως παγκόσμια πρωτοτυπία.
ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ
Το ΤΑΙΠΕΔ θα εκποιήσει στην διετία 2024 – 2025 τα 22 περιφερειακά αεροδρόμια, μεταξύ αυτών και παραμεθόριες περιοχές όπως Αλεξανδρούπολη, Λήμνο, Καστελόριζο, Κάσο, Κάλυμνο, Χίο, Ικαρία κατ εικόνα και καθ ομοίωση, όπως εκχώρησε το 2017 για 40 χρόνια στην Γερμανική Fraport 14 αεροδρόμια φιλέτα αντί ”πινακίου φακής” 1,234 δις €.
Σημαντικό στοιχείο που θα πρέπει να ληφθεί υπόψη από την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας και το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, είναι ότι αρκετά παραμεθόρια αεροδρόμια διέπονται από Εθνικά Σχέδια Διοικητικής Μέριμνας και Μεταφορών με ό,τι ευνόητο συνεπάγεται.
Ενδεικτικά αναφέρεται ότι κόστος ενός αεροπορικού εισιτηρίου Αθήνας- Θεσσαλονίκης με επιστροφή όταν κοστίζει 175,07 €, οι φόροι αεροδρομίου είναι 55,07€, δηλαδή ποσοστό 32% της αξίας όλου του εισιτηρίου
ΛΙΜΑΝΙΑ
Μετά την πώληση του 67% των μετοχών των μεγαλύτερων λιμένων, του Πειραιά το 2016 αξίας 368 εκατ € και της Θεσσαλονίκης το 2018 αξίας 233 εκατ €,
η εκποίηση του 67% των υπόλοιπων λιμανιών έχει όπως παρακάτω:
Α. Ο λιμένας του Ηρακλείου παραχωρήθηκε το 2023 στον Όμιλο Grimaldi κατά 80 εκατ €
Β. Ο λιμένας της Ηγουμενίτσας παραχωρήθηκε το 2023 στον Όμιλο Grimaldi κατά 84 εκατ €
Γ. Ο λιμένας Βόλου παραχωρήθηκε το 2023 στον λιμένα Θεσσαλονίκης του Ιβάν Σαββίδη κατά 40 εκατ €
Δ. Ο λιμένας Καβάλας παραχωρήθηκε το 2023 στη Ιnternational Port Investments Kavala, η οποία αποτελείται από τις εταιρείες ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Black Summit Financial – EFA Group κατά 33 εκατ €
Ε. Ο λιμένας Λαυρίου είναι σε διαδικασία διαγωνισμού μέχρι της 14 Μαΐου 2024 για το 50%
ΣΤ. Ο λιμένας Αλεξανδρούπολης, σύμφωνα με το ΦΕΚ 210 Α /24-12-2019, Αμοιβαίας Αμυντικής Συνεργασίας, ΗΠΑ Ελλάδας ‘‘χορηγείται στην Κυβέρνηση των ΗΠΑ με καθεστώς ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ και ανεμπόδιστης πρόσβασης και χρήσης”.
Όμως δυστυχώς παραμένει ανενεργός ενώ έχει τεράστιες συνδυασμένες μεταφορικές χρηματοοικονομικές δυνατότητες από το 2017 που έχει υπαχθεί στο ΤΑΙΠΕΔ μέχρι σήμερα (μόνο φήμες για ενδιαφέρον της Ινδίας)
Η δημόσια διοίκηση ασκείται από λίγους αρεστούς και “άριστους” για να προχωράνε εύκολα οι δουλειές.
Τα ίδια κάνουν και στο υπουργείο άμυνας. Πρόεδρος ΕΑΒ και αντιπρόεδρος Πολεμικού Μουσείου.
Η Ελλάδα δεν αλλάζει αλλά συνεχώς θα βουλιάζει.
Πολύ δύσκολο για πρώην στρατιωτικό να καταλάβει πώς δουλεύει το βρώμικο σύστημα εξουσίας.
Το δόγμα χρήμα και δόξα προπορεύεται έναντι όλων των άλλων αξιών (οικογένεια, έθνος, γένος, κράτος, ορθοδοξία, ανθρωπισμός, πολιτισμός, ηθική κλπ).
Όπως γινόταν με τον ΑΚΤΩΡ και το ΠΑΣΟΚ έτσι γίνεται τώρα με την ΤΕΡΝΑ και τη Νέα Δημοκρατία.
Πολιτικοί, ΜΜΕ, εργολάβοι, ξένα συμφέροντα, off shore, και δουλοπάροικοι συνθέτουν την ορχήστρα. Ο μαέστρος εκλέγεται από τον λαό.