Εκείνο που κρατά συνεκτική την Τουρκία, παρά το γεγονός ότι περιλαμβάνει πλήθος λαοτήτων στην σύνθεσή της, είναι ο «τουρκισμός». Η ιδεολογία, δηλαδή, που επέβαλε ο Κεμάλ και συνίσταται στα εξής συνθετικά: ένα έθνος, ένα κράτος, μία γλώσσα, μία θρησκεία. Και ας υπάρχει στον μικρασιατικό χώρο μια πανσπερμία από αυτά.
Η επιβολή δεν ήταν ιδεολογική. Δεν μπορούσαν, δηλαδή, να πείσουν τις διαφορετικές λαότητες να αποδεχθούν πως είναι κάτι άλλο από αυτό που ένοιωθαν. Και έτσι, όσοι ήταν, ιδιαιτέρως, ενοχλητικοί τους «γενοκτόνησαν» και στους υπόλοιπους επέβαλαν δια της βίας, δηλαδή μέσω ενός ολοκληρωτικής μορφής κράτους, να αποδεχθούν τα παραπάνω.
Το βαθύ τουρκικό κράτος έχει συνείδηση ότι οποιαδήποτε χαλάρωση, επί τω δημοκρατικότερο, στην διακυβέρνηση θα ανοίξει τον Ασκό του Αιόλου. Γι αυτό όσο τα πράγματα είναι ελεγχόμενα η Τουρκία δεν θα εκδημοκρατιστεί.
Στον «τουρκισμό», ως ιδεολογία, ο Ερντογάν προσέθεσε και τον «οθωμανισμό», δηλαδή, την πολιτιστική και οικονομική ανασύσταση της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας με πυρήνα, πάντα, τους τούρκους και την Τουρκία.
Αυτό το αφήγημα λειτούργησε καλά ως σήμερα. Ο Ερντογάν κουρασμένος, πλέον, υπόσχεται να το συνεχίσει, όπως και η αντιπολίτευση, χωρίς την οθωμανική του διάσταση. Επι της ουσίας και οι δύο τάσεις δεν έχουν καμιά διαφορά.
Το σύστημα λειτούργησε καλά όσο ο πληθυσμός είχε αμιγή τα χαρακτηριστικά που περιγράφηκαν παραπάνω. Τα χαρακτηριστικά, δηλαδή, του «τουρκισμού».
Ενώ το βαθύ κράτος-διότι αυτό κυβερνά- θέλει να παραμείνει το ίδιο, τα χαρακτηριστικά της πληθυσμιακής σύνθεσης της χώρας αλλοιώνονται.
Λόγω του πολέμου στη Συρία και στο Ιράκ ένα σημαντικό πλήθος Αράβων έχει εισέλθει και διαμένει στην Τουρκία. Δεν ξέρω αν οι άνθρωποι αυτοί είναι ή όχι ευγνώμονες στον Ερντογάν αλλά έχουν συνείδηση της διαφορετικότητάς τους.
Ένας σημαντικός αριθμός Ρώσων εγκαταστάθηκαν, επίσης, στην Τουρκία λόγω του πολέμου στην Ουκρανία.
Διάφοροι άλλοι λαοί από διαφορετικά σημεία του κόσμου έχουν, επίσης, ως μόνιμη κατοικία τους τη γειτονική χώρα.
Όλοι αυτοί έχουν διαφορετική συνείδηση από τον «τουρκισμό» και δεν είναι διατεθειμένοι να την μεταβάλλουν. Διαφορετική συνείδηση έχουν διαμορφώσει εδώ και καιρό και οι Κούρδοι, οι οποίοι τα κεμαλικά χρόνια συνεργάστηκαν με τον Πατέρα των Τούρκων. Αυτή η διαφορετικότητα είναι επικίνδυνη για την Τουρκία. Το βαθύ της κράτος, ό,τι και να κάνειθ, δεν θα μπορέσει να την ελέγξει. Δεν βρισκόμαστε ούτε στο 22, ούτε οι λαοί αυτοί, όπως οι Ρώσοι, προέρχονται από ένα χειμαζόμενο κράτος που αδυνατούσε να προσφέρει προστασία.
Τα αδιέξοδα στα οποία οδήγησε την χώρα ο Ερντογάν με τις πολεμικές του περιπέτειες, η χαλάρωση σιγά σιγά του ελέγχου των ΜΜΕ και η επακόλουθη αποκάλυψη της τεράστιας διαφθοράς αλλά και η αδυναμία του κράτους, ερντογανικού ή μη δεν έχει σημασία, να ανταποκριθεί στα τεράστια προβλήματα που δημιούργησε ο σεισμός, δημιουργούν τις αρχικές συνθήκες αποσύνθεσης του τουρκικού βαθέος κράτους, χωρίς να έχει σημασία αν πρόκειται για κεμαλικό ή οθωμανικό, εθνικιστικό ή ευρασιανικό, δυτικόστροφο ή ανατολικόστροφο.
Προσοχή: οι αρχικές συνθήκες αμφισβήτησης δημιουργούνται. Το αν οι συνθήκες ικανοποιηθούν ή το αν είναι αναγκαίες και ικανές θα φανεί στην πορεία.
Πάντως, για πρώτη φορά τίθεται εν αμφιβόλω η τυφλή υπακοή στην μονολιθικότητα του «τουρκισμού».
Την συνέχεια θα την παρακολουθήσουμε.
Παντελής Σαββίδης
Κατ’αρχάς τουρκισμός είναι όπως ελληνισμός ,γερμανισμός και όλοι οι -ισμοί -που δεν είναι κατ’ανάγκην κακές λέξεις , αλλά κατάντησαν τέτοιες από τότε που άρχισε η λεγόμενη παγκοσμιοποίηση -για να διευκολύνει , απαλύνει μάλλον τον ”πόνο” από τις μαζικές μεταναστεύσεις που συνεχίζονται και από την συνεχιζόμενη απο-ιστορικοποίηση και απο-θρησκειοποίηση (ο χυλός που έλεγε και ο μακαριστός Χριστόδουλος των καρδιών μας) .
ΚΑΙ απ’ότι φαίνεται η όποια παγκοσμιοποίηση -που υπηρετείται πια μόνο από τις χιλιάδες ΜΚΟ και ορισμένα πολιτικά κόμματα-δεν θα καταφέρει να εξαφανίσει τον πατριωτισμό (την αγάπη προς την Πατρίδα στην οποίαν μεγαλώνουν οι άνθρωποι με κοινές αξίες – γλώσσα κυρίως και θρησκεία-) και τις οποίες υπερασπίζονται άνθρωποι σε αθλητικούς και όχι μόνο αγώνες ,με σημαίες και σημαιούλες που κυματίζουν σε διεθνή στάδια και συνέδρια.
Ας μη τρέφουμε αυταπάτες κανένα κράτος -και κυρίως η Τουρκία με το ένα εκατομμύριο Ένοπλες Δυνάμεις ”ορκισμένες” στον εθνικιστή τους Κεμάλ – δεν θα εγκαταλείψει, λησμονήσει τον τουρκισμό της .
Ειδικά εμείς -που αποτελούμε ίσως την μοναδική περίπτωση στην παγκόσμια Ιστορία που διατηρήσαμε τον Ελληνισμό μας (γλώσσα ,θρησκεία) πάνω από 400 χρόνια αλλογενούς και αλλόθρησκης σκλαβιάς -δεν δικαιούμαστε να υποστηρίζουμε το αντίθετο.
Γιατί νομίζουμε ότι μας πείραξε όλους τους πατριώτες- δεν χαρακτηρίζω όσους δεν τους πείραξε- η κλοπή του ονόματος Μακεδονία και των ανύπαρκτων -έστω-ιστορικώς και γλωσσολογικώς εθνότητας και γλώσσας -από την νότια περιφέρεια των Σλάβων την πάλαι ποτέ Δαρδανία;;;.
ΤΟΝ ΤΡΙΣΧΙΛΙΕΤΗ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟ ΜΑΣ ΧΤΥΠΗΣΕ ΚΑΤΑΣΤΗΘΑ.
Έλληνες είναι οι μετέχοντες της ελληνικής Παιδείας (Ατεντοκούμπο και άλλοι) είπε ο πανελληνιστής Ισοκράτης αντίθετος του τοπικιστή Δημοσθένους ,γιαυτό και πρέπει να αγωνιζόμαστε να μην αλλοιωθεί η Ελληνική Παιδεία -προσπάθεια που κάνουν δυστυχώς και κυβερνητικά πολιτικά κόμματα.
Υ.Γ Έθνος και κράτος επήλυδων δεν υπήρξε και ούτε θα υπάρξει,
Καλό Σαββατοκύριακο.
Επειδή ίσως διαβάζουν και νέοι τις ΑΝΙΧΝΕΥΣΕΙΣ, νιώθω υποχρεωμένος να διευκρινίσω ότι ο Ισοκράτης ουδέποτε ισχυρίστηκε ότι είναι Έλληνες οι της ημετέρας Παιδείας μετέχοντες. Η παραποίηση των λόγων του οφείλονται στον πρώην πρόεδρο τής Δημοκρατίας μακαρίτη Στεφανόπουλο και επαναλαμβάνεται από τούς εκάστοτε αδαείς.
Κύριε Σαββίδη,
Κατ’ αρχάς πρέπει να διευκρινίσετε ποιος είναι σήμερα το “βαθύ κράτος” στην Τουρκία, μετά το ξεδόντιασμα τού κεμαλικού κατεστημένου από τον Ερντογάν.
“ένα έθνος, ένα κράτος, μία γλώσσα, μία θρησκεία”
Eκ των ανωτέρω, δεν νομίζω ότι ο Κεμάλ ενδιαφέρθηκε ποτέ για την θρησκεία (ο ίδιος ήταν άθεος), γι αυτό δημιούργησε ένα κοσμικό κράτος (état laïque). Όμως η συντριπτική πλειονότης τού τουρκικού λαού είναι μουσουλμάμοι και γι αυτόν ακριβώς τον λόγο, όπως είχε εξηγήσει ο αείμνηστος Νεοκλής Σαρρής, η Τουρκία δεν μπορεί να εκδημοκρατισθεί, όπως καμμία μουσουλμανική χώρα. Ο λόγος είναι ο εξής: Το Ισλάμ είναι ασύμβατον με την δημοκρατία, επειδή στο μεν Ισλάμ θεωρείται ότι η εξουσία πηγάζει από τον Αλάχ κι εκτελείται από τούς επί τής γης εκπροσώπους του και ο λαός οφείλει μόνον υπακοή, ενώ στην δημοκρατία ότι (πρέπει να) πηγάζει από τον λαό και να την διαχειρίζονται υπέρ αυτού και δια λογαριασμόν του οι από τον ίδιο νομίμως εκλεγόμενοι εκπρόσωποί του. Έτσι τα ισλαμικά κράτη έχουν δύο μορφές, είτε την κοσμική, την οποία επιβάλλει ο στρατός (εκ τού προσκηνίου ή τού παρασκηνίου), είτε την θεοκρατική. Παράδειγμα το Ιράν μέχρι το 1979. Σήμερα η Τουρκία κυλά στην θεοκρατία.
Θα σας απαντήσω μόνο ως προς το θέμα της θρησκείας. Το αν ένας ηγέτης είναι ή όχι άθεος δεν έχει καμιά σχέση με την θρησκεία και τον ρόλο της στην ιδεολογική διαχείριση μιας κοινωνίας.
Σαφώς ο άθεος ηγέτης μπορεί να κάμει όργανό του την θρησκεία για την χειραγώγηση τής κοινωνίας, αλλά ο Κεμάλ δεν το έκαμε. Εκτός κι αν δεν σάς κατάλαβα σωστά. Πάντως έγραψα ότι οι Τουρκία είναι μία ισλαμική (μωαμεθανική, όπως θέλετε πείτε το) χώρα και ως εκ τούτου αδύνατον να εκδημοκρατισθεί.
Για τους ΜΗ αδαείς αναγνώστες των ΑΝΙΧΝΕΥΣΕΩΝ .
Ισοκράτης ”…και μάλλον Έλληνας καλείσθαι τους της παιδεύσεως της ημετέρας ,ή τους της κοινής φύσεως μετέχοντας”.μτφρ” …αποκαλούνται Έλληνες περισσότερο αυτοί που μετέχουν στην δική μας παιδεία ,παρά αυτοί που μετέχουν στην κοινή μας καταγωγή”.
ΜΑΛΛΟΝ ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ ΑΛΛΟ ΑΠΟ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΜΟΥ ΕΝΟΧΛΗΣΕ . ΟΠΟΙΟΣ ΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒΕ ΑΣ ΜΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΕΙ .
αποκαλούνται Έλληνες = είναι Έλληνες, όπως γράφεις;
᾿Επειδή διαβάζω ἀπό την παραπομπή τοῦ Επισκέπτη καί θαυμάζω τήν διατύπωση τοῦ ᾿Ισοκράτη, ἐπιπλέον λέει μετέχοντες καί ὄχι διδασκόμενοι.
https://el.wiktionary.org/wiki/%CE%BC%CE%AD%CE%B8%CE%B5%CE%BE%CE%B7
Προσεκτική ἀνάγνωση στή μετάφραση τῆς Ἅννας Τζιροπούλου-Εὐσταθίου χρειάζεται.
Σωστό. Ελένη, μ’ ενδιαφέρει οι νέοι και οι έχοντες ενδιαφέρον να μάθουν, να διαβάσουν τον σύνδεσμο που έδωσα, ώστε να μην τούς παραπλανούν, ηθελημένα ή αθέλητα, για τι είπε ο καθένας. Θυμούμαι ακόμη την γκάφα τού Στεφανόπουλου, την 28/10/2000 εξ αιτίας τού Αλβανού Τσενάι, πόσο άσχημα κτύπησε. Κυκλοφορεί πολύ σκουπίδι στο διαδίκτυο, ξέρεις.
Δέν ἐπιτρέπεται νά μήν ψάχνουμε νά βροῦμε τρόπους νά διδάξουμε στούς νέους μας αὐτήν τή γλώσσα. ῾Η γενιά μου μεγάλωσε μέ αὐστηρότητα, οἱ γονεῖς καί οἱ δάσκαλοι αὐστηροί, γιά νά προετοιμαστοῦμε καλύτερα γιά τή ζωή. Τά ἀρχαῖα ἑλληνικά, τό συντακτικό, φαινόντουσαν τόσο κουραστικά καί ἄχρηστα τότε, πού ἀναρωτιόμαστε τί χρειάζονται. ᾿Αλλά καί οἱ ἄλλοι λαοί ἐπιμένουν στήν δύσκολη παιδεία, π.χ. οἱ Γάλλοι μέ τούς τόνους. Καί δέν εἶναι μόνο ἡ γλώσσα, οὔτε μόνο τό θέατρο. Πῶς χρησιμοποιοῦσε τά βότανα ὁ ῾Ιπποκράτης, πῶς θεράπευαν στά ᾿Ασκληπιεῖα, ἡ αρχιτεκτονική, οἱ σχέσεις μεταξύ τῶν ναῶν, ἡ ναυσιπλοΐα, ὅλες οἱ τέχνες καί ὅλες οἱ ἐπιστῆμες, τά ἴχνη πού ἄφησαν γύρω μας, οἱ θησαυροί αὐτοί πού μᾶς κράτησαν χιλιετηρίδες. Δέν ἔγιναν εὔκολα καί σέ εὔκολες συνθῆκες καί κανένας ἄνθρωπος δέν κατάφερε κάτι σοβαρό μέ προχειρότητα. ᾿Οφείλουμε στούς νέους σοβαρή παιδεία, ἡ αὐστηρότητα ὅταν ὑπάρχει μέ ἀγάπη γιά τόν ἄλλο εἶναι θετική. ῾Η ταχύτητα τῆς ἐποχῆς, τό εὔκολο κέρδος, ἡ προχειρότητα, δέν ὁδηγοῦν πουθενά.
Για τον σύνδεσμο του κ.Επισκέπτη ,-που εντυπωσίασε και εσάς κ. Ελένη Π.-
Άννα Τζιροπούλου-Ευσταθίου , αείμνηστη από 2-1-2019, γεννήθηκε στον Πειραιά ,με καταγωγή από την Κεφαλονιά ,και σπούδασε ελληνική και γαλλική φιλολογία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών”
Είναι ειδική των ειδικών στην μετάφραση λεκτική και εννοιολογική της φράσεως του Ισοκράτη και πρέπει Να αποδεχτούμε όλοι οι Έλληνες την άποψή της , την οποίαν χρησιμοποίησε σε άρθρο του ο κ. Ανδρέας Σταματόπουλος που γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1979 ,σπούδασε στην Ιστορία-Εθνολογία (εφεύρεση επιστήμης για αύξηση καθηγητών και φοιτητών στα πανεπιστήμια )στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και τώρα νομίζω πως εμφανίζεται σε τηλεπαράθυρα μη ”συστημικών τηλεοπτικών σταθμών.
ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΑ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ -ΟΠΟΥ ΚΑΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ – ΑΛΛΑ ΚΑΛΟΙ ΜΟΥ ,ΟΥΤΕ ΕΓΡΑΨΑΝ ΤΟ ΜΟΑΝΑΔΙΚΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΟΥΤΕ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΜΟΝΟΙ ΜΕΤΑΦΡΑΣΤΕΣ -ΕΚΦΡΑΣΤΕΣ ΤΟΥ ΙΣΟΚΡΑΤΗ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟΥΣ ”ΠΡΟΣΚΥΝΟΥΜΕ”ΔΙΑΦΩΝΩΝΤΑΣ ΜΑΛΙΣΤΑ ΓΙΑ ΤΟ ΑΣΗΜΑΝΤΟ ΤΗΣ ΥΠΕΡΟΧΗΣ ΦΡΑΣΕΩΣ ΤΟΥ ΙΣΟΚΡΑΤΗ .
ΑΜΑΝ ΑΥΤΗ Η ΜΙΚΡΟΨΥΧΗ ΜΑΤΙΑ.
Ποιά μικροψυχία;
Δέν πρόκειται περί διαφωνίας, δέν ἄλλαξε ἡ μετάφραση τήν φράση τοῦ ᾿Ισοκράτη, τό νόημά της εἶναι ἄλλο ἄν γνωρίζεις καί τό πρίν, ἄν τήν διαβάσεις ὁλόκληρη. ῾Η σημασία νά ἀκριβολογοῦμε δέν εἶναι προϊόν ἀνωριμότητας, ὅπως ἐκφράζει ὁ ᾿Ελύτης :«Τα παιδικά μου χρόνια είναι γεμάτα καλαμιές. Ξόδεψα πολύν άνεμο για να μεγαλώσω. Μόνον έτσι όμως έμαθα να ξεχωρίζω τους πιο ανεπαίσθητους συριγμούς, ν’ ακριβολογώ μες στα μυστήρια.»
Τελικώς ο πανελληνιστής Ισοκράτης, που απεδέχθη τον Μ.Αλέξανδρο ως τον παράκλητο ηγέτη του Ελληνισμού στην Πανελλήνια-πλην Λακεδαιμονίων – εκστρατεία μας στην Ανατολή, είπε ή δεν είπε αυτήν την φράση ,με την σημασία που της έδιναν τότε και αργότερα όλοι ( Βυζαντινοί αυτοκράτορες , Ρήγας Φεραίος , Ίων Δραγούμης και όλοι οι μεγαλοϊδεάτες Έλληνες) και δίνουμε εμείς που δεν θέλουμε να την σμικρύνουμε για λόγους ”εθνικιστικούς”;;;.
Να ρωτήσουμε τέλος πάντων και τον κ. Μπαμπινιώτη, τον οποίον θα υπολήπτετο και η Τζιροπούλου-Ευσταθίου ,”που μας άναψε φωτιές” με την ερμηνεία της .
Με τόσο εγωισμό, που σού απαγορεύει να παραδεχτείς ότι κάνεις λάθος, έστω και μία φορά, μόνο καλός Χριστιανός που δεν μπορείς να λέγεσαι. Και όμως, ισχυρίζεσαι ότι είσαι, άρα σού λείπει παντελώς η αυτογνωσία (“γνώθι σαυτόν” είχε πει κάποιος άλλος μεγάλος). Δεν διάβασες τον σύνδεσμο τελικά, είτε επειδή βαριέσαι, είτε επειδή δεν ξέρεις να τον ανοίξεις και ντρέπεσαι να ρωτήσεις.
Έγραψες: “Έλληνες είναι οι μετέχοντες της ελληνικής Παιδείας (Ατεντοκούμπο και άλλοι) είπε ο πανελληνιστής Ισοκράτης αντίθετος του τοπικιστή Δημοσθένους”
Πατόκορφα λάθος απόδοση των όσων είπε ο μεγάλος ρήτορας. Παράλλαξες εντελώς τα λόγια του και αντί να το παραδεχτείς σαν άνδρας, φλυαρείς περί ασχέτων.
α) Δεν είπε ότι είναι Έλληνες, άρα ο Ατεντοκούμπο δεν είναι Έλληνες.
β) Πουθενά δεν αναφέρεται σε “Ελληνική” παιδεία, αλλά σε ημετέρα, ήτοι την Αθηναϊκή Παιδεία. Δεν υπήρχε τότε “ελληνική” παιδεία και
γ) Ο Πανηγυρικός τού Ισοκράτους είναι ένας ύμνος στην Αθηναϊκή Πόλι, άρα τι πανελληνιστής και τρίχες κατσαρές;
Ελπίζω ό ενδιαφερόμενος (κυρίως) νέος να διαβάσει τον σύνδεσμο που εγώ έδωσα και να δει:
α) Τι πραγματικά είπε ο Ισοκράτης και
β) Τι παρερμηνείες και σκουπίδια υπάρχουν στο διαδίκτυο.
Ελένη, η μόνη μικροψυχία εδώ είναι αυτή τού Ναλμπάντη, που δεν ομολογεί ότι έκαμε λάθος, δεν μάς λέει γιατί δεν διάβασε τον σύνδεσμο που έδωσα και τελικά δεν έχει την ωριμότητα, αντί να γράφει άσχετα, να επικεντρωθεί στην ουσία τού θέματος. Έχει μείνει ακόμη στις καλαμιές, αγαπητή Ελένη και δεν λέει να κατέβει από το καλάμι, στο οποίο είναι ανεβασμένος εδώ και κάποιες δεκαετίες.
῾Ο ᾿Ισοκράτης ἀγωνιζόταν γιά τήν ὁμόνοια μεταξύ τῶν ῾Ελλήνων. Νά καί κάτι σχετικό καί μέ τόν Ρήγα Βελενστινλῆ.
https://atherapeyta-oneiropoloi.webnode.gr/l/o-rigas-velestinlis-oi-istorikes-analogies-kai-i-gennisi-toy-anexartitoy-ellinikoy-kratoys/
Δέν ἀμφισβήτησε τήν Ἀθήνα ὀ Μέγας Ἀλέξανδρος, μέ δάσκαλο τόν Ἀριστοτέλη. Εἶναι γνωστό ὅτι πρῶτα ἀφιέρωσε 300 ἀσπίδες στήν Θεά ᾿Αθηνᾶ στέλνοντάς τες στόν Παρθενώνα.
https://www.chrisblog.gr/%CE%B3%CE%B9%CE%B1%CF%84%CE%AF-300-%CE%BF%CE%B9-%CE%B1%CF%83%CF%80%CE%AF%CE%B4%CE%B5%CF%82-%CE%B1%CF%86%CE%B9%CE%AD%CF%81%CF%89%CE%BC%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%B1%CE%BB%CE%AD%CE%BE%CE%B1/
“῾Ο ᾿Ισοκράτης ἀγωνιζόταν γιά τήν ὁμόνοια μεταξύ τῶν ῾Ελλήνων”
Δεν το αμφισβήτησα. Απλώς στο συγκεκριμένο κείμενο, όπως αναφέρεται, είναι άσχετο και παραπλανητικό.
Δέν ὑπονόησα ὄτι τό ἀμφισβήτησες.
ΟΤΑΝ ΕΧΕΙΣ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΜΕ ΙΔΕΟΛΗΠΤΙΚΟΥΣ- ΠΟΥ ΣΤΗΡΙΧΘΗΚΑΝ ΣΤΗΝ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ ΜΙΑΣ ΑΠΛΗΣ ΦΙΛΟΛΟΓΟΥ (ΤΗΣ ΑΕΙΜΝΗΣΤΗΣ ΤΖΙΡΟΠΟΥΛΟΥ) ΓΙΑ ΝΑ ΑΜΦΙΣΒΗΤΗΣΟΥΝ ΤΗΝ ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΣΤΙΚΗΣ ΑΠΟΨΗΣ ΤΟΥ ΙΣΟΚΡΑΤΟΥΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΟΠΑΔΩΝ ΤΟΥ (ΕΙΜΑΙ ΚΑΙ ΕΓΩ) ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΚΑΙΩΣΟΥΝ ΤΟΥΣ ΠΑΣΗΣ ΑΠΟΧΡΩΣΕΩΣ ΦΑΝΑΤΙΚΟΥΣ-, Η ΕΠΙΜΟΝΗ ΜΟΥ ,ΠΟΥ ΒΑΦΤΙΖΕΤΑΙ ΕΓΩΪΣΜΟΣ, ΘΑ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ .
ΕΜΕΙΣ ΑΠΟ ΤΑ ΣΥΝΟΡΑ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΠΕΡΑΝ ΤΩΝ ΣΗΜΕΡΙΝΩΝ ΣΥΝΟΡΩΝ ΤΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟ ,ΙΣΩΣ ΓΙΑΤΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΙΟ ΚΟΝΤΑ ΣΤΟ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ .
Υ.Γ Ας θυμηθούμε και την απάντηση του ”πατρός” της νεότερης Ιστοριογραφίας μας Κωνσταντινουπολίτη Παπαρηγόπουλου Κων/νου στον Γερμανό Φαλμεράϊερ.” Ελληνικό έθνος ονομάζονται όλοι οι άνθρωποι όσοι ομιλούσι την ελληνικήν γλώσσαν ,ως ιδίαν αυτών γλώσσαν ” και έτσι περιέλαβε και τους μέχρι τότε εκτός του μικρού ελλαδικού κράτους Έλληνες και θεμελίωσε την Μεγάλην Ιδέαν ,που ετάφη οριστικά με την Συνθήκη της Λωζάνης ,την οποίαν υπέγραψε ο πολιτικός Ελευθέριος Βενιζέλος , ο ίδιος που υπέγραψε και την Συνθήκη των Σεβρών -γιαυτό και τραγικός-.
Μιά ἄλλη μετάφραση
«τοσοῦτον δ᾽ ἀπολέλοιπεν ἡ πόλις ἡμῶν περὶ τὸ φρονεῖν καὶ λέγειν τοὺς ἄλλους ἀνθρώπους, ὥσθ᾽ οἱ ταύτης μαθηταὶ τῶν ἄλλων διδάσκαλοι γεγόνασιν, καὶ τὸ τῶν Ἑλλήνων ὄνομα πεποίηκεν μηκέτι τοῦ γένους, ἀλλὰ τῆς διανοίας δοκεῖν εἶναι, καὶ μᾶλλον Ἕλληνας καλεῖσθαι τοὺς τῆς παιδεύσεως τῆς ἡμετέρας ἢ τοὺς τῆς κοινῆς φύσεως μετέχοντας.»
[50] «Τόσο πολύ ξεπέρασε η πόλη μας όλους τους άλλους στην πνευματική ανάπτυξη και στην τέχνη του λόγου, ώστε οι δικοί της μαθητές έγιναν δάσκαλοι στους άλλους· το όνομα πάλι Έλληνες κατόρθωσε να μη συμβολίζει πια την καταγωγή, αλλά την καλλιέργεια του πνεύματος, και Έλληνες να ονομάζονται πιο πολύ όσοι δέχτηκαν τον τρόπο της δικιάς μας αγωγής και μόρφωσης παρά αυτοί που έχουν την ίδια με εμάς καταγωγή.»
https://www.greek-language.gr/digitalResources/ancient_greek/library/browse.html?text_id=46&page=5
Δέν ἀμφισβητήθηκαν τά λόγια τοῦ ᾿Ισοκράτη, πού στό συγκεκριμένο ἀπόσπασμα, σέ ἐλεύθερη μετάφραση, ἀναφέρει ὅτι τόσο ἐθαυμάζετο ὁ ᾿Αθηναϊκός δηλαδή ῾Ελληνικός πολιτισμός, στά θέματα πνευματικῆς ἀνάπτυξης, ἀπό ὅσους τόν διδάχθηκαν καί τόν δίδαξαν καί σέ ἄλλους, ὥστε αὐτοί θεώρησαν τιμή νά ἀποκαλοῦνται Ἕλληνες. Τονίζεται δηλαδή ἠ σημασία τῆς μεταλαμπάδευσης τοῦ πνευματικοῦ πολιτισμοῦ ἔναντι τῆς φυσικῆς καταγωγῆς.
Σέ κάποιο ἄλλο ἐδάφιο ἀναφέρει ὅτι κάποτε οἱ ᾿Αθηναῖοι καί οἱ Σπαρτιάτες ἀνταγωνίστηκαν γιά ἕναν ὡραιότατο σκοπό, «περὶ μὲν τῆς κοινῆς σωτηρίας ὁμονοοῦντες, ὁπότεροι δὲ ταύτης αἴτιοι γενήσονται, περὶ τούτου ποιούμενοι τὴν ἅμιλλαν.» «μπροστά στη σωτηρία των Ελλήνων ομονοούσαν πάντα και ανταγωνίζονταν μονάχα ποιός από τους δυο θα συντελέσει περισσότερο σ᾽ αυτή.»
῾Υπάρχει κι αὐτός ὁ δρόμος πού σίγουρα πολλοί σπουδαῖοι Ἕλληνες τόν εἶχαν στήν ψυχή τους, καί τό ἔργο τους εἶναι πιό μπροστά, ἐνῶ κάποιοι φαντάζονται διχόνοιες.
“Το βαθύ τουρκικό κράτος έχει συνείδηση ότι οποιαδήποτε χαλάρωση, επί τω δημοκρατικότερο, στην διακυβέρνηση θα ανοίξει τον Ασκό του Αιόλου”
Κύριε Σαββίδη, εφ’ όσον εσείς δεν εξηγείτε τι εννοείτε με το “βαθύ τουρκικό κράτος” κι έχοντας πλέον εκλείψει από την προηγουμένη δεκαετία το κεμαλικό, το μόνο που εγώ μπορώ να υποθέσω είναι μία κλίκα συντηρητικών ισλαμιστών, που στηρίζει τον Ερντογάν.
Το γιατί η Τουρκία δεν μπορεί να εκδημοκρατισθεί ούτως ή άλλως, νομίζω ότι το εξήγησε σαφώς ο αείμνηστος Νεοκλής Σαρρής.
To παραπάνω σχόλιό μου μπήκε ως απάντηση στην Ελένη, ενώ δεν είναι. Δεν ξέρω τι ακριβώς γίνεται με την ιστοσελίδα. Νομίζω ότι χρειάζεται στήσιμο από την αρχή. Τώρα που βγήκε από το word, δεν υπάρχει πια η δυνατότητα εξευρέσεως παλαιοτέρων σχολίων.