Ο Έλον Μασκ επενδύει 2 δις δολάρια για την Tesla στην Ινδία με στόχο την παρουσία στο σύστημα παραγωγής τσιπ της χώρας

- Advertisement -

Η Tesla και η ινδική κυβέρνηση ενίσχυσαν τις διαπραγματεύσεις, πλησιάζοντας πιο κοντά σε μια συμφωνία που θα μπορούσε να… ηλεκτρίσει το τοπίο

Η αμερικανική εταιρεία αυτοκινήτων-πρωταθλήτρια στα “καθαρά οχήματα” προσανατολίζεται προς την ινδική αγορά. Μετά την αδιέξοδο των συνομιλιών πέρυσι, η Tesla και η ινδική κυβέρνηση ενίσχυσαν τις διαπραγματεύσεις, πλησιάζοντας πιο κοντά σε μια συμφωνία που θα μπορούσε να ηλεκτρίσει το τοπίο. Αυτή η συμφωνία δεν θα συνέδεε απλώς την Ινδία στον υπάρχοντα στόλο της Tesla, αλλά θα άνοιγε επίσης το δρόμο για ένα αποκλειστικό εργοστάσιο παραγωγής, που θα δημιουργήσει το πράσινο αυτοκίνητο της Tesla ινδικής κατασκευής ήδη από το 2026.

Μια μονάδα παραγωγής Tesla στην Ινδία θα ήταν αμοιβαία επωφελής, δήλωσε ο Mukesh Aghi, Πρόεδρος του Φόρουμ Στρατηγικής Συνεργασίας ΗΠΑ-Ινδίας, στις 15 Ιανουαρίου. Παρατήρησε ότι είναι μια win-win πρόταση τόσο για την Tesla όσο και για την Ινδία. Η πρώτη θα αποκτήσει πρόσβαση σε μια τεράστια αγορά 1,4 δισεκατομμυρίων δυνητικών πελατών και η δεύτερη θα επωφεληθεί από ένα εγχώριο οικοσύστημα κατασκευής τσιπ. Αυτή η εξέλιξη θα μπορούσε να προωθήσει τόσο την τεχνολογική πρόοδο της Ινδίας όσο και την εμβέλεια της Tesla στην αγορά.

Νωρίτερα, υπήρξαν αναφορές τον περασμένο Ιούλιο ότι η Tesla είχε αρχίσει να διερευνά τις προοπτικές μιας πράσινης βάσης κατασκευής αυτοκινήτων στην Ινδία. Σε συζητήσεις με την κυβέρνηση της Ινδίας, η εταιρεία φέρεται να πρότεινε τη δημιουργία ενός τεράστιου εργοστασίου αυτοκινήτων με ετήσια παραγωγική ικανότητα 500.000 οχημάτων, ξεκινώντας από μια ελκυστική τιμή των 2.000.000. Η Tesla οραματίστηκε την Ινδία ως στρατηγικό κόμβο εξαγωγών, με στόχο να μεταφέρει οχήματα σε όλη την περιοχή Ινδο-Ειρηνικού. Η εξέλιξη ήρθε φρέσκια μετά τη συνάντηση του Διευθύνοντος Συμβούλου Έλον Μασκ με τον Πρωθυπουργό Μόντι στις ΗΠΑ τον Ιούνιο, υποδηλώνοντας μια νέα δυναμική στην ινδική επιδρομή της Tesla.

Μια πρόσφατη αναφορά στο Business Today παρατήρησε, ότι ενώ μια συμφωνία φαίνεται να ετοιμάζεται, θα είναι ένα με προσεκτικά μετρημένες παραχωρήσεις και από τις δύο πλευρές. Η Tesla του Έλον Μασκ, που προσβλέπει σε μια βάση στην αναπτυσσόμενη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων της Ινδίας, προτείνει μια επένδυση 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων για ένα τοπικό εργοστάσιο. Ωστόσο, η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία θέλει μειωμένο εισαγωγικό δασμό 15% στα οχήματά της για τα δύο πρώτα χρόνια. Αυτή η μείωση κατά 85% από τους συνηθισμένους δασμούς 100% αποτελεί ασυνήθιστα υψηλή ζήτηση, αλλά η ινδική κυβέρνηση φαίνεται να παίζει μπάλα. Οι αρμόδιοι εξετάζουν το ενδεχόμενο ενός μειωμένου συντελεστή, ίσως γύρω στο 15-20%, αλλά με όρια. Ενδέχεται να περιορίσουν τη μείωση των τιμολογίων σε μικρότερο αριθμό αυτοκινήτων, πιθανώς 10% των εκτιμώμενων φετινών πωλήσεων EV, αντί για τα 30.000 που επιθυμούσε η Tesla.

Ένα εργοστάσιο παραγωγής καθαρής ενέργειας και κομψών ηλεκτρικών οχημάτων, η Tesla ευδοκιμεί στην καρδιά του Τέξας στις ΗΠΑ. Γεννημένη το 2003 με όραμα για premium ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αυτή η αμερικανική πολυεθνική έχει γίνει πρωτοπόρος, σχεδιάζοντας και πουλώντας οχήματα όπως τα εμβληματικά Roadster, Model S και Model 3. Αλλά η εμβέλεια της Tesla εκτείνεται πολύ περισσότερο. Κατασκευάζουν αποθήκευση μπαταριών για το σπίτι και το δίκτυο, ηλιακούς συλλέκτες για ηλιοθεραπεία, ακόμη και φουτουριστικά πλακάκια στέγης, όλα συνυφασμένα από ένα όραμα για ένα βιώσιμο μέλλον. Η επιδίωξή τους για αυτόνομη οδήγηση και τεχνητή νοημοσύνη προσθέτει άλλο ένα στρώμα σε αυτή την επαναστατική τροχιά. Η Tesla είναι μια από τις πιο πολύτιμες εταιρείες στον κόσμο, απόδειξη των τολμηρών στόχων και της ακλόνητης δέσμευσής τους για ένα καθαρότερο αύριο.

Ο Mukesh Aghi, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Φόρουμ Στρατηγικής Συνεργασίας ΗΠΑ-Ινδίας (USISPF), τόνισε τη στροφή ορισμένων αμερικανικών εταιρειών στην Ινδία λόγω των προκλήσεων στην Κίνα. Οραματίζεται τον μεγάλο πληθυσμό της Ινδίας, το ισχυρό μηχανικό ταλέντο και τις δυνατότητες για εξαγωγές που την καθιστούν ιδανική βάση παραγωγής. Πέρα από τα ηλεκτρικά οχήματα, ο Aghi τονίζει επίσης το κυματιστικό αποτέλεσμα που θα μπορούσε να έχει η παρουσία της Tesla στο οικοσύστημα κατασκευής τσιπ της Ινδίας. Με κάθε αυτοκίνητο Tesla να απαιτεί περίπου 2.000 μάρκες, μια παραγωγική ικανότητα πολλών εκατοντάδων χιλιάδων αυτοκινήτων ετησίως θα μπορούσε να πυροδοτήσει την ανάπτυξη μιας εγχώριας βιομηχανίας τσιπ, φέρνοντας σημαντικά οφέλη στην ινδική οικονομία.

Η ινδική κυβέρνηση και η Tesla φέρονται να πλησιάζουν σε συμφωνία που θα επιτρέψει στην αυτοκινητοβιομηχανία με έδρα την Καλιφόρνια όχι μόνο να εισάγει τα δημοφιλή μοντέλα της αλλά και να ιδρύσει ένα εργοστάσιο παραγωγής εντός δύο ετών. Αυτή η συναρπαστική εξέλιξη θα μπορούσε να οδηγήσει την Tesla από τις γραμμές συναρμολόγησης στην Ινδία ήδη από το 2026, πιθανώς με τιμές εκκίνησης έως και 20.000 $.

Ενώ αρχικά επικεντρωνόταν στην εισαγωγή αυτοκινήτων μέσω της διαδρομής CBU (πλήρως κτισμένη), η μακροπρόθεσμη δέσμευση της Tesla στην Ινδία είναι εμφανής στην προγραμματισμένη επένδυση 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων για το τοπικό εργοστάσιο. Επιπλέον, η εταιρεία στοχεύει να αυξήσει σημαντικά τις αγορές της σε ινδικά ανταλλακτικά αυτοκινήτων, από τα σημερινά 1,9 δισεκατομμύρια δολάρια σε 15 δισεκατομμύρια δολάρια στο μέλλον. Αυτή η δέσμευση για τοπική προσαρμογή είναι πιθανό να ωφελήσει τόσο την Tesla όσο και την ινδική οικονομία, οδηγώντας δυνητικά σε χαμηλότερες τιμές των αυτοκινήτων και ένα ισχυρότερο εγχώριο οικοσύστημα EV.

Το Model Y της Tesla, ένα κομψό και ευρύχωρο ηλεκτρικό SUV, αναμένεται να είναι το πρώτο αυτοκίνητο Tesla που θα κοσμήσει τους δρόμους της Ινδίας. Σύμφωνα με αναφορά του Νοεμβρίου στο ινδικό επιχειρηματικό περιοδικό Moneycontrol, αυτά τα συναρπαστικά νέα προέρχονται από αξιόπιστες πηγές. Το Model Y, που κυκλοφόρησε το 2020, είναι ένα μεσαίου μεγέθους crossover SUV κατασκευασμένο στην ίδια πλατφόρμα με το δημοφιλές sedan Model 3. Αυτό σημαίνει ότι μοιράζεται ορισμένα σχεδιαστικά στοιχεία με το σεντάν αδελφό του, αλλά με το πρόσθετο πλεονέκτημα του αυξημένου χώρου φόρτωσης και της ευελιξίας. Σκεφτείτε το ως ένα πιο ψηλό, πιο περιπετειώδες Μοντέλο 3, ιδανικό για οικογένειες ή όσους χρειάζονται λίγο επιπλέον χώρο για εξοπλισμό.

Ένα από τα πιο συναρπαστικά πράγματα για το Model Y είναι η προσιτή τιμή του. Σε σύγκριση με το μεγαλύτερο και ακριβότερο μοντέλο X, το μοντέλο Y αναμένεται να τοποθετηθεί σε ένα πιο προσιτό τμήμα της αγοράς. Αυτό θα μπορούσε να το κάνει να αλλάξει το παιχνίδι για την υιοθέτηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ινδία, φέρνοντας την εμπειρία Tesla σε ένα ευρύτερο φάσμα καταναλωτών. Προσφέρει επίσης μέγιστο χώρο επιβατών, καθώς μπορεί προαιρετικά να εξοπλιστεί με μια τρίτη σειρά καθισμάτων, καθιστώντας το ένα πραγματικό επταθέσιο. Αυτή η ευελιξία το καθιστά εξαιρετική επιλογή για οικογένειες ή όσους χρειάζονται συχνά να μεταφέρουν μεγάλες ομάδες ανθρώπων.

Η Tesla πρόκειται να κυκλοφορήσει το πιο προσιτό ηλεκτρικό της αυτοκίνητο μέχρι σήμερα και η Ινδία βρίσκεται σε γρήγορο δρόμο για να γίνει το πρώτο της σπίτι εκτός Ευρώπης. Ενώ το όνομα και ο ακριβής τύπος του αυτοκινήτου (sedan ή SUV) παραμένουν κρυφά, πρόκειται να κάνει το ντεμπούτο του στη Γερμανία πριν φτάσει στην Ινδία ως το ναυαρχίδα του μοντέλου της Tesla για την υποήπειρο. Αρχικά, η Tesla θα εισάγει εξαρτήματα από τη Γερμανία για συναρμολόγηση στην Ινδία, αυξάνοντας σταδιακά την τοπική παραγωγή. Αυτό το νέο EV, με τιμή περίπου 25.000 ευρώ (περίπου 20 lakhs Rs), ευθυγραμμίζεται με τον στόχο της Tesla να κάνει τα ηλεκτρικά οχήματα πιο προσιτά. Είναι ενδιαφέρον ότι αυτό σηματοδοτεί τη δεύτερη προσπάθεια της Tesla να εισέλθει στην ινδική αγορά, με προηγούμενες αναφορές να προτείνουν το Model Y ως πρώτο εισερχόμενο.

Ενώ η ακριβής ημερομηνία άφιξης του Tesla στους δρόμους της Ινδίας είναι δύσκολο να προβλεφθεί, αρκετά σημάδια δείχνουν ότι θα ξεκινήσει στο όχι και τόσο μακρινό μέλλον. Η πιθανή κυκλοφορία ενός προσιτού ηλεκτρικού αυτοκινήτου και οι συνεχιζόμενες κυβερνητικές συνομιλίες υποδηλώνουν ότι το 2024 θα μπορούσε να είναι η χρονιά που θα δούμε την Tesla να διασχίζει μεγάλες πόλεις της Ινδίας. Οι εκθεσιακοί χώροι και τα κέντρα εξυπηρέτησης είναι πιθανό να εμφανιστούν σε μητροπολιτικές περιοχές για να καλύψουν ένα ευρύτερο κοινό, αν και συγκεκριμένες τοποθεσίες θα αποκαλυφθούν καθώς η Tesla εμπλουτίζει την ινδική στρατηγική της. Για να διατηρηθεί η ομαλή λειτουργία αυτών των κομψών μηχανημάτων, τα κέντρα εξυπηρέτησης αναμένεται να εμφανιστούν σε βασικούς αστικούς κόμβους, προσφέροντας έναν συνδυασμό φυσικών τοποθεσιών και απομακρυσμένης βοήθειας. Αν και τα σχέδια Supercharger δεν έχουν επιβεβαιωθεί επίσημα, η αφοσίωση της Tesla στη δημιουργία ενός παγκόσμιου δικτύου φόρτισης καθιστά την άφιξή τους στην Ινδία μια ξεχωριστή πιθανότητα. Μια ισχυρή υποδομή φόρτισης είναι ζωτικής σημασίας για την υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων και η είσοδος της Tesla σε αυτόν τον χώρο θα ήταν μια σημαντική ώθηση για το ινδικό οικοσύστημα EV. Συμπερασματικά, η επικείμενη είσοδος της Tesla στην ινδική αγορά σηματοδοτεί μια μεταμορφωτική φάση στην αυτοκινητοβιομηχανία της χώρας. Με γνώμονα τις οραματικές διαπραγματεύσεις, την προοπτική ενός τοπικού εργοστασίου παραγωγής και τις στρατηγικές επενδύσεις, η πορεία της Tesla υπόσχεται αμοιβαία πλεονεκτήματα τόσο για την εταιρεία όσο και για την τεχνολογική σφαίρα της Ινδίας. Η αναμενόμενη παραγωγή Tesla ινδικής κατασκευής, συμπεριλαμβανομένου του προσβάσιμου Model Y, υπογραμμίζει την αφοσίωση της Tesla στην οικονομική προσιτότητα και τη βιωσιμότητα. Καθώς οι διαπραγματεύσεις πλησιάζουν προς την υλοποίηση, η συνέργεια μεταξύ της καινοτόμου ικανότητας της Tesla και του επεκτατικού δυναμικού της Ινδίας γίνεται ο καταλύτης όχι μόνο για την εξέλιξη των ηλεκτρικών οχημάτων αλλά και για την ανάπτυξη ενός ακμάζοντος οικοσυστήματος κατασκευής τσιπ. Η πιθανή υλοποίηση αυτών των φιλόδοξων σχεδίων προαναγγέλλει μια νέα εποχή παρθένας, αιχμής τεχνολογίας αυτοκινήτων στους δρόμους της Ινδίας μέσω του ηλεκτρικού εγχειρήματος της Tesla στη χώρα.

ΠΗΓΗ: Financial Post

Μετάφραση: Infognomonpolitics.gr

spot_img

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Διαβάστε ακόμα

Stay Connected

2,900ΥποστηρικτέςΚάντε Like
2,767ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
38,300ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
- Advertisement -

Τελευταία Άρθρα