1.-Σε μια συνομιλία δύο αρχηγών στην οποία συμμετείχαν αποκλειστικά οι δύο τους και κράτησε πάνω απο δύο ώρες το τι συζητήθηκε δεν μπορεί να αποτυπωθεί στις λιγόλογες διαρροές. Πάντα γίνεται η υπόθεση ότι μπορεί να συζητήθηκαν θέματα τα οποία δεν θα μάθουμε ποτέ.
2.-Οι αναγνώστες της σελίδα αυτής θα πρέπει να περίμεναν μια ηπιότερη τουρκική συμπεριφορά που υπαγορεύεται απο την αβεβαιότητα που προκαλεί ο πόλεμος στην Ουκρανία. Επανειλημμένως έφερα το παράδειγμα της τουρκικής στάσης στον πόλεμο της Γιουγκοσλαβίας όταν Ελλάδα και Τουρκία συνεργάσθηκαν για να αντιμετωπισουν την διάχυση του, τότε, πολέμου προς νότο. Περίμενα πως αυτό θα συμβεί και σήμερα.
3.-Ο τούρκος πρόεδρος δεν επέμεινε στην θέση του ότι δεν πρόκειται να συναντηθεί με τον Έλληνα πρωθυπουργό και αυτό έδωσε την ευκαιρία μιας επαφής.
4.-Η αλλαγή της θέσης αυτής του κ. Ερντογάν δείχνει έναν επαναπροσδιορισμό της ρητορικής, τουλάχιστον, της τουρκικής πολιτικής. Σε σχέση με την Ελλάδα και τον πρωθυπουργό της, ο κ. Ερντογάν είχε κάνει τις πιο ήπιες δηλώσεις. Είχε αναφερθεί με οξύ τρόπο και ακραίο περιεχόμενο στους ηγέτες των ΗΑΕ και της Αιγύπτου καθώς και στο κράτος του Ισραήλ. Προσπαθεί να αποκαταστήσει τις σχέσεις του. Ο κ. Ερντογάν δεν θα το έκανε αυτό αν αισθανόταν κυρίαρχος των εξελίξεων. Η γενικότερη πίσω απο τα φαινόμενα, εικόνα δείχνει να μην είναι ικανοποιητική αν και στα ζητήματα της επικαιρότητας ο Ερντογάν και η Τουρκία έχουν έναν πρωταγωνιστικό ρόλο. Δεν πάνε καλά τα πράγματα για την Τουρκία στην οικονομία και ο πόλεμος μπορεί να τα επιδεινώσει ακόμη περισσότερο. Η αλλαγή της πολιτικής του σημαίνει επανεκτίμηση των δυνατοτήτων του.
5.-Απο τις δηλώσεις του Ερντογάν προκύπτει ότι οι δύο ηγέτες συμφώνησαν να βελτιώσουν τις διμερείς σχέσεις αλλά δεν γίνεται σαφές που; Σε άλλο σημείο επισημαίνεται ότι θα δώσουν έμφαση στην οικονομία. Η επισήμανση ότι αποφάσισαν να βελτιώσουν τις διμερείς σχέσεις ΠΑΡΑ ΤΙΣ ΔΙΑΦΩΝΙΕΣ παραπέμπει, μάλλον, στις οικονομικές σχέσεις. Διότι οι διαφωνίες στα άλλα υποτίθεται πως παραμένουν.
6.-Η αναφορά του Ερντογάν ότι διατηρεί την πεποίθησή του να σημειωθεί πρόοδος σε ζητήματα όπως τα προβλήματα του Αιγαίου, οι μειονότητες, η καταπολέμηση της τρομοκρατίας και η λαθρομετανάστευση και να ανέβουν οι σχέσεις σε υψηλότερο επίπεδο δείχνει ότι η τουρκική θέση στα ζητήματα του Αιγαίου δεν έχει αλλάξει. Η αναφορά του στις μειονότητες εκπλήσσει διότι δεν προκύπτει βάση για τέτοια συζήτηση. Συζητά η ελληνική κυβέρνηση το θέμα της μειονότητας με την τουρκική;
Με τον όρο καταπολέμηση της τρομοκρατίας ο Ερντογάν εννοεί αποκλειστικά το κουρδικό. Ελπίζουμε ότι η ελληνική κυβέρνηση δεν βοηθά τον Ερντογάν στην εθνοκάθαρση και την γενοκτονία των Κούρδων.
7.-Για την συνεργασία στην νέα αρχιτεκτονική ασφαλείας στην Ευρώπη έκανε αναφορά και ο Ερντογάν και η διαρροή της ελληνικής πλευράς. Δεν έχει γίνει σαφές τι εννοούν οι δύο πλευρές απο καμιά περαιτέρω διαρροή.
8.-Κατά την ελληνική διαρροή, συμφωνήθηκε ακόμη να γίνει τον επόμενο μήνα στην Άγκυρα η συνάντηση των δυο πλευρών για τα ΜΟΕ. Προσωπικά δεν γνωρίζω να γίνεται συζήτηση για κάποια ΜΟΕ. Ίσως είναι δική μου άγνοια. Αλλά θέτω το ερώτημα: για ποιο θέμα γίνεται συζήτηση για ΜΟΕ; Και που βρίσκεται η συζήτηση αυτή;
9.-Στις δηλώσεις του τούρκου προέδρου δεν γίνεται καμμιά αναφορά στα νησιά και την αποστρατιωτικοποίησή τους. Αν και ο τούρκος εκπρόσωπος κ. Τσελίκ ανακοινώνοντας την συνάντηση είχε κάνει σχετική αναφορά.
10.-Το θέμα εκπλήσσει διότι η Τουρκία το είχε σηκώσει ψηλά με δύο επιστολές στον ΟΗΕ. Ουσιαστικά με τον τρόπο που διατύπωσε την θέση της η Τουρκία αμφισβήτησε την ελληνική κυριαρχία στα νησιά. Είναι αδύνατον να μην τέθηκε το ζήτημα. Εκτός και αν η Τουρκία ικανοποιήθηκε απο την θέση που διατύπωσε ο έλληνας πρωθυπουργός για τα σοβιετικής κατασκευής όπλα που είναι εγκατεστημένα στα νησιά. Ή, περιελήφθη στην αναφορά Ερντογάν ότι συζήτησαν τα θέματα του Αιγαίου.
11.-Μήπως η Τουρκία ικανοποιήθηκε και απο κάποιες ενέργειες της ελληνικής κυβέρνησης που αφορούν στα όπλα αυτά;
Πάντως είναι παράξενο να μην γίνεται μνεία σε ένα θέμα πρώτης προτεραιότητας για την τουρκική πολιτική.
Αυτά προς το παρόν. Θα επανέλθω αν υπάρξει νεώτερη πληροφόρηση.
Π. Σαββίδης
Λογικό ήταν να περιμένουμε σιωπητήριο από τον κ.Ερντογάν ,ό οποίος και από την γλώσσα του σώματός του φαινόταν σήμερα πεσμένος και αρκετά προστατευτικός προς τον σεμνό φιλοξενούμενό του πρωθυπουργό μας.
Σημασία έχει ότι ΚΑΙ δεν πήγαμε γονατισμένοι ΚΑΙ ανοίξαμε δρόμους για γειτονική συνεργασία -που εκτιμώ πως θα αφορά περισσότερο προιόντα πρωτογενούς παραγωγής (σιτηρά κλπ) -που δεν θα εξασφαλίσουμε φέτος από Ουκρανία και Ρωσία- και τα οποία παράγονται στην Τουρκία ,η οποία διατηρεί σε μεγάλο ποσοστό αγροτικό πληθυσμό, σε αντίθεση με εμάς που παίρναμε μόνο τις ευρωπαικές επιδοτήσεις -συνήθως με απάτες- και αγοράζαμε πολλά αγροτικά μηχανήματα και αυτοκίνητα και είχαμε καταργήσει τις εξετάσεις για το Λύκειο με αποτέλεσμα να αποκτήσουμε εκατομμύρια αποφοίτων Λυκείου, οι οποίοι τώρα έγιναν τα ”γκαρσόνια της Ευρώπης”, που ναι μεν δεν ήθελε ο αείμνηστος Ανδρέας ,αλλά που η δική του πολιτική το κατάφερε..
Μάλλον πρέπει να σταματήσουμε την συζήτηση για τα ρωσικά όπλα ,που δήθεν τα αποσύραμε από τα νησιά και τα χαρίσαμε στην Ουκρανία και δεν τα αντικαταστήσαμε.
ΘΑ ΜΑΣ ”ΔΕΙΡΕΙ” Ο ΑΡΧΗΓΟΣ ΓΕΕΘΑ ΣΤΡΑΤΗΓΟΣ Κ.ΦΛΩΡΟΣ ,ΠΟΥ ΣΥΝΕΠΡΑΞΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΚΑΠΟΙΟΥ ΟΠΛΙΣΜΟΥ ΣΤΗΝ ΟΥΚΡΑΝΙΑ ,ΑΛΛΑ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ”ΑΠΟΓΥΜΝΩΣΕΙ” ΤΑ ΝΗΣΙΑ, ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΩΝ ΟΠΟΙΩΝ ΑΝΕΛΑΒΕ ΚΑΙ ΕΧΕΙ..
Στήν πολύ ἐνδιαφέρουσα συνομιλία τῶν Ἀνιχνεύσεων
ΤΙ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ- ΕΡΝΤΟΓΑΝ
ἕνας ἐκ τῶν συνομιλητῶν, ἀνεφέρθη στήν προτεραιότητα γιά τόν Ἐλευθέριο Βενιζέλο τῆς Μικρᾶς Ἀσίας ἔναντι τῆς Κωνσταντινούπολης. Ὑπάρχουν δημοσιευμένες οἱ τρεῖς ἀγορεύσεις τοῦ Βενιζέλου στήν Βουλή τῶν Ἑλλήνων τό 1932 σχετικά μέ τήν περίοδο ἐκείνη.
Ἡ Μικρά Ἀσία ἦταν τότε γεμάτη ἴχνη ἀρχαίου ἑλληνικοῦ πολιτισμοῦ, πόλεων τοῦ Μεγάλου Ἀλεξάνδρου, μνημῶν τῆς διάδοσης τοῦ Χριστιανισμοῦ.
https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9C%CE%B9%CE%BA%CF%81%CE%AC_%CE%91%CF%83%CE%AF%CE%B1
Οἱ τρεῖς Ἱεράρχες γεννήθηκαν σέ πόλεις τῆς Μικρᾶς Ἀσίας, στήν Καππαδοκία καί ὁ Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος στήν Ἀντιόχεια (πού ιδρύθηκε στα τέλη του 4ου αιώνα π.Χ. από τον Σέλευκο Α’ το Νικάτορα, στρατηγό του Μεγάλου Αλεξάνδρου, προς τιμή και μνήμη του πατρός του Αντίοχου ).
Ἡ θεολογία- ὀντολογία εἶναι σημαντική γιά τήν κατανόηση τῆς πολιτικῆς. Ἡ Ἑλληνική ἱστορία ἔχει μία ἀλληλουχία ἱστορικῶν περιόδων καί μιά θρησκευτική πορεία, πού ἄν δέν μελετηθοῦν ὡς συνέχεια, δέν γίνεται κατανοητός ὁ Ἑλληνικός Πολιτισμός. Καί βέβαια μέ τήν παράλληλη κατανόηση τῆς πορείας τῶν ἄλλων πολιτισμῶν, γιατί καί λόγω τῆς θέσης μας, βρισκόμαστε σέ ἄμεσο διάλογο, συσχετισμό, ἀλληλοεπηρεασμό μέ αὐτούς.
Εντάξει κ.Ελένη Π. η Κωνσταντινούπολη ήταν υπό Διεθνή έλεγχο -την κατείχαν οι Δυνάμεις- και δεν μας άφηναν ούτε να την πλησιάσουμε, αλλά γιατί εγκαταλείψαμε αμαχητί την Ανατολική Θράκη , των αρκετών Αυτοκρατόρων , Πατριαρχών, του Βιζυηνού και εθνικών ευεργετών, όταν μάλιστα είχαμε εκεί την Στρατιά του Έβρου ,υπό τον Πάγκαλον;;;
Πάμπολλα τα λάθη του Βενιζέλου, με το κυριότερο οι εκλογές εν καιρώ πολέμου για να τις χάσει και να γλυτώσει την επερχόμενη βιβλική καταστροφή του Ελληνισμού της Ανατολής .
Φυσικά όποιος δεν δρα δεν κάνει λάθη ,αλλά για τέτοια λάθη ,-μαζί με τον τυφεκισμό των πολιτικών σου αντιπάλων-δεν απαιτείς και να σε δοξάζουν.
Μέχρι το 1914 ήταν ο Εθνάρχης ,αλλά μετά μας δίχασε βαθιά και έγινε ο νεκροθάπτης της Μεγάλής Ιδέας που συνείχε όλο τον Ελληνισμό από της αλώσεως της Πόλης το 1453.
(8): Συμφωνώ απολύτως. Τα ΜΟΕ είναι μία απατηλή και ξεπερασμένη ανοησία, που αποδεικνύεται ως τέτοια με τις συνεχείς παραβιάσεις/παραβάσεις τού εναερίου χώρου μας από τουρκικά μαχητικά, την παραβίαση της υφαλοκρηπίδας μας και τής κυπρικαής ΑΟΖ με πρώτη ευκαιρία και τα συνεχή γαυγίσματα/απειλές των Τούρκων, κυρίως μέσω τού “φίλου μας Μεβλούτ”. Έτσι είναι οι Τούρκοι. Σήμερα κάνουν τους συγκαταβατικούς και αύριο πάλι τα ίδια. Δεν υπάρχει περίπτωση συνεννοήσεως μαζί των. Άλλωστε, αυτοί ζητούν, ενώ εμείς απλώς προσπαθούμε (;) να μην δώσομε. Εμείς δεν διεκδικούμε τίποτε. Συνεπώς, ποιος θα βγει ζημιωμένος και ποιος ωφελημένος;
(9),(10) και (11): Το πράγμα είναι σαφές. Έχει επιβεβαιωθεί από αρκετές πλευρές. Το έγκλημα έχει διαπραχθεί. Διαφορετικά, θα ήταν αδύνατον να μην κάμει αναφορά ο Ερντογάν σ’ ένα θέμα, που κυριολεκτικώς τον καίει και το προσπαθεί ακόμη και μέσω ΟΗΕ.
Κ. Σ.Α.Ν., διαβᾶστε τίς τρεῖς ἀγορεύσεις τοῦ Βενιζέλου γιατί ὅπως γνωρίζετε ΄ Μηδενί δίκην δικάσῃς, πρὶν ἀμφοῖν μῦθον ἀκούσῃς ΄. Δέν ἔχω ζήσει αὐτά τά γεγονότα καί ὁ καθένας ἐκ τῶν ὑστέρων μπορεῖ νά ἐκφέρει γνώμη. Κι ἐγώ μπορῶ νά σκεφτῶ ὅτι ἡ ἱστορία δέν τόν εἶχε στό τιμόνι τήν στιγμή ἐκείνη. Ἀλλά ἡ Ἑλλάδα μπορεῖ νά προχωράει μέ ὅλους, ἔχει σημασία τί βλέπει ὁ καθένας στή δημοκρατία, γιατί ἐσεῖς μπορεῖ νά βλέπετε τή μία πλευρά κι ἐγῶ τήν ἄλλη καί κάποιος ἄλλος κάτι ἄλλο. Ὅπως γνωρίζετε γιά νά φθάσουμε στήν Κωνσταντινούπολη ἔχουν προηγηθεῖ οἱ Ἀλεξάνδρειες· ἀναζητεῖστε λοιπόν τόν Μέγα Ἀλέξανδρο καί τό ἔργο του. Ἔχει προηγηθεῖ καί ὁ Χριστιανισμός. Ἄς τόν ἀναζητήσουμε, ἰδιαίτερα τήν Ὀρθοδοξία. Εἶναι γνωστή ἡ φράση τοῦ Κολοκοτρώνη γιά τόν βασιλιά, ἐννοώντας τόν Κωνσταντῖνο Παλαιολόγο, πού ἔχει σύμβολο τούς δικέφαλους. Τίποτα δέν εἶναι ἴδιο μέ τό ἄλλο. Ἄλλο Ἄρης κι ἄλλο Πάρης. Μήν μοῦ ἀπαντήσετε, σκεφθεῖτε, γιατί λόγω ὑποχρεώσεων θά ἐνημερωθῶ ἀργότερα.
Θα μάθετε περισσότερα για εκείνη την περίοδο -δεν σας αρκεί ότι έκανε εκλογές το 1920- ν διαβάσετε τις ανταλλαγείσες επιτολές μεταξύ Βενιζέλου-Μεταξά το 1932 στην Καθημερινή ,που εξεδόθησαν και σε βιβλίο .Φυσικά και δεν φταίνε οι προ του Βενιζέλου για την βιβλική καταστροφή του Ελληνισμού της Ανατολής κ.Ελένη Π. .