Το κράτος, εξ ορισμού, υπάρχει για να παρέχει ασφάλεια στους πολίτες του. Τα υπόλοιπα έπονται.
Παρέχει το ελληνικό κράτος ασφάλεια στους πολίτες;
Σε επίπεδο διεθνών σχέσεων, οι σχέσεις με την Τουρκία και η εξέλιξή τους αποκαλύπτουν πως όχι. Το κράτος προσπαθεί να αγοράσει ασφάλεια με παραχωρήσεις. Το ίδιο και στς σχέσεις με άλλες, μικρότερες, χώρες. Στα Σκόπια έκανε ουσιώδεις παραχωρήσεις για να ησυχάσει το κράτος και όσοι το υπηρετούν. Στην Αλβανία έχει εγκαταλείψει στη μοίρα της την ελληνική εθνική μειονότητα.
Στην σύγχρονη εποχή, τον τελευταίο, δηλαδή, μισό αιώνα η εγκατάλειψη άρχισε με την εισβολή στην Κύπρο. Όχι, μόνο, το κράτος δεν παρείχε ασφάλεια στους πολίτες (τον ευρύτερο ελληνισμό) αλλά υπονόμευσε την ίδια την ύπαρξή του για να σώσει την νομενκλατούρα του. Πρόδωσε την ύπαρξή του.
Αλλά ούτε και σε εσωτερικό επίπεδο παρέχεται ασφάλεια:
-81 νεκρούς είχε το ναυάγιο του «Εξπρές Σάμινα».
-Οι φοβερές πυρκαγιές του 2007 κυρίως στην Πελοπόννησο, που δεν οφείλονταν μόνο σε φυσικά αίτια, απέδειξαν την γύμνια του κράτους και το απροστάτευτο των ανθρώπων, με 84 νεκρούς.
-Ακολούθησαν και άλλες ανθρωποθυσίες: το 2017 η πλημμύρα στην Μάνδρα Αττικής με 24 νεκρούς,
-Το 2018 η πυρκαγιά στο Μάτι, μία από τις φονικότερες πυρκαγιές παγκοσμίως, με 102 νεκρούς.
-Το 2023 με την τραγωδία των Τεμπών. 57 νεκροί.
-Σήμερα, με τις πυρκαγιές που βρίσκονται σε εξέλιξη.
Αν το επιχείρημα είναι “δεν αντιμετωπίζεται η οργή της φύσης” τότε το κράτος ομολογεί την αδυναμία του: δεν μπορεί να επιτελέσει τον ρόλο του και επικεντρώνεται στην διαφθορά και την απόλαυση της νομής της εξουσίας απο τους ανθρώπους που το ελέγχουν.
Αν ένα τέτοιο κράτος θέλουμε, καλώς, ας το αποδεχθούν όσοι βολεύονται.
Αν όχι, τότε ας προσέξουμε την εισαγωγή ενός ενδιαφέροντος άρθρου του Ηλία Φιλιππίδη, Συγγραφέα και Κοινωνιολόγου, που δημοσιεύουν σήμερα οι “Ανιχνεύσεις”: “Ο κάθε άνθρωπος, ο οποίος αισθάνεται υπεύθυνος για την ύπαρξή του ιδίου και των συνανθρώπων του, δεν πρέπει να παρασύρεται από το κυρίαρχο πνεύμα του κόσμου αλλά να οξύνει την πνευματική του όραση, για να μπορεί να κρίνει «που πάει ο κόσμος και η πατρίδα» του”.
Ωραίο κείμενο αυτό που μας δείξατε, κ. Σαββίδη.
Μακάρι να βγω ψεύτης, αλλά είναι σίγουρο ότι θα έχουμε και άλλες καταστροφές.
Η χώρα έχει φτιαχτεί στην κυριολεξία στο πόδι και έχουν ασελγήσει πάνω της όλες οι γενιές και όχι μόνο συγκεκριμένα πολιιτικά πρόσωπα.
Όπως μου είπε κάποτε ένας ταξιτζής…. κατά τύχη είμαστε ζωντανοί.
Δεν ήξερε πως να αρχίσει το άρθρο του για τον Σύριζα και το μέλλον του (ο Σύριζα δεν ενδιαφέρει πια τους Έλληνες ) ο συγγραφέας και κοινωνιολόγος κύριος Ηλίας Φιλιππίδης ,-σαν αυτούς που συζητούν μερόνυχτα ,καπνίζοντας και βρίζοντας χωρίς να καταλήγουν στο πρακτέον γιατί πολιτική θα πει πράξη, καθώς μας είπε ο Μακεδόνας Αριστοτέλης – προσέθεσε και μια θεολοφιλοσοφική άποψη για τον πλησίον μας -τον οποιονδήποτε (μας έδωσε εντολή και ο Χριστός για όσους τον πιστεύουν) και επιπλέον μας έληξε την Μεταπολίτευση μετά το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών (τάδε έφη Ζωροάστρης).
Το κράτος ,αγαπητοί μου ,προστατεύει τους ανθρώπους που διαμένουν στην επικράτειά του όταν είναι κράτος που μπορεί να επιβάλλεται και το κράτος επιβάλλεται όταν δια της εκάστοτε κυβερνήσεώς του ο ελέγχει επαρκώς όλες τις Υπηρεσίες του.
Αυτός ο σχετικός έστω έλεγχος διεκόπη από τότε (ξέρουμε πότε) ,που καταργήθηκαν οι διορισμένοι επί 5ετίαν Νομάρχες -συνήθως έμπειροι ανώτατοι κρατικοί λειτουργοί – και διορίσθηκαν όχι μόνον κομματικοί Νομάρχες -και η κυρία Διαμαντοπούλου και ο κ.Χρυσοχοϊδης διετέλεσαν Νομάρχες στα πολύ νιάτα τους-αλλά αυτό το κράτος διέσπειρε κυριολεκτικά την ενιαία εξουσία και το πνεύμα προστασίας των κατοίκων του , κατάργησε τις αιωνόβιες Κοινότητες των Ελλήνων -στις οποίες τα καλοκαίρι (μια για τις φωτιές ο λόγος) έκανε κάθε χωρικός από την Άνοιξη την λεγόμενη προσωπική εργασία για αποψίλωση από καύσιμο ύλη όλων των εγκαταλειμμένων οικοπέδων και κατόπτευε για τυχόν πυρκαγιά προς έγκαιρη ειδοποίηση των χωρικών- και δημιούργησε Δήμους -Τέρατα με τον άτυχο ”Καποδίστρια” και τον ”τρισκατάρατο” Καλλικράτη των κ.κ. ΓΑΠ-Ραγκούση ,στους οποίους Δήμους όχι μόνο το κράτος-κυβέρνηση αλλά και ”η μάνα χάνει το παιδί και αυτό τη μάνα” .
Ποιοι άνθρωποι λοιπόν από τις εκατοντάδες των κυβερνητικών και των αυτοδιοικητικών αρχόντων αγαπητοί κ.κ. Φιλιππίδη και Σαββίδη ” πρέπει να αισθάνονται υπεύθυνοι για την ύπαρξη των ιδίων και των συνανθρώπων τους και δεν πρέπει να παρασύρονται από το κυρίαρχο πνεύμα του κόσμου ,αλλά πρέπει να οξύνουν την πνευματική τους όραση για να μπορούν να κρίνουν ”που πάει ο κόσμος και η Πατρίδα τους”.
Πολύ δασκαλίστικο δεν είναι και δεν ακούγεται αυτό;;;.
Τόσο πολύ έχουμε αποκοπεί από την ελληνική πραγματικότητα των τελευταίων 40 χρόνων;;;.
ΑΣ ΚΑΝΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΕΝΑ ”ΦΛΑΣ ΜΠΑΚ ” -ΕΛΛΗΝΙΣΤΙ- ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΡΟΥΜΕ ΤΟ ΝΗΜΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΜΕΤΑΠΟΛΙΤΕΥΣΕΩΣ .
Σταύρος Αθαν.Ναλμπάντης
Σωστός!
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ, Τ’ΑΛΗΘΗ ΕΓΡΑΨΑ ,ΧΩΡΙΣ ΜΙΣΟΣ ΚΑΙ ΠΑΘΟΣ.
Ἡ παροιμία πού γράψατε κ. Σ.Α.Ν. δέν εἶναι ἀκριβῶς ἔτσι.
Ἔχουμε γράψει πολλές φορές γιά τούς δασοφύλακες καί τήν βοήθεια πού παρεῖχαν μέ τήν γνώση καί τήν ἐποπτεία τους. Πῶς, οἱ ἄνθρωποι τῶν γραφείων, πού δέν γνωρίζουν τά βασικά τῆς ὑπαίθρου, θά σκεφτοῦν μέ τήν γνώση πού ἀπαιτοῦν αὐτές οἱ συνθῆκες; Ἀρκετοί δέν ἔχουν δεῖ οὔτε ἕνα μαρούλι νά φυτρώνει, καί δέν τούς κατηγορῶ.
Τό κράτος πρέπει νά ἀποφασίσει νά προστατεύσει τήν ἀγροτική ζωή καί τήν ἐκτροφή παραγωγικῶν ζώων, μέ κίνητρα, γιά τήν ἰσορροπία τοῦ οἰκοσυστήματος. ῾Η ἀλλαγή τρόπου ζωῆς ἀπό τά ἀστικά κέντρα στά χωριά, στίς περιφέρειες, πρέπει νά ὀργανωθεῖ ἀπό τό κράτος καί νά γίνει συνείδηση ἀπό τούς πολίτες, γιά ἕνα βιώσιμο μέλλον.
Ἕνα χαρακτηριστικό ἄρθρο
¨Το μοντέλο ορεινοί όγκοι χωρίς παραγωγικά ζώα φουντώνει τις πυρκαγιές. ¨
https://ardin-rixi.gr/archives/237020
Μα δεν έγραψα καμιά παροιμία -γεγονότα έγραψα σε χωρίο με δάσος ανδρώθηκα- τότε που οι Κοινοτάρχες σε συνεργασία με τους δασοπόνους-έτσι έλεγαν τους κατώτερους δασικούς υπαλλήλους- τους αγροφύλακες και τους συγχωριανούς τους ”καθάριζαν” τα οικόπεδα τους και τα δάση και επιτηρούσαν από υψομετρικά ψηλά μέρη για δασικές πυρκαγιές (εκτέλεσα και εγώ τέτοια κοινοτική υπηρεσία).
Να σας θυμίσω πότε καταργήθηκαν όλα αυτά , γιατί δικαιολογήθηκαν -είπαν ότι όλο αυτοί οι κοινοτικοί υπάλληλοι ”παρακολουθούσαν” και τους ”δημοκρατικούς πολίτες στην εποχή του κράτους της Δεξιάς, δεν θα το πιστέψετε. ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΕΓΙΝΑΝ ΚΑΙ ΑΣ ΕΙΝΑΙ ΑΠΙΣΤΕΥΤΑ .
Δέν γράψατε ”η μάνα χάνει το παιδί και αυτό τη μάνα” ; Δέν τήν γράψατε σωστά.
Να την ξαναγράψω ” η μάνα χάνει το παιδί και το παιδί την μάνα” ,αλλά με την ευκαιρία μάθατε και αυτά που σας έγραψα στην απάντηση μου ,τα οποία ή δεν τα γνωρίζατε ή δεν θέλετε (όπως τώρα πολλοί ”ακομμάτιστοι”) να τους τα θυμίζουν .ΑΛΛΑ ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΝ ΞΕΧΝΙΕΤΑΙ.
Καλό Σαββατοκύριακο .
Καί πάλι δέν τήν γράψατε σωστά.
Διαβάζοντας τούς σχολιασμούς τῶν ἡμερῶν αὐτῶν, νομίζει κανείς ὅτι ζοῦμε σέ μή κράτος. Δέν ἐννοῶ τό ἄρθρο αὐτό τοῦ κ. Σαββίδη πού ἀγρυπνεῖ. Ὅσοι ἔχουν γνώση πῶς ἦταν αὐτό τό κράτος τό ‘50-‘60 καί πῶς εἴμαστε σάν λαός τότε καί πῶς εἴμαστε τώρα, χώρα καί λαός, θά δεῖ τεράστιες διαφορές κυρίως πρός τό καλύτερο. ᾿Από τά μέσα ἐκπαίδευσης, τά μέσα ἐπικοινωνίας, τά μέσα συγκοινωνίας, τό ὁδικό δίκτυο, τίς ἀκτοπλοϊκές συγκοινωνίες, τήν ἀνοικοδόμηση, ἡ πρόοδος σέ αὐτό τό κράτος ὅπως τό γνωρίζουμε εἶναι σημαντική. ῾Ο τουρισμός ἔδωσε μία τεράστια ὤθηση στήν οἰκονομία, μέ τούς κινδύνους τοῦ ὑπερτουρισμού. Τά Μουσεῖα τῆς χώρας, Δημόσια καί Ἰδιωτικά, ἔχουν ἀναπτυχθεῖ σέ σπουδαίους ἐπικοινωνούς τοῦ Πολιτισμοῦ τῆς χώρας καί ἔχουν ἐκδηλώσεις καί μεγάλη ἐπισκεψιμότητα καί ἀπό Ἕλληνες ὅλο τόν χρόνο. ᾿Εκδηλώσεις πολιτιστικές γίνονται σέ ὅλη τήν χώρα μέ τεράστια συμμετοχή. Τό μορφωτικό ἐπίπεδο τῶν ῾Ελλήνων εἶναι ὑψηλό καί οἱ ἀπαιτήσεις του γιά τό καλύτερο, ὑπάρχουν. Μήν ξεχνᾶμε τό τεράστιο ἔργο τῶν ποιητῶν καί τοῦ Μίκη Θεοδωράκη καί ἄλλων νά κατεβάσουν τήν ποίηση στόν λαό. Αὐτό πού, κατά τήν γνώμη μου λείπει, εἶναι ἡ ἰδέα καί πρακτική νά ἀγαπᾶμε αὐτήν τήν ὑπέροχη χώρα μέ τόν θαυμαστό πολιτισμό της. Σέ ὅλα τά ἐπίπεδα. Καί νά τήν τιμοῦμε. Καί ὅτι μποροῦμε νά κάνουμε θαύματα. Ἔχει ἐπικρατήσει μία ὑποτίμηση καί μία ἀδιαφορία, πού ἐκφράζεται σάν μόδα, ἐκεῖ πού χρειάζεται συσπείρωση, διάλογος, ἰδέες καινοτόμες, πόλεμος μέ τά συμφέροντα, αὐτό τό ¨ Ν´ ἀγαπᾶς τὴν εὐθύνη, νά λές ἐγώ, ἐγώ μονάχος μου θά σώσω τόν κόσμο ¨ τοῦ Καζαντζάκη.
῾Υπάρχουν προβλήματα τεράστια, καινούργια ἴσως γιά τήν ἀνθρωπότητα, ὅπως ὁ κίνδυνος ἐρημοποίησης, ἡ ἐπιρροή τῆς προόδου, ἡ ἐγκατάλειψη καλλιεργειῶν καί συναφῶν ἐπαγγελμάτων. Μποροῦμε νά τά ἀντιμετωπίσουμε, στό ἐπίπεδο τῆς χώρας μας κατ´ ἀρχάς, δέν εἶναι πάντα ἀκριβές οἱ λύσεις ἄν συσπειρωθοῦν δυνάμεις ἀκόμη καί ἐθελοντικά καί σίγουρα φθηνότερες ἀπό τά κακά ἐπακόλουθα τῶν κουκουλωμένων προβλημάτων. Λείπει πράσινο πολύ, στίς πόλεις μέσα, ἐγκαταλείπονται περιοχές ἔξω ἀπό τά ἀστικά κέντρα ἐνῶ ἐκεῖ εἶναι ἡ λύση πολλῶν προβλημάτων. Νά δώσουμε χῶρο σέ ἀξιόλογους εἰδικούς, σέ νέους, σέ γνῶστες μέ ἐμπειρία, νά κάνουμε διάλογο, γιά νά βροῦμε λύσεις γιά ἕνα βιώσιμο μέλλον.
Ἕνα ἄρθρο γιά τήν ἀναλογία πρασίνου στίς μεγάλες Ἑλληνικές πόλεις. Ἄν ἀνέβει κάποιος στήν Ἀκρόπολη, τρομάζει ἀπό τήν θέα τῆς πόλης-τσιμέντο χωρίς πράσινο.
https://www.topontiki.gr/2022/03/16/athina-oute-ena-t-m-prasinou-gia-kathe-katiko-chiroteri-analogia-akoma-ki-apo-polis-tis-erimou-photos-video/
Ἕνα ἄρθρο γιά μελέτη ἀντιμετώπισης τῆς αὐξημένης θερμοκρασίας στήν ᾿Αθήνα.
https://news.b2green.gr/35368/%CE%B5%CF%81%CE%B5%CF%85%CE%BD%CE%B7%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8C-%CF%80%CF%81%CF%8C%CE%B3%CF%81%CE%B1%CE%BC%CE%BC%CE%B1-%CE%B1%CE%B8%CE%AE%CE%BD%CE%B1-2030-%CF%80%CF%8E%CF%82-%CE%B7-%CE%B1%CE%B8
Οι πυρκαγιές και η κλιματική αλλαγή είναι δύσκολη υπόθεση σε αντίθεση πχ με τους σιδηροδρόμους που αποκαλύφθηκε η γύμνια του κράτους και των κυβερνόντων. Για ν’ αντιμετωπιστεί αυτό το πρόβλημα θα χρειαζόταν απόλυτη ενεργοποίηση του πληθυσμού, δεν είναι κάτι που μπορεί να κάνει μια κρατική υπηρεσία όπως η πυροσβεστική ή η πολιτική προστασία μόνης της. Τους λόγους για τους οποίους ο κόσμος δεν κινητοποιείται ας τους αναζητήσει ο καθένας μόνος του.
Η βόρεια Ελλάδα φαίνεται ότι έχει λίγο χρόνο ακόμα μέχρι να εμφανιστεί εκεί το ίδιο σκηνικό. Στην πραγματικότητα πρέπει ν’ ανησυχούμε για το πως θα σώσουμε την Πίνδο, τον Όλυμπο, το Πήλιο, τη Ροδόπη. Μπορεί αυτή η απειλή να μην έχει ενεργοποιηθεί ακόμα αλλά είναι κοντά. Προσωπικά την Αττική την έχω ξεγραμμένη, δεν ξέρω αν αξίζει και να προσπαθήσει κανείς. Έχει υποστεί βαθιά υποβάθμιση και τα ίδια τα δάση τα οποία καίγονται με τόση ευκολία είναι το αποτέλεσμα της υποβάθμισης. Το ίδιο το οικοσύστημα αναγεννάτε σε όλο και πιο εύφλεκτη μορφή, δεν συγκρατεί υγρασία, δεν υποστηρίζει ζωή, ενώ οι ελάχιστοι υδάτινοι πόροι δεσμεύονται ή εκτρέπονται και αντικαθίστανται με πολύ μεγάλη δυσκολία. Πρέπει να αποφευχθεί ένα τέτοιο σπιράλ για περιοχές της βόρειας χώρας που έχουν μεγαλύτερη οικολογική σημασία και μπορεί να υποστηρίξουν ζωή στο μέλλον.
“Το κράτος, εξ ορισμού, υπάρχει για να παρέχει ασφάλεια στους πολίτες του.”
Τα ΜΜΕ υπάρχουν, εξ ορισμού, για να ενημερώνουν αντικειμενικά τους πολίτες. Το κάμουν;
Θέλω να πώ, ότι είναι εύκολο να παλεύεις με αφηρημένες έννοιες και να καταλήγεις σε αφορισμούς.
Φυσικά και το κάθε κράτος επιδιώκει να παράσχει ασφάλεια στους πολίτες του, αλλά κανένα κράτος στον κόσμο δεν είναι αφηρημένη έννοια. Γι αυτό και υπάρχουν κράτη τα οποία επιτυγχάνουν αυτή την αποστολή λιγότερο και άλλα περισσότερο. Για ποιόν λόγο εμείς οι Έλληνες αξίζουμε ένα κράτος το οποίο σε αντίθεση με όλα τα άλλα στον κόσμο θα παρέχει απόλυτη ασφάλεια στους πολίτες δεν το γνωρίζω.
Μορφώστε με κυρία Ελένη Π. Γράψτε την παροιμία ως έχει γιατί το διαδίκτυο δεν την αναφέρει σωστά.
Αφού δεν με βρίζετε -διαβάζετε ποιος με βρίζει-κάθε προσφορά δεκτή.
῾Η ἀνταλλαγή ἀπόψεων εἶναι ἀμοιβαῖα διαφωτιστική. ᾿Ηχητικά εἶναι γνωστές οἱ παροιμίες. Ἐσεῖς βάζετε τό δικό σας σκεπτικό καί δέν περιμένετε νά προκύψει τό νόημα, ἐπί πλέον μπορεῖ νά ὑπάρχουν πολλαπλά νοήματα γιατί ὁ ῾Ελληνισμός ἔχει μεγάλο βάθος χρόνου. Ἴσως γι αὐτό εἶναι δύσκολα τά ῾Ελληνικά.
Καταλήξατε -το φοβόμουνα- στην σκέψη των αρχαίων Σοφιστών” πάντων χρημάτων μέτρον άνθρωπος” , αλλά έτσι ουδέποτε και σε τίποτε θα συμφωνήσουν όχι μόνο οι Έλληνες αλλά ούτε οι άνθρωποι .
Εγώ είμαι με τους αρχαίους φιλόσοφους,-των οποίων οι ιδέες και οι επιστημονικές απόψεις κατέστησαν κλασικές και αποδεκτές 2.500 χρόνια τώρα- και οι οποίοι κατήγγειλαν τους σοφιστές ότι ”τον ήττω λόγον κρείττω εποίουν” .
ΧΑΙΡΟΜΑΙ ΠΟΥ ”ΤΑ ΛΕΜΕ” .
Μά ἐσεῖς μέ τά λεγόμενά σας ἐνισχύετε τήν φράση ´πάντων χρημάτων μέτρον ἄνθρωπος ´ , ἀκριβῶς γιατί πιστεύετε ὅτι ἡ δική σας γνώμη εἶναι ἡ ἀπόλυτα σωστή καί θά πρέπει νά συμφωνήσουν οἱ ἄλλοι μέ αὐτήν, γιατί, γιά νά συμφωνήσουν; Κι ἄν θέλουν νά συμφωνήσουν μέ τήν γνώμη κάποιου ἄλλου; ῾Υπάρχουν γνῶμες ἀτελείωτες. Κι ἄν δέν εἶναι μόνο θέμα γνώμης ἀλλά ὑπάρχουν παράγοντες πού δέν γνωρίζετε;