“Κ”: πώς έφτιαξε η NASA το «Netflix του διαστήματος»

- Advertisement -

Καθημερινή

Η υπεύθυνη περιεχομένου του NASA+, Ρεμπέκα Σίρμονς, εξηγεί στην «Κ» πώς η NASA έφτιαξε μια streaming υπηρεσία, δωρεάν και προσβάσιμη σε κάθε γωνιά του πλανήτη, που κοιτάει προς το διάστημα από κάθε σκοπιά

 

Πριν από δύο χρόνια, όταν οι πρώτες εικόνες από το τηλεσκόπιο James Webb δόθηκαν στη δημοσιότητα, ολόκληρος ο πλανήτης παρακολούθησε με δέος τα διαστημικά ευρήματα που όχι μόνο έμοιαζαν φοβερά εντυπωσιακά στο «ανειδίκευτο» μάτι, αλλά και άνοιξαν νέες δυνατότητες στην εξερεύνηση του σύμπαντος.

Κάθε επόμενη εικόνα από το James Webb γινόταν λίγο πολύ viral. Συμπέρασμα; Δεν σταματάμε να γοητευόμαστε από το διάστημα. Κάτι που η NASA γνωρίζει καλύτερα από όλους και κάπως έτσι τον Νοέμβριο του 2023 λάνσαρε το NASA+. Τη streaming δηλαδή υπηρεσία της που αυτή τη στιγμή έχει περισσότερα από 500 προγράμματα: ντοκιμαντέρ, υλικό από το διάστημα, ακόμα και live μεταδόσεις. Και όλα αυτά δωρεάν και προσβάσιμα σε κάθε γωνιά του πλανήτη.

Ενα αρχειακό υλικό που δεν πρέπει να μείνει στο συρτάρι

Πώς έφτιαξε η NASA το «Netflix του διαστήματος»-1
«Ολοι μπορούν να κοιτάξουν ψηλά. Το να μπορούμε να πούμε μια ιστορία προσβάσιμη σε όλους είναι το πιο όμορφο κομμάτι αυτού του προγράμματος» λέει στην «Κ» η Ρεμπέκα Σίρμονς. Φωτογραφία: NASA / Aubrey Gemignani

Και για το NASA+ η βασική ερώτηση είναι αυτή που πυροδότησε τον άνθρωπο να ψάξει το διάστημα: Πώς ξεκίνησαν όλα; Η Ρεμπέκα Σίρμονς, εκτελεστική παραγωγός της NASA TV και υπεύθυνη περιεχομένου του NASA+, σημειώνει πως ένα από τα πιο σημαντικά πράγματα για τον oργανισμό είναι η επικοινωνία του με το κοινό. «Και πρέπει να βρούμε τον πιο αποτελεσματικό τρόπο να το κάνουμε. Τώρα νούμερο 1 είναι το streaming, σχεδόν όλοι έχουν πλατφόρμες στην τηλεόραση, τον υπολογιστή, το κινητό τους. Οι περισσότεροι δεν έχουν καλωδιακή τηλεόραση», συμπληρώνει.

Ο πρώτος σπόρος για τη δημιουργία μιας streaming εφαρμογής υπήρχε ήδη λοιπόν από αυτό το σημείο. Η ομάδα της NASA έπρεπε ωστόσο να βεβαιωθεί πως έχει την κατάλληλη βάση δεδομένων για να προχωρήσει. Η Ρεμπέκα Σίρμονς μετακόμισε από το Λος Αντζελες στην Ουάσιγκτον και ήδη από τις πρώτες συζητήσεις με τους υπόλοιπους παραγωγούς, συνειδητοποίησαν πως υπάρχει ένας τεράστιος όγκος υλικού που τους έδωσε άτυπα το «πράσινο φως» να προχωρήσουν. 

Πώς έφτιαξε η NASA το «Netflix του διαστήματος»-2
Εικόνα του νεφελώδους συμπλέγματος Rho Ophiuchi που κατέγραψε το τηλεσκόπιο James Webb και η NASA έδωσε στη δημοσιότητα τον Ιούλιο του 2023. Φωτ.: NASA, ESA, CSA, STScI, Klaus Pontoppidan (STScI) Image Processing Alyssa Pagan (STScI) via AP

Αποφασίστηκε, λοιπόν, να πατήσουν πάνω στην εφαρμογή της NASA, που ήδη αρκετός κόσμος είχε κατεβασμένη στο κινητό του, και άρχισαν να τον ενημερώνουν με ειδοποιήσεις για τα νέα προγράμματα που γίνονταν διαθέσιμα. Υστερα από αυτή την εκκίνηση, η Ρεμπέκα Σίρμονς αφιερώθηκε στο «κυνήγι» που θα της έβρισκε όσο το δυνατόν περισσότερους δημιουργούς περιεχομένου για τη NASA, με τους οποίους θα μπορούσαν να συνεργαστούν για να δημιουργήσουν νέα ντοκιμαντέρ και να επεκτείνουν το περιεχόμενό τους.

Ακούγοντας το διάστημα, ανακαλύπτοντας «τον άνθρωπο πίσω από τη μηχανή»

Αν περιηγηθεί κανείς στην αρχική σελίδα του NASA+ θα ανακαλύψει πολλά περισσότερα από απλά εντυπωσιακές εικόνες του διαστήματος. Για όσους δεν μπορούν να δουν αυτές τις εικόνες, το NASA+ έχει κυκλοφορήσει τη σειρά «Listen to the Universe», που βασίζεται στο λεγόμενο «sonification». Δηλαδή, παίρνει επιστημονικά δεδομένα και τα μεταφράζει σε ήχο. Το αποτέλεσμα είναι όσο απόκοσμο μπορείτε να φανταστείτε:

Το «The Color of Space», από την άλλη, θέλει να μας συστήσει μέσα από τα επεισόδιά του τους μαύρους αστροναύτες και να μας πει την ιστορία τους. Αυτό είναι και ένα κομμάτι που έλειπε και έρχεται να καλύψει το NASA+, όπως επισημαίνει η Ρεμπέκα Σίρμονς: να ρίξει δηλαδή φως στις ιστορίες των ανθρώπων «πίσω από τις μηχανές». «Πολλοί εντυπωσιάζονται με το υλικό από το διάστημα αλλά βλέποντας τους ανθρώπους πίσω από αυτό, ακούς και μια διεθνή ιστορία. Και για αυτό το NASA+ είναι διαθέσιμο παντού και δωρεάν», λέει η υπεύθυνη.

Ολοι σαν παιδιά μαγευόμασταν από την έννοια του διαστήματος και πολλοί ονειρεύτηκαν σε τρυφερή ηλικία να γίνουν αστροναύτες. Εξ ου και το NASA+ δίνει μεγάλο βάρος στο παιδικό περιεχόμενο. Ηδη ο «Traveler», ένα μικρό animation πλάσμα, γυρνάει το σύμπαν και δίνει πληροφορίες για τις μαύρες τρύπες στους μικρούς του φίλους. «Τα παιδιά καταλαβαίνουν τι είναι το φεγγάρι, τι είναι ο Αρης. Και αγαπάνε τις μαύρες τρύπες. Αγαπούν οτιδήποτε είναι κάπως αλλόκοτο. Το animation και η απλή αφήγηση βοηθούν όταν θες να μιλήσεις για το διάστημα σε παιδιά», σχολιάζει η Ρεμπέκα Σίρμονς.

Το NASA+ είναι πολύ φρέσκο για να έχει ακόμα σαφή εικόνα για το ποιο ακριβώς είναι το κοινό του. Τον Μάιο που η streaming υπηρεσία κλείνει 6 μήνες, θα γίνει και μια πρώτη αξιολόγηση για το τι λειτουργεί και τι όχι. Αυτό, πάντως, που μπορεί να πει για την ώρα η Ρεμπέκα Σίρμονς είναι πως τα νούμερα του NASA+ έχουν καταφέρει να αγγίξουν αυτά ειδησεογραφικών δικτύων –ίσως και για αυτό ετοιμάζονται να τρέξουν και κομμάτι με διαστημικές ειδήσεις. Οι live μεταδόσεις της πλατφόρμας φέρνουν κάθε φορά νέο κόσμο που μένει στο NASA+ και παραμένουν σταθερά στα πιο δημοφιλή προγράμματα.

Σκοπός είναι το NASA+ να αγγίξει το μεγαλύτερο δυνατό κοινό. Οπως θα πει και η Ρεμπέκα Σίρμονς, «όλοι μπορούν να κοιτάξουν ψηλά. Το να μπορούμε να πούμε μια ιστορία προσβάσιμη σε όλους είναι το πιο όμορφο κομμάτι αυτού του προγράμματος».

Καθημερινή

 

spot_img

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Διαβάστε ακόμα

Stay Connected

2,900ΥποστηρικτέςΚάντε Like
2,767ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
37,500ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
- Advertisement -

Τελευταία Άρθρα