Κακοκαιρία «Bora»: Κράτος, Περιφέρειες και Δήμοι οι υπεύθυνοι για τις απώλειες ανθρώπων, ζώων και περιουσιών καθώς και την τεράστια καταστροφή υποδομών σε Λήμνο, Ρόδο, Κεντρική Μακεδονία και Χίο

- Advertisement -

Η κλιματική κρίση έδειξε την απόλυτη “γύμνια” και ανεπάρκεια των δημόσιων θεσμών και δομών

Ναι, ήταν μια σφοδρή κακοκαιρία, που έπληξε συγκεκριμένες περιοχές της Ελλάδος, η κακοκαιρία Bora.Ασφαλως η κλιματική κρίση έπαιξε τον ρόλο της, με την ποσότητα και πυκνότητα της βροχής και την μανία των ανέμων.

Αλλά οι συνέπειες, που είναι δραματικές, δεν μπορεί να φορτώνονται μόνον στην κλιματική αλλαγή.
Απλώς τα επικίνδυνα φαινόμενα, που προκαλεί, έρχονται να αποδείξουν πόσο σάπιο και αναποτελεσματικό είναι το σύστημα των δημόσιων θεσμών και δομών και πόσο ανίκανο και απροετοίμαστο για να αντιμετωπίσει την νέα πραγματικότητα!

Είναι δυνατόν σε νησιά, που περιβάλλονται από θάλασσα, να πνίγεται κόσμος και να καταστρέφονται τα πάντα από πλημμύρες;
Και όμως είναι!


Στην Ρόδο γνωρίζουν εδώ και χρόνια ποιες περιοχές είναι ευάλωτες σε πλημμυρικά φαινόμενα!
Είναι, κυρίως η Ιαλυσός και η ευρύτερη περιοχή του αεροδρομίου.

Τι έκαναν για να “θωρακίσουν” την εδαφική αυτή ζώνη;
Απάντηση: Ελάχιστα και απ’ ό,τι αποδείχθηκε, πλήρως αναποτελεσματικά.


Και όλη αυτή η τεράστια ” μαύρη τρύπα” σε ένα νησί, που αποτελεί την ναυαρχίδα του Ελληνικού τουρισμού και φιλοξενεί εκατομμύρια τουρίστες κάθε χρόνο!

Η ίδια εικόνα σχεδόν παντού: Χείμαρροι και μικρά ποτάμια μπαζωμένα και ακαθάριστα, πρανή που φαίνεται με το μάτι ότι είναι έτοιμα να ξεκολλήσουν, γέφυρες φτιαγμένες “στο πόδι” και άλλα παρόμοια, για τα οποία Κράτος, Περιφέρειες και Δήμοι κάνουν ,καιρό τώρα, πως δεν καταλαβαίνουν!

Έτσι, λοιπόν, φθάσαμε στην οδυνηρή πραγματικότητα, που αντικρύσαμε χθες : Πλημμυρίζουν οι δρόμοι στην Ρόδο, αποκλείεται και κλείνει ένα από τα πρώτα σε τουριστικές αφίξεις αεροδρόμια της χώρας, διαλύεται το μεγαλύτερο μέρος του νησιού, που ήξεραν όλοι ότι είναι ευάλωτο σε σφόδρα καιρικά φαινόμενα!

Στην Λήμνο, που θρηνεί νεκρούς, εξ ίσου ανεπαρκείς και απροετοίμαστοι δημόσιοι θεσμοί και υποδομές. Και μπορεί μεν η Λήμνος να μην είναι τουριστική ναυαρχίδα, όπως η Ρόδος, αλλά είναι ένα νησί με τεράστια στρατηγική σημασία, εξού και έχει πολύ στρατό και καλό στρατιωτικό αεροδρόμιο!


Συμπέρασμα: Η κλιματική κρίση είναι παρούσα ,αλλά περισσότερο επικίνδυνη είναι η ανικανότητα του πολιτικού συστήματος, σε όλα τα επίπεδα, που θα μας οδηγήσει σε ακόμη πιο δραματικές καταστάσεις, αν δεν υπάρξει ένα σοβαρό Εθνικό Σχέδιο Αντιμετώπισης Καιρικών Κινδύνων και Καταστροφών, το οποίο να είναι απόλυτα προσαρμοσμένο στην Κλιματική αλλαγή και στα όσα φέρνει μαζί της!

Οι καταστροφές που άφησε πίσω της η κακοκαιρία

Να κηρυχθεί η Ρόδος σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης ζητά ο δήμαρχος

Να κηρυχθεί το νησί σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης ζήτησε από την κυβέρνηση ο δήμαρχος Ρόδου Αλέξανδρος Κολιάδης, λόγω των καταστροφών που προκάλεσε η κακοκαιρία.

Χθες το μεσημέρι στο δημαρχείο Ρόδου συνεδρίασε για άλλη μια φορά το συντονιστικό όργανο πολιτικής προστασίας, με τη συμμετοχή του περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου Γιώργου Χατζημάρκου και του δημάρχου Αλέξανδρου Κολιάδη, προκειμένου να εκτιμηθεί η κατάσταση και να καθοριστούν οι επόμενες ενέργειες.

Σύμφωνα με δηλώσεις του περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου, Γιώργου Χατζημάρκου, οι κάτοικοι της Ρόδου πέρασαν μια πολύ δύσκολη νύχτα.


 


 

Λέκκας για Ρόδο: Το ύψος της βροχόπτωσης έφτασε στο 75% της Βαλένθια

Όπως τόνισε ο πρόεδρος του Οργανισμού Αντισεισμικού Σχεδιασμού και Προστασίας-ΟΑΣΠ, Ευθύμης Λέκκας «από τη μία πλευρά είναι ο κίνδυνος, ο κίνδυνος σε τι συνίσταται; Συνίσταται στο ότι το ύψος της βροχόπτωσης, στη ραγδαιότητα, στην ένταση, στην κατεύθυνση της βροχόπτωσης και σε ορισμένες άλλες συνθήκες, κυρίως όμως στο ύψος και στη ραγδαιότητα. Αυτός είναι ο κίνδυνος, ο οποίος είναι ακραίος κίνδυνος. Ομολογουμένως, σύμφωνα με τα ενόργανα δεδομένα, έχουμε πάνω από 300 χιλιοστά. Δηλαδή άγγιξε ουσιαστικά την βροχόπτωση της Βαλένθια που ήταν πάνω από 400, ήταν μεγαλύτερη. Είναι το 75% της Βαλένθια περίπου, δεν έφτασε το ύψος της Βαλένθια, αλλά όμως από εκεί και πέρα έχουμε να κάνουμε με ένα ακραίο φαινόμενο, με έναν υψηλότατο κίνδυνο, ο οποίος συνδυάζεται με την υψηλή τρωτότητα. Η τρωτότητα τι είναι; Είναι αυτό που σας είπα. Κατασκευές μέσα στην κοίτη του ποταμού, μέσα στην κοίτη, όχι παραπλεύρως και τα λοιπά, άστοχα τεχνικά έργα τα οποία είχαν γίνει πριν 60 – 70 χρόνια. Και βέβαια αποκοπή της κοίτης του ποταμού όταν αυτός πάει να εκβάλει προς τη θάλασσα. Το είδατε, ήταν πολύ χαρακτηριστικά».

Εικόνες απόλυτης καταστροφής στη Λήμνο

Όπως φαίνεται και από τις εικόνες που δημοσιεύει ο ιστότοπος limnoslive.gr, η σφοδρή καταιγίδα που ξέσπασε το Σάββατο προκάλεσε πλημμύρες και σοβαρές καταστροφές σε σπίτια, καταστήματα και υποδομές.

Η περιοχή του Κοντιά φαίνεται να έχει πληγεί περισσότερο, με τους κατοίκους να ενημερώνουν για μεγάλες ζημιές στις περιουσίες τους, ωστόσο πολλά σπίτια πλημμύρισαν και σε άλλες περιοχές, ενώ αγροτικές εκτάσεις βυθίστηκαν στο νερό.

Υπενθυμίζεται ότι από το πέρασμα της κακοκαιρίας στο νησί δύο άνδρες έχασαν τη ζωή τους, ένας κτηνοτρόφος που αγνοείτο στην περιοχή του Κοντιά στη Λήμνο και ένας ηλικιωμένος που έχασε τη ζωή του όταν γλίστρησε στην αυλή του, προσπαθώντας να καθαρίσει από τις λάσπες της βροχής.

Προειδοποιήσεις από τον Δήμο Λήμνου

Ο Δήμος Λήμνου ζήτησε να κηρυχθούν σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης οι Δημοτικές Ενότητες Ατσικής, Νέας Κούταλης και Μύρινας, λόγω της έντασης και της έκτασης των φαινομένων.

Οι Αρχές έχουν κηρύξει το νησί σε κατάσταση συναγερμού και έχουν ξεκινήσει τις επιχειρήσεις αποκατάστασης και υποστήριξης των πληγέντων. Ομάδες του Δήμου, της Πυροσβεστικής της Πολιτικής Προστασίας επιχειρούν στα πιο δύσκολα σημεία, ενώ ο στρατός έχει επιστρατευθεί για την ενίσχυση των προσπαθειών διάσωσης και καθαρισμού.

Άνδρας παρασύρθηκε από χείμαρρο στην Αιτωλοακαρνανία και τραυματίστηκε

‘Ανδρας παρασύρθηκε από χείμαρρο στα Χάνια Γαυρολίμνης, Δήμου Ναυπακτίας στην Αιτωλοακαρνανία.

Ο άνδρας παρασύρθηκε στην προσπάθειά του να διαπεράσει τον χείμαρρο.

Δυνάμεις της Πυροσβεστικής εντόπισαν τον άνδρα τραυματισμένο στο πόδι και τον διέσωσαν, ενώ ασθενοφόρο τον παρέλαβε προκειμένου να τον μεταφέρει στο νοσοκομείο.

Η Πυροσβεστική έχει δεχτεί 1.758 κλήσεις από προχθές

Συγκεκριμένα:

Στην Κεντρική Μακεδονία 620 κλήσεις και μέχρι στιγμής έχουν πραγματοποιηθεί:

-432 κοπές δέντρων

-50 αφαιρέσεις αντικειμένων

-33 αντλήσεις υδάτων και

-4 μεταφορές ατόμων σε ασφαλές σημείο

Στο νησί της Λήμνου 92 κλήσεις και μέχρι στιγμής έχουν πραγματοποιηθεί:

-58 αντλήσεις υδάτων και

-34 μεταφορές ατόμων σε ασφαλή σημεία

-Τις απογευματινές ώρες χθες 30 Νοεμβρίου 2024, ανασύρθηκε από κοίτη χειμάρρου η σορός ενός άνδρα.

-Αεροπορικώς έχουν μεταβεί στο νησί της Λήμνου 25 πυροσβέστες από Αθήνα.

Στο νησί της Χίου 28 κλήσεις και μέχρι στιγμής έχουν πραγματοποιηθεί:

-2 κοπές δέντρων

-13 αντλήσεις υδάτων και

-1 μεταφορά ατόμου σε ασφαλές σημείο

Στο νησί της Ρόδου 1.000 κλήσεις και μέχρι στιγμής έχουν πραγματοποιηθεί:

-1 κοπή δέντρου

-250 έλεγχοι για αντλήσεις υδάτων όπου ενέργειες έγιναν σε 25 περιπτώσεις και

-80 μεταφορές ατόμων σε ασφαλή σημεία

-Αεροπορικώς έχουν μεταβεί 35 πυροσβέστες από Αθήνα με αντλητικά μηχανήματα και δυο διασωστικές λέμβους. Επιπλέον ακτοπλοϊκώς μεταβαίνουν από Πειραιά 40 πυροσβέστες με 10 οχήματα.

Στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη 18 κλήσεις και μέχρι στιγμής έχουν πραγματοποιηθεί:

-14 κοπές δέντρων και

-4 αντλήσεις υδάτων

https://europost.gr/kakokairia-bora-kratos-perifereies-kai-dimoi-oi-ypeythynoi-gia-tis-apoleies-anthropon-zoon-kai-perioysion-kathos-kai-tin-terastia-katastrofi-ypodomon-se-limno-rodo-kentriki-makedonia/

spot_img

1 ΣΧΟΛΙΟ

  1. Τα δέντρα στη Θεσσαλονίκη σαν πολύ εύκολα δεν πέφτουν; Είναι κατάλληλα τα είδη που φυτεύονται; Φυτεύονται ψηλά είδη τα οποία κλαδεύονται σχεδόν κάθε χρόνο με αμφιλεγόμενο τρόπο (αφήνουν μόνο τον κορμό), αυτά εξασθενούν και αρρωσταίνουν ενώ σπαταλώνται άδικα πόροι. Οι ρίζες συχνά φουσκώνουν και βγαίνουν πάνω από τα πεζοδρόμια καθιστώντας τα επικίνδυνα. Σε πολλές γειτονιές έχει πολλά δέντρα διαμορφωμένα με κλάδεμα παραγωγής(!) εμποδίζοντας τη διέλευση ψηλών ανθρώπων.
    Επίσης έχετε πρόσεξει ότι στους περισσότερους δρόμους της πόλης η μπογιά του οδοστρώματος (διαχωριστικές γραμμές, διαβάσεις) έχει ξεθωριάσει πλήρως; Πόσο στοιχίζει επιτέλους η μπογιά;
    Αν δεν προσέχουν ούτε τα βασικά πως να περιμένουμε υψηλούς σχεδιασμούς.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Διαβάστε ακόμα

Stay Connected

2,900ΥποστηρικτέςΚάντε Like
2,767ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
37,600ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
- Advertisement -

Τελευταία Άρθρα