Για σχεδόν 4 δεκαετίες έμεινε ενεργό
Ο «Θαλής ο Μιλήσιος» είναι το μεγαλύτερο σε ηλικία ελληνικό σωζόμενο πλοίο.
Και επιπλέον είναι και το παλιότερο καλωδιακό πλοίο στον κόσμο. Αυτά τα στοιχεία από μόνα τους θα μπορούσαν να είναι αρκετά για να κερδίσει το σεβασμό μας. Πλέον, βρίσκεται στο Τροκαντερό ως έκθεμα, αλλά πριν καταλήξει εκεί, είχε «γράψει» αμέτρητα ναυτικά μίλια διαδρομής. Μιας διαδρομής που ουσιαστικά ένωσε τα νησιά του Αιγαίου με την υπόλοιπη Ελλάδα.
Πριν έρθει στην Ελλάδα, έκανε καριέρα στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής όπου και ναυπηγήθηκε το 1909. Το πρώτο όνομά του ήταν «Τζόζεφ Χένρι». Ένα ατμοκίνητο καλωδιακό πλοίο, το οποίο έφτασε τελικά στην πατρίδα μας μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο.
Πιο συγκεκριμένα, το 1947, όταν και περιήλθε στην κυριότητα του ελληνικού δημοσίου. Λιγότερα από 2 χρόνια αργότερα ιδρύεται ο Οργανισμός Τηλεπικοινωνιών Ελλάδας ή απλά ΟΤΕ και ο «Θαλής ο Μιλήσιος» αρχίζει την δράση του. Για τα τρία «Τ» όπως έλεγαν τότε. Δηλαδή Τηλέγραφο, Ταχυδρομεία και την νέα τότε Τηλεφωνία
Για σχεδόν 4 δεκαετίες έμεινε ενεργό. Οι αποστολές του ήταν πάντοτε το να ενώσει μέσω τηλεφωνικών καλωδίων τα νησιά με την υπόλοιπη Ελλάδα. Σε αυτό το χρονικό διάστημα πόντισε 140 καλώδια ενώ πραγματοποίησε και επισκευές σε περισσότερες από 630 γραμμές παλαιότερων καλωδίων στο βυθό της θάλασσας.
Με μήκος 50,25 μέτρων και πλάτος 9,75 μέτρα κατάφερε να τα βάλει με τα κύματα μέχρι το 1983, όταν και τελικά παροπλίστηκε.
Μετά το 1983 η μοίρα του, παρά την τεράστια ιστορία που κουβαλούσε, δεν θα ήταν διαφορετική από εκείνη άλλων πλοίων. Θα πήγαινε και αυτό για «κόψιμο» και θα κατέληγε να πουληθεί ως σκραπ.
Όμως οι Έλληνες Εφοπλιστές πήραν άλλη απόφαση. Με δική τους πρωτοβουλία ο «Θαλής ο Μιλήσιος» διασώθηκε και παραχωρήθηκε στο Ναυτικό Μουσείο Αιγαίου. Σήμερα είναι στην ουσία πλωτό μουσείο τηλεπικοινωνιών και βρίσκεται στο Τροκαντερό. Παρά τα χρόνια του, συνεχίζει να στέκεται υπερήφανα δίπλα στο επίσης ιστορικό θωρηκτό «Αβέρωφ».
Αντίγραφό του υπάρχει και στο Μουσείο Τηλεπικοινωνιών του ΟΤΕ.