του Σεραφείμ Μηχιώτη
Θα επιμείνω όμως για την ανάγκη προσεκτικής ματιάς στο ΠΛΗΡΕΣ ΚΕΙΜΕΝΟ της εκφωνηθείσης ομιλίας, όπως επίσης και για την ανάρτηση του σχετικού κειμένου, από την ιστοσελίδα του ΥΠΕΘΑ, ώστε να καταστεί ευρέως γνωστό. Θα πρόκειται για επιθετική κίνηση, ως αναγκαία απάντηση στην πλημμυρίδα παραπληροφόρησης/αποπληροφόρησης που μάς κατακλύζει για τα του ΥΠΕΘΑ, στην οποία αναφέρθηκα στην αρχή του κειμένου. Και βεβαίως, στο ίδιο πλαίσιο, εντάσσεται και η (αυτό)παρουσίαση του ΕΛΚΑΚ, για το τόσο ευαίσθητο, όσο και εξειδικευμένο, έργο επωμίζεται. Ο ΥΕΘΑ μάλλον είπε αλήθειες στην ομιλία του στο “Rotary Club” Aθηνών της 25ης Οκτωβρίου 2024 κι αυτό έρχεται ενδεχομένως να ταράξει τα νερά, προκαλώντας αντιδράσεις. Οι προτάσεις του μπορεί να είναι του 21ου πρώτου αιώνα ενδεχομένως, σε μία Ελλάδα, πλήρως διαφορετική της μεταπολεμικής, όταν κρίθηκε “επιβεβλημένο” να φυτρώνουν Στρατόπεδα σε κάθε πρωτεύουσα Νομού και όχι μόνο, ως φόβητρο του “εσωτερικού εχθρού”, ισχυρό κατάλοιπο του μετεμφυλιακού κράτους….
Αρχίζω να γράφω το κείμενο που ακολουθεί με μία προσωπική εκμυστήρευση: Υπέπεσα, όπως θα εξηγήσω στη συνέχεια-και με τη βεβαιότητα μάλιστα ότι δεν θα είμαι ο μόνος, ούτε και ο τελευταίος-θύμα της μεθοδευμένης παραπληροφόρησης και αποπληροφόρησης που τείνει να λάβει το χαρακτήρα πλημμυρίδας στα δημόσια πράγματα. Και μάλιστα για θέματα τόσο ευαίσθητα, όσο και προδήλως εξόχως σημαντικά, όπως αυτά που αφορούν την άμυνα της Πατρίδας, δηλαδή την προάσπιση της ασφάλειας της χώρας, την υπεράσπιση της κυριαρχίας μας σε ξηρά-θάλασσα-αέρα και τη διαφύλαξη των κυριαρχικών μας δικαιωμάτων.
Αφορμή η τελευταία «επίμαχη» ομιλία του Υπουργού Εθνικής Άμυνας, Νίκου Δένδια, στη λέσχη των «Rotary Club» Αθηνών, της 25ης Οκτωβρίου 2024, για την οποία έφθασε ακόμη και να λοιδορηθεί περίπου από εκτροχιασμένα μιλιταίρε sites περί τα στρατιωτικά θέματα, όλως τυχαίως λαγούς των πιό δηλητηριωδών αντικυβερνητικών βελών, με επιλεκτική και σχεδόν αποκλειστική αναφορά σε τμήμα της εκεί ομιλίας του, διάρκειας λιγότερο από δύο λεπτά, από ένα λόγο του διάρκειας περί τα 45 λεπτά!
Και αυτό διόλου τυχαία, διότι αυτή ήταν η σκοπούμενη δαιμονοποιημένη εικόνα γιά τον ΥΕΘΑ, εκ των κορυφαίων Υπουργών στην Κυβέρνηση Μητσοτάκη, που ήθελε να πλασσάρουν οι εμπνευστές αυτού του σκοταδισμού, παρασύροντας (μόνον;..) στο χορό τους της ανευθυνότητας και τους εκφραστές του στρατιωτικού συνδικαλισμού στην ίδια τυφλή γραμμή. Και όπως φοβούμαι στην παγίδα ενδεχομένως να έπεσαν και απόστρατοι των τριών Κλάδων των Ενόπλων Δυνάμεων, με κίνητρα που δεν νοείται να ελεγχθούν βεβαίως ως προς τις προθέσεις τους, αλλά και με σπουδή που δεν ήταν απαραίτητη και που τελικώς θα μπορούσαν κάλλιστα να αποφύγουν. Και στο τέλος έσπευσαν να ζητήσουν εξηγήσεις από την αντιπολίτευση, από το επίπεδο του ΠΑΣΟΚ/Κιν.Αλλ.
Η καθυστερημένη-έστω-αίσθηση της ατομικής ευθύνης με οδήγησε στο να αναζητήσω το αυθεντικό κείμενο της συγκεκριμένης ομιλίας του ΥΕΘΑ. Και πράγματι βρήκα το σχετικό αρχείο σε μορφή video απο το you tube, δίχως-γιά λόγους που αδυνατώ να αντιληφθώ-να παρατίθεται και από τη Διεύθυνση Ενημέρωσης του ΥΠΕΘΑ, μαζύ με το κείμενο σε αναγνώσιμη μορφή (αρχείο doc), ώστε να μην επιτρέπονται επιλεκτικές «ενημερώσεις» που αδικούν την ουσία των πραγμάτων.
Κάθησα χθες και άκουσα ΔΥΟ φορές την σχετική ομιλία που εξεφώνησε ο ΥΕΘΑ, από το πρώτο μέχρι το τελευταίο λεπτό, μαζί με τις απαντήσεις που έδωσε στις υποβληθείσες ερωτήσεις από το ακροατήριο. Και τελικώς έμεινα με μία εικόνα εντελώς διαμετρική από αυτήν που με ζηλευτή εχθρότητα επιχειρήθηκε να δοθεί. Δηλαδή με την πραγματική εικόνα για ένα κείμενο συνολικώς και επί μέρους ορθώς δομημένο και καταλλήλως προετοιμασμένο, σε ρέοντα, ενδιαφέροντα προφορικό μάλλον λόγο (δίχως βοηθητικές σημειώσεις εξ όσων αντελήφθην), που δεν κούρασε το ακροατήριο Δένδια, δίχως σχινοτενείς εκφράσεις και λεξιλαγνεία ειδικών στρατιωτικών όρων, μη γνωστών στο ευρύ κοινό.
Παραθέτοντας το video από το you tube θα προτείνω σε όποιον ακούσει την ομιλία Δένδια ΑΥΤΟΥΣΙΑ, πριν επιχειρήσει να μορφώσει προσωπική, τεκμηριωμένη γνώμη και θέση, ενδεχομένως και αντίθεση όπου θεωρεί ότι τούτο επιβάλλεται. Εάν δε το πράξει, θα διαπιστώσει ότι πρόκειται για ένα κείμενο το οποίο:
-Υπάρχει συγκεκριμένη αναφορά για τα είδη των εξοπλισμών που απαιτούνται ανά Κλάδο των ΕΔ, υπό το φως και των σύγχρονων δυνατοτήτων που επιτρέπει η τεχνολογία και για ρόλο που θα κληθούν να παίξουν, δίχως να υποτιμώνται τα «φθηνά» μέσα για την άμυνα, ιδίως για την Ανατολική νησιωτική Ελλάδα, δίχως κατ’ανάγκην την εμπλοκή πανάκριβων οπλικών συστημάτων νέας ή νεώτατης γενιάς, με ισοδύναμο αποτέλεσμα επιχειρήσεων στον αντίπαλο.
-Αναδεικνύει τον ιδιαίτερο ρόλο και βάρος του παράγοντος «καινοτομία», μέσω του ιδρυθέντος Ελληνικού Κέντρου Αμυντικής Καινοτομίας, για την εξεύρεση, επεξεργασία και υποβολή σχετικών προτάσεων προς υλοποίηση από τα Γενικά Επιτελεία, ανακοινώνοντας και την επιτυχή εν κρυπτώ δοκιμή στο Αιγαίο του συστήματος anti-drone «Κένταυρος» από την ΕΑΒ και μία ιδιωτική εταιρεία , αντίπαλου δέους για την αντιμετώπιση μη επανδρωμένων αεροχημάτων παντός τύπου, των γνωστών UAVs, όπως τα Τουρκικά Bayrraktar, των οποίων αποτελούν τους καλύτερους εξολοθρευτές παγκοσμίως, ήδη τοποθετημένων σε Φ/Γ του Στόλου, από όπου και έχουν πιστοποιηθεί επιτυχώς.
-Αφιέρωσε μεγάλο μέρος για τον παράγοντα «άνθρωπος» στις ΕΔ, για τους Αξιωματικούς, Υπαξιωματικούς και Οπλίτες θητείας που θα απαιτήσει η βαθμιαία μετάβαση προς την «Agenda-2030» που έχει δρομολογήσει η σημερινή Κυβέρνηση και υλοποιεί η σημερινή Πολιτική και Στρατιωτική Ηγεσία του ΥΠΕΘΑ. Προς τούτο έδωσε έμφαση στην ικανοποίηση του παράγοντος «στεγαστικό» για τα μόνιμα στελέχη των ΕΔ (τοποθετήσεις «με το κλειδί στο χέρι).
-Μίλησε για την ακατανόητη αναλογία Αξιωματικών/Υπαξιωματικών που είναι σήμερα 1:1 (έναντι της κρατούσης αναλογίας 1:9) , για να μιλήσει για τον «αρχιλοχία-μάνα του λόχου», με αντίστοιχη μείωση του αριθμού των υπηρετούντων Αξιωματικών, αποφοίτων Ανωτάτων Σχολών Υπαξιωματικών (ΑΣΣΥ), που καταλήγουν Αξιωματικοί και ουσιαστικώς αποξενώνονται από το αντικείμενο, για το οποίο και έχουν εκπαιδευθεί και προσληφθεί. Δεν μάσησε, επίσης, τα λόγια του για το είδος και το επίπεδο της στρατιωτικής θητείας που θα έπρεπε να υπηρετούν οι νέοι, κατ’ αντίθεση με το κρατούν σήμερα, με θητεία ευκαιριών κατά το φινλανδικό πρότυπο, σε αντιστοίχιση με τις απαιτήσεις της αγοράς.
-Τελευταίο, αλλά όχι και έσχατο από άποψη ιεράρχησης, ο ΥΕΘΑ καθόρισε, αρχίζοντας την ομιλία του, πολλαπλά επίπεδα από άποψη εξυπηρέτησης υψηλών εθνικών συμφερόντων που απαιτούν την εμπλοκή του στρατιωτικού σκέλους, το οποίο ακριβώς καλούνται να υπηρετήσουν οι ΕΔ, με την Σημαία που τις συνοδεύει πάντοτε και την προβολή ισχύος, στην οποία μεταφράζεται η παρουσία τους, στέλνοντας τα απαραίτητα μηνύματα σε εχθρούς-αντιπάλους και φίλους, συμμάχους και μη…
Ότι δεν χρειάζεται Ναυτοδικείο στην πρωτεύουσα της Ηπείρου, όπου όμως συνεχίζει να λειτουργεί επιβαρύνοντας τον Π/Υ του ΥΠΕΘΑ(…)αυτό δεν αποτελεί ανθυπολεπτομέρεια όσων είπε στην ομιλία του ο ΥΕΘΑ. Για να επισημάνει ότι 132 από τα 800+ λειτουργούντα σήμερα Στρατόπεδα των ΕΔ ανά την χώρα χρήζουν καταργήσεως, ώστε να αποδεσμευθούν πόροι του Π/Υ του ΥΠΕΘΑ, γεγονός που θα επιτρέψει και βελτίωση αποδοχών όσων πλέον θα υπηρετούν, ανάγκη που κατέδειξε και το μειωμένο ενδιαφέρον υποψηφίων γιά εισαγωγή στα ΑΣΕΙ, ειδικότερα στην ΣΣΕ, όπου οι εισαχθέντες την τρέχουσα ακαδημαϊκή χρονιά εμφανίζονται λιγότεροι κατά 64% σε σχέση με τις απαιτήσεις του Στρατού Ξηράς. Ώστε, δι΄αυτού του τρόπου να ανέλθει το ποσοστό στελέχωσης από το 27% που είναι σήμερα σε υψηλό βαθμό, σε ποσοστό που θα μπορούσε να φθάσει στο 70%. Ποιός εχέφρων θα μπορούσε να διαφωνήσει;
Θα επιμείνω όμως για την ανάγκη προσεκτικής ματιάς στο ΠΛΗΡΕΣ ΚΕΙΜΕΝΟ της εκφωνηθείσης ομιλίας, όπως επίσης και για την ανάρτηση του σχετικού κειμένου, από την ιστοσελίδα του ΥΠΕΘΑ, ώστε να καταστεί ευρέως γνωστό.
Θα πρόκειται για επιθετική κίνηση, ως αναγκαία απάντηση στην πλημμυρίδα παραπληροφόρησης/αποπληροφόρησης που μάς κατακλύζει για τα του ΥΠΕΘΑ, στην οποία αναφέρθηκα στην αρχή του κειμένου. Και βεβαίως, στο ίδιο πλαίσιο, εντάσσεται και η (αυτό)παρουσίαση του ΕΛΚΑΚ, για το τόσο ευαίσθητο, όσο και εξειδικευμένο, έργο επωμίζεται.
Ο ΥΕΘΑ μάλλον είπε αλήθειες στην ομιλία του στο “Rotary Club” Aθηνών της 25ης Οκτωβρίου 2024 κι αυτό έρχεται ενδεχομένως να ταράξει τα νερά, προκαλώντας αντιδράσεις. Οι προτάσεις του μπορεί να είναι του 21ου πρώτου αιώνα ενδεχομένως, σε μία Ελλάδα, πλήρως διαφορετική της μεταπολεμικής, όταν κρίθηκε “επιβεβλημένο” να φυτρώνουν Στρατόπεδα σε κάθε πρωτεύουσα Νομού και όχι μόνο, ως φόβητρο του “εσωτερικού εχθρού”, ισχυρό κατάλοιπο του μετεμφυλιακού κράτους. Αλλά και από τις ανάγκες των απαιτήσεων του προηγηθέντος ψυχρού πολέμου προς Βορρά, που ήθελε πυκνή διάταξη στρατοπέδων προς αντιμετώπιση της απειλής Βορείως των Βορείων συνόρων της Ελλάδος, από το τότε Σύμφωνο της Βαρσοβίας.
Υπό το φως των ανωτέρω, το Στρατόπεδο π.χ. του Συντάγματος Πεζικού Καλαμάτας που έχει κλείσει γιά να ανοίξει ξανά περισσότερες από μία φορά, πρέπει να κλείσει οριστικώς και δια παντός, όσο κι αν αυτό προκαλεί την-υποκινούμενη από τοπικούς βουλευτές-αντίδραση της τοπικής κοινωνίας.
Να υπενθυμίσω σχετικώς ότι είχε προηγηθεί η έντονη φημολογία για κατάργηση ή συγχώνευση των Στρατιωτικών Νοσοκομείων, για να δοθεί στη δημοσιότητα το ν/σ του ΥΠΕΘΑ για «ρύθμιση υγειονομικών θεμάτων των ΕΔ και άλλες διατάξεις», από την μελέτη του οποίου προκύπτει τί ΔΕΝ προβλέπει το νομοσχέδιο:
- Σύσταση Κοινού Υγειονομικού Σώματος: ΟΥΔΕΝ ΨΕΥΔΕΣΤΕΡΟΝ
- Κατάργηση / ενοποίηση Στρατιωτικών Νοσοκομείων: ΟΥΔΕΝ ΨΕΥΔΕΣΤΕΡΟΝ
- Μεταφορά των Στρατιωτικών Νοσοκομείων στο Εθνικό Σύστημα Υγείας: ΟΥΔΕΝ ΨΕΥΔΕΣΤΕΡΟΝ
- Συγχώνευση / ενοποίηση υγειονομικών δομών / υπηρεσιών: ΟΥΔΕΝ ΨΕΥΔΕΣΤΕΡΟΝ
- Στελέχωση Εξειδικευμένων Κλαδικών Μονάδων από διαφορετικούς Κλάδους (π.χ. στελέχωση φρεγάτας με υγειονομικό προσωπικό του Στρατού Ξηράς): ΟΥΔΕΝ ΨΕΥΔΕΣΤΕΡΟΝ
Φοβούμαι ότι είναι μάταιο να αναμένεται “να μπουν στον κόπο” γιά επανόρθωση όσοι θορυβούσαν περί του αντιθέτου, αυταπατώμενοι ότι δεν θα αποκαλυφθούν. Αλλά η αλήθεια είναι έννοια δυναμική, δεν κρύβεται εις πείσμα όσων την πολεμούν!
Και η καταφυγή σε “καγχασμούς” (…) γιά όσα είπε ο ΥΕΘΑ στην ομιλία του και άλλα σχετικά μειωτικών προθέσεων εις βάρος του μάλλον γυρίζουν μπούμερανγκ στους εμπνευστές τους, προδίδοντας αδυναμία να παρακολουθούν τις εξελίξεις και να αρθρώνουν υπεύθυνα αρθρωμένο λόγο και δημιουργική κριτική, επ’ ωφελεία της βελτίωσης της εικόνας των πραγμάτων. Εάν, όμως, δεν το επιθυμούν ή αδυνατούν να το πράξουν, τότε αρκούνται σε “καγχασμούς” και άλλα συναφή κινδυνολογικά….
Σεραφείμ Χ. Μηχιώτης
ΥΓ: Επικαλούμενος και τον κοινό νου, δεν μπορώ να αντιληφθώ την τόση σπουδή ανθυποπλοιάρχου ε.ε (κατώτερου Αξιωματικού ΠΝ, προφανώς εξ Υπαξιωματικών), να σπεύδει να προκαταλάβει πράγματα και καταστάσεις και να προεξοφλεί, σε πυκνές συνεντεύξεις του, “συρρίκνωση ΕΔ”, “μικρότερο Ναυτικό” κ.ο.κ.. προτάσσοντας την συνδικαλιστική του ιδιότητα εις την κορυφή της υπό έλεγχο ΣΥΡΙΖΑ Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ενώσεων Στρατιωτικών (της γνωστής ΠΟΕΣ που τόσο προβάλλουν μιλιταίρε αντιπολιτευόμενα sites ειδικού Τύπου). Φρονώ, ότι, από το μικρό του γραφείο στο Ναύσταθμο Σαλαμίνας όπου «υπηρετεί» κατά τα λοιπά, στον μικρό χρόνο που τού απομένει από αυτόν της συνδικαλιστικής αδείας που απολαμβάνει, μάλλον δεν πρέπει να έχει αποκτήσει την απαιτούμενη σφαιρική γνώση των πραγμάτων, από όσο η φυσική ηγεσία του ΠΝ εις το επίπεδο των μελών του Ανώτατου Ναυτικού Συμβουλίου και τελικώς του ίδιου του Αρχηγού ΓΕΝ, γενικότερα δε της Πολιτικής και Στρατιωτικής Ηγεσίας του ΥΠΕΘΑ, ώστε να προβαίνει σε τέτοιους συλλήβδην αφορισμούς ή/και αναθέματα. Γενικότερα μιλώντας, η αυθεντική και πλήρης, απροκατάληπτη των φυσικών μεγέθους ενός εκάστου υπεύθυνη στάση μάλλον ωφελεί, παρά βλάπτει!
Τα σοβαρά θέματα της Εθνικής Άμυνας και των Ενόπλων Δυνάμεων συζητούνται στο ΣΑΜ, στο ΣΑΓΕ, στην επιτροπή εξωτερικών και Άμυνας και στο ΚΥΣΕΑ.
Η συζήτηση τους για εντυπωσιασμό και λόγω αφέλειας σε κοινωνικά clubs βλάπτει την εθνική μας άμυνα.
Ο ΔΝ βρίσκεται στο περιθώριο του Μητσοτάκη και προσπαθεί να πει είμαι και εγώ εδώ παίξτε με. Δεν τον παίζουν όμως για αυτό παίζει μόνος του. Θέλει να γίνει παράγοντας της κοινωνίας και της κυβέρνησης.