Μπορεί η Πολεμική Αεροπορία να έχασε ένα σύγχρονο F-16 block52+ όμως στο τέλος της ημέρας αυτό που μετράει, όπως ψύχραιμα αποτιμούν το περιστατικό στο Επιτελείο, είναι ότι σε μια εξαιρετικά δύσκολη κατάσταση η σκληρή εκπαίδευση στην οποία υπόκεινται οι Έλληνες ιπτάμενοι είχε ως αποτέλεσμα να βγει σώος ο πιλότος. Ανάλογα ατυχήματα σε όλες τις πολεμικές αεροπορίες του κόσμου συνήθως σημαίνουν και απώλειες ανθρώπινων ζωών τονίζουν με έμφαση έμπειροι αεροπόροι αφού ο χρόνος αντίδρασης του χειριστή κάτω από αυτές τις συνθήκες είναι ελάχιστος. Μέσα σε δευτερόλεπτα ο ιπτάμενος πρέπει να «ζυγίσει» όλες τις παραμέτρους και να αντιδράσει με τον σωστό τρόπο. Η εκτίναξη ήταν μονόδρομος για τον έμπειρο αεροπόρο την ώρα μάλιστα που το μαχητικό είχε πάρει κλίση με μεγάλη ταχύτητα. Λίγα δευτερόλεπτα μετά το F-16 θα τυλίγονταν στις φλόγες.
Την αγωνία των υπόλοιπων ιπτάμενων που πετούσαν στον Σχηματισμό και είδαν το μαχητικό να συντρίβεται μέσα στο αεροδρόμιο για την τύχη του συναδέλφου τους διαδέχθηκε η ανακούφιση όταν προσγειώθηκαν και έμαθαν ότι το «γεράκι» βγήκε σώο από το συγκλονιστικό ατύχημα το οποίο εκτυλίχθηκε μπροστά στα μάτια τους. Όμως αυτό που «χαλύβδωσε» το ηθικό των ιπτάμενων του Σχολείου Όπλων Τακτικής αλλά και συνολικά των Ελλήνων αεροπόρων ήταν τα λόγια των πρώτων «γερακιών» της Πολεμικής Αεροπορίας. Του Αρχηγού ΓΕΑ Αντιπτέραρχου Γεώργιου Μπλιούμη αλλά και του Αρχηγού Τακτικής Αεροπορίας ο οποίος έσπευσε άμεσα από τη Λάρισα στην 117 Πτέρυγα Μάχης για να βρεθεί δίπλα στους ιπτάμενους.
«Είμαστε αεροπόροι και συνεχίζουμε» φέρεται να είπε ο Αντιπτέραρχος Θεμιστοκλής Μπουρολιάς μιλώντας λίγες ώρες μετά το περιστατικό στους ιπτάμενους του Ελληνικού «Top Gun», του Σχολείου Όπλων Τακτικής μεταξύ των οποίων ήταν και ο ιπτάμενος που είχε εκτιναχθεί από το F-16. O επιχειρησιακός Αρχηγός έστειλε ξεκάθαρο μήνυμα ότι τέτοια περιστατικά πρέπει να «ατσαλώνουν» τους Έλληνες αεροπόρους και να τους κάνουν ακόμη πιο αποφασισμένους και συγκεντρωμένους στην αποστολή τους. Όταν μια Αεροπορία πετά καθημερινά εκατοντάδες ώρες πτήσης, απογειώνει δεκάδες μαχητικά, «πολεμά» σκληρά πάνω από το Αιγαίο, εκπαιδεύεται στα όρια και περιλαμβάνεται στις κορυφαίες παγκοσμίως είναι φυσικό επακόλουθο ότι θα έχει και ατυχήματα.
Τα Ελληνικά «γεράκια» έχουν δώσει ιδρώτα και αίμα στο βωμό του «αίεν υψικρατείν» και αυτό είναι το τίμημα για να αποτελούν τον εφιάλτη όσων επιχειρούν να αμφισβητήσουν την κυριαρχία τους. Και αυτό το μήνυμα που άγγιξε τις καρδιές των πιλότων της HAF αλλά και όλων των Στελεχών της ΠΑ στάλθηκε από έναν αεροπόρο που έχει προσωπικά βιώσει την απώλεια. Αφού ο Αντισμήναρχος Θεμιστοκλής Μπουρολιάς έχασε τον πατέρα του Ιπτάμενο της Πολεμικής Αεροπορίας Αθανάσιο Μπουρολιά το 1979 όταν το Τ-33 του 367 Σμήνους Εκπαίδευσης κατέπεσε στη θαλάσσια περιοχή του αεροδρομίου της Σούδας. Ένα χρόνο μετά ο νυν Αρχηγός ΑΤΑ εισήλθε στη Σχολή Ικάρων. Πέρασε από όλες τις μάχιμες θέσεις της Πολεμικής Αεροπορίας, από Δκτης Μοίρας και Πτέρυγας Μάχης αλλά και από όλα τα «σχολεία» της ΠΑ και του ΝΑΤΟ για να φτάσει Αρχηγός Τακτικής Αεροπορίας. Ενώ παραμένει ιπτάμενος με περισσότερες από 4500 ώρες πτήσεις κυρίως σε F-16 και A-7 Corsair.
Οι ιπτάμενοι του ΣΟΤ αύριο πετούν ξανά σε μεγάλους Σχηματισμούς για τελευταία εβδομάδα πριν αποφοιτήσουν και το απολεσθέν F16 block ήδη αντικαταστάθηκε για να ολοκληρώσουν οι Έλληνες «Top Gun»,το πιο απαιτητικό σχολείο της Πολεμικής Αεροπορίας. Για να φύγουν πίσω για τις Μοίρες τους ακόμη πιο εκπαιδευμένοι και με μια εικόνα που θα τους χαλυβδώνει για πάντα από δω και πέρα πάνω από το Αιγαίο.
ΠΗΓΗ: Newpost.gr