Ένας κοιμώμενος γίγαντας ξύπνησε και ετοιμάζεται να σηκωθεί και πάλι μετά από χρόνια απραξίας. Η Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων μετά την απόκτησή της από την κοινοπραξία SK Group, την Plasan ισραηλινών συμφερόντων και του Έλληνα επιχειρηματία Άρη Γλύνη με ποσοστό 4,8%, βρίσκεται στο στάδιο της οργάνωσης ώστε να είναι σύντομα και πάλι έτοιμη να βάλει μπροστά τις γραμμές παραγωγής.

Η νέα ΕΛΒΟ δεν κρύβει ότι την ενδιαφέρει η κατασκευή του νέου οχήματος του ελληνικού στρατού και προχωρά με γρήγορες διαδικασίες στην αναδιοργάνωση της ώστε να μπορεί να είναι παραγωγική.

Ένα βασικό στοιχείο όμως που θα πρέπει να κρατήσουμε είναι ότι η επαναλειτουργία της εταιρίας θα δώσει πνοή στην αγορά εργασίας της Βόρειας Ελλάδας και κυρίως της περιοχής της Θεσσαλονίκης. Γι’ αυτό και όσοι ενδιαφέρονται από διάφορες ειδικότητες θα πρέπει να έχουν τα μάτια και τα αυτιά τους ανοιχτά στο επόμενο διάστημα γιατί η εταιρία γρήγορα θα χρειαστεί χέρια.

Με αφορμή τη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης στην οποία βρεθήκαμε με το CNN Greece και στην οποία η ΕΛΒΟ είχε παρουσία, μιλήσαμε με τον νέο γενικό διευθυντή της εταιρίας κ. Δημήτρη Αγγελόπουλο για την επανεκκίνηση της εταιρίας και τα σχέδιά της.

Πού βρίσκεται σήμερα ΕΛΒΟ τόσο οργανωτικά όσο και παραγωγικά;

Παραλάβαμε την εταιρία όταν ολοκληρώθηκε η διαδικασία της μεταβίβασης στους νέους ιδιοκτήτες, το Φεβρουάριο του 2021. Όλο αυτό το διάστημα η ομάδα που ανέλαβε, προσπάθησε να φέρει την εταιρία σε μία κατάσταση λειτουργικότητας. Με λίγα λόγια να γίνουν εργασίες για την ομαλή και ασφαλή λειτουργία της, όπως καθαρισμοί, αποψιλώσεις, επισκευές βλαβών βασικών υποδομών, ασφάλεια του χώρου που είναι τεράστιος και προσεγγίζει τα 300 στρέμματα.

Στην ουσία ακόμη ελέγχουμε τι αγόρασαν οι μέτοχοι. Ελέγχουμε τις εγκαταστάσεις και ελέγχουμε επίσης τον εξοπλισμό ώστε να διαπιστώσουμε πόσα από αυτά τα πάγια μπορούν να χρησιμοποιηθούν μελλοντικά σε μια μοντέρνα μονάδα παραγωγής. Η εταιρία δεν έχει δουλέψει τα τελευταία 6 χρόνια και κάποιος εξοπλισμός είναι 20ετίας και πλέον.

Μιλάμε για μια επένδυση αμέσως μετά τη μεταβίβαση που δεν φαίνεται προς τα έξω, γι αυτό και κατανοώ κάποια δημοσιεύματα που αναρωτιούνται τι κάνουν οι νέοι μέτοχοι.

Με αυτά που μου λέτε κατανοώ ότι ουσιαστικά είναι σαν να στήνεται μία καινούργια εταιρία, ένα νέο εργοστάσιο από την αρχή. Σχεδόν σαν να αγοράσατε μόνο το όνομα.

Θεωρώ ότι είναι σχεδόν όπως το λέτε και πιστεύω ότι χτίζοντας κάτι σε ένα άδειο οικόπεδο είναι πιο εύκολο από το να δουλεύεις για να αποκαταστήσεις κάτι παλιό που ήταν σε αχρηστία τόσα χρόνια και να προσπαθείς να το αναμορφώσεις. Από την άλλη θα πρέπει να παραδεχτούμε όμως, γιατί δεν έχω καμία διάθεση απαξίωσης, ίσα-ίσα που ενθουσιάστηκα όταν πήγα στο χώρο, είναι ένα περιουσιακό στοιχείο σχεδόν 300 στρεμμάτων με παραγωγικές εγκαταστάσεις περίπου 75.000 τετραγωνικών μέτρων, με δυνατότητα να πολλαπλασιαστούν, με πρόσβαση σιδηροδρομικής γραμμής μέσα στο εργοστάσιο. Με λίγα λόγια, εγκαταστάσεις με μοναδικές δυνατότητες. Ο επόμενος στόχος μας όταν αναλάβαμε ήταν να δημιουργήσουμε μία ομάδα ανθρώπων, η οποία θα αποτελέσει τον πυρήνα που θα σχεδιάσει το πώς θα αναπτυχθεί η εταιρία στη συνέχεια.

Αυτή τη στιγμή ξεκινάμε να ανοίγουμε τις προσλήψεις. Ήδη έχουμε προσλάβει κάποιους ανθρώπους και ήδη έχουμε αναρτήσει αγγελίες, αναζητώντας τεχνικό προσωπικό, προσπαθώντας έτσι να ξεκινήσουμε σιγά-σιγά κάποιες πρώτες παραγωγικές διαδικασίες.

Θα θελα να μου πείτε λίγα λόγια αναφορικά με την στόχευση της εταιρίας στο προσεχές διάστημα και το κατά πόσο θέλετε να δώσετε έναν εξωστρεφή χαρακτήρα.

Είμαστε μία ιδιωτική εταιρία. Κάποια πράγματα αναφορικά με την στόχευση δεν μπορώ να τα πω προς το παρόν αλλά μπορώ να πω ότι δεν έχουμε πάρει καμία προίκα, δεν έχουμε πάρει κανένα έτοιμο συμβόλαιο υύτε θέλουμε κάποιο τέτοιο συμβόλαιο. Γνωρίζουμε ότι αν θέλουμε να πάρουμε κάποιο συμβόλαιο από το ελληνικό κράτος όπως για παράδειγμα το εθνικό όχημα για το στρατό, ή οτιδήποτε άλλο για την πολιτική προστασία, θα πρέπει να ανταγωνιστούμε με άλλες εταιρίες με διαφάνεια και με ότι προβλέπει ο νόμος. Άρα ότι συμβόλαιο πάρουμε θα πρέπει να το κερδίσουμε με το σπαθί μας.

Οτιδήποτε και να κάνουμε ξέρουμε ότι το οποιοδήποτε συμβόλαιο με το ελληνικό κράτος δεν μπορεί να μας κρατήσει σε ζωή. Οι μέτοχοι ουδέποτε σκέφτηκαν ότι είναι αυτή μπορεί να είναι μία κρατικοδίαιτη εταιρία, οπότε είμαστε ανοιχτοί και εξωστρεφείς για οτιδήποτε μπορούμε να έχουμε ως project στην Ελλάδα και από τον εμπορικό ιδιωτικό τομέα και βέβαια στο εξωτερικό. Ήδη εξετάζουμε τέτοιες συνεργασίες και στην Ελλάδα και στο εξωτερικό και στο χώρο της άμυνας και στον εμπορικό τομέα.

Καταλαβαίνω τα δημοσιεύματα που λένε ότι έχουν έρθει οι μέτοχοι εδώ και 6 μήνες και δεν έχουν φέρει ακόμη project, αλλά θα πρέπει να ξέρουμε ότι ο κύκλος της πώλησης και των συμφωνιών στον τομέα της άμυνας διαρκεί από 3 έως 5 χρόνια από τη στιγμή που υπάρχει ένα πρόγραμμα. Επίσης όλες οι διαδικασίες που συζητήσαμε πριν και όλες οι συζητήσεις θέλουν έναν χρόνο ωρίμανσης. Οπότε θεωρώ ότι είναι λίγο άδικη αυτή η κριτική. Σε λίγο θα αρχίσουν να βγαίνουν ειδήσεις. Αυτό που μπορώ να σας διαβεβαιώσω είναι ότι δεν μας ενδιαφέρει να γίνει κάτι σαν πυροτέχνημα. Θέλουμε να φτιάξουμε κάτι το οποίο θα είναι σε στέρεες βάσεις, θα διαρκέσει και θα είναι και βιώσιμο.

Με αφορμή το γεγονός ότι βρισκόμαστε εδώ στη ΔΕΘ όπου έχετε περίπτερο και μιλώντας για τη βόρειο Ελλάδα, να πούμε και για αυτούς που δεν το ξέρουν ότι το εργοστάσιο της ΕΛΒΟ βρίσκεται στη βιομηχανική περιοχή έξω από Θεσσαλονίκη. Θα ήθελα να μου πείτε πώς μεταφράζεται η επαναλειτουργία του εργοστασίου σε όφελος για τις τοπικές κοινωνίες και για τις θέσεις εργασίας.

Η εταιρία θα βασίζεται σε ελληνικά χέρια. Μπορεί να υπάρχει μεταφορά τεχνογνωσίας από το εξωτερικό για κάποια project αλλά το 99% των εργαζομένων θα είναι από εδώ και όσο μεγαλώνουμε τόσο περισσότερο κόσμο θα απασχολούμε από τις τοπικές κοινωνίες. Το δεύτερο σημαντικό είναι ότι θα έχουμε συνεργασίες με κατασκευαστές. Δεν έχουμε κανένα σκοπό να φτιάξουμε μία εταιρία που θα κατασκευάζει τα πάντα μόνη της. Υπήρχε και παλιότερα ένα δίκτυο με υποκατασκευαστές στην περιοχή της Βορείου Ελλάδος το οποίο συνεργαζόταν η εταιρεία και θα το αναπτύξουμε και πάλι ανάλογα με τα project μας. Άρα θα προσφέρουμε εργασία σε έναν μεγάλο κύκλο εταιριών ως δορυφόρους γύρω από την ΕΛΒΟ.

Η εταιρεία είχε 1.250 εργαζόμενους το 2000 όταν όταν είχε γίνει η παραχώρηση του management. Σκοπός μας δεν είναι να πάμε σε τέτοια νούμερα γιατί τότε οι εργαζόμενοι ήταν υπεράριθμοι. Μακάρι να μεγαλώσουμε και να αναπτυχθούμε ώστε να μπορούμε να δικαιολογήσουμε και στην πραγματικότητα τέτοιους αριθμούς. Όμως γνωρίζουμε ότι αυτό είναι ένας μακροπρόθεσμος στόχος και για να φτάσουμε εκεί θα πρέπει να περάσουμε πρώτα από άλλα στάδια.

Διαβάζουμε διάφορα δημοσιεύματα σχετικά με την παραγωγή του καινούργιου οχήματος για τον ελληνικό στρατό για το οποίο ενδιαφέρεστε και εσείς. Πείτε περισσότερα γι αυτό.

Είναι ένα από τα προγράμματα για το οποίο μας ενδιαφέρει να συμμετέχουμε στο διαγωνισμό που θα γίνει. Είναι κάτι το οποίο πιστεύω ότι δεν θα έρθει πριν από το τέλος του χρόνου, είναι κάτι μεσοπρόθεσμο και σε τελική ανάλυση δεν εξαρτάται από μας αλλά από τον ελληνικό στρατό, τον προϋπολογισμό του και τις απόφασεις για το πότε θα προχωρήσει το κάθε πρόγραμμα.

Πότε θα είναι έτοιμη η εταιρεία να βάλει σε λειτουργία η γραμμή παραγωγής;

Η εταιρία προετοιμάζεται αλλά θα πρέπει να ξέρετε ότι δεν μπορούμε να φτιάξουμε μία γραμμή παραγωγής αν δεν ξέρουμε το project. Προετοιμαζόμαστε για να έχουμε τις δυνατότητες ώστε όταν θα έρθει κάποιο project, να στήσουμε γρήγορα τη γραμμή παραγωγής. Το μέλημά μας σήμερα είμαι όλος ο μηχανολογικός εξοπλισμός της εταιρίας να πιστοποιηθεί από την αρχή και το στήσιμο της γραμμής θα γίνει ανάλογα με το project. Αλλιώς στήνεται μία γραμμή παραγωγής για ένα λεωφορείοκ αλλιώς μία γραμμή για ένα όχημα. Επειδή οι εγκαταστάσεις μας είναι τεράστιες έχουμε τη δυνατότητα να στήσουμε παράλληλες γραμμές παραγωγής για διαφορετικά project.

Στόχος μας λοιπόν είναι να έχουμε τις εγκαταστάσεις μας έτοιμες με το μίνιμουμ προσωπικό και όταν έρθει το project να επιταχύνουμε ώστε να μπορούμε να το προχωρήσουμε και να μεγαλώνουμε αντίστοιχα.

cnn.gr