Δ. Μακροδημόπουλος: Μαθήματα εκλογικής διαπαιδαγώγησης στη Ροδόπη και στη Θράκη;

- Advertisement -

του Δημήτρη Μακροδημόπουλου

          Διάβασα στην Καθημερινή της Κυριακής (3-4/6/2023) σε κείμενο του δημοσιογράφου κ. Σταύρου Τζίμα ότι πλημμυρίδα στελεχών της ΝΔ αναμένεται στην Ροδόπη “εγκαινιάζοντας την επιχείρηση αλλαγής του εκλογικού χάρτη από ροζ σε γαλάζιο” σύμφωνα με τον συντάκτη, πολιτικής αναμόρφωσης και συμμόρφωσης του εκλογικού σώματος θα έλεγα εγώ. Πάντα σύμφωνα με το κείμενο, αναμένεται η κ. Ντόρα Μπακογιάννη που θα περιοδεύσει στα Πομακοχώρια, για να ακολουθήσει ο κ. Κωστής Χατζηδάκης “που σύμφωνα με πληροφορίες θα τεθεί επικεφαλής κλιμακίου του κόμματος. Τη βούλησή τους φέρονται να έχουν εκδηλώσει ο Δημήτρης Αβραμόπουλος, ο Χρήστος Σταικούρας και άλλοι, ενώ παραμονές της ψηφοφορίας θα μεταβεί στη Ροδόπη στο πλαίσιο της περιοδείας του στη Θράκη και ο ίδιος ο Κυριάκος Μητσοτάκης”. Μήπως όμως η επιδρομή τόσων στελεχών ενός κόμματος μπορεί να ερμηνευτεί και ως άσκηση πίεσης προς το εκλογικό σώμα, ιδιαίτερα όταν αφορά τα μέλη της μειονότητας;

Εκείνο  που με έμφαση προσπαθεί να αποδείξει ο συντάκτης του κειμένου, είναι ότι ο ΣΥΡΙΖΑ υπερίσχυσε της ΝΔ στη Ροδόπη λόγω της παρέμβασης του τουρκικού προξενείου ενώ αν θα υπερίσχυε η ΝΔ, το τουρκικό προξενείο θα παρέμενε αμέτοχο. Υπήρξε εκλογική διαδικασία στην οποία δεν παρενέβη το προξενείο; Εκείνο το οποίο δεν κατάλαβαν οι κυβερνώντες και οι κυβερνήσαντες είναι ότι η επιρροή του προξενείου ενδυναμώνεται αξιοποιώντας την απουσία του κράτους ως φορέα ανάπτυξης και ευημερίας της Ροδόπης και της Θράκης. Αξιοποιώντας δηλαδή την αδυναμία και την ανικανότητα του κράτους να ενεργοποιήσει όλους τους γεωπολιτικούς παράγοντες που εδώ και μια τριακονταετία συνηγορούσαν και συνηγορούν στην αλματώδη ανάπτυξη της περιοχής. Διότι, όπως αποδεικνύει η θλιβερή κατάσταση της Θράκης, δεν έγινε αντιληπτό ότι εδώ και τρεις δεκαετίες, με το τέλος του Ψυχρού πολέμου δηλαδή, έχει αναθεωρηθεί η γεωπολιτική αξία των περιφερειών της χώρας, με την αναβάθμιση ή την υποβάθμισή τους και ότι η Θράκη απέκτησε από τη μια ημέρα στην άλλη τεράστια ενδοχώρα που δεν εξαντλείται στα Βαλκάνια αλλά εκτείνεται έως τον ευρωπαϊκό Βορρά, έως την Σκανδιναβία, όπως κατέδειξε το 1992 η ΕΕ με τον Διευρωπαϊκό άξονα ΙΧ μεταξύ Αλεξανδρούπολης – Ελσίνκι. Δεν έγινε αντιληπτό ότι στις συνθήκες παγκοσμιοποίησης,  που καταργεί τα οικονομικά σύνορα των κρατών και διαμόρφωσαν η διάλυση του Συμφώνου της Βαρσοβίας και της ΕΣΣΔ,, η Θράκη δεν αποτελεί την ακριτική περιοχή της χώρας με όρους εθνικής οικονομίας αλλά το δυνητικό της επίκεντρο. Αν όλα αυτά είχαν αξιοποιηθεί από το 1991 και μετά, αν αξιοποιηθούν έστω τώρα, η επιρροή του τουρκικού προξενείου θα ελαχιστοποιηθεί και η παρουσία του θα καταστεί συμβολική.

Όμως διερωτώμαι: Τί έχει να πει η κ. Ντόρα Μπακογιάννη, ερχόμενη στα Πομακοχώρια, στη Ροδόπη και στη Θράκη γενικότερα; Ας θυμηθούμε ότι η ίδια χρημάτισε Υπουργός Εξωτερικών της χώρας από τον Φεβρουάριο του 2006 έως τον Οκτώβρη του 2009 στην κυβέρνηση του Κώστα Καραμανλή και γνωρίζει πολύ καλά τα προβλήματα της Ροδόπης και της Θράκης, όμως έκτοτε, επί τόσα χρόνια που η ΝΔ κυβέρνησε τον τόπο (από τον Ιούνιο του 2012 έως τον Ιανουάριο του 2015 και από τον Ιούλιο του 2019 έως τον Μάιο του 2023), η κατάσταση στη Θράκη συνεχίζει να επιδεινώνεται σε όλους τους τομείς σε αντίθεση με την εκτόξευση της γεωπολιτικής της αξίας. Να θυμίσουμε επίσης ότι τον Ιούλιο του 2020 η κ. Ντόρα Μπακογιάννη ανέλαβε πρόεδρος της Διακομματικής Επιτροπής της Βουλής, που συγκροτήθηκε για την Ανάπτυξη της Θράκης. Στην Επιτροπή είχαν υποβληθεί υπομνήματα από όλους τους Δήμους και τις Κοινότητες της Θράκης αλλά και όλους τους φορείς,. Επομένως γνωρίζει άριστα και τα σημερινά προβλήματα της περιοχής. Ποιά ήσαν όμως τα αποτελέσματα της θητείας της ως προέδρου της Διακομματικής Επιτροπής; Στις 15 Μαΐου πέρυσι, στη σύμβαση που υπεγράφη μεταξύ της κυβέρνησης και της ιταλικής ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η σιδηροδρομική γραμμή Αλεξ/πολης –  Θεσσαλονίκης χαρακτηρίστηκε άγονη και έκτοτε αποκόπηκε σιδηροδρομικά η Θράκη από την υπόλοιπη Ελλάδα. Ακόμη και το μοναδικό και περιπετειώδες δρομολόγιο των 8,5 ωρών μεταξύ Αλεξ/πολης – Θεσσαλονίκης καταργήθηκε. Και όλα αυτά έναντι των 10 δρομολογίων που υφίσταντο το 2008 και των 8 το 2010 μεταξύ Αλεξ/πολης – Θεσ/νίκης, εκ των οποίων τα 4 συνέχιζαν προς Αθήνα. Γιαυτό  κατά την περιοδεία που πραγματοποίησε η κυρία Μπακογιάννη τον περασμένο Σεπτέμβρη στη Θράκη ως πρόεδρος της Διακομματικής Επιτροπής, της τέθηκε δια του Τύπου σε Αλεξανδρούπολη, Κομοτηνή και Ξάνθη εύλογα το ερώτημα: “Πότε επιτέλους θα ξαναδούμε τρένα στη Θράκη;”. Ποιά ήταν η έμπρακτη απάντησή της; Δρομολογήθηκε ένα τρενάκι ημερησίως μεταξύ Αλεξ/πολης – Ξάνθης, το οποίο επιστρέφοντας στην Αλεξ/πολη επανεκκινεί μέχρι την Κομοτηνή και τερματίζει στην Αλεξανδρούπολη. Η Θράκη παραμένει αποκομμένη σιδηροδρομικά από την υπόλοιπη Ελλάδα, μοναδική κατάσταση για ευρωπαϊκή περιφέρεια. Γιατί επιμένω αναφερόμενος στον σιδηρόδρομο; Διότι η απουσία σιδηροδρομικών μεταφορών σε μια περιοχή αποκαλύπτει και την πλήρη παραγωγική της απαξίωση. Οι μεταφορές αποτελούν βασική παράμετρο του πρωτογενούς και του δευτερογενούς τομέα και προϋπόθεση ανάπτυξής τους.

Νομίζω ότι ο ερχομός του κ. Κωστή Χατζηδάκη “που σύμφωνα με πληροφορίες θα τεθεί επικεφαλής κλιμακίου του κόμματος” αποτελεί την πλέον αποτυχημένη έμπνευση του εκλογικού επιτελείου της ΝΔ. Γιατί; Διότι φέρει σοβαρότατες ευθύνες για την κατάσταση της περιοχής: Ο κ. Κωστής Χατζηδάκης υπήρξε υπουργός Ανάπτυξης το 2009 αλλά και από τον Ιούνιο του 2012 έως τον Ιούνιο του 2013 υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων ενώ εν συνεχεία μέχρι τον Ιούνιο του 2014 υπουργός Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας. Μάλιστα από τον Σεπτέμβριο του 2007 μέχρι τον Ιανουάριο του 2009 χρημάτισε υπουργός Μεταφορών, όταν αντί να σηματοδοτήσει την αναβάθμιση των σιδηροδρομικών υπηρεσιών εξαπέλυσε επίθεση κατά του σιδηροδρόμου που οδήγησε στη διάλυσή του με την εκδίωξη των εξειδικευμένων υπαλλήλων του σε άσχετους τομείς του δημοσίου. Συμμετείχε μάλιστα ως υπουργός σε όλες τις κυβερνήσεις της ΝΔ από το 2007 μέχρι σήμερα. Στη διάρκεια αυτών των ετών, καίτοι ο ίδιος υπουργός Ανάπτυξης, οι 3 βιομηχανικές ζώνες της Θράκης, σε Αλεξ/πολη, Κομοτηνή, Ξάνθη, τα κύτταρα της ανάπτυξής της μεταβλήθηκαν σε ερείπια. Είναι δυνατό να μιλήσει ο κ. Χατζηδάκης για την ανάπτυξη της περιοχής ή για τον σιδηρόδρομο και να πείσει;

Ποιές ήταν οι επιπτώσεις όλων αυτών για τη Θράκη; Από τις 263 συνολικά ευρωπαϊκές περιφέρειες, πέντε ελληνικές περιφέρειες κατατάσσονται στην τελευταία δεκάδα με τον χαμηλότερο δείκτη περιφερειακής ανταγωνιστικότητας της Ευρωπαϊκής Ένωσης (RCI) και τελευταία μεταξύ των πέντε ελληνικών περιφερειών είναι η Αν. Μακεδονίας – Θράκης παρά την γεωπολιτική και γεωοικονομική αναβάθμισή της μετά τη διάλυση του Συμφώνου της Βαρσοβίας (Καθημερινή 14/4/2017). Δεύτερον, σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat για το κατά κεφαλήν ΑΕΠ των χωρών της ΕΕ το έτος 2015, η περιφέρεια Αν. Μακεδονίας – Θράκης και η Ήπειρος είναι οι δύο φτωχότερες περιφέρειες της χώρας ενώ μαζί με τη Δυτική Μακεδονία, κατατάσσονται ανάμεσα στις 20 φτωχότερες περιφέρειες της ΕΕ (Γνώμη Αλεξ/πολης 1/4/2017). Και να σκεφθεί κανείς ότι από το 2017, χρονολογία που αναφέρονται τα παραπάνω στοιχεία,  μέχρι σήμερα, η κατάσταση στη Θράκη επιδεινώθηκε ραγδαία. Τα δύο δρομολόγια τρένων που υπήρχαν τότε, απαράδεκτης βέβαια χρονικής διάρκειας, καταργήθηκαν και αυτά αντί να βελτιωθούν και το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, ο προσδοκώμενος πνεύμονας ανάπτυξης του Έβρου και της Θράκης με την μετατροπή του σε διεθνές κέντρο του διαμετακομιστικού εμπορίου από το 1991 και μετά, με τη δημιουργία του Διευρωπαϊκού Άξονα ΙΧ από την ΕΕ, παγιδεύτηκε στις στρατιωτικές σκοπιμότητες της υπερδύναμης και κάθε ελπίδα για το μέλλον του εξέλιπε.

Γιατί γράφονται όλα αυτά; Όχι πως ο ΣΥΡΙΖΑ είναι άμοιρος ευθυνών αφού κυβέρνησε τη χώρα επί τεσσεράμισι κρίσιμα χρόνια χωρίς να αναστρέψει έστω ελάχιστα την κατάσταση, μάλιστα έχει ενσωματώσει ένα μεγάλο τμήμα του ΠΑΣΟΚ που κυβέρνησε τη χώρα για μεγάλα χρονικά διαστήματα και ευθύνεται σε μεγάλο βαθμό για την κατάσταση στη Θράκη, αλλά διότι η επιχείρηση αναμόρφωσης του εκλογικού σώματος της Ροδόπης, κατά το δοκούν με όλα τα μέσα, έχει αφετηρία τη ΝΔ και πρωθιερέα τον κ. Μητσοτάκη με κατηγορίες κατά των αντιπάλων του για τον ρόλο του τουρκικού προξενείου εκλογικά υπέρ τους. Λες και δεν αντιλαμβάνονται ότι ο ρόλος του προξενείου ενδυναμώνεται όσο η Θράκη εκμηδενίζεται παραγωγικά και αναπτυξιακά και τις τεράστιες και διαχρονικές ευθύνες που τους αναλογούν για την πλήρη απαξίωση της περιοχής. Για μένα, ως μόνιμο κάτοικο της Θράκης, εθνική μειοδοσία συνιστά η αδυναμία αξιοποίησης των νέων γεωπολιτικών δεδομένων που απογείωσαν τη Θράκη γεωπολιτικά και γεωοικονομικά από το 1991 με τη διάλυση του Συμφώνου της Βαρσοβίας μέχρι σήμερα. Αδυναμία αλλά και ανικανότητα που ακυρώνει την οικονομική ανάπτυξη της περιοχής και επιτρέπει στο τουρκικό προξενείο να χειραγωγεί μέρος της μειονότητας, πότε υπέρ του ενός και πότε υπέρ του άλλου κόμματος.

Μακροδημόπουλος Δημήτρης

Αλεξ/πολη – κιν. 6947-771412

7/6/2023

 

 

 

 

 

 

 

spot_img

9 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Το άρθρο προσπερνάει την πραγματικότητα.
    Η επιρροή του προξενείου είναι όντως δεδομένη αλλά δεν στηρίζεται στην ελλειματική πολιτική του ελληνικού κράτους και αυτό φαίνεται από το γεγονός ότι η εν λόγω επιρροή κατευθύνθηκε στον συριζα. Και ο συριζα κυβέρνησε και δεν νομίζω να έδειξε μεγαλύτερο ενδιαφέρον για την περιοχή πλην από το θέμα με τον φράχτη στον Έβρο, επιχειρηματολογώντας ουσιαστικά για ένα βούλιαγμα της περιοχής από λαθρομετανάστες.
    Η επιρροή του προξενείου έχει σαφέστατα να κάμει με την εθνική συνείδηση συγκεκριμένου τμήματος του τοπικού πληθυσμού και αντιμετωπίστηκε με επιτυχία από το πολιτικό σύστημα στο σημείο ότι δεν εισήρθε ενιαίος πολιτικός φορέας στην βουλή.
    Ο στόχος αυτής της επιρροής σε συνδιασμό με δηλώσεις βουλευτών του συριζα για τουρκική μειονότητα είναι εκείνο το στοιχείο το οποίο δεν αφήνει στην ΝΔ και στους Έλληνες ψηφοφόρους άλλη επιλογή από το να αποτραπεί η εκλογή βουλευτή του συριζα στην συγκεκριμένη εκλογική περιφέρεια. Φυσικά υπάρχει πάντα ο τρόπος οι ψηφοφόροι του συριζα να μην ψηφίσουν το ίδιο τους το κόμμα εκεί, αλλά αυτό θα προϋπέθετε να προσαρμόσουν τις προτεραιότητες σχετικά με τα ατομικά συμφέροντα και το εθνικό συμφέρον. Δεν νομίζει να μπορεί να κατηγορήσει κανείς την ΝΔ για το γεγονός ότι δεν έχουν πολύ εμπιστοσύνη για μια τέτοια προσαρμογή προτεραιοτήτων.

  2. Το θέμα που προξενείου αφορά όλα τα κόμματα που διακυβ’έρνησαν της χώρα. Οι ευθύνες για το θέμα αυτό όπως και της εγκατάλειψης της περιοχής θα πρέπει να αποδοθούν αναλογικά με τον χρόνο της διακυβέρνησης της χώρας μεταπολεμικά από κάθε κόμμα διότι αυτά διαμόρφωσαν την κατάσταση στην περιοχή.
    Μερικά παραδείγματα;
    Παράδειγμα τα εγκαίνια του Μουσουλμανικού Σχολείου της Κομοτηνής που φέρει το όνομα του τότε Προέδρου της Τουρκίας Τζελάλ Μπαγιάρ.
    Στα εγκαίνια του σχολείου τη δεκαετία 1950 παρέστη ο ίδιος και ο Υπουργός Παιδείας της χώρας μας ονόματι Καλίας στον λόγο του δήλωσε ότι η Ελλάδα έχτισε το σχολείο για να μαθαίνουν τα παιδιά Τουρκικά!!!. Ο Τζελάλ Μπαγιάρ τον διόρθωσε αμέσως λέγοντας: « Ευχαριστώ την Ελλάδα που έκανε ένα σχολείο να μαθαίνουν τα παιδιά μας Μουσουλμανικά !!!!!.
    Άλλη φορά ο τότε τοπικός Διοικητής της Θράκης, Υποστράτηγος εα κ. Φεσσόπουλος με διαταγή του κατέβασε όλες τις Ελληνικές επιγραφές των καταστημάτων και οι οποίες αντικαταστάθηκαν με Τουρκικές!!!
    Με τις μορφωτικές συμφωνίες του 1961 και του 1967 καθιερώθηκε η τουρκική ως μειονοτική γλώσσα, ομογενοποιώντας τουρκογενείς, Πομάκους και Ρομά αντί να τους διαχωρίζει αναδεικνύοντας την διαφορετικότητά τους.
    Οι ευθύνες πολλαπλασιάζονται ιδιαίτερα μετά το 1991. Διότι μέχρι τότε η Θράκη ήταν μια περιοχή αποκομμένη λόγω της ύπαρξης των δύο μπλοκ. Έκτοτε με τη διάλυση του Συμφώνου της Βαρσοβίας απέκτησε τεράστια ενδοχώρα και άμεσα από το 1992 μεγάλη χρηματοδότησηαπό την ΕΕ. Αντί η Θράκη να αναπτυχθεί γύρισε έναν αιώνα πίσω. Μόνον μέσα από την ανάπτυξη θα επιτευχθεί η ενσωμάτωση, μερική ή ολική, της μειονότητας.
    Σήμερα έρχονται πολιτικοί που κυβέρνησαν τη χώρα και είχαν σχέση με τον τομέα της Ανάπτυξης να μας πουν, τί;;;
    Η επιρροή του προξενείου κατευθύνεται προς όλα τα κόμματα ανάλογα με τα συμφέροντα όπως τα αξιολογεί το προξενείο ανάλογα με την περίσταση και τις συνθήκες. Η επιρροή του προξενείου θα αποδυναμωθεί με την αξιοποίηση της γεωπολιτικής και της γεωοικονομικής αξίας της περιοχής. Απέδειξαν όμως ότι δεν μπορούν.

    • “Μόνον μέσα από την ανάπτυξη θα επιτευχθεί η ενσωμάτωση, μερική ή ολική, της μειονότητας.”

      αυτή η πεποίθηση είναι κατά την δική μου άποψη εξαιρετικά προβληματική:

      1. διότι, όπως έχω ήδη γράψει, ένα τμήμα της μειονότητας ανεξαρτήτως της πολιτικής απέναντί του θα μείνει σταθερά στο πλευρό του προξενείου,

      2. διότι στην Ευρώπη, όπως δείχνουν τα παραδείγματα, οι μουσουλμανικές κοινότητες δεν ενσωματώνονται παρότι διανύουν ήδη δεκαετίες στις ανεπτυγμένες κοινωνίες της δυσης.

  3. Την πραγματικότητα την βιώνουν όσοι ζουν στη Θράκη, όχι στην Αθήνα ή στην Θεσνίκη ή στην Κρήτη.
    Αν νομίζετε ότι με το 3% λύθηκε το πρόβλημα κάνετε μεγάλο λ’άθος. Το 3 μπορεί να γίνει και 10% αλλά το πρόβλημα θα υπάρχει
    Οι ευθύνες είναι διαχρονικές και επιμερίζονται στα κόμματα ανάλογα με τον χρόνο διακυβέρνησης αυτής της χώρας μεταπολεμικά.
    Παράδειγματα:
    Τα τερατώδη λάθη της Ελληνικής Ηγεσίας διαχρονικά επέτρεψαν στους Τούρκους να σκέπτονται την καπηλεία και εκμετάλλευση όλων των Μουσουλμάνων, Πομάκων, Ρομά, Μπαταχτσήδων κλπ.
    Παράδειγμα τα εγκαίνια του Μουσουλμανικού Σχολείου της Κομοτηνής που φέρει το όνομα του τότε Προέδρου της Τουρκίας Τζελάλ Μπαγιάρ.
    Στα εγκαίνια του σχολείου περί το 1950 παρέστη ο ίδιος και ο Υπουργός Παιδείας της χώρας μας ονόματι Καλίας στον λόγο του δήλωσε ότι η Ελλάδα έχτισε το σχολείο για να μαθαίνουν τα παιδιά Τουρκικά!!!. Ο Τζελάλ Μπαγιάρ τον διόρθωσε αμέσως λέγοντας: « Ευχαριστώ την Ελλάδα που έκανε ένα σχολείο να μαθαίνουν τα παιδιά μας Μουσουλμανικά !!!!!.
    Άλλη φορά ο τότε τοπικός Διοικητής της Θράκης, Υποστράτηγος εα κ. Φεσσόπουλος (1955) με διαταγή του κατέβασε όλες τις Ελληνικές επιγραφές των καταστημάτων και οι οποίες αντικαταστάθηκαν με Τουρκικές!!!
    Είναι και οι μορφωτικές συμφωνίες του 1961 και του 1967 που καθιέρωσαν την τουρκική ως μειονοτική γλώσσα ομογενοποιώντας τη μειονοτητα αντί να αναδεικνύουν τις διαφορετικότητες μεταξύ τουρκογενών, Ρομά, Πομάκων.
    Η επιρροή του προξενείου θα εκμηδενίζονταν μέσα από την ανάπτυξη της Θρ’άκης με την τεράστια ευκαιρία της διάλυσης του Συμφώνου της Βαρσοβίας, όταν η Θράκη από περιοχή αποκλεισμένη απέκτησε τεράστια ενδοχώρα και από το 1992 ενισχύθηκε οικονομικά από την ΕΕ.
    Αντί για ανάπτυξη γυρίσαμε έναν αιώνα πίσω.
    Απεδείχθησαν ανίκανοι οι κυβερνώντες. Τα αναφέρω διεξοδικά. Και ο Συριζα έχει ευθύνες, κυβέρνησε 4,5 χρόνια και άσκησε αποτυχημένη αντιπολίτευση άλλα τέσσερα. Οι άλλοι κυβέρνησαν δεκαετίες και ακόμη κυβερνούν.

  4. Υπήρξε πρόβλημα στην αποθήκευση γιαυτό στάλθηκε 2 φορές και διαφοροποιημένο

  5. Την πραγματικότητα την βιώνουν όσοι ζουν στη Θράκη, όχι στην Αθήνα ή στην Θεσνίκη ή στην Κρήτη.
    Αν νομίζετε ότι με το 3% λύθηκε το πρόβλημα κάνετε μεγάλο λ’άθος. Το 3 μπορεί να γίνει και 10% αλλά το πρόβλημα θα υπάρχει
    Οι ευθύνες είναι διαχρονικές και επιμερίζονται στα κόμματα ανάλογα με τον χρόνο διακυβέρνησης αυτής της χώρας μεταπολεμικά.
    Παράδειγματα:
    Τα τερατώδη λάθη της Ελληνικής Ηγεσίας διαχρονικά επέτρεψαν στους Τούρκους να σκέπτονται την καπηλεία και εκμετάλλευση όλων των Μουσουλμάνων, Πομάκων, Ρομά, Μπαταχτσήδων κλπ.
    Παράδειγμα τα εγκαίνια του Μουσουλμανικού Σχολείου της Κομοτηνής που φέρει το όνομα του τότε Προέδρου της Τουρκίας Τζελάλ Μπαγιάρ.
    Στα εγκαίνια του σχολείου περί το 1950 παρέστη ο ίδιος και ο Υπουργός Παιδείας της χώρας μας ονόματι Καλίας στον λόγο του δήλωσε ότι η Ελλάδα έχτισε το σχολείο για να μαθαίνουν τα παιδιά Τουρκικά!!!. Ο Τζελάλ Μπαγιάρ τον διόρθωσε αμέσως λέγοντας: « Ευχαριστώ την Ελλάδα που έκανε ένα σχολείο να μαθαίνουν τα παιδιά μας Μουσουλμανικά !!!!!.
    Άλλη φορά ο τότε τοπικός Διοικητής της Θράκης, Υποστράτηγος εα κ. Φεσσόπουλος (1955) με διαταγή του κατέβασε όλες τις Ελληνικές επιγραφές των καταστημάτων και οι οποίες αντικαταστάθηκαν με Τουρκικές!!!
    Είναι και οι μορφωτικές συμφωνίες του 1961 και του 1967 που καθιέρωσαν την τουρκική ως μειονοτική γλώσσα ομογενοποιώντας τη μειονοτητα αντί να αναδεικνύουν τις διαφορετικότητες μεταξύ τουρκογενών, Ρομά, Πομάκων.
    Η επιρροή του προξενείου θα εκμηδενίζονταν μέσα από την ανάπτυξη της Θρ’άκης με την τεράστια ευκαιρία της διάλυσης του Συμφώνου της Βαρσοβίας, όταν η Θράκη από περιοχή αποκλεισμένη απέκτησε τεράστια ενδοχώρα και από το 1992 ενισχύθηκε οικονομικά από την ΕΕ.
    Αντί για ανάπτυξη γυρίσαμε έναν αιώνα πίσω.
    Απεδείχθησαν ανίκανοι οι κυβερνώντες. Τα αναφέρω διεξοδικά. Και ο Συριζα έχει ευθύνες, κυβέρνησε 4,5 χρόνια και άσκησε αποτυχημένη αντιπολίτευση άλλα τέσσερα. Οι άλλοι κυβέρνησαν δεκαετίες και ακόμη κυβερνούν. Οι ευθύνες τους είναι τεράστιες.

  6. Μια που συνεχίζονται οι παραπομπές για τα μετεκλογικά θέματα του Σύριζα στην Ροδόπη ας ”αυτοπαραπεμφθούμε” -για πληρέστερη ενημέρωσή μας (αυτό μας ενδιαφέρει πρωτίστως) – στην σημερινή συνέντευξη του κ. Μητσοτάκη στον κ. Αυτιά του ΣΚΑΙ και στο σημερινό άρθρο του κ. Τσιφτσιάν στις ΑΝΙΧΝΕΥΣΕΙΣ μας.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Διαβάστε ακόμα

Stay Connected

2,900ΥποστηρικτέςΚάντε Like
2,767ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
37,000ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
- Advertisement -

Τελευταία Άρθρα