Με τον αναμεταδότη απενεργοποιημένο
Η Politiken, μια από τις μεγαλύτερες εφημερίδες της Δανίας, δημοσίευσε δηλώσεις του λιμενάρχη του Christiansø που υποδεικνύουν ότι μια ομάδα πλοίων του αμερικανικού Πολεμικού Ναυτικού είχε τοποθετήσει τα εκρηκτικά. Στη συνέχεια ενεργοποιήθηκαν εξ αποστάσεως, αναφέρει το RT.de.
Λίγες ημέρες πριν από τις εκρήξεις που κατέστρεψαν τους δύο ρωσο-γερμανικούς αγωγούς φυσικού αερίου Nord Stream 1 και 2 στον βυθό της Βαλτικής Θάλασσας, πολεμικά πλοία του αμερικανικού Πολεμικού Ναυτικού βρίσκονταν στο σημείο. Είχαν κλείσει τους αναμεταδότες τους – και όταν ο καπετάνιος του λιμανιού Christiansø κατευθύνθηκε προς το μέρος τους επειδή παρατήρησε και υπέθεσε ότι είχε συμβεί ατύχημα, το Ναυτικό των ΗΠΑ του ζήτησε να επιστρέψει αμέσως στη βάση του.
Αυτό γράφει η εφημερίδα Politiken , μια από τις σημαντικότερες εφημερίδες της Δανίας.
Το Christiansø είναι ένα νησί στο ομώνυμο αρχιπέλαγος, που ονομάζεται επίσης Ertholmen. Είναι το ανατολικότερο σημείο της Δανίας και βρίσκεται σε μικρή απόσταση από το νησί Bornholm, από όπου περνούν οι δύο αγωγοί φυσικού αερίου Nord Stream. Η Politiken αναφέρει τη δήλωση του τοπικού λιμενάρχη John Anker Nielsen:
« Τέσσερις ή πέντε ημέρες πριν από τις εκρήξεις του Nord Stream, ήμουν στην υπηρεσία διάσωσης Christiansø, επειδή υπήρχαν πλοία των οποίων οι ασύρματοι ήταν απενεργοποιημένοι. Αποδείχτηκε ότι ήταν πλοία του Αμερικανικού Ναυτικού. Όταν η υπηρεσία διάσωσης τους πλησίασε, η διοίκηση της πτέρυγας τους ζήτησε να επιστρέψουν στη βάση τους .»
Αυτό που είναι γνωστό είναι ότι οι εκρήξεις σημειώθηκαν τρεις μήνες μετά το τέλος της ναυτικής άσκησης του ΝΑΤΟ, BALTOPS 22, η οποία περιελάμβανε μια ομάδα πλοίων συγκεντρωμένων γύρω από το USS Kearsarge, ένα αμφίβιο επιθετικό πλοίο του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ.
Όπως όλα τα πλοία της κατηγορίας Wasp, το Kearsarge έχει ένα κατάστρωμα σωλήνων, το οποίο θεωρητικά χρησιμοποιείται για την εκτόξευση τορπιλών, αλλά το πιο σημαντικό για την εκτόξευση και την παραλαβή σκαφών προσγείωσης, hovercraft και υποβρύχιων drones.
Ωστόσο, η δοκιμή μη επανδρωμένων υποβρυχίων οχημάτων (UUV) ήταν ένας από τους διακηρυγμένους στόχους της ναυτικής άσκησης, ιδιαίτερα για το Ναυτικό των ΗΠΑ. Εκτός από αυτά τα οχήματα αναγνώρισης και εκκαθάρισης ναρκών, τα οποία φέρεται να δοκιμάστηκαν κατά τη διάρκεια του BALTOPS 22, οι χώρες του ΝΑΤΟ διαθέτουν επίσης υποβρύχια drones που μπορούν εύκολα να μετατραπούν για να μεταφέρουν θαλάσσιες νάρκες ή παρόμοια βαριά εκρηκτικά ή που έχουν σχεδιαστεί για το σκοπό αυτό εξαρχής.
Αυτοσχέδιοι εκρηκτικοί μηχανισμοί αρκετά μεγάλοι για να καταστρέψουν τους καλά προστατευόμενους αγωγούς Nord Stream θα μπορούσαν να μεταφερθούν με μοντέλα όπως το D19 από τον γαλλικό κατασκευαστή Naval Group, το LDUUV Snakehead που αναπτύχθηκε από το Ναυτικό Υποθαλάσσιο Κέντρο Πολέμου του Ναυτικού των ΗΠΑ (NUWC συμμετείχε στο BALTOPS22) και τέλος, το XLR, το οποίο δοκιμάστηκε στο BALTOPS22, είναι μια μηχανή υποβρύχιου πολέμου. Και τέλος, το XLUUV Orca που αναπτύχθηκε από την Boeing, το οποίο, ως αυτόνομο ή τηλεκατευθυνόμενο πετρελαιοηλεκτρικό υποβρύχιο, προσαρμόζεται άριστα στο κατάστρωμα του Kearsarge ως προς το μέγεθος και το βάρος, έχει σχεδιαστεί ρητά για να μεταφέρει θαλάσσιες νάρκες και θα υποβληθεί σε δοκιμές το καλοκαίρι του 2022. Η Νορβηγία εργάζεται επίσης σε αυτόν τον τομέα εδώ και αρκετό καιρό – ο κατασκευαστής Kongsegg προσφέρει αρκετές αντίστοιχες κατηγορίες βάρους.
Το Kearsarge μπορεί επίσης να υποστηρίξει εύκολα την ανάπτυξη δυτών μάχης και εκρηκτικών σε κλίμακα που θα ήταν απαραίτητη για την πυροδότηση αγωγών αερίου από οπλισμένο σκυρόδεμα που είναι θαμμένοι στον βυθό της θάλασσας. Πράγματι, το Kearsarge και τα σκάφη που το συνοδεύουν μπορούν εύκολα να φιλοξενήσουν τον πολυάριθμο απαραίτητο εξοπλισμό και μεγάλο αριθμό ατόμων.
Ο Αμερικανός ερευνητής δημοσιογράφος Seymour Hersh παρουσίασε μια τέτοια εκδοχή των γεγονότων την άνοιξη του 2023. Σύμφωνα με τον ίδιο, τα εκρηκτικά που τοποθετήθηκαν από το Ναυτικό των ΗΠΑ κατά τη διάρκεια της άσκησης BALTOPS 22 το καλοκαίρι του 2022, πυροδοτήθηκαν εξ αποστάσεως από τα νορβηγικά στρατεύματα το φθινόπωρο του ίδιου έτους.
Ας επιστρέψουμε στον καπετάνιο του λιμανιού Christiansø: στην πραγματικότητα ανακρίθηκε προσωπικά από τη δανική αστυνομία στο πλαίσιο της δανικής έρευνας για το σαμποτάζ στον Nord Stream. Η αστυνομία φθάνει τον Ιανουάριο του 2023 και ζήτησε να δει αν υπήρχαν φωτογραφίες από γιοτ αναψυχής συγκεκριμένης μάρκας, γράφει η Politiken. Η αστυνομία φαίνεται ότι ενδιαφέρθηκε για τη θαλαμηγό Andromeda, από την οποία, σύμφωνα με την εκδοχή που προτιμά η Δύση, μια μικρή ομάδα Ουκρανών ερασιτεχνών δυτών φέρεται να διέπραξε το σαμποτάζ. Αλλά όπως ο Hersh, ο Nielsen πιστεύει ότι αυτή η υπόθεση εργασίας δεν είναι πολύ αξιόπιστη. Η Politiken γράφει:
« Η οικογένεια του λιμενάρχη ζει στο Christiansø για επτά γενιές και είναι πολύ εξοικειωμένη με τις καιρικές συνθήκες και τους ανέμους της Βαλτικής Θάλασσας. Οπότε δεν δίνει ιδιαίτερη σημασία στη θεωρία ενός γιοτ και ενός ζευγαριού Ουκρανών που καταδύθηκαν σε βάθος 80 μέτρων.
Πηγή : Dissident μέσω Euro-Synergies
“το Ναυτικό των ΗΠΑ του ζήτησε να επιστρέψει αμέσως στη βάση του”
έτσι για να ξέρουν και τα τρυφερά μπούτια ποιος κάνει κουμάντο
Οι πληροφορίες σχετικά με την παρουσία του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ κοντά στο σημείο της καταστροφής του Nord Stream προσθέτουν ένα ενδιαφέρον στρώμα εικασιών σε αυτήν την έρευνα. Αν και είναι πολύ νωρίς για να βγάλουμε συμπεράσματα, είναι σημαντικό να εξετάσουμε όλα τα στοιχεία αντικειμενικά πριν κρίνουμε. Απαιτούνται επειγόντως διαφάνεια και ανεξάρτητη διεθνής έρευνα για να κατανοηθεί τι πραγματικά συνέβη και να διασφαλιστεί ότι αυτό το περιστατικό δεν θα γίνει αντικείμενο αβάσιμων εικασιών. Επισκεφθείτε τον ιστότοπό μας Telkom University Jakarta