Γ. Κοντογιώργης: Πουθενά στήν Δύση καί στόν κόσμο δέν παράγεται σήμερα μία, ἔστω, νέα ἰδέα

- Advertisement -
spot_img

6 ΣΧΟΛΙΑ

  1. 1. Το παιχνίδι είναι χαμένο αν πιστεύουμε στην ανάγκη «οικοδόμησης μιας νέας επιστήμης» προκειμένου να αποκατασταθεί το νόημα των ελληνικών Σημασιών της Κοινωνίας, της Δημοκρατίας, της Ελευθερίας, του Ανθρώπου. Για την «επανάσταση στο πεδίο των εννοιών» τι είδους νέα γνωσιολογία μπορεί να αντικαταστήσει τη σοφή γνωσιολογία-οντολογία των Ελλήνων;

    2. Επειδή η εποχή μας μοιάζει πολύ με την ελληνιστική και την χριστιανική αρχαιότητα μήπως να συζητάγαμε για την απώλεια της Κρίσης-Φρόνησης (που βρίσκεται σε άλλο όροφο από τη λογική σκέψη); Από τον ιστορικό Πολύβιο (2ος π.Χ.) μέχρι τον ιατρό Γαληνό (2ος μ.Χ.), το ζήτημα ήταν η απώλεια της Φρόνησης του «πνευματικού» ανθρώπου λόγω του πραγματισμού-ωφελιμισμού της κυρίαρχης σκέψης που αγνοεί-καταργεί τον δεύτερο όροφο της ψυχής («το μέρος της που έχει τον Λόγο», όπως έλεγε ο Αριστοτέλης).

    • Μαρία μήπως πριν αποφανθείς για το ζήτημα της “επανάστασης των εννοιών” θα ήταν σοφό να συμβουλευθείς τη γνωσιολογία του δημιουργού της έννοιας; Εστω το σύντομο πόνημα Γνώση και μέθοδος; Όχι για να αλλάξεις άποψη αλλά για να μην εκτίθεσαι …. Λέω…μήπως!!!…
      Χαίρε πολλά

  2. Εκ πείρας μπορώ να πώ, ότι δύο από τα μεγάλα προβλήματα στον τομέα της τεχνολογικής καινοτομίας είναι:

    1ον τα κεφάλαια ακόμη και εντός των επιχειρήσεων ελέγχονται από οικονομολόγους οι οποίοι κρίνουν, όπως και στην πολιτική, την προοπτική κέρδους υπό καθαρά οικονομοκεντρικά κριτήρια,

    2ον η δυσαναλογία μισθών ανάμεσα σε διαχειριστικά επαγγέλματα και τεχνικά έχει οδηγήσει ένα μεγάλο μέρος των νέων στους αντίστοιχους κλάδους (bullshit-jobs) με αποτέλεσμα να υπάρχει τεράστια ζήτηση και σχεδόν καθόλου προσφορά εργατικού δυναμικού στους τεχνολογικούς τομείς.

  3. 1. Μου αρέσει να εκτίθεμαι αφού ο μόνος τρόπος ΓΝΩΣΗΣ για τα κοινωνικά ζητήματα είναι ο ΔΙΑΛΟΓΟΣ στο επίπεδο της ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ. Το αληθεύειν υπάρχει μόνο στα ΕΝΔΟΞΑ (τη Σοφία της Κοινωνίας). Οι Δόξες/απόψεις του καθενός και των επιστημόνων είναι γνώμες που ενδέχεται να λανθάνουν.
    2. Για μένα επομένως το ΣΟΦΟ δεν είναι να συμβουλεύομαι τις απόψεις των επιστημόνων αλλά να ακολουθώ με ευλάβεια τη Σοφία της ελληνικής Κοινωνίας, που είναι ταυτοχρόνως Οντολογία-Γνωσιολογία-Κοσμολογία και Ψυχολογία.
    3. Και σύμφωνα με αυτήν τη Σοφία, το «κοινωνικό φαινόμενο» δεν είναι παρά ένα Concept των Δυτικών. Η Οντολογία αφορά το όν Κοινωνία (στο οποίο δεν πιστεύουν οι Δυτικοί), που βρίσκεται στο επίπεδο της Ελευθερίας (δηλαδή στο επίπεδο της ΚΟΙΝΗΣ Ενέργειας-Λόγου του χωρο-χρόνου, έξω από τον χρόνο, πέρα από το επίπεδο της ανάγκης).
    4. Ομοίως και η «κοινωνική επιστήμη» είναι ξένη προς την ελληνική Σκέψη όπου το επίσταμαι σημαίνει μετά Λόγου Γνώση (κάτι που δεν ισχύει για τη «Νέα Επιστήμη» του Γ. Κοντογιώργη). Η «εννοιολογία των φαινομένων» η «τυπολογία» τους και προπάντων το «εξελικτικό-βιολογικό ανάπτυγμα του κοινωνικού ανθρώπου» είναι ξένα προς την ελληνική Σοφία-Οντολογία, η οποία απορρίπτει την κοινωνική εξέλιξη. Πώς να αποδεχτώ την «κοινωνική βιολογία» όταν έχω μάθει από τον Αριστοτέλη πως η Πολιτική-Τέλεια Κοινωνία και ο Πολίτης ως Ολοκληρωμένος Άνθρωπος βρίσκονται πέραν της βιολογίας;
    5. Η Γνωσιολογία-Οντολογία κατά την ελληνική Σκέψη δεν είναι κάτι σαν πιο σίγουρος-αντικειμενικός-αποδεικτικός επιστημονικός δρόμος από τη «θεωρία» της δυτικής λογικοκρατούμενης σκέψης. Πρόκειται για αναγνώριση της ικανότητας του ΘΕΩΡΕΙΝ της Σοφίας να συλλαμβάνει τα (καθολικά-ολοκληρωμένα) όντα στο επίπεδο του Ελευθερίας του Γίγνεσθαι.
    6. Τις «απόψεις» μου να τις αλλάξω ευχαρίστως, γιατί όμως να αποδεχτώ ένα «γνωσιολογικό διάβημα» για το οποίο η ελληνική Σοφία αποτελεί απλώς «ένα πρωτογενές υλικό προς έμπνευση»; Μια «γνωσιολογία» που δεν αναγνωρίζει τη μετά Λόγου Γνώση ως «αποδεικτικό σύστημα γνώσης»;
    7. Πιστεύω στην «επανάσταση των εννοιών» και πρέπει όλοι να στηρίζουμε την Αποκατάσταση των ελληνικών Νοημάτων με οποιονδήποτε τρόπο τίθεται. Η «εδραία» γνωσιολογία όμως δεν μπορεί να είναι «νέα» αν πρόκειται για την αυθεντική οντολογία των Ελλήνων (που έγιναν «ανθρωποκεντρικοί» επειδή ήταν κοσμο-κεντρικοί).

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Διαβάστε ακόμα

Stay Connected

2,900ΥποστηρικτέςΚάντε Like
2,767ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
37,500ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
- Advertisement -

Τελευταία Άρθρα