Γιατί το «Ievoli Relume» αποχώρησε άρον-άρον από την Κάσο;

- Advertisement -

 

Η γραμμή είναι το στίγμα του πλοίου 24ώρες πριν την αναγραφόμενη τοπική ώρα/ημερομηνία. Πηγή: vesselfinder.com
Το  ιταλικό πλοίο «Ievoli Relume» αποχώρησε από την περιοχή νοτιοανατολικά της Κάσου όπου και έκανε έρευνα για την πόντιση του καλωδίου ηλεκτρικής διασύνδεσης Κύπρου-Κρήτης. Ο Σταθμός Ηρακλείου εξέδωσε την Δευτέρα 22/07/24 νέα Navtex (718/24) σύμφωνα με την οποία το πλοίο θα διενεργούσε έρευνα στην εν λόγω περιοχή μέχρι τις 21:00 στις 24/07/24.
To «Ievoli Relume» στις 00:00-23/07/24 περικυκλωμένο από πολεμικά πλοία Νοτιοανατολικά της Κάσου. Πηγή: AegeanHawk
Υπενθυμίζεται ότι το «Ievoli Relume» ήρθε αντιμέτωπο με στολίσκο τουρκικών πολεμικών πλοίων, πράγμα που σήμανε συναγερμό στο ελληνικό πολεμικό ναυτικό, το οποίο διατήρησε μικρότερη παρουσία στην περιοχή αποφεύγοντας την κλιμάκωση. Ταυτόχρονα ενεργοποιήθηκαν οι δίαυλοι του μηχανισμού απεμπλοκής σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές. Το αποτέλεσμα ήταν το «Ievoli Relume» να αποπλεύσει από την περιοχή νωρίτερα από την λήξη της Navtex (718/24). Το ερώτημα φυσικά είναι ποιός ήταν ο λόγος που το πλοίο αποχώρησε εσπευσμένα από την περιοχή;
Το iEpikaira έγραψε ήδη: «Η στάση της Αθήνας (μέχρι τις 24/07/24 το πρωί) παραμένει κατευναστική με πολύ μικρότερη παρουσία του ελληνικού πολεμικού ναυτικού. Εάν τελικά επιτευχθεί η ακύρωση των εργασιών του “Ievoli Relume”, σημαίνει ότι η Αθήνα δεν υπερασπίστηκε την οριοθετημένη ΑΟΖ λίγο έξω από τα 6ν.μ. της αιγιαλίτιδας ζώνης της Κάσου.» Το ίδιο σημείωμα κατέληγε συμπεραίνοντας ότι: «Μετά τα γεγονότα του Oruc Reis με τα οποία επετράπη στην Τουρκία να “γκριζάρει” την περιοχή δυτικά του 28ου Μεσημβρινού, με παρόμοιες τακτικές πλέον η γείτονα επιχειρεί να “γκριζάρει” και την περιοχή ανατολικά του 28ου Μεσημβρινού ακόμη και εντός των 12ν.μ. της χωρικής θάλασσας νησιών όπως η Κάσος και η Κάρπαθος.»
Ας σημειωθεί επίσης ότι σύμφωνα με το energypress.gr «η Τουρκία αντιδρά σε κάθε μεγάλο ενεργειακό έργο που την παρακάμπτει, καθώς η στρατηγική επιδίωξη του Ταγίπ Ερντογάν είναι η χώρα του να αποτελέσει τον βασικό, αν όχι και τον μοναδικό κόμβο για τη μεταφορά ενέργειας προς την Ευρώπη, όπως είχε επιχείρησε να κάνει με το φυσικό αέριο του Ισραήλ, προτού διαρρήξει εντελώς τις σχέσεις του μαζί του». Ενώ το euro2day.gr αναφέρει ότι: «Το πόσο κρίσιμο ρόλο παίζει η παραπάνω διάσταση φαίνεται και από το γεγονός ότι η ελληνική ρυθμιστική αρχή ενέργειας έχει βάλει ως παράμετρο για να εγκρίνει το έργο και το γεωπολιτικό ρίσκο. Σύμφωνα με την τελευταία της απόφαση, προβλέπεται ότι αν αυτό ναυαγήσει, τα μέχρι τότε κόστη θα είναι ανακτήσιμα από τον ΑΔΜΗΕ. Αντίστοιχη διάταξη με εκείνη της ελληνικής αρχής έχει ζητηθεί και από τον κύπριο ρυθμιστή (ΡΑΕΚ) να συμπεριλάβει στις εγκριτικές του αποφάσεις.».

Πηγή: i-epikaira.blogspot.com

spot_img

4 ΣΧΟΛΙΑ

  1. ρητορική προφανώς η ερώτηση.
    Αυτό το οποίο δεν καταλαβαίνω σε τέτοια άρθρα είναι, γιατί οι αρθρογράφοι, δείχνουν να έχουν έρθει ξαφνικά από κάποιον άλλο πλανήτη και θέτουν τέτοια αφελή ερωτήματα.

  2. “…ακόμη και εντός των 12ν.μ. της χωρικής θάλασσας νησιών όπως η Κάσος και η Κάρπαθος.”

    Η Ελλάδα έχει χωρικά ύδατα με έκταση έξι μίλια από τις ακτές της (με εξαίρεση το Ιόνιο).

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Διαβάστε ακόμα

Stay Connected

2,900ΥποστηρικτέςΚάντε Like
2,767ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
37,400ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
- Advertisement -

Τελευταία Άρθρα