ΓΕΡΜΑΝΙΑ: Έρχονται μαζικές απολύσεις; Μεγάλη κρίση στην αυτοκινητοβιομηχανία και σε άλλες βιομηχανίες αιχμής

- Advertisement -

 

Αλλαγή του οικονομικού – και σύντομα του πολιτικού – τοπίου στη Γερμανία: Οι οικονομικοί πυλώνες της σχεδιάζουν απολύσεις: Volkswagen 30.000,  Deutsche Telekom 15.000, Siemens 7.000, Opel 4.000!… 

Η Volkswagen βρίσκεται σε μια κρίσιμη καμπή στην ιστορία της. Εάν ο γίγαντας της αυτοκινητοβιομηχανίας αποτύχει να αλλάξει γρήγορα τα πράγματα, οι συνέπειες στην απασχόληση και τη βιομηχανία στη Γερμανία θα μπορούσαν να είναι δραματικές, ενώ θα τονίσουν τις προκλήσεις που συνδέονται με την ενεργειακή μετάβαση.

Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen (VW)* θα μπορούσε σύντομα να προβεί σε μαζικές περικοπές θέσεων εργασίας, έως και 30.000, από ένα συνολικό εργατικό δυναμικό 300.000 εργαζομένων στη Γερμανία, σύμφωνα με πληροφορίες που αποκάλυψε το περιοδικό Manager . Αυτή η αναδιάρθρωση αποτελεί μέρος ενός σχεδίου μείωσης του κόστους ενόψει των αυξανόμενων δυσκολιών που αντιμετωπίζει ο όμιλος.

Και στην έρευνα

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, οι περικοπές θέσεων εργασίας θα μπορούσαν να επηρεάσουν ιδιαίτερα τις ομάδες έρευνας και ανάπτυξης (R&D), βασικό τομέα της VW. Πράγματι, μεταξύ των 13.000 εργαζομένων που εργάζονται σε αυτόν τον τομέα στη Γερμανία, 4.000 έως 6.000 θέσεις εργασίας θα κινδύνευαν. Επιπλέον, η Volkswagen θα μπορούσε να μειώσει έως και 20 δισ. ευρώ τις επενδύσεις της μεσοπρόθεσμα.

Μαζικές απολύσεις

Παράλληλα με τις ανακοινώσεις της Volkswagen, η Deutsche Telekom σχεδιάζει να απολύσει τουλάχιστον 15.000 υπαλλήλους.

Η Siemens, ένας άλλος πυλώνας της γερμανικής βιομηχανίας, επιβεβαίωσε ότι θα απολύσει 7.000 εργαζομένους.

Τέλος, η Opel, η αυτοκινητοβιομηχανία, σχεδιάζει να περικόψει 4.000 θέσεις εργασίας. Αυτά τα στοιχεία προστίθενται στις ανησυχίες της VW, της οποίας οι πιθανές 30.000 απολύσεις έχουν προκαλέσει κύμα διαμαρτυριών σε ολόκληρη τη χώρα.

Η κοινωνική κρίση δεν περιορίζεται στα γερμανικά σύνορα. Αυτή την εβδομάδα, χιλιάδες εργαζόμενοι κινητοποιήθηκαν στις Βρυξέλλες για να διαμαρτυρηθούν ενάντια στα σχέδια της Volkswagen για μαζικές απολύσεις. Ο όμιλος, ο οποίος απασχολεί σχεδόν 300.000 άτομα στη Γερμανία, αντιπροσωπεύει ένα σύμβολο της βιομηχανικής δυσφορίας που πλήττει τη χώρα. Τα συνδικάτα καταγγέλλουν μια βάναυση πολιτική αναδιάρθρωσης, που υποκινείται από λάθη στρατηγικής διαχείρισης.

Αυτά τα μέτρα μείωσης του κόστους δεν προκαλούν έκπληξη, καθώς η VW είχε ήδη αφήσει να εννοηθεί ότι ένα τέτοιο σχέδιο ήταν στα σκαριά. Ωστόσο, τα στοιχεία που παρουσιάζονται σήμερα είναι πολύ χειρότερα από ό,τι αρχικά αναμενόταν. Μέχρι στιγμής, η Volkswagen δεν έχει επιβεβαιώσει τις 30.000 περικοπές, αλλά οι ανησυχίες αυξάνονται μεταξύ των εργαζομένων και των συνδικάτων, φοβούμενοι ότι ο κατασκευαστής θα προβεί σύντομα σε δραστικές περικοπές. 

Κλείσιμο εργοστασίων

Αυτή η πληροφορία έρχεται λίγο μετά από μια άλλη ανακοίνωση-σοκ: η Volkswagen θα εξετάσει το ενδεχόμενο να κλείσει εργοστάσια στη Γερμανία, για πρώτη φορά στην ιστορία του κατασκευαστή από τη δημιουργία του πριν από 87 χρόνια. Η απόφαση αυτή φέρεται να έχει ως κίνητρο το αυξανόμενο λειτουργικό κόστος, ιδίως όσον αφορά την ενέργεια, την εργασία και τα logistics, που επιβαρύνουν πολύ τα οικονομικά της εταιρείας.

Ο Arno Anlitz, οικονομικός διευθυντής της VW, είχε ήδη κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου στις αρχές Σεπτεμβρίου, εξηγώντας ότι η εταιρεία δεν πουλάει πλέον αρκετά οχήματα για να συνεχίσει να λειτουργούν όλα τα εργοστάσιά της. Σύμφωνα με τον ίδιο, δύο εργοστάσια θα απειλούνταν ιδιαίτερα με κλείσιμο, εάν το σχέδιο μείωσης του κόστους υλοποιηθεί. « Η αγορά απλώς δεν υπάρχει πλέον», είπε, αναφερόμενος στη μείωση των πωλήσεων θερμικών οχημάτων και στις δυσκολίες της μάρκας να εδραιωθεί στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων.

Πολιτικός αντίκτυπος

Εάν η Volkswagen εφαρμόσει αυτές τις περικοπές θέσεων εργασίας και το κλείσιμο των εργοστασίων, οι συνέπειες μπορεί να είναι σοβαρές, όχι μόνο για τη γερμανική οικονομία, αλλά και πολιτικά. Η γερμανική κυβέρνηση, ήδη αποδυναμωμένη στις δημοσκοπήσεις, θα μπορούσε να υποστεί τις κοινωνικές επιπτώσεις αυτής της κρίσης σε έναν τόσο εμβληματικό τομέα. Επιπλέον, η VW θα προστεθεί στον αυξανόμενο κατάλογο των εταιρειών που αναθέτουν σε εξωτερικούς συνεργάτες και απολύουν εργαζομένους, επιδεινώνοντας έτσι την οικονομική δυσφορία στη χώρα.

*Για τα αίτια των απολύσεων, δες  Γιατί κλείνει η αυτοκινητοβιομηχανία;

Πηγή: Le Média en 4-4-2

 

 

spot_img

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Διαβάστε ακόμα

Stay Connected

2,900ΥποστηρικτέςΚάντε Like
2,767ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
36,200ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
- Advertisement -

Τελευταία Άρθρα