του Παντελή Σαββίδη
Υπάρχει ένα βίντεο που κυκλοφορεί στο διαδίκτυο το οποίο δείχνει έντονες διαμαρτυρίες του κόσμου απο την επίσκεψη του κ. Μητσοτάκη στην Πεντέλη.
Το κυβερνητικό αφήγημα θέλει τον πρωθυπουργό να τολμά να επισκεφθεί την περιοχή αλλά η κυβέρνηση μας έχει συνηθίσει στην προπαγάνδα. Κανείς δεν την πιστεύει, πλέον. Αλλά δεν είναι και τόλμη να επισκέπτεσαι μια περιοχή που υπέστη καταστροφή με δύο κλούβες ΜΑΤ και άλλες δυνάμεις ασφαλείας.
Δεν είναι, όμως, αυτό το θέμα που θα ήθελα να σχολιάσω.
Ο κ. Μητσοτάκης δεν μπορεί να επανακτήσει τα ηνία στην πολιτική σκηνή, έστω και αν δεν υπάρχει κάποιος να τον απειλήσει.
Αυτό που λέγεται συγκροτημένη αντιπολίτευση στην Ελλάδα δεν υπάρχει.
Ο ένας έχει αναγάγει σε μείζον ζήτημα την υπογάστριο χώρα του και οι άλλοι ψάχνουν αρχηγό, όχι πολιτική. Και με αρχηγό, μόνο, κυβέρνηση δεν παίρνεις. Και να την πάρεις δεν θα ξέρεις τι να την κάνεις. Τα ίδια θα εφαρμόσεις, οπότε το αποτέλεσμα μηδέν.
Εκείνο που μου έκανε εντύπωση στον κ.Μητσοτάκη ήταν η αμηχανία του. Μια αμηχανία που προδίδει ανασφάλεια.
Εκείνο που μου έκανε εντύπωση στον κ.Μητσοτάκη ήταν η αμηχανία του. Μια αμηχανία που προδίδει ανασφάλεια.
Καμιά χέση με την εικόνα του στιβαρού ανδρός που ξεπερνά με ψυχραιμία τις κρίσεις και τις αντιμετωπίζει με αποφασιστικότητα.
Στο γενικότερο πλαίσιο διαχείρισης των προβλημάτων της χώρας αυτό είναι άκρως επικίνδυνο.
Στο γενικότερο πλαίσιο διαχείρισης των προβλημάτων της χώρας αυτό είναι άκρως επικίνδυνο.
Ο κ. Μητσοτάκης, κατεβαίνει απο το αυτοκίνητο που τον μετέφερε, κοιτάει τριγύρω του, βάζει τα χέρια στις τσέπες, τα βγάζει, κοιτάει , ξανά γύρω του για κανά βλέμμα συμπάθειας, χαμογελάει, κοιτάζει μπροστά και συνεχίζει την πορεία του μειδιώντας, ενώ ακούγεται στο βίντεο η φωνή μιας εξαγριωμένης γυναίκας που φωνάζει δυνατά: κοίτα τον μ….. γελάει κιόλας.
Πράγματι, ο κ.Μητσοτάκης δεν μπορεί να ελέγξει την συμπεριφορά του σε δημόσιες εμφανίσεις σε κρίσιμες στιγμές. Και άλλη φορά, στις τελευταίες φωτιές στην Αττική, εμφανίσθηκε να γελά και ο επικοινωνιακός του σύμβουλος να του κάνει νόημα να πάρει σοβαρό ύφος.
Αυτό δείχνει πως ο κ. Μητσοτάκης αποδεδειγμένα, αλλά οι πολιτικοί γενικότερα, δεν δίνουν δεκάρα για τα προβλήματα των πολιτών. Δείχνουν να ενδιαφέρονται είτε απο υποκρισία είτε απο ανάγκη. Δεν υπάρχει αυτό που λέμε ενσυναίσθηση.
Αλλά για μια πραγματιστική προσέγγιση του θέματος, απο τον επικεφαλής ενός κράτους εκείνο που περιμένεις είναι πράξεις που θα ικανοποιούν την κοινωνία, όχι συναίσθημα.
Ούτε εδώ, όμως, τα καταφέρνουν. Όλες οι περιπτώσεις κρίσεων της τελευταίας δεκαετίας δείχνουν ένα κυβερνητικό προσωπικό που αποδεικνύεται ανίκανο πέραν των αναγνωρισμένων αντικειμενικών αδυναμιών αντιμετώπισης καιρικών ή άλλων φαινομένων.
Θα παραθέσω παρακάτω στοιχεία του κ. Προκοπάκη ο οποίος αναλύει πειστικά με αριθμούς γιατί βρισκόμαστε στα πρόθυρα μιας νέας οικονομικής κρίσης.
Το αθηναϊκό κράτος θεωρεί την σημερινή τραγική κατάσταση της χώρας κανονικότητα η οποία δεν αλλάζει με τίποτε.
Χρήμα για υποδομές στην Αττική, επενδύσεις στην Αττική, συσσώρευση του πληθυσμού στην Αττική.
Αλλά ούτε η γενικότερη ικανότητα του κράτους μπορεί να διαχειριστεί αυτήν την πολιτική, ούτε και έχει νόημα να συγκεντρωθεί ολόκληρος ο πληθυσμός της χώρας στην πρωτεύουσα. Ποιο το όφελος; Πρωτίστως ποιο το όφελος για την πρωτεύουσα, την ποιότητα ζωής των ανθρώπων που ζουν σε αυτήν και, κυρίως, ποιο το όφελος για το συνολικό ελληνικό κράτος όταν ρημάζει η περιφέρεια.
Επιπλέον η Αθήνα στο άμεσο μέλλον είναι προγραμμένη ως τόπος διαβίωσης. Και για λόγους στρεβλής ανάπτυξης και διότι δεν μπορεί να αντέξει πληθυσμό και υποδομές περισσότερες αλλά, κυρίως, και λόγω των κλιματικών μεταβολών.
Όσοι το αντιληφθούν εγκαίρως, κάτοικοι και επιχειρηματίες, θα προλάβουν να σωθούν. Όσοι δεν το αντιληφθούν θα αντιμετωπίσουν έναν στεριανό Τιτανικό.
Ψάχνουν λύσεις- ακόμη και οι δημοσιογραφοι τους- στον τρόπο πυρόσβεσης και σε άλλα δευτερεύοντα στοιχεία και αδιαφορούν για την ουσία.
Η ουσία είναι το ερώτημα: πως μπορεί να αναπτυχθεί η χώρα και να ευημερήσει ο λαός της με την διάχυση και τη δραστηριότητά του σε όλη την επικράτεια;
Εκτός και αν η προγραμμένη Αθήνα έχει προγράψει την ελληνική περιφέρεια πιστή στο σύνθημα του Σαμψών (είναι και επίκαιρος) “αποθανέτω η ψυχή μου μετά των αλλοφύλων. (Μην αποκλείετε να θεωρεί η Αθήνα τους κατοίκους της ελληνικής περιφέρειας αλλόφυλους. Οι ίδιοι τι φύλο είναι, αποτελεί ερώτημα).
Υπάρχει ένας κορεσμός στο λεκανοπέδιο. Δεν μπορεί να συντηρήσει άλλους ανθρώπους και, κυρίως, δεν υπάρχουν περιθώρια άλλων υποδομών. Έφθασε στα όριά του. Επιπλέον, οι γενικότερες συνθήκες, από κλιματικές μέχρι τρόπου ανάπτυξης και γεωγραφικής θέσης, δεν ευνοούν την περαιτέρω εστίαση σε αυτό. Είναι πασιφανή αυτά που επισημαίνονται. Δεν είναι ότι δεν τα αντιλαμβάνονται Τα αντιλαμβάνονται αλλά θέλουν να λειτουργήσουν ενάντια στους φυσικούς και κοινωνικούς νόμους καταβάλοντας τεράστια ενέργεια σε χρήμα και άλλες σπατάλες για να αντιμετωπίσουν την εντροπία του συστήματος.
Η εντροπία είναι τεράστια, δεν αντιμετωπίζεται. Παρά, μόνο με ριζική αλλαγή περιφερειακής πολιτικής.
Αλλά δεν θα το τολμήσουν. Διότι στη νοοτροπία ειναι τριτοκοσμικοί. Έστω και αν θέλουν να δείξουν ευρωπαίοι κοσμοπολίτες.
Με ιδεολογία κοτζαμπασισμού το κράτος θα παραμείνει μικροελλαδικό.
Κύριε Σαββιδη
Υπάρχει περίπτωση να σας έχουν καλεσμένο στη συνέντευξη τύπου της ΔΕΘ;
Πριν μερικές ημέρες η Γενική Γραμματεία Τύπου έστειλε σε όλα τα ΜΜΕ μέιλ με το οποίο ζητούσε να διαπιστεύσουν τον/την δημοσιογράφο που θα καλύψει την συνέντευξη του Πρωθυπουργού. Πήρα και εγώ ως Ανιχνεύσεις. Δεν θα πάω προσωπικά. Προς τι η ερώτηση;
Αυτό το ανέμελο στιλ του Μητσοτάκη με τα χέρια στις τσέπες του βγαίνει ή του το επιβάλλουν οι επικοινωνιολόγοι για να δείχνει ψύχραιμος και άνετος.
Όπως και να έχει δείχνει κενό άνθρωπο, αδιάφορο για τις καταστροφές και τον πόνο των συνανθρώπων του .
Ευχαριστούμε κύριε Σαββίδη . Έχετε δίκιο. Τι κάνουμε;
1.-Αποσυγκέντρωση της χώρας
2.-Επιστροφή στον Καποδίστρια
3.-Ισόβια ποινή στην διαφθορά
4.-Επιστροφή στην πραγματική οικονομία
5.-Στους κρισιμους τομείς αξιοκρατία.
6.-Πάταξη της διαφθοράς
7.-Καλλιέργεια πνεύματος εθνικής και κρατικής συνοχής χωρίς ξενοφοβικά σύνδρομα
8.-Δημόσιο υψηλού επιπέδου σχολείο. Απο νηπιαγωγείο ως πανεπιστήμιο
9.-Παγκόσμιο κέντρο κλασικής παιδείας
10.-Πρωτοπόροι στις νέες τεχνολογίες που θα εξασφαλίσουν στην χώρα, εκτός των άλλων και ισχυρή αποτροπή.
11.-Υψηλού επιπέδου Εθνικό Σύστημα Υγείας
12.-Συντάξεις που παρέχουν την δυνατότητα επιβίωσης
Σωστά, καλά και άγια όλα αυτά, αλλά δεν γίνεται τίποτε. Το (7) θέλει διευκρίνιση, στο σημείο “χωρίς ξενοφοβικά σύνδρομα”. Ποια είναι αυτά;
Θα μας κάνει πόλεμο η Τουρκία
Μήπως ν’ άηνες να απαντήσει αυτός, τον οποίο ρωτώ; Δεν είναι “ξενοφοβία” αυτό που γράφεις.
Κύριε Σαββίδη,
Επαναλαμβάνω το ερώτημα: Τι εννοείτε με το “χωρίς ξενοφοβικά σύνδρομα”;
Είστε μεγάλο παιδί και μην περιμένετε μετά από τόσα χρόνια να σας υποδείξουν τα αυτονόητα
“κοίτα τον μ….. γελάει κιόλας”
Μα είναι ο κλασσικός τύπος, το αντελήφθησαν πριν δύο χρόνια και οι Πακιστανοί
Διευκρινίστε παρακαλώ το με α/α : 7 ,για την πληθυσμιακή αλλοίωση με την άνευ προηγουμένου αντικατάσταση Ελλήνων αρχικώς με τον Αλβανικό λαθρο-Eποικισμό και τώρα με την ΑσιατοΑφρικανοποίηση παρακαλώ ποιά είναι η θέση σας ;
Θα μπορούσατε με το να θέσετε ένα ερώτημα να τεθεί και ένα αίτημα παράλληλα.
Ως συντονιστής των Ανιχνεύσεων ενός από τα λίγα ιστολόγια που ασκούν ουσιαστική κριτική στην έως τώρα πορεία της κυβέρνησης ίσως θα επρεπε να είστε παρών .
Ας δούμε στο κάτω κάτω τι θα απαντούσε ο Πρωθυπουργός
Είναι εντελώς καλοπροαίρετη η ερώτηση.
Δεν κάνω υποδείξεις εννοείται αυτό . Απλά να τεθούν με τον ίδιο ποιοτικό τρόπο όπως γίνονται οι συζητήσεις και τα αντίστοιχα ερωτήματα.
«Φθήνυναν» πολύ τά δημόσια ἀξιώματα: Οἱ πολιτικοί προκαλοῦν τήν κοινωνία
Όλα καλά και άγια αυτά που προτείνει ο κ. Σαββίδης, αλλά για να υλοποιηθούν θα πρέπει πρώτα να σχεδιασθούν νομοθετικά ,να ψηφισθούν οι νόμοι στην Βουλή και το σπουδαιότερο να τηρηθούν αυτοβούλως οι νόμοι γιατί το κράτος μετά το 1981 δεν μπορεί να επιβληθεί. Ο λαός δυστυχώς είναι ακόμη στην εξουσία σε σημείο που να ”ζητάει ρέστα” και από τους συνταγματικά ανεξάρτητους και τοποτηρητές του αστικού καθεστώτος δικαστές.
Δικτατορίες δεν θέλει ο λαός και δεν τις επιτρέπει η Ευρωπαϊκή Ένωση και ‘άρα ”όνειρο ήταν και πάει” .
Όσο για την αγανακτισμένη με χυδαία φράση εναντίον του οποιουδήποτε πρωθυπουργού της χώρας να ευχόμαστε να μη γυρίσουμε στους ”παλαβούς” αγανακτισμένους της 2ετιας 2010-2012.
Υ.Γ Πολλή απελπισία διακρίνω με γυμνό μάτι από την πλευρά της αντιπολιτεύσεως. Και αργεί πολύ το 2027.
Εν τω μεταξύ οι και οι ”φτωχοί” Έλληνες ”τρώνε με χρυσά κουτάλια” στις διακοπές τους ,τραγουδώντας το ”μια ζωή την έχουμε…”.
Λέγεται ότι ξεπερνούν το εκατομμύριο οι τουρίστες στην Χαλκιδική, με περισσότερους τους Θεσσαλονικείς και όσους κατάγονται από την μεγάλη Μακεδονία του Φιλίππου και Μ. Αλεξάνδρου, που έχουν και ιδιόκτητα σπίτια. Ας μη ”χολοσκάμε” .
Ο Θεός της Ελλάδος και ο ήλιος ο ηλιάτορας μας προστατεύουν .
Τα σχόλιά μου August 22, 2024 At 7:23 pm και (υπενθύμιση) August 23, 2024 At 12:45 pm μένουν αναπάντητα. Πώς ν’ απαντηθούν, άλλωστε, αφού, ως μανθάνομεν, ετρύπησεν η κάλτσα τού Σαββίδη στο Αγιονόρος; Αυτά είναι σοβαρά προβήματα, όχι η …. “ξενοφοβία” …
Ἡ Ἑλλάδα δέν ἀνήκει στούς Ἕλληνες
Αν η χώρα που βουλιάζουν δεν μάς ανήκει, τότε γιατί χολοσκάμε; Τσούρμο λαθρομεταναστών εισβάλλει κάθε μέρα στην Κρήτη και αντί το ΛΣ και εν ανάγκη και το ΠΝ να υπερασπισθούν τα σύνορά μας, βοηθούν τούς λαθροεισβολείς! Για ποια “δική μας” χώρα μιλούμε;
Εντάξει κύριε Κοττάκη εντάξατε στο άρθρο σας το λαϊκίστικο σύνθημα του Ανδρέα ”η Ελλάδα ανήκει στους Έλληνες”, που μαζί με άλλα συνθήματα για ΝΑΤΟ και ΕΟΚ ”βραχυκύκλωσε” και τους Ελληναράδες της λεγόμενης Χούντας και τους αντικαραμανλικούς μετά το 1974 (ιδιαίτερα μετά την υπογραφή της Συνθήκης ένταξης μας στην ΕΟΚ)-
Την Ελλάδα την χάνουμε ηθικά , κυριαρχικά χάσαμε μόνο την μια Ίμια το 1996.
Απόλυτα κατανοητός. Για σένα δεν (πρέπει να) ισχύει το “η Ελλάς στους Έλληνες”, αλλά πρωτίστως στους … Μαυρομανλήδες και μετά στους Ευρωπαίους και Αμερικανούς. Μάς έχεις δώσει να το καταλάβομε.
Ουδέποτε αμφέβαλλα ότι η Ελλάδα είναι χώρα των Ελλήνων από τότε που απελευθερώθηκε και την οποίαν υπερασπίστηκαν οι πρόγονοί μας με πολλές αυτοθυσίες.
Το δούλεμα του Ανδρέα δεν άντεξαν οι μισοί Έλληνες το 1981 ,ποσοστό που ανέβαινε μετά την υποταγή του στην ΕΟΚ και το ΝΑΤΟ και γιαυτό δεν το επανελάμβανε .
Γιατί νομίζετε ”δεν πιάνουν χαρτωσιά” εδώ και (15) χρόνια το ΠΑΣΟΚ και (8) ο Σύριζα μετά την ”κωλοτούμπα” του ψευταράκου κ. Τσίπρα;;;.
ΝΑ ΤΕΛΕΙΩΣΟΥΜΕ -ΠΡΕΠΕΙ -ΤΟΥΣ ΘΑ, ΘΑ, ΘΑΘΑΔΕΣ .
Μού αρκεί ότι το σύνθημα ήταν σωστό. Το ποιος, γιατί, πότε κλπ. το είπε, μού είναι αδιάφορο. Το άρθρο περί αυτού μιλά.
Όλα τ’ άλλα είναι άσκοπες φλυαρίες.
Κρατήστε το σύνθημα .Μπορεί να ξανακουστεί μετά τις εσωκομματικές εκλογές του ΠΑΣΟΚ.
Από κάτι τέτοια δεν πίστεψα ότι ήσασταν ακομμάτιστος.
Ας χαρακτηρίσουν όλα τα άλλα φλυαρίες -άλλοι- όχι εσείς .
Να που ο διαφωνίες μας συγκεκριμενοποιούνται και το χαίρομαι.
Πώς να συζητήσεις μ’ έναν βλάκα, που δεν καταλαβαίνει τι διαβάζει;
Μετά την ελληνική υποχώρηση στην ελληνοαιγυπτιακή ΑΟΖ, ο Σίσι σπεύδει στην Τουρκία
᾿΄Αν δέν στηριχθοῦν στόν λαό αὐτό, ἄν δέν τόν ἀγαπήσουν οἱ ἐπίδοξοι κυβερνῆτες τῆς ῾Ελλάδος, πῶς θά κυβερνήσουν, μέ ποιούς, γιά ποιούς καί γιατί; Τί σημαίνει ´ἡ Ελλάδα ἀνήκει στούς ῾΄Ελληνες ‘; Δέν εἶναι λαϊκισμός ἀλλά πραγματικότητα. Ποτέ δέν στήθηκαν πολιτισμοί, κράτη καί αὐτοκρατορίες τοῦ ῾Ελληνισμοῦ χωρίς τόν λαό. Δέν πολεμᾶνε οἱ στρατηγοί μόνοι τους, οὔτε εἶναι πιόνια νά τούς πᾶς ἀπό δῶ ἤ ἀπό κεῖ καί νά στηθοῦν χάρτινοι πύργοι, τά κράτη, οἱ αὐτοκρατορίες, οἱ πολιτισμοί δημιουργήθηκαν καί ὑπερασπίσθηκαν ἀπό τόν λαό στό πλευρό τῶν ἡγετῶν.
Εἰδικά στήν ῾Ελλάδα πού εἶναι ἰδιαίτερη περίπτωση.
᾿Οδύσσεια. ᾿Οδύσσεια πραγματική ἡ ἱστορία τῶν ῾Ελλήνων ἀλλά καί τοῦ κάθε Ἕλληνα καί Ἑλληνίδας, ἱερό τό κείμενο πού κρύβει ἤ φανερώνει, ἀνάλογα μέ τόν ἀναγνώστη, γιατί αὐτά πού πρέπει νά εἰπωθοῦν δέν λέγονται γιατί δέν μποροῦν νά τά χωρέσουν ὅλοι, ἀνά πᾶσα στιγμή.
«Και ο πιο μεγάλος νικητής βγαίνει νικημένος· γιατί πάντα το πιο βαθύ μας μυστικό -το μόνο που άξιζε να ειπωθεί – μένει ανείπωτο. Δεν υποτάζεται αυτό ποτέ στο υλικό περίγραμμα της τέχνης.»
Τώρα μέ τό me too ἀπαξιώνονται καί σκίζονται ὁλόκληρες σελίδες καί μύθοι τῆς ἱστορίας ὡς ἀναχρονιστικές, σελίδες καί μύθοι πού ἀποκρυπτογραφοῦνταν κάποτε στά μυστήρια.
῾Ο Καζαντζάκης γράφει στό ΄ταξιδεύοντας στό Μοριά ΄καί ἀναλύει τήν περίπτωση τοῦ Ἕλληνα.
«Το πρόσωπο της Ελλάδας είναι ένα παλίμψηστο από δώδεκα κύριες απανωτές γραφές: Σύγχρονη, του Εικοσιένα, της Τουρκοκρατίας, της Φραγκοκρατίας, του Βυζάντιου, της Ρώμης, της Ελληνιστικής εποχής, της κλασικής, του Δωρικού μεσαίωνα, της Μυκηναϊκής, της Αιγαιακής, της Λίθινης.
Στέκεσαι σε μια σπιθαμή ελληνικής γης και σε κυριεύει αγωνία. Μνήμα βαθύ, δώδεκα πατωσιές, κι ανεβαίνουν φωνές και σε κράζουν. Ποια να διαλέξεις; Κάθε φωνή και ψυχή, κάθε ψυχή λαχταρίζει το σώμα της, κι η καρδιά σου ταράζεται και δεν αποφασίζει.»
Διγενής γράφει εἶναι ὁ Ἕλληνας, χαρακτηριστικός ὁ Διγενής ἀπό πατέρα Ἕλληνα καί ἀπό μητέρα Ἀνατολίτισσα. Διγενής, ὁ ἕνας πρόγονος ἀρχαῖος καί ὁ ἄλλος πρόγονος Βυζαντινός καί Ἀνατολίτης. ῾Η Δύση λέει προχώρησε ἀπό τήν αρχαιότητα, ´ο δυτικός πολιτισμός είναι μία καταπληχτική κατάκτηση του νεότερου ανθρώπου που χωρίς αυτήν δεν κάνει κανένας λαός ´, ζούμε το βιομηχανικό πολιτισμό της εποχής μας, που καμία σχέση δεν έχει όμως μήτε με την κλασική εποχή της ομορφιάς, μήτε με την ανατολίτικη μεταφυσική αποδημία». «Η Ανατολή με την άμεση της επαφή με την μυστηριώδη ουσία του κόσμου θα αποτελεί πάντα για τον έλληνα το ζεστό σκοτεινό πλούσιο υποσυνείδητο. Αποστολή του είχε πάντα ο ελληνικός νούς να το φωτίσει, να το οργανώσει και να το κάμει συνειδητό. Όταν το κατόρθωσε δημιούργησε αυτό που λένε ελληνικό θάμα.» Δέν μποροῦμε νά ἀρνηθοῦμε οὔτε τήν ᾿Ανατολή οὔτε τήν Δύση, εἴμαστε ὑποχρεωμένοι νά κάνουμε τήν σύνθεση.
Δηλαδή κυρία Ελένη οι προ του Ανδρέα που δεν είπαν το απόλυτα λαϊκίστικο, πλεονασματικό και και άνευ ουσίας σύνθημα δεν αγαπούσαν τον λαό που τους εξέλεγε;;;.
Εντάξει υποστηρίξατε το μεγάλο ΠΑΣΟΚ με τον Ανδρέα ελπίδα μας… μη το στηρίζετε μετά από τόσα χρόνια που και το ίδιο δεν επανέλαβε το σύνθημα αυτό μετά το Μάαστριχτ το 1992.
Καλή εβδομάδα .
Λυπήθηκα κύριε Επισκέπτη που καταφύγατε ύστερα από μια αρκετά μεγάλη ανάπαυλα στην βρισιά εναντίον μου και παρ’ότι οι Ανιχνεύσεις μας τις απαγορεύουν . Θα δεχθώ την συγγνώμη σας.