Με αφορμή την Εκθεση Βιβλίου.
Θυμάμαι οταν μεσουρανούσε, ως θεσμός, η Διεθνής Έκθεση Θεσσαλονίκης. Το μάτι τους ήταν στην υπονόμευση. Αντί να ενισχύσουν έναν θεσμό που πήγαινε καλά, τον υπονόμευσαν. Το μοτίβο ήταν “δεν μπορεί η πρωτεύουσα να μην έχει δική της Έκθεση”. Γιατί δεν μπορούσε; Παντού στον κόσμο γίνονται Εκθέσεις κυρίως, σε πόλεις εκτός πρωτεύουσας. Αλλά το μάτι τους εκεί. Μέχρι που την κατέστησαν κάτι σαν φθινοπωρινό χάπενινγκ.
Έχουν, επίσης, έναν θεσμό που τον λένε Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Η ουσία είναι ότι γίνεται στη Θεσσαλονίκη. Όλα τα άλλα εδρεύουν και γίνονται στην Αθήνα και απο την Αθήνα. Όλη η προετοιμασία. Μας δουλεύουν, δηλαδή.
Ο σεισμός του 1978 έδωσε την δυνατότητα να δημιουργηθεί στη Θεσσαλονίκη ένας θεσμός με τον τίτλο Ινστιτούτο Αντισεισμικών Κατασκευών, ή κάπως έτσι. Φαγώθηκαν να το πάρουν απο την πόλη. Δεν ξέρω αν τα κατάφεραν Πάντως, πρεπει να τον διέσπειραν ανά την Ελλάδα.
Για λόγους που ανέλυσα κάποτε δημιουργήθηκε στην Θεσσαλονίκη η ΕΡΤ3. Πήγαινε καλά. Σήμερα, είναι ένα φάντασμα του παλιού καλού εαυτού της. Είναι το πρώτο βήμα να την ξανακάνουν αθηναϊκό γραφείο της ΕΡΤ.
Με τη βοήθεια του Βενιζέλου δημιουργήθηκε η Έκθεση Βιβλίου. Η εικόνα που παρουσίασε φέτος ήταν τραγική. Δημιουργούνται οι προυποθέσεις να την πάρουν. Σημειωτέον ότι τίποτε που αφορά την Έκθεση δεν γίνεται στη Θεσσαλονίκη. Όλα εδρεύουν στην Αθήνα. Όλα εκεί ετοιμάζονται. Εδώ, απλώς, εκτίθενται.
Εκτίθεται, όμως, και ο αθηναϊκός συγκεντρωτισμός. Αυτή η απεχθής νεοεεληνική ιδεολογία. Την οποία, οι Θεσσαλονικείς δεν αντιλαμβάνονται. Αν την αντιλαμβάνονταν δεν θα πήγαιναν στις εκλογές να ψηφίσουν.
Η μόνη ελπίδα της πόλης είναι η είσοδος Αλβανίας και Σκοπίων στην Ε.Ε. Για καθημερινή επαφή χωρίς εμπόδια. Κανείς δεν τα λέει. Δεν τα έχουν καταλάβει; Φοβούνται να τα πουν; Βαριούνται να σκεφτούν;
Ό,τι και να συμβαίνει, Καλόν ύπνο.
Θα βοηθούσε άραγε η ψυχολογική προσέγγιση με τον όρο ναρκισσιστική κατάχρηση (που έγινε πρόσφατα καραμέλα στο στόμα του κάθε άσχετου);
Σίγουρα πρόκειται για εκφρασμένη με έργα εχθρότητα, για συμπεριφορές που ορίζονται ως επιθετικές και καταστροφικές. Σίγουρα, επίσης, πρόκειται για ναρκισσισμό αφού ο κυρίαρχος τρόπος σκέψης που υιοθετείται άκριτα από τους εκάστοτε κυβερνώντες είναι ο ναρκισσιστικός ατομικισμός των Δυτικών.
Ο αθηναϊκός συγκεντρωτισμός έχει όλα τα χαρακτηριστικά του δυτικού ναρκισσισμού, ο οποίος εκδηλώνεται στην πολιτική με ελιτισμό και με την έχθρα για το διαφορετικό. Μια από τις όψεις του ελιτισμού-ναρκισσισμού είναι η δυτική Κεντρική Σημασία της πρωτεύουσας στη θέση της ελληνικής Σημασίας της Εκκλησίας του Δήμου και της Βουλής. Κατά την ελληνική παράδοση της Αυτονομίας, λέγεται πως “έτσι έκρινε σωστό η Βολή και ο Δήμος”, ενώ κατά τη δυτική του ωραιοποιημένου Ολοκληρωτισμού, η ελίτ της πρωτεύουσας αποφασίζει: “η Ουάσινγκτον δεν θέλει….”, “το Μόναχο επιδιώκει…”, “το Παρίσι θα προβεί…”
Η νεοελληνική ιδεολογία του αθηναϊκού συγκεντρωτισμού μοιάζει να είναι μία από τις όψεις του πολιτικού μας λήθαργου: Η κριτική σκέψη των κυβερνώντων κοιμάται με τον ύπνο τον βαθύ επειδή η σκέψη τους αποτελεί μίμηση της δυτικής. Και η δυτική σκέψη είναι βαθιά απολιτική γιατί είναι απόλυτα αντικοινωνική, είναι ναρκισσιστική: εγωτισμός με καταστροφή του άλλου.
Και τα χιλιόμετρα μεταξύ Αθηνών και Θεσσαλονίκης είναι πολλά ΚΑΙ από την Θεσσαλονίκη έφυγαν για λόγους όχι βιοπορισμού ,αλλά για εύκολο πλουτισμό όλα ”τα μυαλά της” ΚΑΙ οι εδώ εναπομείναντες στην Αθήνα ”την βρίσκουν” και στο πνεύμα του Αθηναικού κατεστημένου-χρόνια πολλά το αναφέρουμε-εθελουσίως υποτάσσονται ,αλλά κυρίως γεμίσαμε από μετριότητες πολιτικών -και όχι μόνον- που στα πλαίσια του συρμού του πολυπολιτισμού ετεροκαθορίζονται ,ενώ μετά την ”πολιτιστική ασθένεια” της 10ετούς Μπουταρικής Δημαρχίας και την Συμφωνία των Πρεσπών ξέχασαν οι ”προοδευτικοί” Θεσσαλονικείς ΄και ότι είναι και Μακεδόνες
ΝΑ ΜΕΡΙΚΕΣ ΑΙΤΙΕΣ που το ”χταπόδι” της Αττικής απομειώνει όλες τις εκτός αυτής επαρχίες ,πλην των νησιών του Αιγαίου και του ”πράσινου” νησιού.
ΝΑΙ η ενδοχώρα της Θεσσαλονίκης όταν μπει στην Ε.Ε -θα αργήσει δυστυχώς-θα δώσει άλλη αίγλη στη Βυζαντινή Θεσσαλονίκη με την Χαλκιδική της ,την Θάσο και τις ακτές της Πιερίας.
Το ξαναγράψαμε .Η νέα Μεγάλη Ιδέα του Ελληνισμού είναι η ελευθερία εγκατάστασης ,κίνησης ανθρώπων και κεφαλαίων όχι στην καθ’ημάς Ανατολή ,αλλά στον καθ’ ημάς ς Βορρά ,όπως επί Ρωμαιοκρατίας, Βυζαντινοκρατίας και Τουρκοκρατίας.
Υ.Γ ΜΗΠΩΣ ΝΑ ΑΝΑΖΗΤΟΥΣΑΜΕ ΙΚΑΝΟΥΣ ΚΑΙ ΦΛΟΓΕΡΟΥΣ ΗΓΕΤΕΣ ΑΠΟ ΟΛΗ ΤΗΝ ΒΟΡΕΙΟ ΕΛΛΑΔΑ ΜΕ ΓΝΩΣΗ ΚΑΙ ΠΙΣΤΗ ΣΤΗΝ ΜΑΚΡΑΙΩΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΒΟΡΕΙΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ , ΠΟΥ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ”ΜΑΧΑΙΡΙΑ” ΤΩΝ ΠΡΕΣΠΩΝ ΜΕΙΩΘΗΚΕ ΚΑΤΑ ΠΟΛΥ;;;.
Ψάχνομαι. Δεν μπορώ να πιστέψω ότι υπάρχει έστω, και ένα σχόλιο που να συμφωνώ μαζί σου.
Καλημέρα. .Δεν είναι ανάγκη να συμφωνούμε ,αλλά μια που δημοσιεύσατε την μόνιμη ”ασυμφωνία χαρακτήρων μας” σας παρακαλώ να αναζητείτε κάτω από τα επιφαινόμενα και τα κρυπτόμενα ,που είναι πάντα τα αίτια των φαινομένων, που τα αναζητούσα και κατά την επαγγελματική και την προσωπική μου ζωή .
Ας πούμε κάθε ”έγκλημα” και κάθε κοινωνικοπολιτικό φαινόμενο είναι το επιφαινόμενο ,ενώ έχουν – και πολυετή καμιά φορά υπεδάφη . ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΥΧΑΙΟ .
Ρωτήστε εγκληματολόγους και κοινωνιολόγους.
Η Θεσσαλονίκη ,-συμφωνούμε- έχει τώρα κοινωνικοπολιτική λειψανδρία και απουσία τοπικού πατριωτισμού .
Ξαφνικά έγινε αυτό, ή, έχει προηγηθεί απαξίωση της και φυγή προς το” κλεινόν άστυ και την νοοτροπία του ”;;;
Πότε συνέβη αυτό , ποιοί συνέβαλαν σαυτό ,ποιοί το συντηρούν και πως θα αναστραφεί ;;;
,ΚΑΙ το θέλουν αυτό οι Θεσσαλονικείς ;;;.
ΠΟΙΟΙ ΚΑΙ ΠΩΣ ΘΑ ΑΠΑΝΤΗΣΟΥΝ ΣΑΥΤΑ ΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΤΟ ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΟΥ ΒΟΡΕΙΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ ,ΠΟΥ ΟΛΟΙ ΘΕΛΟΥΜΕ;;;.
Υ.Γ. Παρεξηγούμαι γιατί χρησιμοποιώ τους πολιτικούς της Ελλάδος και της Θεσσαλονίκης ,αλλά δεν είναι όλα τα κοινωνικοπολιτικά φαινόμενα απότοκα της πολιτικής;;; .
Κάποια πρόσκλησή μου ισχύει. ΕΡΡΩΣΘΕ.