Πιεζόμενη απο τις εξελίξεις η Οθωμανική Αυτοκρατορία αναγκάσθηκε να κάνει ορισμένες μεταρρυθμίσεις τις οποίες ονόμασε Τανζιμάτ. Δεν τις άντεξε, διότι τα σκληρά συστήματα δεν αντέχουν την χαλάρωση.
Η παρακμή της οδήγησε μια ομάδα τούρκων στρατιωτικών να ιδρύσει το1908 την Ένωση και Πρόοδο. Ήταν το κίνημα των νεότουρκων.
Είτε το πίστευε, αρχικά, και στη συνέχεια εγκατέλειψε την ιδέα είτε κάλυψε πίσω απο αυτό το γενοκτόνο σχέδιό του, το Κίνημα των Νεοτούρκων στην αρχή ξεγέλασε τις εθνότητες της Αυτοκρατορίας με τις υποσχέσεις του.
Στο συνέδριο της Θεσσαλονίκης, το 1911, αποφάσισε πως έπρεπε να δημιουργήσει ένα εθνικό κράτος απαλλαγμένο απο τους χριστιανικούς λαούςτην Ανατολής.
Και άρχισε τις γενοκτονίες.
Έμειναν κάποια λείψανα στον γεωγραφικό χώρο που το νέο τουρκικό κράτος κατάφερε να ελέγξει.
Τα εξάλειψε και αυτά το 1955 με τις γνωστές θηριωδίες και το 1964 με τις απελάσεις.
Τώρα, έμειναν μόνοι με τις λαότητες που έχουν υποκύψει στις βαρβαρότητές τους.
Ό,τι και να κάνουν η Τουρκία έχει περάσει στη συνείδηση της ανθρωπότητας ως ένα γενοκτόνο έθνος και κράτος. Εκτός απο τους ομοίους της.
Αυτό το στίγμα δεν καθαρίζεται.
Η Τουρκία δεν είναι κράτος, είναι παρακράτος. Δεν έχει ιστορία. Έχει ποινικό μητρώο, όπως έλεγε ο Νεοκλής Σαρρής.
Στη δεκαετία του 90 μια ομάδα νέων ποντίων, στην οποία πρωταγωνιστούσε ο Μιχάλης Χαραλαμπίδης κατάφερε να αναδείξει το δράμα του ελληνισμού της Ανατολής στην ελλαδική κοινωνία, η ηγεσία της οποίας μετά το 1935 έκανε απεγνωσμένες προσπάθειες να το ξεχάσει.
Ο μικροελλαδισμός δεν μπόρεσε να χωνέψει την ιστορική και πολιτισμική πίεση να δει πέρα απο τη Μελούνα.
Και σήμερα, το ζήτημα της γενοκτονίας προβάλλεται απο πυρήνες που είτε έχουν κάποια σχέση με τους Έλληνες που γενοκτονήθηκαν είτε είναι ευαισθητοι στο δράμα των γενοκτονημέων λαών.
Η σημερινή ημέρα, 19η Μαίου, είναι η ημέρα που το 1919 ο Μουσταφά Κεμάλ αποβιβάστηκε στην Σαμψούντα και άρχισε το δράμα του ποντιακού ελληνισμού.
Καθιερώθηκε ως ημέρα μνήμης της Γενοκτονίας του Ποντίων.
Ας αφήσουμε ένα δάκρυ να κυλίσει στο πρόσωπό μας. Με τις ηγεσίες που έχουμε δεν περιμένουμε τίποτε περισσότερο.
Λέγαμε (οι Θρακιώτες και οι άλλοι Μικρασιάτες) στα μέλη του Δ.Σ της νεοσύστατης Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ποντιακών Σωματείων(Π.Ο.Π.Σ)- που παρέκαμψε την από το 1933 ιδρυθείσα Εύξεινο Λέσχη Θεσσαλονίκης για κομματικές σκοπιμότητες -να προβάλουμε την γενοκτονία όλου του Ελληνισμού της Ανατολής
που άρχισε από το 1914- γιατί ο Πόντος ήταν και είναι ένας νομός της Μικράς Ασίας-, αλλά δεν εισακουσθήκαμε.
Πόσα έγραψε ο Αμερικανός Πρόξενος της Σμύρνης ΧΟΡΤΟΝ για την βαρβαρότητα των Τούρκων , που ούτε ήθελαν και ούτε μπορούσαν να προστατεύσουν τους χριστιανούς της Ανατολής μετά το 1911.
Γιαυτό μας πιάνει το παράπονο πως με τέτοιες βεβαιότητες και πληροφορίες προκαλέσαμε τους Νεότουρκους το 1919 με την απόβαση στην Σμύρνη για να μας εξοντώσουν από την Ελληνική -από το 1500 π. Χ Δυτική και όχι μόνο -Μικρά Ασία.
Η Πόλη κράτησε άλλα 40 χρόνια ,αλλά η ΕΟΚΑ στην Κύπρο έδωσε την αφορμή για τους διωγμούς του 1955 και η ντε φάκτο διχοτόμηση της Κύπρου το καλοκαίρι του 1964 έδωσε νέα αφορμή για τις απελάσεις των Ρωμιών που είχαν και ελληνικά διαβατήρια.
Για την αφορμή του 1974 -πάλι λόγω της Κύπρου-δεν γράφω γιατί τα ζήσαμε όλα και όλοι σχεδόν.
ΔΕΝ ΔΑΚΡΥΖΟΥΜΕ ΣΥΧΝΑ ,ΑΛΛΑ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΦΟΡΑ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΑ ΜΝΗΜΟΣΥΝΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΟΝΤΙΟΥΣ ΑΣ ΘΥΜΗΘΟΥΜΕ ΚΑΙ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΠΡΟΓΟΝΟΥΣ ΤΩΝ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΤΗΣ ΒΟΡΕΙΟΥ ΕΛΛΑΔΟΣ ΚΑΙ ΑΣ ΒΟΥΡΚΩΣΟΥΜΕ . ΑΙΩΝΙΑ Η ΜΝΗΜΗ ΤΟΥΣ .
“προκαλέσαμε τους Νεότουρκους το 1919 με την απόβαση στην Σμύρνη”
τα ίδια περίπου ισχυρίζεται η Ρεπούση και άλλοι προδότες.
Τι να σου πω τώρα; Και φιλότουρκος για να υποστηρίξεις την κυβέρνηση; Κατά τα άλλα εθνικόφρων παλαιάς κοπής;
Δεν είναι καινούριο. Μήνες τώρα -το έχω επισημάνει- έχει αλλάξει χρησιμοποιώντας επιχειρήματα “προσεγγίσεως”, κάτι σαχλαμάρες όπως το “εγώ Χριστό κι εσύ Αλλάχ, κι οι δυο μας αχ και βαχ”, διότι προφανώς αυτό τού υπαγορεύουν από το Μαξίμου. Αυτός κάποτε ήταν εθνικόφρων ταξίαρχος στην ΕΛΑΣ!!
“οι Θρακιώτες και οι άλλοι Μικρασιάτες”
Είναι και οι Θρακιώτες Μικρασιάτες;
Όσο για τις υπόλοιπες κατάπτυστες αρλούμπες που γράφεις, απαξιώ και να τις σχολιάσω.
Το εγχείρημα της μικρασιατικής εκστρατείας παραμένει για άγνωστο λόγο, αρκετά ανεξέταστο από την επίσημη ιστοριογραφία.
Βασιζόμενοι στις επιταγές της Μεγάλης Ιδέας και σε καθαρά εθνικοϊστορικά κριτήρια το όλο εγχείρημα προσφέρεται δυστυχώς με αυτόν τον τρόπο να περιβληθεί με τον χαρακτηρισμό τυχοδιωκτικό.
Ωστόσο θα έπρεπε να επικεντρωθούμε περισσότερο σε αυτό το οποίο επιχειρήθηκε και θα μπορούσε να φέρει τον τίτλο: “η Ελλάς σε αναζήτηση της αστικής της τάξης”.
Φίλε κ. Λούμπεν .
Ασχέτως ”τι είχαμε στο μυαλό μας εμείς – Ελευθέριος Βενιζέλος ”, δυστυχώς χωρίς την γνώμη και απόφαση των άλλων επίσης Μεγαλοϊδεατών πολιτικών του αντιπάλων , τους οποίους είχε εξορίσει (τον Ίωνα Δραγούμη μάλιστα οι δικοί του τον δολοφόνησαν καταμεσήμερο και καταμεσής στην Αθήνα)- , οι οι Νεότουρκοι του Κεμάλ θεώρησαν την απόβασή μας στην Σμύρνη ως επίθεση για την κατάληψη του κράτους τους και τον αγώνα τους στην 3ετία 1919-22 ως απελευθερωτικό .
Χθες -όπως κάθε χρόνο- γιόρτασαν την άφιξη του Κεμάλ στην Σαμψούντα το 1919 και κάθε χρόνο στις 31 Αυγούστου γιορτάζουν την νίκη τους επί των Ελλήνων εισβολέων το 1922 και την απαλλαγή τους από τους Ελληνορθόδοξους της Μικράς Ασίας.
Η λεγόμενη τώρα ενσυναίσθηση -γνωστή μας ως κατανόηση της θέσης του άλλου (εδώ Τούρκου)-δεν εξετάζουμε και το 1919 και το 1974 στην Κύπρο.
Αυτή η δική μας ενσυναίσθηση δεν ελήφθη υπόψη από τους κ. κ. Τσίπρα, Καμμένο και Κοτζιά κατά την υπογραφή της Συμφωνίας των Πρεσπών όταν χάριζαν στους Αλβανοσλάβους τις ανύπαρκτες ιστορικώς και γλωσσικώς Μακεδονική εθνότητα και γλώσσα , όταν μάλιστα αυτοί από το 1944 πιστεύουν ότι είναι απόγονοι του Μεγάλου Αλεξάνδρου.
Αυτό μας θύμισαν τόσο η εκλεγείσα Προέδρος όσο και ο επόμενος πρωθυπουργός της λεγόμενης από το 2018 Βόρειας Μακεδονίας.
“οι οι Νεότουρκοι του Κεμάλ θεώρησαν την απόβασή μας στην Σμύρνη ως επίθεση για την κατάληψη του κράτους τους”
το ίδιο μάλλον συνέβη και στους βαλκανικούς πολέμους, όπως και στην Εθνεγερσία του 1821.
Μήπως δεν θα έπρεπε να είχαν γίνει και αυτά;
Η Ελλάς είχε πολλούς λόγους να ακολουθήσει τις επιταγές της Μεγάλης Ιδέας και αυτούς οφείλουμε να δούμε καλύτερα.
ΝΑΙ ΝΑΙ ΝΑΙ για την Μεγάλη Ιδέα και την απελευθέρωση της πρωτεύουσας μας Κωνσταντινούπολης όλα έπρεπε να τα κάνουμε , αλλά ενωμένοι και τριπλά καλά προετοιμασμένοι ως επιτιθέμενοι (αυτά επιβάλλουν ”τα στρατιωτικά πρωτόκολλα” οι για τις πολεμικές επιχειρήσεις) και το επεσήμανε ο μοναδικός στρατηγικός και πολιτικός νους του 20ου αιώνος αείμνηστος Ιωάννης Μεταξάς .
Μας πήγαν οι Σύμμαχοι για να μας διώξουν από τα κρίσιμα γιαυτούς γεωπολιτικά μέρη και το κατάφεραν ,γιατί μας εγκατέλειψαν την επομένη της αποβάσεως στην Σμύρνη , πλην των ”πονηρούληδων” Άγγλων οι οποίοι ως συνήθως παίζουν σε δύο ταμπλώ ,όπως και στην Κύπρο από το 1955.
Διαφωνούμε πολιτισμένα . Να είστε καλά.
“Μας πήγαν οι Σύμμαχοι για να μας διώξουν από τα κρίσιμα γιαυτούς γεωπολιτικά μέρη και το κατάφεραν ,γιατί μας εγκατέλειψαν την επομένη της αποβάσεως στην Σμύρνη”
αυτή η οπτική είναι πολύ βολικοί για εκείνους οι οποίοι ανέλαβαν την εξουσία για να μας πούν στην συνέχεια ότι δεν μπορούν να κάμουν τίποτα.
Ο Μεταξάς είχε αδιαμφισβήτητες τεχνικές ικανότητες σε στρατιωτικό επίπεδο. Από πολιτικής σκοπιάς οφείλουμε να δούμε, ότι η προετοιμασία της χώρας για την είσοδό της στον Β ΠΠ επηρρέασε πολύ θετικά την γενικότερη εικόνα του η οποία σαφώς θα ήταν διαφορά χωρίς αυτήν την συνδρομή.
«Φύγε απ’ εδώ, Ανθρωπε μικρέ, που περίμενες να κατασκευάσης πρωθυπουργικόν φράκον από τα ράκη. Φύγε από εδώ, ανυπότακτε στρατιώτα των αναγκών μου, αυτόκλητε κηδεμόνα της ατυχίας μου, τέκνον άχρηστον, άνθρωπε μηδέν. Αυτό θα έλεγε εις τον Αντιστράτηγον κ. Μεταξάν, δακρύουσα η Ελλάς, αν έστρεφε ποτέ προς τον κ. Μεταξάν η Ελλάς τα βλέμματα». [ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΒΛΑΧΟΣ, εφημ. «Καθημερινή», 25 Αυγούστου 1922]
Λούμπεν, αρκεί να διαβάσεις τον “Εθνικό Διχασμό” μέσα από την αρθρογραφία των Ε. Βενιζέλου και Ι. Μεταξά, για να δεις τα πράγματα όπως παρουσιάζονται από τούς ίδιους τούς πρωταγωνιστές. Όλα τα άλλα δεν είναι παρά γνώμες και εικασίες τρίτων. Είσαι προκατειλημμένος, γράφεις αυτά που μάς μάθαιναν στα σχολεία παλιά (δεν ξέρω τι μαθαίνουν σήμερα) και ο τρόπος γραφής σου είναι μανιχαϊστικός. Ο ένας όλα καλά ο άλλος όλα κακά.
Όσον αφορά σε μένα, θλίβομαι να βλέπω κάποιους να ερίζουν ακόμη για τον εθνικό διχασμό, ουσιαστικά συνεχίζοντάς τον, σε μία περίοδο που κάθε άλλο παρά εύκολη είναι για την Πατρίδα και τον λαό μας. Είναι αυτό που χρειαζόμαστε σήμερα;
Υπάρχει και σε ηλεκτρονική μορφή.
Τι να απαντήσω στον αγενή κ. Επισκέπτη , ο οποίος κατά το παρελθόν έψεγε τον Βενιζέλο για τον εθνικό διχασμό και τα της Μικράς Ασίας.
Και αυτός να είναι καλά .
Καλύτερα αγενής, παρά πουλημένος. Αντί να σωπάσεις, μετά τον ευτελισμό σου, προσπαθείς να βγεις κι από πάνω και μάλιστα επικαλούμενος άσχετα. Αν εσύ στα 81 σου πια έχει μυαλό παιδιού, δεν φτάιω εγώ.
Τι σας πειράζουν τα χρόνια μου παιδόπουλό μου ;;;.
Δεν τα αναγάγω στον ηλικιακό ρατσισμό που φαντάζομαι θα τον έχετε και για τους συντοπίτες σας ακόμη ,αλλά η αγένεια -που δεν κληρονομείται -μαθαίνεται και στην οικογένεια και κυρίως στα σχολεία που φοιτήσατε .
Δυστυχώς επικρατεί πολλά χρόνια σε όλες τις εκφάνσεις της ζωής ,με πρώτη την πολιτική και στο διαδίκτυο . Πάντως είστε ο μόνος αγενής στις Ανιχνεύσεις μας .
Μικρό το κακό – να συνεχίσετε – και εγώ θα συνεχίσω.
Να είμαστε καλά.
Κύριε Λούμπεν . Δεν ζούσαμε το 1919 και η άποψή μου για τους Συμμάχους ότι μας πήγαν για να μας διώξουν από την Ανατολή που είμασταν για τρεις χιλιάδες χρόνια βγαίνει από τα πολλά βιβλία που διάβασα ,αλλά κυρίως τόσον από την εγκατάλειψη του Βενιζέλου τους από την επομένη της αποβάσεως στην Σμύρνη , όσο και από την βοήθεια τους προς τον Κεμάλ -ιδίως των Γάλλων και των Ιταλών-.
Για να είμαι ειλικρινής περίμενα να ”καταραστεί” τους Συμμάχους του-όπως όλοι οι πρόσφυγες- και ο Βενιζέλος γατί τον ”ξεγέλασαν”, αφού τον εξανάγκασαν με το Κίνημα του Γάλλου στρατηγού Σαράϊγ στην Θεσσαλονίκη να μας διχάσει με δυο κράτη ο , παρεμβαίνοντας τόσο πολύ οι ξένοι στα εσωτερικά μας για πρώτη φορά.
Ας καταλήξουμε ότι εκείνη η περίοδος (1915-1922) είναι η πιο σκοτεινή που δεν θέλαμε για λόγους πολιτικούς μέχρι τώρα (στόρυ και ευθύνη ΠΑΣΟΚ ιδίως) να την φωτίσουμε με διδακτορικές διατριβές και γενικά ιστορικές έρευνες, αλλά τελευταία άρχισε κάποια προσπάθεια , ευτυχώς χωρίς αντιδράσεις του Ιδρύματος Βενιζέλου και των άλλων-λίγων πια -”Δημοκρατικών” δυνάμεων.
Πολλοί μύθοι θα καταρριφθούν και για τότε και για την περίοδο του υπερτιμημένου ΠΑΣΟΚ του Ανδρέα.
Υ.Γ Τον Μεταξά ας τον αφήσουμε στην δόξα του 1940 .
Το συμπέρασμα ότι “μας πήγαν για να μας διώξουν” είναι παντελώς αυθαίρετο όπως και λανθασμένη είναι η εκτίμηση ότι εγκατέλειψαν τον Εθνεγέρτη από την επομένη κιόλας ημέρα της απόβασης στην Σμύρνη.
Δεν γνωρίζω ποιά “πολλά βιβλία” έχετε διαβάσει αλλά πρόκειται προφανώς για προπαγανδιστικό υλικό των αποτυχημένων συντελεστών της εθνικής μας απομόνωσης αμέσως μετά την μεθοδευμένη επιστροφή του Κωνσταντίνου. Και μόνο για το γεγονός, ότι διεξήγαγαν τον προεκλογικό αγώνα συμμαχώντας ουσιαστικά με τους κομμουνιστές (ελιά στεφάνι, σφυρί δρεπάνι) και αμέσως μετά μεθόδευσαν την επιστροφή του Κωνσταντίνου και να εξοργίσουν τους συμμάχους αλλά και να δώσουν προφάσεις στους ανταγωνιστές μας Γάλλους και (κυρίως) Ιταλούς θα έλεγα ότι άξιζαν τουλάχιστο την τύχη του Ιωαννίδη μετά το πραξικόπημα στην Κύπρο.
Όπως έχω τονίσει και αλλού, φρονώ ότι παρότι όπως υποστηρίζετε έχετε διαβάσει πολλά βιβλία σας διαφεύγει εντελώς η σημασία της απόβασής μας στην Σμύρνη και οι λόγοι οι οποίοι οδήγησαν τον Εθνεγέρτη σε αυτή την απόφαση.
Απλά να αναφέρω, ότι η Σμύρνη είχε προσφερθεί από τους Συμμάχους ήδη από το 1915 και με πολύ θετικότερους όρους ωστόσο οι… φιλειρηνιστές περί του Κωνσταντίνου προτίμησαν την μικράν πλην έντιμον Ελλάδα την οποία ήξεραν να ελέγχουν.
Δυστυχώς φίλτατε ο Μεταξάς, παρόλη την προσφορά του το 1940 δεν μπορεί να αφεθεί εκτός της εξίσωσης της εθνικής μας ήττας του 1922.
Ναί, υπήρξε αδιαμφισβήτητα πατριώτης και ικανώτατος στρατιωτικός επιτελικός, ο οποίος έκαμε ό,τι καλύτερο μπορούσε το 1940 για να ελαχιστοποιήσει το κόστος το οποίο θα πληρώναμε. Αλλά η επιμονή του να παρεμβαίνει στα πολιτικά και η σιγουρατζίδικη νοοτροπία του μαζί με την έλλειψη διορατικότητας (ισχυρίστηκε ότι δεν έπρεπε να πάμε στην Σμύρνη γιατί θα ήμαστε υποχρεωμένοι να διατηρούμε μεγάλο αριθμό ενόπλων δυνάμεων εκεί επειδή προφανώς δεν ήταν σε θέση να διαβλέψει τον ανταγωνιστικό ρόλο της τουρκίας στο Αιγαίο) κόστισε στο Έθνος.
Θα σας παρακαλούσα να ξανασκεφθείτε το επίθετο εθνεγέρτης για τον μοιραίο Ελευθέριο Βενιζέλο , που επέτρεψε να διώξουν οι Γάλλοι τον Ανώτατο άρχοντα της Πατρίδος του ,που δίχασε με δυο κράτη το έθνος ,που εξόρισε τους πολιτικούς αντιπάλους του, δικοί του δολοφόνησαν τον Δραγούμη και εν τέλει δεν ματαίωσε την εκτέλεση των έξι από τους ηττημένους στην Μικρά Ασία και την Ανατολική Θράκη στρατιωτικούς .
Οι περισσότεροι ιστορικοί συμφωνούν πως το γενικευμένο κλίμα διχόνοιας δημιούργησε πολιτική αστάθεια και στέρησε από τον ελληνικό στρατό έμπειρα στελέχη, ενώ έφταιξε και η γενικότερη υποτίμηση των Τούρκων που δημιούργησαν αισθήματα έπαρσης σε μεγάλο μέρος των Ελλήνων , οι οποίοι δεν πήραν στα σοβαρά ούτε την απειλή που συνιστούσε ο Κεμάλ , ούτε τα έξοδα της εκστρατείας ,αλλά ούτε και τη σταδιακή απομόνωση της Χώρας σε διεθνές επίπεδο μετά την εγκατάλειψη μας από τους Συμμάχους, την επομένη κιόλας της αποβάσεως μας στην Σμύρνη, ούτε την βοήθεια του Λένιν προς τον Κεμάλ μετά την εκστρατεία μας στην Ουκρανία.
Παραλείπω πως ένας εθνεγέρτης δεν στηρίζει ούτε στηρίζεται σε στρατιωτικά κινήματα.
Ο Ιωάννης Μεταξάς είχε επειχειρηματολογήσει εξαρχής πως η Μικρασιατική εκστρατεία θα ήταν σταδιακά καταδικασμένη να αποτύχει , καθώς η Ελλάδα δεν είχε τα απαραίτητα μέσα για να κυριαρχήσει στα οροπέδια της Κεντρικής Μικράς Ασίας , όπου θα κρινόταν η έκβαση του πολέμου .
Να διαβάσετε τα βιβλία ”η Δεύτερη καταστροφή ”του πρέσβη επί τιμή κ. Πουκαμισά και ” η Αβασίλευτη Δημοκρατία 1923-1935 ”του καθηγητού Θανάση Διαμαντοπούλου .
Καλή συνέχεια -ευχαριστώ για τις απαντήσεις σας.
Λυπάμαι πολύ, αλλά έχω την εντύπωση ότι προσπαθείτε να δυσχεράνετε τον διάλογο επιλέγοντας τις επιλεκτικές (μή) απαντήσεις σε συνδιασμό με ιστορικά ατεκμηρίωτους ισχυρισμούς.
Πώς μπορεί ένας πολιτικός να “επιτρέψει” σε ξένη δυναμη την έξωση ενός βασιλέως;
Ο Κωνσταντίνος πήρε αυτο το οποίο άξιζε (θέλετε να σας θυμίσω την τύχη του Δ Σ.Σ.;).
Το γενικευμένο κλίμα διχόνοιας προήλθε από το γεγονός ότι ο βασιλεύς, παραβιάζοντας σαφέστατα τα συνταγματικά του καθήκοντα, επέμεινε να ασκήσει εξωτερική πολιτική στην θέση της εκλεγμένης κυβέρνησης.
Επιτέλους, δεν θα συμψηφίσουμε πολιτική διορατικότητα με πολιτικό κρετινισμό.
Στο ερώτημα σας πως μπορεί ένας πολιτικός να επιτρέψει σε ξένη δύναμη την έξωση ενός Βασιλέως” να η απάντηση ” .
Έγινε ναυτικός αποκλεισμός των Αθηνών από την Αντάντ τον Νοέμβριο του 1917 και ”οι Γάλλοι συνεπικουρούμενοι από τον νέο Βρετανό πρωθυπουργό Λόϊντ Τζώρτζ απαίτησαν από τον Βασιλέα Κωνσταντίνο να εγκαταλείψει τον θρόνο , προκειμένου να άρουν τον αποκλεισμό . Τελικώς χωρίς να παραιτηθεί επισήμως ο Κωνσταντίνος ανεχώρησε με την οικογένειά του για την Ελβετία και ο Βενιζέλος κατέβηκε από την Θεσσαλονίκη και σχημάτισε κυβέρνηση στην Αθήνα”
Είπαμε ,τώρα -ύστερα από 100 χρόνια- άρχισαν να ερευνούν εκείνη την περίοδο και καλά θα είναι οι φιλίστορες σαν εσάς ”να κάνουν delete σε όσα μέχρι τώρα ”από στόμα σε στόμα έμαθαν και πίστευαν και άλλοι σαν εσάς .
Εξ άλλου κάθε επιστήμων έχει πάντα αμφιβολία γιατί όλες οι επιστήμες εξελίσσονται από νέες έρευνες.
Υ.Γ Μην αποφαίνεσθε για το ποιος το 1915 -όπως και το 1965 επί Γεωργίου Παπανδρέου-ενεργούσε αντισυνταγματικά χωρίς να διαβάσετε το ισχύον κάθε φορά Σύνταγμα ,γιατί κανένα Σύνταγμα δεν επιτρέπει την λαοκρατία με το σύνθημα ”ποιος κυβερνά αυτόν τον τόπο ο λαός ή ο Βασιλιάς”, όταν το Σύνταγμα δίνει το δικαίωμα στον Βασιλιά να καταργεί κυβερνήσεις , να διορίζει πρωθυπουργούς και υπουργούς ,στην δε πολιτική ευτυχώς δεν επικρατεί η ηθική και το συναίσθημα.
Καληνύχτα -ας το τελειώσουμε.
Να διαβάσετε όμως τα βιβλία που σας συνέστησα.
πριν διαβάσω τα βιβλία τα οποία μου συνιστάτε, ξανά:
με ποιόν θεσμικό ρόλο ο Εθνεγέρτης “επέτρεψε” στους ξένους να διώξουν τον Βασιλέα.
Λούμπεν, είπα ότι δεν θέλω ν’ ασχολούμαι με διχασμούς, αλλά διάβασε, ρε φίλε, και κανένα βιβλίο, ή έστω την αρθρογραφία που σού υπέδειξα. Και η συχνή επανάληψη τής λέξης “εθνεγέρτης” δείχνει φανατισμό ανεπίτρεπτο σε νέο και μορφωμένο άνθρωπο. Μάλλον “δημεγέρτης” ήταν.
Δεν είχε απολύτως κανέναν θεσμικό ρόλο ο Βενιζέλος την στιγμήν αυτή. Με γαλλικές λόγχες είχε κάμει “επαναστατική” κυβέρνηση στην Θ/νίκη, οι γαλλικές λόγχες τον έφεραν και στην Αθήνα. Ήταν μία μαριονέττα των Γάλλων, που τούς παρακολουθούσε πάνω από τα πλοία των να σκοτώνουν Έλληνες στρατιώτες, που υπερασπιζόταν την πρωτεύουσά των. Οι Γάλλοι, ως κατακτητές, απήτησαν τελεσιγραφικώς την παραίτηση τού Κωνσταντίνου κι εκείνος, προκειμένου ν’ αποφευχθεί περεταίρω αιματοχυσία, παραιτήθηκε κι έφυγε στην Ελβετία, μαζί με το πρωτότοκό του, διάδοχο Γεώργιο (μετέπειτα Γεώργιο Β’).
Οι Γάλλοι εγκατέστησαν πρωθυπουργό-μαριονέττα τον Βενιζέλο και τα υπόλοιπα είναι γνωστά. 30 χρόνια αργότερα, η ίδια συμπεριφορά χαρακτηρίστηκε συνεργασία με τον κατακτητή κι έστειλε τούς Τσολάκογλου, Ράλλη και Λογοθετόπουλο φυλακή. Δύο μέτρα και δύο σταθμά. Ο μεν “εθνάρχης”, οι δε προδότες για την ίδια ακριβώς πράξη. Βγάλε τις παρωπίδες κι άνοιξε κανένα βιβλίο.
«Δεν ζούσαμε το 1919 και η άποψή μου για τους Συμμάχους ότι μας πήγαν για να μας διώξουν από την Ανατολή που είμασταν για τρεις χιλιάδες χρόνια βγαίνει από τα πολλά βιβλία που διάβασα»
Νά τοῦ συστήσουμε καί ἄλλα βιβλία.
πολλοί θεωρούν την ενασχόληση με τον διχασμό ως περιττή και άκαιρη έως και βλαπτική για το Έθνος. Εγώ ισχυρίζομαι το αντίθετο. Η ουσία του διχασμού ξεπερνάει τα τότε κεντρικά πρόσωπα και βρίσκεται σε δυο διαμετρικά αντίθετες αντιλήψεις για την εθνική μας ιδεολογία. Για αυτό θεωρώ ότι για τον διχασμό δεν θα πρέπει να αποφεύγουμε την συζήτηση αλλά να μάθουμε να την διεξαγάγουμε.
Δυστυχώς η βιβλιογραφία δεν βρίσκεται πάντα στο ύψος των περιστάσεων.
« Η ουσία του διχασμού ξεπερνάει τα τότε κεντρικά πρόσωπα και βρίσκεται σε δυο διαμετρικά αντίθετες αντιλήψεις για την εθνική μας ιδεολογία.»
Δέν πρόκειται γιά δύο διαμετρικά ἀντίθετες ἀντιλήψεις γιά τήν ἐθνική μας ἰδεολογία, ἀλλά καί γιά τήν ἐθνική μας ὀντολογία καί τήν γλώσσα μας.
Εἶναι σάν αὐτό πού ἔλεγε ὁ Μακρυγιάννης «Κι ακούγοντας τ’ όνομα Αχιλλέα, παντυχαίνετε ότ’ είναι εκείνος ο περίφημος Αχιλλέας. Και πολέμαγε τ’ όνομα τους Τούρκους. Δεν πολεμάγει τ’ όνομα ποτέ, πολεμάγει η αντρεία, ο πατριωτισμός, η αρετή.».Τό ὄνομα Κωνσταντῖνος στήν ῾Ελλάδα ἀκολουθεῖ τήν συνέχεια, πρῶτα τοῦ Μεγάλου Κωνσταντίνου, ἔπειτα τοῦ ἄλλου Κωνσταντίνου μας τοῦ Παλαιολόγου καί ἔπονται ὅλοι οἱ ἄλλοι, ὁ καθένας ὅμως ἔχει τήν προσωπική του ἱστορία. ῾Η ἱστορία τούς διακρίνει. Καί ἡ βιβλιογραφία, μέ ἀναφορές ἀνάλογες μέ τήν πολιτική χροιά ἀλλά ὁπωσδήποτε διακριτές.
Εγώ τώρα πως να σχολιάσω την απάντηση προς εσάς του νεανία φίλο μας κ. Επισκέπτη για τις ”ευγενικές” απαντήσεις του στα δύο πρώτα σχόλια μου ,στα οποία ούτε καν αναφέρθηκα-δεν χρειαζότανε άλλωστε- στο Μαξίμου;;; .
Θα ”στενοχώρησε” και τις Ανιχνεύσεις γιαυτήν την αλλαγή του.
Τον καλωσορίζω και εκτιμώ πως σας απάντησε ”παίρνοντας θάρρος” και από το σχόλιο της κυρίας Ελένης Π.-ας είναι καλά -.
Στην ερώτηση σας κύριε Λούμπεν ”με ποιο θεσμικό ρόλο ο εθνεγέρτης ”επέτρεψε” τους ξένους να διώξουν τον Βασιλέα” η απάντηση είναι εύκολη και απλή και για εσάς.
Οι ξένοι δεν υπολόγισαν τον Βενιζέλο ως εκλεγμένο από το σύνολο των Ελλήνων το 1915 πρωθυπουργό , γεγονός που ”είναι φως φανάρι ” ότι οι ξένοι προσωπικοί Σύμμαχοί του τόν έκαναν -και έκανα-ό,τι ήθελαν στην Ελλάδα της εποχής εκείνης .
Να σας θυμίσω ότι οι Γάλλοι μας έστειλαν στην Ουκρανία τον Φεβρουάριο του 1919
και ΓΙΑΤΙ να μην ”υποψιασθούμε” πως όλοι μαζί ”διέταξαν” τον μοιραίο και άβουλο -και χωρίς την εξορισμένη στην Κορσική Αντιπολίτευση – Βενιζέλο να αποβιβαστεί τον Μάϊο του 1919 στην Σμύρνη προτού παρακαλώ υπογραφεί η Συνθήκη των Σεβρών εκμεταλλευόμενοι την ασίγαστη από το 1844 Μεγάλη Ιδέα των Ελλήνων και οι άθλιοι μετά τον εγκατέλειψαν οι Γάλλοι και οι Ιταλοί;;;.
Υ.Γ Η διαβολή και η φημολογία εναντίον κάθε ανθρώπου και ιδίως πολιτικού είναι σαν τα πούπουλα ενός σχισμένου μαξιλαριού.
Δεν μαζεύονται στη συνέχεια.
Πως να μαζέψουμε τα αιωρούμενα ΑΝΤΙ του Βασιλέως Κωνσταντίνου Στρατηλάτη του 1912/13 και των Λαϊκών πολιτικών -που τους εκτέλεσαν το 1922 -καθώς και τα σύγχρονα ΑΝΤΙ -του ”Πατριάρχη της Δεξιάς κατά τους Πασόκους- ” Κωνσταντίνου Καραμανλή για το 1974;;;.
ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΜΙΑ ΕΠΙΦΥΛΑΞΗ ,ΧΩΡΙΣ ΕΠΙΘΕΤΑ ”ΘΕΪΚΑ” -ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΚΡΑΤΩΝ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΩΣ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΑΛΑΘΗΤΟΙ-ΕΙΔΙΚΑ ΟΤΑΝ ΤΑ ΕΡΓΑ ΤΟΥΣ ΔΕΝ ΩΦΕΛΗΣΑΝ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ .
(Στην πολιτική δεν εξετάζονται οι προθέσεις και τα ΘΑ,ΘΑ,ΘΑ)-να είστε καλά.
μπορεί να είναι για τους άλλους εύκολη για εμένα δυστυχώς όχι.
Εγώ μέχρι τώρα ήξερα ότι τον Κωνσταντίνο τον εκδίωξαν οι Αγγλογάλλοι ενώ ο Εθνεγέρτης ανέλαβε θεσμικό ρόλο μετά την εκδίωξη.
Ίσως σε κάποια από τα βιβλία να υπάρχει μια εξήγηση για την κατά τα άλλα ταχυδακτυλουργική σύνδεση του Εθνεγέρτη με την εκδίωξη του Κωνσταντίνου σε βαθμό να ισχυρίζεστε ότι το “επέτρεψε”.
ΚΑΜΙΑ επιφύλαξη για τους συντελεστές της εθνικής μας καταστροφής εάν δεν θέλουμε να ξαναζήσουμε τα ίδια.
Δεν περίμενα να φοβάστε τους ”Γλύξμπουργκ” όπως όλα τα χρόνια τους ”έτρεμαν” οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ .
Ζήσαμε δυο περιπτώσεις ”σφιχταγκαλιάσματος” με τους συμμάχους μας , όπως το 1915-1917 .
Μία το 1974 με το Κίνημα εναντίον του Μακαρίου και μία με την Συμφωνία των Πρεσπών .
Να ευχόμαστε και με την ψήφο μας να απαγορεύσουμε να τριτώσει τέτοια περίπτωση.
Ας θυμηθούμε το Βουκουρέστι του 2008 και τις Καστανιές του 2020 . ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ -ΤΕΛΟΣ -ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΏ.