ΤΟΥ ΠΑΝΤΕΛΗ ΣΑΒΒΙΔΗ.
Δυστυχώς, το τραγικό γεγονός των καταστρεπτικών πυρκαγιών και των θυμάτων που άφησε πίσω του, επιβεβαίωσε ότι το ελληνικό πολιτικό προσωπικό αλλά και η ελληνική κοινωνία δεν μπορούν να φτιάξουν μια πολιτειακή υπόσταση με στοιχειώδη χαρακτηριστικά σύγχρονου κράτους. Η Ελλάδα είναι μια Ακυβέρνητη Πολιτεία και αυτό το γνωρίζουν οι πάντες.
Όλα και όλοι πνίγονται σε μια κουταλιά νερό. Αιτία, η κυριαρχία των μέτριων ή, ακόμη και ανίκανων που και οι ίδιοι δεν έχουν επίγνωση της ανεπάρκειάς τους αλλά και οι πολιτικοί τους ταγοί τους τοποθετούν σε θέσεις κλειδιά λόγω της τυφλής τους προσήλωσης. Ο μέτριος πολιτικός αναζητά έναν λιγότερο ικανό, από αυτόν, συνεργάτη.
Το πολιτικό προσωπικό της χώρας, χωρίς καμιά αμφιβολία, είναι παιδιαριώδες. Παιδαριώδες θα είναι και αυτό που παράγει.
Υπάρχει ευθύνη της κοινωνίας; Βεβαίως. Αυτή αναδεικνύει τους κυβερνήτες της και τα κριτήριά της, συνήθως, δεν είναι ορθολογικά. Η διακυβέρνηση μιας χώρας χρειάζεται ορθολογισμό, όχι να παρασυρόμαστε από την παγίδα του «καλού παιδιού», ή του 44χρονου πρωθυπουργού που λόγω ηλικίας είναι ανεύθυνος. Χαρακτηριστικό δείγμα της πανεπιστημιακής διανόησης ήταν η δήλωση υφυπουργού της κυβέρνησης, καθηγητή ΑΕΙ: μην χτυπάτε τον πρωθυπουργό, είναι, μόλις, 44 χρονών. Συμπέρασμα μετά από βαθιά πολιτική ανάλυση. Ή, η επιστήμη στην υπηρεσία του κόμματος και του ηγεμόνα. Κάτι μας θυμίζει όλο αυτό από το πρόσφατο παρελθόν.
Είναι τόσο ανίκανοι και τόσο αναίσθητοι; Για το ανίκανοι δεν ξέρω αν μπορεί να επιμείνει κανείς διότι και οι προηγούμενοι δεν μας έδωσαν δείγματα εξαιρετικής διαχείρισης των κρατικών υποθέσεων. Είναι κάτι συνηθισμένο για το ελληνικό πολιτικό προσωπικό.
Για το αναίσθητοι, λόγω της συμπεριφοράς τους απέναντι στα θύματα των καταστρεπτικών πυρκαγιών, δίνει μια εξαιρετική απάντηση ο Στάθης Τσαγκαρουσιάνος σε άρθρο του στο lifo.gr. Δεν τους ενδιαφέρει ο άνθρωπος. Ανέλαβαν να κάνουν μια δουλειά και η ιδεολογία τους τους δίνει το ηθικό άλλοθι. Όπως στην περίπτωση του Άιχμαν, όπως την αναλύει η Χάνα Άρεντ στο βιβλίο της.
Ας μην έχουμε καμιά ψευδαίσθηση, μήπως και η συνειδητοποίηση της οικτρής αλήθειας μας οδηγήσει σε επαναθεωρήσεις: με το πολιτικό δυναμικό που διαθέτει σήμερα η χώρα και με τις κυρίαρχες αντιλήψεις στην ελληνική κοινωνία σοβαρό κράτος δεν δημιουργείται. Και είναι η στιγμή που το χρειαζόμαστε περισσότερο από κάθε άλλη περίοδο.
Το χρειαζόμαστε διότι η γειτονική Τουρκία που εκδήλωσε σαφή απειλητικά χαρακτηριστικά κατά της Ελλάδας αναδύεται ως δύναμη της περιοχής, ερχόμενη σε αντίθεση, ακόμη, και με τις Ηνωμένες Πολιτείες.
Το αν θα τα καταφέρει ή όχι να ανταπεξέλθει σ αυτήν την αντιπαράθεση (κυρίως λόγω απειλών στην οικονομία της) είναι μια άλλη ιστορία, πολύ ενδιαφέρουσα, αλλά προς το παρόν συμπεριφέρεται χωρίς τα συμπλέγματα του παρελθόντος.
Ως ένα βαθμό αυτό οφείλεται στον τυχοδιωκτικό χαρακτήρα του Ταγίπ Ερντογάν αλλά η όλη προσπάθεια έχει και την υποστήριξη δυνάμεων, όπως η Ρωσία κι σε ένα βαθμό το Ιράν, που έχουν κάθε λόγο να στηρίζουν την τουρκική αποστασία από το δυτικό στρατόπεδο.
Χωρίς να έχουν αρθεί οι διαφωνίες και οι αντιπαλότητες στο τρίγωνο Άγκυρας, Μόσχας, Τεχεράνης, υπάρχει μια αναγκαστική σύγκλιση συμφερόντων. Και αυτή η σύγκλιση ενεργοποιεί μια νέα προσπάθεια μετά την αποτυχία του πειράματος της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Διότι το ευρωπαϊκό πείραμα απέτυχε.
Η νέα προσπάθεια αποβλέπει στη δημιουργία μιας νέας ενωτικής σύγκλισης με χαρακτηριστικά οικονομικά και αμυντικά.
Αν αυτή η εξέλιξη προχωρήσει, που θεωρείται πολύ πιθανό, η Ελλάδα, ως μέλος του ΝΑΤΟ, θα βρεθεί στην πρώτη γραμμή του δυτικού μετώπου απέναντι στις δυνάμεις αυτές, με ό,τι αυτό συνεπάγεται, και θα κληθεί μαζί με την Αίγυπτο, το Ισραήλ, την Κύπρο και την κουρδική οντότητα που θα δημιουργηθεί να διαμορφώσει έναν εναλλακτικό πυρήνα στην περιοχή ως δυτική (και κυρίως, αμερικανική) απάντηση.
Πρέπει, και μπορεί, η χώρα να ανταποκριθεί σ αυτήν την πρόσκληση;
Η Ελλάδα έχει αρκετά ανοικτά μέτωπα στα οποία, μόνη της, κακά τα ψέματα, δεν μπορεί να ανταποκριθεί. Χρειάζεται την υποστήριξη της Ε.Ε. , στο βαθμό και με τον τρόπο που παρέχεται, αλλά και των ΗΠΑ.
Είναι σίγουρο πως η υποστήριξη αυτή θα παρασχεθεί;
Διότι, για παράδειγμα, η Ουάσιγκτον όχι μόνο δεν υποστήριξε την επέκταση των ελληνικών χωρικών υδάτων στα 12 μίλια αλλά και έκανε συγκεκριμένες και αυστηρές παραστάσεις σε έλληνες αξιωματούχους το 94- 95 να μην ασκηθεί το δικαίωμα αυτό που παρέχεται από το διεθνές δίκαιο.
Εκεί που διακρίνεται αμερικανική υποστήριξη είναι στην κυπριακή ΑΟΖ και στην υπόθεση των ενεργειακών αποθεμάτων αλλά έχει τεράστιο ενδιαφέρον να δούμε μέχρι που μπορεί να φτάσει η υποστήριξη αυτή αν η Τουρκία υλοποιήσει τις απειλές της. Σημειωτέον ότι πριν λίγες ημέρες ο εκπρόσωπος του τουρκικού ΥΠΕΞ απείλησε Αίγυπτο και Ισραήλ με χρήση στρατιωτικής βίας αν βοηθήσουν την Κύπρο.
Το θέμα της Κύπρου αποτελεί τεράστιο ζήτημα γεωπολιτικής αξίας για την Τουρκία αλλά και αναζήτησης ενεργειακών πηγών. Δεν μπορείς στην περιοχή αυτή να γίνεις περιφερειακή δύναμη χωρίς κάποιας μορφής ενεργειακή αυτονομία.
Από όλες αυτές τις εξελίξεις στην περιοχή προκύπτουν ορισμένα ερωτήματα στα οποία οι απαντήσεις, προς το παρόν, δεν μπορούν να δοθούν με ασφάλεια:
-Οι αμερικανοί απειλούν την Τουρκία με κυρώσεις, κυρίως, σε ό,τι αφορά την οικονομία της. Θα μπορέσει να αντιμετωπίσει τα αμερικανικά μέτρα η τουρκική οικονομία ή θα οδηγηθεί σε απειλητική κρίση;
-Είναι τόσο δυνατή στρατιωτικά η Τουρκία όσο θέλει να δείχνει ή πρόκειται για μια φαινομενική δύναμη με πήλινα πόδια;
-Η συνεργασία της Τουρκίας με τη Ρωσία (χώρες που διαχρονικά είχαν αντιτιθέμενα συμφέροντα) έχει στρατηγικά χαρακτηριστικά ή την χρησιμοποιεί η Τουρκία για τις τρέχουσες επιδιώξεις της; Και αν η Τουρκία τη χρησιμοποιεί γιατί η Ρωσία να δεχθεί να παίξει σ αυτό το παιχνίδι;
-Υπάρχει περίπτωση επιστροφής της Τουρκίας στη Δυτική συμμαχία ή ο τούρκος Καίσαρ διέβη τον Ρουβίκωνα;
-Ο αμερικανός υπουργός άμυνας Τζίμ Μάτις εκφράζει άλλα, από τον πρόεδρο, κέντρα της αμερικανικής πολιτικής απέναντι στην Τουρκία και αν ναι, τι ακριβώς επιδιώκει με την επιμονή του να δοθούν τα F-35 στην Άγκυρα; Τι αναμένει η Ουάσιγκτον; Η Τουρκία είναι ένα παιχνίδι που παίζεται, ακόμη, για τη Δύση ή πορεύεται έναν δικό της δρόμο;
-Με βάση όλα αυτά διαμορφώνει η Ελλάδα την εξωτερική της πολιτική στο νέο περιβάλλον; Πόσο ενισχυμένες και σε ποια ετοιμότητα πρέπει να βρίσκονται οι Ένοπλες Δυνάμεις της; Μπορεί να πετύχει στοιχειώδεις αμυντικές επιδιώξεις της ή και το θέμα της προβολής ισχύος έχει περιέλθει στην επικοινωνιακή πολιτική της κυβέρνησης;
-Όταν οι τουρκικοί στόχοι στη Θράκη είναι σαφείς, για ποιο λόγο η κυβέρνηση δροολογεί διαδικασίες εκλογής Μουφτή; Δεν αντιλαμβάνεται πως από αυτή τη διαδικασία εκτός από θρησκευτικός ηγέτης ο εκλεγμένος Μουφτής θα εξελιχθεί και σε πολιτικό ηγέτη της μειονότητας υπο τον έλεγχο και τις ευλογίες της Άγκυρας;
-Σε μια τέτοια δυναμική εξέλιξη, όπως περιγράφηκε παραπάνω, ποιες θα είναι οι σχέσεις της Ελλάδας με τη Ρωσία, χώρες της Μέσης Ανατολής και το Ιράν;
Στην ακυβέρνητη ελληνική πολιτεία όλα αυτά ανήκουν στη σφαίρα της φαντασίας. Προέχει η εικόνα του 44χρονου πρωθυπουργού ο οποίος, κατά κυβερνητικό στέλεχος, επειδή είναι 44 χρονών πρέπει να τυγχάνει της επιεικούς κριτικής μας. Με άλλα λόγια, αν είσαι 44 χρονών και πρωθυπουργός μπορείς να καταστρέφεις μια χώρα χωρίς να σου γίνεται κριτική.
Αυτή είναι η ιδεοληπτική χώρα μας. Αλλά με τέτοιες αντιλήψεις δεν βαδίζεις στο μέλλον. Βαδίζεις κάπου αλλού.
Ερωτήματα για την εξωτερική πολιτική που είναι από τα καλύτερα σημεία της κυβέρνησης.
Το θέμα πάντως δεν αφορά μια κυβέρνηση και πρέπει να υπάρξει ένα ανεξάρτητο ΚΥΣΕΑ που θα βάλει τις αρχές για τα θέματα αυτά.
Η Τουρκία έχει σταθερή γραμμή στην πολιτική της απέναντι στην Ελλάδα γραμμή γραμμή κι εμείς ψάχνουμε αν η θάλασσα έχει σύνορα.
“Ερωτήματα για την εξωτερική πολιτική που είναι από τα καλύτερα σημεία της κυβέρνησης”
Αν εσύ θεωρείς το ξεπούλημα τής Μακεδονίας και τής Β. Ηπείρου, την πλήρη υποταγή στον αμερικανογερμανικό άξονα, την υπογραφή νέου μνημονίου το 2015, για να αναφέρω κάποια, “από τα καλύτερα” (ποια είναι άραγε τα άλλα … καλά;), τότε δεν έχεις καταλάβει ούτε τι ψήφισες, ούτε τι εξακολουθείς να υποστηρίζεις. Έχεις το ακαταλόγιστο.
https://www.google.gr/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://ethnikismos.net/2016/08/04/%25CE%25B3%25CE%25B9%25CE%25B1%25CF%2584%25CE%25B9-%25CF%2587%25CE%25B1%25CE%25B9%25CF%2581%25CE%25B5%25CF%2584%25CE%25B1%25CE%25B9-%25CE%25BF-%25CE%25BA%25CE%25BF%25CF%2583%25CE%25BC%25CE%25BF%25CF%2583-%25CE%25BA%25CE%25B1%25CE%25B9-%25CF%2587%25CE%25B1%25CE%25BC%25CE%25BF%25CE%25B3%25CE%25B5%25CE%25BB%25CE%25B1%25CE%25B5/&ved=2ahUKEwirmoWhk9PcAhXCYVAKHcjrAgAQwqsBMAB6BAgKEAU&usg=AOvVaw0IjKom8EPJtX-GoNo-37sR
Σωστός αυτή τη φορά! Τι χάλι είναι αυτό παραπάνω και λες ότι είσαι ειδικός στα κομπιούτερ και ερασιτέχνης θεολόγος; Βάλε τον σύνδεσμο, όπως πρέπει. Στη ΕΟΝ μάλλον καλύτερα διδάσκανε τα παιδιά, απ΄ό,τι στην ΚΝΕ, σαν τον μπούλα που ψήφισες και συνεχίζεις να υποστηρίζεις.
Πάρε κι από μένα έναν σύνδεσμο, στρώσε κάτω τον κώλο σου και μελέτησέ τον. Έχεις να μάθεις πολλά.
Κύριε Σαββίδη,
Από συστάσεως τού νεοελληνικού κράτους, η Ελλάδα ουδέποτε είχε πολιτικό σχεδιασμό. Πάντα ακολουθούσε το πιραντέλλειο “Απόψε Αυτοσχεδιάζουμε”, αλλά δεν είναι θαύμα πώς επέζησε χωρίς πυξίδα μέχρι σήμερα. Δεν είναι θαύμα, διότι απλούστατα άλλοι σχεδίαζαν για κείνη και αυτοί εκτελούσε εντολές τού εκάστοτε πάτρωνά της. Ουδέποτε, μετά Καποδίστρια, υπήρξε ή επεχείρησε να γίνει ανεξάρτητο κράτος. Μοναδική ίσως εξαίρεση η περίοδος τής 4ης Αυγούστου, η 82α επέτειος τής οποίας συμπίπτει σήμερα.
Με το 1821 έφυγαν οι Οθωμανοί, αλλά ο ραγιαδισμός έμεινε.
Μίλησε παραπάνω ο Χρήστος για ένα “ανεξάρτητο ΚΥΣΕΑ”, που ουδέποτε υπήρξε, όπως σε όλα τα σοβαρά κράτη. Ασφαλώς τα αρχικά είναι ατυχή, αφού Κυβερνητικό Συμβούλιο Εθνικής Αμύνης υπάρχει, αλλά προφανώς εννοεί ένα Εθνικό Συμβούλιο, υπερκομματικό, για το οποίο κι εγώ έχω κάνει πολλάκις λόγο. Ένα Συμβούλιο, το οποίο θα χάρασε τούς τρεις κύριους άξονες τής πολιτική (εξωτερική, αμυντική και παιδεία) σε βάθος χρόνου και την οποία πολιτική θα ήταν υποχρεωμένες να ακολουθούν όλες οι κυβερνήσεις. Αν λόγω περιστάσεων χρειάζονταν διορθωτικές παρεμβάσεις, αυτές θα γίνονταν και πάλι από το ίδιο Συμβούλιο. Στην Τουρκία υπάρχει (δεν ξέρω, όμως, αν έχει την δύναμη που είχε παλιά, πολύ αμφιβάλλω) το πανίσχυρο Εθνικό Συμβούλιο Ασφαλείας (<a href=https://www.mgk.gov.tr/en/Milli Güvenlik Kurulu) κι έτσι η χώρα αυτή είχε πάντα πολιτική χαραγμένη εις βάθος. Δεν γνωρίζω ακριβώς σε ποιους τομείς.
Δυστυχώς, τώρα είναι πια αργά για όλα αυτά.
Διορθώσεις: “αυτοί εκτελούσε” = αυτή εκτελούσε
<a href=https://www.mgk.gov.tr/enMilli Güvenlik Kurulu (ελπίζω να βγει τώρα)
Δυστυχώς δεν βγήκε, δεν ξέρω γιατί, αλλά δεν πειράζει. Αυτός είναι ο σύνδεσμος https://www.mgk.gov.tr/en
Εξαιρετικός στρατιωτικός έγραψε τις διαταγές πολέμου με λεπτομέρειες σ ένα βράδυ για όλες τις μοναδες στους βαλκανικούς.
Έκανε τα οχυρά.
Πολιτικά επεβλήθη σε ανώμαλες καταστάσεις.
Σε μία μόνον, την 4η Αυγούστου 1936 και αυτό με την συναίνεση τής Βουλής. Όχι ότι δεν θα επέβαλε την δικτατορία, αν δεν την είχε, αλλά την είχε κι ευτυχώς, ως απεδείχθη. Ποτέ άλλοτε δεν επεβλήθη σαν πολιτικός.
Επιτρέψτε μου να προσπαθήσω να συνδυάσω το πνεύμα του άρθρου, με την σημερινή επέτειο.
Ο ναύαρχος Αλέξανδρος Σακελλαρίου (Α/ΓΕΝ την περίοδο 1937-41) στα απομνημονεύματά του (“Ένας ναύαρχος θυμάται”, Αθήνα 1976) κάνει μια βαρυσήμαντη αξιολογική κρίση για τον Μεταξά.
“Ήταν ο πρώτος πολιτικός μετά από τον Τρικούπη, ο οποίος, όταν ανέλαβε την εξουσία, ήταν μελετημένος σε σχέδια και ιδέες.”
Δεν τολμώ να επεκτείνω την σύγκριση και σε μεταγενέστερες περιόδους, αλλά είναι εντυπωσιακή η έμμεση επισήμανση του ναυάρχου πως το ελλαδικό πολιτκό προσωπικό επί δεκαετίες επικεντρωνόταν στον αυτοσκοπό της νομής εξουσίας και όχι στον προγραμματισμό έργου. Το όποιο έργο παρήχθη, ήταν μάλλον συγκυριακό, κατευθυνόμενο έξωθεν, πάντως ελάχιστα (ή πρόχειρα, έως καθόλου) προγραμματισμένο.
ΥΓ1: Η διαχρονική ανικανότητα του ελλαδικού κράτους δεν συνίσταται τόσο στην διάπραξη ολέθριων λαθών, όσο στην αδυναμία του να εξαγάγει συμπεράσματα και να βελτιωθεί μέσα από αυτά τα λάθη, τα οποία επαναλαμβάνει συνεχώς.
ΥΓ2: Η πηγή για το απόφθεγμα του ναυάρχου είναι έμμεση, γίνεται αναφορά σε αυτό στην “Σύγχρονη Πολιτική Ιστορία της Ελλάδος”, του Σπύρου Μαρκεζίνη (Αθήνα 1994) και συγκεκριμένα στην σελίδα 200 του Α΄ τόμου.
Είπαμε κρίνουμε έργα και όχι πρόσωπα και κομματικές τοποθετήσεις.
Να το κάνουμε όμως για όλους.
Μία ἄλλη γλώσσα
μεταξύ πολλῶν ἄλλων γλωσσῶν
τροφοσυλλέκτες καί παραγωγοί
http://www.postmodern.gr/i-proti-katiki-tou-elladikou-chorou-kynigi-trofosyllektes-ke-eftychis/
Οἱ Ἕλληνες, ἀπό τόν Μινωϊκό πολιτισμό κυρίως καί μετά, ἔχουν ἀναπτύξει ἕναν πολιτισμό παραγωγικό. Οἱ θεοί τους ἔμαθαν στούς ἀνθρώπους τίς παραγωγικές δραστηριότητες παραγωγή κρασιού, ἐπεξεργασία σιτηρῶν, παραγωγή μελιοῦ, λαδιοῦ κατ’ ἀρχάς.
Σ΄αὐτήν τή γλώσσα, μποροῦμε νά ἀναγνωρίσουμε μία δυναμική σχέση φύση, ἄνθρωπος, πράξη. Ἡ φύση μόνη της δέν ξέρουμε πῶς θά ἦταν, ὁ ἄνθρωπος ὅμως χωρίς τή φύση δέν μπορεῖ νά ζήσει. Ἡ πράξη τοῦ ἀνθρώπου ἡ σχετική μέ τή φύση, ἡ ὁποιαδήποτε πράξη κτίζει σπίτι, καλλιεργεῖ κλπ ἔχει ἀντίκτυπο στή φύση καί στούς ἄλλους ἀνθρώπους. Φυτεύει ἕνα δένδρο καί δίνει ζωή σέ ἕναν ὀργανισμό, τό δένδρο αὐξάνει τό ὀξυγόνο, δίνει ὀμορφιά, σκιά, προστασία, καρπούς ἄν εἶναι καρποφόρο, ξυλεία. Ἀπομακρύνθηκε ὁ ἄνθρωπος ἀπό τή φύση καί ἀπομακρύνθηκε καί ἀπό τήν παραγωγική γλώσσα, πού σοῦ τήν μαθαίνει καί ἡ ἴδια ἡ φύση ἄν ζεῖς κοντά της. Ποιός εἶναι ὁ καιρός τῆς σπορᾶς, πῶς φροντίζεις τή φύση, τί εἶναι κατάλληλο γιά ποῦ, τήν ὑπομονή πού χρειάζεται ἡ συγκομιδή πού ἐξαρτᾶται ἀπόλυτα ἀπό τόν κόπο, τήν γνώση, τήν ἀγάπη. Στίς προηγμένες χῶρες ἡ παιδεία προσεγγίζει πάλι τή ζωή στή φύση καί οἱ μαθητές μαθαίνουν πῶς νά προστατεύονται καί πῶς νά προστατεύουν τή φύση, γίνεται δηλαδή ὁ ἄνθρωπος κυρίαρχος ἤ σωστότερα ὑπεύθυνος γιά τήν φύση.
Ἡ δημοκρατία καί ἡ παραγωγική γλώσσα εἶναι ἀλληλένδετες. Ὅσοι δημοκρὰτες πολιτικοί ἀξιόλογοι κυβέρνησαν σήν Ἑλλάδα ἄφησαν παραγωγικό ἔργο. Ἡ ἀριστερά δέν σκέφτεται μέ αὐτήν τή γλώσσα. Εἶναι περισσότερο ἄνθρωπος πρός ἄνθρωπο καί ὄχι φύση, ἄνθρωπος, ἔργο πού συστήνει μία γεωμετρία καί μία κίνηση. Ὁ καπιταλισμός δέν βλέπει τήν παραγωγική διαδικασία ἀλλά τό κέρδος. Ὁ Μέγας Ἀλέξανδρος μιλοῦσε παραγωγική γλώσσα γιατί ἔκτιζε πόλεις καί τό προηγούμενο ἀρνητικό φορτίο ἀπό πολέμους τό ἔκανε ἐκπολιτισμό βαρβάρων.
Μπορεῖς νά ἔχεις ὅλο τόν κόσμο, ἄν δέν μπορεῖς νά διαχειριστεῖς τό σπίτι σου καί νά τό ἔχεις φροντισμένο καί σέ ἑτοιμότητα τότε κυριαρχεῖ ἡ ἀνικανότητα. Ζηλεύω μέ τήν καλή ἔννοια τήν διαχείρηση πού κατάφεραν στήν Ταϊλάνδη.
Ὁ κάθε ἄνθρωπος χαρακτηρίζεται ἀπό τό ἔργο του καί οἱ πολιτικοί τό ἴδιο. Μεγάλοι πολιτικοί ὅπως ὁ Βενιζέλος, ὁ Τρικούπης, ὁ Κωνσταντίνος Καραμανλής θά ἦταν σίγουρα ὑπερήφανοι γιά τό ἔργο τους γιατί ἐπέδειξαν ἀγάπη γιά τήν πατρίδα τους, γιά τούς Ἕλληνες καί τήν κοινωνική πρόοδο, κατέβαλαν τεράστιο κόπο καί ἡ ἀντιπαλότητα μέ τούς ἀντιπάλους τους ὅταν εἶχε ἰδεολογικό ὑπόβαθρο δέν ἀναιροῦσε τήν ἐκτίμηση κατά βάθος, οἱ ΄βασιλικότεροι τοῦ βασιλέως΄ ἴσως δέν διέθεταν πάντα τήν ἀπαιτούμενη γνώση.
Ὀ Ἑλληνισμός προϋποθέτει γνώση τῆς ἱστορικῆς πορείας του καί τῶν ἀρχῶν του, πορεία καί ἀρχές πού δημιούργησαν πολιτισμό. Ἑλληνισμός, Ὀρθοδοξία καί δημοκρατία ἔχουν τίς ἴδιες ρίζες.
Πρῶτα ὀρθή ἀνάγνωση, ὀρθή ἀνάλυση καί μετά ἔργο.
Ελένη είναι μεγάλη αλήθεια ότι η γλώσσα εκφράζει αλλά και επιβάλλει συμπεριφορά.
Η γλώσσα στο χρηματιστήριο προκαλεί ένταση και οικονομικά αποτελέσματα και η γλώσσα της λειτουργίας στην εκκλησία δημιουργεί κατάνυξη και προσευχή.
Μεγάλο θέμα η γλώσσα μακάρι να την γνωρίζαμε.
Κι ο ασπικ μας είπε πολλά και χάθηκε.
Χρήστο, τά ἑλληνικά εἶναι μία ἀπό τίς πιό ἐκφραστικές γλῶσσες. Μᾶς λείπει ἡ Ἐκκλησία, ἤ ἐμεῖς λείπουμε ἀπό αὐτήν. Οἱ κανόνες τῆς καθημερινότητας βοηθοῦσαν τόν ἄνθρωπο στήν ἐγκράτεια, στήν ὑπομονή, στήν πίστη, στόν σεβασμό, στήν πειθαρχία, στήν αὐτοπειθαρχία καί ἄλλα πολλά. Γνωρὶζω λίγους ἀνθρώπους πού ἔχουν καταφέρει νά συνδυάζουν τόν μοντέρνο τρόπο ζωῆς μέ τούς κανόνες τῆς Ἐκκλησίας, ἐννοώντας βασικά τήν ἐγκράτεια, τόν σεβασμό, τήν πίστη. Ποιά γλώσσα νά γνωρίζουμε; Ἀπό τά πιό βασικά τό ΄τίμα τόν πατέρα σου καί τήν μητέρα σου ΄. Οἱ ἔννοιες τῆς καθημερινότητας πού ἀφοροῦν τά σπίτια καί τίς πόλεις ὅπως συντήρηση, καθαρισμός δέν πρέπει νά ἀμελοῦνται ἀκόμα κι ἄν δέν ὑπάρχουν τά ἀπαιτούμενα κονδύλια. Ἐθελοντισμός, στρατός, σχολεῖα, πολίτες. Τά Πανεπιστήμια δέν ἐπιτρέπεται νά τά ἀφήνουμε βρώμικα, εἰκόνα τῆς κοινωνίας μας εἶναι. Τά ξερά τό καλοκαίρι δέν χρειάζονται κονδύλια, χέρια χρειάζονται καί ἐγρήγορση, παλιότερα περνοῦσαν ὑδροφόρες καί κατάβρεχαν. Βραχυφλεβεῖς βόμβες εἶναι ὅλα αὐτά.
” Ό,τι αγαπώ γεννιέται αδιάκοπα. Ό,τι αγαπώ βρίσκεται στην αρχή του πάντα.” Ο.Ε.
βραδυφλεγεῖς
Μία ἐνδιαφέρουσα ἱστορία γιά τήν ἐκκλησία τῆς Παναγίας τῆς Τήνου, πού ἀγαπάω πολύ, γιατί ἔχω συνδέσει τά παιδικά μου χρόνια, ἀφοῦ πηγαίναμε κάθε χρόνο ἐπειδή εἶχε κάνει ἕνα τάμα γιά τόν ἀδελφό μου ἡ μαμά μου. Θυμᾶμαι τήν πίστη της ὅτι ὅ,τι καιρό καί νά εἶχε θά φθάναμε. Μία ἱστορία γιά πολλούς συνειρμούς.
https://ellaniapili.blogspot.com/2016/08/blog-post_593.html
Ευχαριστώ για την ιστορία σου, Ελένη, αλλά το θέαμα αυτό είναι όντως κατάντια. Με χαλά κάθε χρόνο που το δείχνουν στην τηλεόραση και γυρνώ κανάλι.
Ποτέ δέν τὸ εἶδα σάν κατάντια, ὅσες φορές ἀνέβηκα τόν ἀνηφορικό δρόμο πρός τήν ἐκκλησία της Μεγαλόχαρης κι ἔβλεπα ἀνθρώπους νά ἀνεβαίνουν γονατιστοί σκεφτόμουνα τί δρὰματα περνᾶνε, τήν μετάνοια πού αἰσθάνονται ἤ τήν προσέγγιση στό θεῖο πού ἔχουν ἀνάγκη γιά βοήθεια γιατί ἡ Παναγία βλέπει.
Ἀναζήτησε καί στό δωδεκάθεο τούς θεούς καί τά ἱερά τους καί θά βρεῖς κι ἐκεῖ τάματα καί ἱστορίες πίστης.
Στά Ἀσκληπειία ἔκαναν καί ψυχανάλυση καί ὁλόκληρη τή ζωή τους μποροῦσαν νά δοῦν καί τή συμπεριφορά τους καί προσέγγιση στόν θεό γιά νά ἀντιμετωπίσουν τήν ἑκάστοτε περίπτωση τῶν ἀσθενῶν.
Tο θέμα είναι καθαρά προσωπικό. Εγώ το βλέπω κατάντια και πλήρη παρεξήγηση τού χριστιανισμού και τής πίστης. Ούτε ο Χριστός, ούτε η Παναγία, φαντάζομαι, ότι μπορεί να θέλουν κάτι περισσότερο από μία ειλικρινή de profundis παράκληση, αρκεί βέβαια να έχει κανείς την αληθινή πίστη. Όλα τα άλλα φανερώνουν ημιζωώδες επίπεδο, που μάς κουβαλήθηκε και επεβλήθη από την Ανατολή. Αυτά τα χάλια, με τις επικύψεις (μπρουμουτίσματα) τα βλέπεις και στους μουσουλμάνους. «Είσαι Έλληνας; Τι προσκυνάς; Σηκώσου απάνω! Εμείς και στους Θεούς, όρθιοι μιλούμε»!, έλεγε στα παλληκάρια του ο Γέρος τού Μοριά και είχε δίκιο. Ανατολίτικες είναι και οι εκφράσεις “Κύριος” και “Δούλος Κυρίου” (από τον Ιουδαϊσμό). Δεν είναι δικά μας αυτά, Ελένη, με το ελληνικότατο όνομα. Ναι, οι καιροί αλλάζουν, αλλά να πηγαίνουμε μπροστά, όχι πίσω!
“Στά Ἀσκληπειία ἔκαναν καί ψυχανάλυση καί ὁλόκληρη τή ζωή τους μποροῦσαν νά δοῦν καί τή συμπεριφορά τους καί προσέγγιση στόν θεό γιά νά ἀντιμετωπίσουν τήν ἑκάστοτε περίπτωση τῶν ἀσθενῶν”
Δεν το γνωρίζω, αλλά δεν μού φαίνεται καθόλου παράξενο. Προηγήθηκαν τού Freud κατά δύο τουλάχιστον χιλιετίες και οι απόγονοί των να σέρνονται σαν σκουλήκια στην γη; Αίσχος! Το φαινόμενο με θλίβει.
Ἡ ὄρθια στάση πράγματι δείχνει ἄνθρωπο πού εἶναι κύριος τοῦ ἑαυτοῦ του, πού σημαίνει ὅτι ἀναλαμβάνει τίς εὐθύνες του, τήν εὐθύνη τοῦ ἑαυτοῦ του καί τῶν πράξεών του.
Αὐτό σημαίνει ὄχι μόνο μία ἀντίληψη τέτοια γιά τόν ἂνθρωπο, μία κοινωνική ἀντίληψη, ἀλλά καί μία ἐκπαίδευση ἀνάλογη. Αὐτοῦ τοῦ εἴδους ὁ ἄνθρωπος δέν χρονοτριβεῖ γιά νά ἀρρωστήσει, ἀποφασίζει νά ζεῖ, χαίρεται νά ζεῖ καί νά ζεῖ δημιουργικά.
Αὐτό πρεσβεύει καί ἡ Ὀρθοδοξία, τόν σεβασμό στήν ὕπαρξη τοῦ κάθε ἀνθρώπου, δηλαδή ὁ κάθε ἄνθρωπος νά ἀναλαμβάνει τόν ἑαυτό του, τίς εὐθύνες του, τήν σωστή ἀνατροφή τῶν παιδιῶν του, νά μαθαίνει νά ἀγαπάει τόν ἐαυτό του καί τούς ἄλλους ἀνθρώπους, τήν κάθε ἱστορική στιγμή πού ζεῖ.
Ἀπό τίς διάφορες ἱστορικές, χρονικές περιόδους ὑπάρχουν διαρκεῖς προσπάθειες γιά ἰσότητα καί ἀπό μιά σπουδασμένη ἐλίτ καί τούς δούλους φθάσαμε στήν δυνατότητα παιδείας γιά ὅλους, στήν ἰσηγορία, στήν ἰσότητα γυναίκας καί ἄνδρα, ἔχει ὁ ἄνθρωπος βοηθό τίς μηχανές, ὁ ἄνδρας τήν γυναίκα, ὁ θεός τόν ἄνθρωπο, ὡς θεός νά εἶναι. Ἡ κάθε ἱστορική περίοδος χαρακτηρίζεται ἀπό τούς ἀνθρώπους πού ἔζησαν τότε καί τά ἐπιτεύγματά τους. Ἄν ζοῦσε ὁ Περικλῆς τό 1930 τί θά ἔκανε ἄραγε; Ἄν κάποιος λέγεται Περικλῆς σήμερα αὐτό σημαίνει ὅτι εἶναι ὁ Περικλῆς τό γνωστό ἱστορικό πρόσωπο; Ἀλλά καί ἀπό μυθολογικές ἐποχές ποιός ἀμφισβητεῖ ὅτι ὁ Δίας ἤ Ζεύς εἶναι ὁ συγκεκριμένος θεός μέ τά συγκεκριμένα ὅπλα του, μέ κόρη τήν θεά Ἀθηνᾶ, τούς Διόσκουρους καί ἄλλα παιδιά λίγο πολύ γνωστά ἀπό τή μυθολογία;
Παρερμηνεῖες ὑπάρχουν πάρα πολλές κυρίως σέ θέματα θρησκευτικῆς φύσεως. Τί σημαίνει «αὕτη κληθήσεται γυνή, ὅτι ἐκ τοῦ ἀνδρὸς αὐτῆς ἐλήφθη αὕτη·»,
πόσο συνηθίζεται ἀκόμα ὁ ἄνδρας νά ζητάει τό χέρι τῆς γυναίκας πού θέλει γιά σύζυγο ἀπό τόν πατέρα της. Ἤ σέ θέματα πού ἅπτονται εἰδικῶν θεωρήσεων, τί σημαίνει δέν ὑπάρχει χρόνος καί πῶς γίνεται ἀντιληπτή αὐτή ἡ ἔννοια, παίρνοντας γεγονότα κάποιας ἱστορικῆς περιόδου καί ἀλλάζοντάς τα ἤ μπουρδουκλώνοντας τά ἱστορικά πρόσωπα πού ἔχουν συμμετάσχει; Ἡ ἔννοια χρόνος ἅπτεται τῆς ἔννοιας σοφία στόν ἄνθρωπο. https://antikleidi.com/2018/01/01/elitis_xronos/
Πλήρης παρεξήγηση στά θέματα τοῦ Ἑλληνισμοῦ καί τῆς Ὀρθοδοξίας γίνονται εἴτε προέρχονται οἱ παρερμηνεῖες ἀπό τή δύση εἴτε ἀπό τήν ἀνατολή. Ἠ προστασία τοῦ Ἑλληνισμοῦ εἶναι δικαίωμα καί ὑποχρέωση μας.
Συμπεράσματα:
Η ελληνική κοινωνία απέτυχε!
Η ελληνική διοίκηση απέτυχε!
Η ευρωπαική ένωση απέτυχε!
Από την άλλη περιμένουμε την υποστήριξη της ένωσης λες και εξήντα χρόνια τώρα, μας καλπαζώνει!
Τελικά, μόνο οι δημόσιοι υπάλληλοι και οι συνταξιούχοι μας αξίζουν ως πολίτες όχι μόνο της χώρας αλλά και του πλανήτη ολόκληρου!!
Με τέτοιες μαλακίες, μην περιμένουμε και πολλά!
Είμαστε τυχεροί εάν κάποιοι άλλοι όπως λέει ο επισκέπτης σχεδιάζουν για εμάς!
“Τελικά, μόνο οι δημόσιοι υπάλληλοι και οι συνταξιούχοι μας αξίζουν ως πολίτες όχι μόνο της χώρας αλλά και του πλανήτη ολόκληρου!!”
Ούτε ψήλος στον κόρφο των ΔΥ και των συνταξιούχων. Καραμπινάτη μανία καταδιώξεως!
Κάνε αυτό που σού λέει ο κ. Σαββίδης. Στέφανε, σού το έχω ξαναπεί, έχεις πρόβλημα, φίλε.
Λάθος μου. Όχι μανία καταδιώξεως, αλλά μονομανία. Ένας καλός ψυχίατρος θα σε βοηθήσει.
Στέφανε, αν δεν καταλαβαίνεις τι γράφουμε, επέλεξε ένα site που να ανταποκρίνεται στις δυνατότητές σου και στο λεξιλόγιό σου. Εδώ δεν είναι η πολυθρόνα του Φρόιντ. Υπάρχουν sites που κάνουν και ψυχανάλυση.
“Ας μην έχουμε καμιά ψευδαίσθηση, μήπως και η συνειδητοποίηση της οικτρής αλήθειας μας οδηγήσει σε επαναθεωρήσεις: με το πολιτικό δυναμικό που διαθέτει σήμερα η χώρα και με τις κυρίαρχες αντιλήψεις στην ελληνική κοινωνία σοβαρό κράτος δεν δημιουργείται. Και είναι η στιγμή που το χρειαζόμαστε περισσότερο από κάθε άλλη περίοδο.”
Με την παραπάνω παράγραφο και ό,τι αναφέρεις πριν από αυτή, καταλαβαίνω πως εννοείς αποτυχημένη, τόσο την ελληνική κοινωνία όσο και την/τις ηγεσίες που επιλέγει.. Όχι;
…………………………………………..
“Χωρίς να έχουν αρθεί οι διαφωνίες και οι αντιπαλότητες στο τρίγωνο Άγκυρας, Μόσχας, Τεχεράνης, υπάρχει μια αναγκαστική σύγκλιση συμφερόντων. Και αυτή η σύγκλιση ενεργοποιεί μια νέα προσπάθεια μετά την αποτυχία του πειράματος της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Διότι το ευρωπαϊκό πείραμα απέτυχε.”
Με την παραπάνω παράγραφο, καταδεικνύεις την αποτυχία της Ευρωπαικής Ενώσεως…Όχι;
……………………………………………………
“Η Ελλάδα έχει αρκετά ανοικτά μέτωπα στα οποία, μόνη της, κακά τα ψέματα, δεν μπορεί να ανταποκριθεί. Χρειάζεται την υποστήριξη της Ε.Ε. , στο βαθμό και με τον τρόπο που παρέχεται, αλλά και των ΗΠΑ.”
Mε την παραπάνω παράγραφο αναζητάς την υποστήριξη της αποτυχημένης σύμφωνα με την προηγούμενη παράγραφο, Ευρωπαικής Ενώσεως….Όχι;
…………………………………………………………
“-Με βάση όλα αυτά διαμορφώνει η Ελλάδα την εξωτερική της πολιτική στο νέο περιβάλλον; Πόσο ενισχυμένες και σε ποια ετοιμότητα πρέπει να βρίσκονται οι Ένοπλες Δυνάμεις της; Μπορεί να πετύχει στοιχειώδεις αμυντικές επιδιώξεις της ή και το θέμα της προβολής ισχύος έχει περιέλθει στην επικοινωνιακή πολιτική της κυβέρνησης;”
Με την παραπάνω παράγραφο καταδεικνύεις την αδυναμία της χώρας μας ως προς την άσκηση αποτελεσματικής εξωτερικής πολιτικής λόγω της αδυναμίας των ενόπλων δυνάμεων και συμφωνώ.
Μα πώς να υπάρχει αποτελεσματική ενδυνάμωση των ενόπλων δυνάμεων όταν έπρεπε και ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΠΡΈΠΕΙ να διοχετεύονται τα περισσότερα χρήματα του κοινού μας ταμείου σε μισθούς και συντάξεις άεργων και αναποτελεσματικών κυρίως δημοσίων υπαλλήλων και πενηντάρηδων συνταξιούχων επί μισό αιώνα και σύμφωνα με μελέτη τη δεκαετία μόνο του 2000-10 για το συνταξιοδοτικό δαπανήθηκαν 200 δις Ευρώ;
……………………………………………………….
Μπορεί να σας αρέσει η Άρεντ και ο Γκράμσι για παραπομπές αλλά υπάρχουν εγχώριοι ακαδημαικοί που έχουν μιλήσει για τα φαινόμενα ακόμη και υποψηφίων διδακτόρων οι οποίοι για να ευχαριστήσουν τους ανεκδιήγητους βαθμολογητές τους είναι εις θέσιν να υποστηρίξουν εντός ενός κειμένου δέκα αντίθετες και αντικρουόμενς απόψεις…Κελπανίδης Μιχάλης λέγεται και κοινωνιολογία της εκπαίδευσης το βιβλίο του!
Εσύ εάν προσπαθείς να τους ευχαριστήσεις επίσης όλους στα κείμενά σου, να γνωρίζεις πως υπάρχουν πολίτες ματωμένοι αυτού του τόπου που δεν μασάνε…σάπια!
Την καλησπέρα μου και καλή εβδομάδα σε όλους!
ΥΓ: Και μην ξεχνάτε, επισκέπτη και Παντελή πως η ψυχανάλυση και η ψυχιατρική είναι δυτικές επιστήμες, στα δικά σας νοητικά βασίλεια μόνο οι πνευματικοί και οι Παίσιοι υπήρχαν και υπάρχουν και είστε μια χαρά βολεμένοι μαζί με καμιά δεκαριά ακόμη εκατομμύρια συμπολίτες σας ως προς αυτή την οπτική!
Όσον αφορά σε μένα: Στο ΥΓ φαίνεται καθαρά ότι περνάς κρίση. Μέχρι να σού περάσει (το εύχομαι ολοψύχως), καλύτερα άπεχε, διότι γελοιοποιείσαι. Περαστικά!
Σε ευχαριστώ για το ειλικρινές ενδιαφέρον σου Κακαουνάκη!
Περαστικά θα είναι όταν σταματήσεις να αρμέγεις τα φράγκα μας..Σύντομα δηλαδή!!
Εκτιμω , πως ο κ. Σαββιδης -και σχεδον ολοι μας- εξεταζουν και αξιολογουν την επικρατουσα κατασταση στο κρατος μας σε ιδεες και πραξεις του απο το 2015 με τις παληες μεθοδους πολιτικης και κυβερνητικης σκεψης, που ολες μαζι συνιστουν το ”ΠΑΛΗΟ” , που ,ή ,θα το τελειωσουν,ή, θα τους τελειωσει, καθως εφα ο κ. Τσιπρας τον Σεπτεμβριο του 2015.
Ομως οι σημερινοι συγκυβερνωντες φαινεται πως ηλθαν στην εξουσια με μακιαβελικες ιδεες και πραξεις , με συνειδητη τοποθετηση μετριοτητων -για τα μετρα της Αστικης Δημοκρατιας Δυτικου τυπου- σε ολα τα σκαλια της κρατικης διοικησεως , αλλα πιστων ”αχρι θανατου” στο επιδιωκομενο αποτελεσμα, γιαυτο και δεν εχουμε εσωτερικες αντιπολιτευσεις και προσωπικες πορειες βουλευτων-ιδιως στον Συριζα- και γιαυτο οχι μονον δεν μειωνουν ,αλλα αυξανουν τις ριζοσπαστικες και αντισυστημικες ενεργειες τους , παρα τις αντιδρασεις των Υπουργειων των Εξωτερικων των ΗΠΑ -για την υποθεση Κουφοντινα- και του Υπουργειου των Εξωτερικων της Ρωσιας -για τις απελασεις των Ρωσων διπλωματων.
Σιγουρα υπολογιζουν στον μεγαλο ”παγκο”του 62% του ΟΧΙ του δημοψηφιασματος του 2015 , με τα μονιμα αντιδεξια συνδρομα και τωρα παρα τα ανελπιστα δυο κακα (Συμφωνια με τα Σκοπια και πυρκαιες στην Αττικη), που τους βρηκαν , θα μελετησουν την προεκλογικη τακτικη των εκλογικων αναμετρησεων της 8ετιας 1985-1993 ,με την σιγουρη συνδρομη των παληο-πασοκων -και νομιζω πως θα την εχουν -,για να μη εκλεγεί με αυτοδυναμια ο γιος του ”εφιαλτη” αειμνηστου Κων/νου Μητσοτακη, Κυριακος Μητσοτακης, που λογω της ορθης και οξειας κριτικης του στο Σκοπιανο -κυριως- και τις πυρκαιες ,ανεβαινει στις προτιμησεις των πολιτων για αυτοδυναμος πρωθυπουργος ,προκειμενου να κυβερνησει με αυτοδυναμια για καλυτερη αποτελεσματικοτητα , με τη στηριξη των δυο πρωην πρωθυπουργων της Παραταξεως και λογω της σωρειας των λαθων της σημερινης συγκυβερνησεως, εξ ου και ο ”παραλυτικος” φοβος τους οτι, αυτη η κυβερνηση της Αριστερας μπορει ειναι μια παρενθεση και μονο….-
Έλεος με την υποκρισία σε αυτή την χώρα, καταντάει πια αηδία!
Ο Τσίπρας επέλεξε ως ΠτΔ τον πάκη που θαυμάζεις.
Προς τιμήν του ο Κυριάκος Μητσοτάκης (από πιο τις οξυδερκείς πράξεις του) δεν επέλεξε τον παυλόπουλο και δεν τον τίμησε με την ψήφο του.
Ας τελειώνουν κάποτε τα ήξεις-αφήξεις σε τούτο τον τόπο από δήθεν “αγωνιούντες” που προβάρουν στον τσίπρα το κοστούμι ενός ΚΑΛΛΙΕΡΓΗΜΕΝΟΥ αν μη τι άλλο Α. Παπανδρέου (και αυτό χωρίς να σημαίνει ότι η αναγνώριση της αξίας του ισοδυναμεί με αναγνώριση της πολιτικής του) για να ταυτίσει τον πιο αποτυχημένο πρωθυπουργό της μεταπολίτευσης με έναν Ηγέτη δια της συλλογικής ευθύνης και της αναχρονιστικής λογικής τσουβαλιάσματος των πάντων.
Και ως μη συμμετέχοντας στο δημοψηφισματικό παπατζιλίκι του τσίπρα και λοιπών άλλων τάχα μου τάχα μου “αμεσοδημοκρατών” (άλλη ιστορική γελοιότητα και αυτή η αυθαιρεσία ευκαιριακής ταξινόμησης των πολιτειακών συστημάτων) αρνούμαι να παίξω το παιχνίδι του κάθε τσίπρα όπως οι …υπερδεξιοί σαν του λόγου σου ασμένως υιοθετούν περί “ναιναίκων” ή “οχιέδων-λαϊκιστών”.
Αρκετά με την μάστιγα του φαρισαϊσμού…
Ναι ειναι αληθεια οτι ο κ. Τσιπρας προτεινε και ολοκληρη η Ν.Δημοκρατια -πλην του κ. Μητσοτακη ,καλως ως ειχε δικαιωμα- ψηφισε τον κ. Προκοπη Παυλοπουλο ως τον καλυτερο στην δυσκολη συγκυρια μετα τις εκλογες του 2015 Προεδρο της Δημοκρατιας, που κατεληξε σε ”ημερωμα της στριγγλας” τον Ιουλιο του 2015 μετα το δημοψηφισμασ,χαριν και των δικων του-απορρτητων μεχρις στιγμης -παρεμβασεων του στον κ. Τσιπρα.
Το γεγονος δε οτι επι χρονια εθητευσε κοντα στους δυο Καραμανληδε , τον αειμνηστο και τον κ. Κωστα Καραμανλη ,παρειχε περισσοτερα εχεγγυα για τις ορθες συμβουλευτικες του ικανοτητες προς τον νεαρο αριστερο πρωθυπουργο , που απο νεαρας ηλικιας ειχε στο γραφειο του τις φωτογραφιες του ινδαλματος σας Ανδρεα Παπανδρεου, του Αρη Βελουχιωτη , του Ερνεστο Τσε Γκερβαρα ,Καστρο κλπ,κλπ. και τωρα εχει -δεν τις δειχνει- τις φωτογραφιες του ΤΡΑΜΠ και της ΜΕΡΚΕΛ .
Νομιζουμε οτι δεν συνεβαλε σαυτην την αλλαγη και ο πρωτος συμβουλατορας αυτου του πρωθυπουργου νυν Προεδρος της Δημοκρατιας;;;.
Υ.Γ Τους ναιναικους τους καταγραφει η Ιστορια για τα Ιμια και τις Πρεσπες, οι συνελληνες απλως συμφωνουν,η, διαφωνουν.
Απέτρεψε ο πάκης το δημοψήφισμα και δεν το ξέρω;;;
Ή μήπως τον έκραξαν οι διανοούμενοι εκτός των τειχών της κομματοκρατίας για την παπάτζα που έκανε;
Ή θεωρείς ότι ο Τσίπρας αν δεν …τον “συμβούλευε” ο πάκης, θα γινόταν …αγρίμι και θα ακύρωνε την ευρωπαϊκή τροχιά της χώρας;
Αρκετό κακό δεν έκανε;
Τα περί “ινδάλματος” για τον Α. Παπανδρέου, που μου προσάπτεται, φυσικά τα αντιπαρέρχομαι, διότι διεκυκρίνησα την ειδοποιό διαφορά με την περίπτωση τσίπρα, δεν αξιολόγησα τις πολιτικές το επιλογές ως θεάρεστες.
Αυτες έχουν αρνητικές και θετικές όψεις, το ισοζύγιο αξιολογείται από την ιστορική εξέλιξη του χρέους, των νοοτροπιών κλπ
έκραξαν τον τσίπρα εννοώ
Αντε για να το τελειωσουμε .
Δεν απετρεψε το δημοψηφισμα γιατι δεν ειχε δικαιωμα, αλλα ποιος γνωριζει με ακριβεια -πλην των δυο τους -ποιος και τι επηρεασε στην ταχεια μεταλλαξη του κ. Τσιπρα απο της 5-13 Ιουλιου 2015 ,που υπεγραψε το 3ο μνημονιο;;;.
Θα το μαθουμε οταν δημοσιευσουν τα απομνημονευματα τους ,η, το προσωπικο τους ημερολογιο, που σιγουρα κρατουσαν με εγγραφες ανα λεπτο Προεδρος και πρωθυπουργος.
Να μη θυμηθουμε την συσκεψη στο Προεδρικο ολων των πολιτικων Αρχηγων την επομενη του δημοψηφισματος και την αποφαση ολων, πλην του ΚΚΕ για στηριξη της μεταλλαχθεισης κυβερνητικης πολιτικης μετα την αποπομμπη του κ. Βαρουφακη προς παραμονη της Ελλαδος στην ΟΝΕ;;;.
Μη τα ακυρωνετε ολα γιατι εκτιθεσθε απο την ιστορια, που ολοι την βιωσαμε και δεν εχουμε παθει πολιτικο αλτσχαιμερ ,για να την ξεχασουμε .
Αυτό ακριβώς είναι το πρόβλημά σας…
Ότι δεν έχουμε υποστεί λοβοτομή και είμαστε σε θέση να μπορούμε να κρίνουμε.
Για την ιστορία, ο Τσίπρας είναι ένας σύγχρονος Πόντιος Πιλάτος.
Δεν θα έκανε τίποτα που θα τάραζε τα λιμνάζοντα νερά με κίνδυνο έκθεσης του ιδίου.
Απλώς ήθελε να πουλήσει “επαναστατικότητα”.
Αυτές οι κουτοπονηριές των συνωμοσιολόγων με αφήνουν ότι “απέτρεψε” “έκανε” “έρανε” ο τάδει ή ο δείνα με αφήνουν παγερά αδιάφορο.
Κυρίς γιατί λειτουργούν ως υπομόχλιο προπαγάνδας και ακύρωσης του τι συμβαίνει σε επίπεδο πραγματικότητας.
Και στην πραγματικότητα ισχύει το “όμοιος ομοίω…”
Το μονο προβλημα σας -και το δειχνετε με την αναγραφη του ονοματεπωνυμου του κ. Προεδρου της Δημοκρατιας με τα μικρα γραμματα του αλφαβητου- ειναι να μη καταξιωθει απο τους Ελληνες πολιτες ο συγκεκριμενος δεξιος πολιτικος που ανελπιστα -για σας- ασκει υποδειγματικα τα συνταγματικα του καθηκοντα , ”βγαζει γλωσσα ” και στον Ερντογαν περυσι και προσφατως στους Γερμανους για το κατοχικο δανειο , υποστηριζει συνεχως την εθνικη γραμμη του 2008 στο Σκοπιανο και σιγουρα εξανεστη και αυτος με την παραχωρηση των ανυπαρκτων Μακεδονικης εθνοτητος και γλωσσης στους Σκοπιανους και δεν γνωριζουμε πως θα φερθει προ της κυρωσεως της Συμφωνιας αυτης απο την Ελληνικη βουλη , εφοσον ”βγουν λαδι” ο κ. Ζαεφ και η παρεα του στα Σκοπια. Τελικως . Ο εκαστοτρε Προεδρος της Ελληνικης Δημοκρατιας ειναι ο ανωτατιος θεσμος του κρατους μας και ως τετοιος πρεπει -αν δεν στηριζεται- να μη απαξιωνεται , μερικες φορες και χυδαιως απο αντιφρονουντες Ελληνες πολιτες.
Μια δικαιολογια εχουν μονο οσοι προτιμουσαν αλλο πολιτευμα και θελουν την καταργηση του θεσμου αυτου. Αναγκαστικως εκει καταληγει το πραγμα με την λογικη.
Ο καθένας με τον πόνο του…
Οχι πονος αλλα αηδια για την αγενεια και την αμετροεπεια των συσχολιαστων του κειμενου αυτου για τον πρωτο θεσμο της Ελληνικης Δημοκρατιας, που σημερα τον εκπροσωπει ενας καταξιωμενος πολιτικος -ουδεις αλαθητος-, οπως τον εκπροσωπουσε ο κυριος -με Κ κεφαλαιο, οπως απαιτουσε-Σαρτζετακης, που ελεω Λαμπρακη και στρατιωτικης δικτατοριας ανηλθε μετα την Μεταπολιτευση στους ανωατατους βαθμους της Δικαιοσυνης και εξελεγη με την γνωστη ψηφοφορια των εγχρωμων ψηφοδελτιων Προεδρος της Δημοκρατιας.
Μηπως γιατι αυτοαπεκαλειτο δημοκρατης ,η, τον βαφτισαν ετσι ο κυρ Μενιος Κουτσογιωργας και ο Κουρης με την Αυριανη του;;;.
Υ.Γ Παντως αυτος ο κ. Σαρτζετακης μετα την θητεια σε λογους του ειναι καταπελτης κατα των κομμουνιστοσυμμοριτων-ετσι τους ονομαζει στην μαχη της Φλωρινας– και τωρα θα ”αφριζει” με τις παραχωρησεις της συγκυβερνησης και του κ. Κοτζια στους Σλαβοσκοπιανους .
Και μη ξεχναμε πως η μητερα του κατηγετο απο το Αμυνταιο και ηταν πραγματικη και οχι κατ’απονομην Μακεδονισσα .
Και τοτε και τωρα οι πατριωτες συνελληνες δεν απαξιωναν τον Κυριο Σαρτζετακη και μετα την θητεια του τον υποληπτονται περισσοτερο.
Υπαρχει καιρος για παραδειγματισμο και σιωπη στο εξης.
Αηδία και αποστροφή να νιώσετε για τον εαυτό σας “κύριε”.
Αγενές είναι να καταστρέφεται μια χώρα ή να εκμαυλίζεται και να παρίστανται ως “λυτρωτές” οι συντελεστές της καταστροφής σε πολιτικό επιπεδο.
Μεγαλύτερη αγένεια από κατεστραμένες γενιές, αναξιοκρατία και απομείωση της προοπτικής ανάταξης της κοινωνίας δεν υπάρχει.
Δεν είναι προσωποκεντρική η κριτική “κύριε”.
Είναι πολιτική.
Δεν θητεύουμε όλοι στον οπαδισμό και στην προσωπολατρεία.
Δεν μισούμε, ούτε αγαπούμε πρόσωπα όταν ασκούμε πολιτική κριτική.
Απαξιώνονται πολιτικές και όχι πρόσωπα έστω και αν η αναφορά συμβολίζει αυτό το δείγμα πολιτικής απαξίωσης.
Το να πεις κάποιον “άκη” δεν τον αποκαλείς ούτε ως κακό άνθρωπο, ούτε ως κάτι άλλο μειωτικό, είναι δείγμα της πολιτικής περιφρόνησης και μόνο για επιλογές και δείγματα γραφής σε επίπεδο πολιτικής πράξης συνολικά.
Σε σχέση με εσάς “κύριε” είμαι από εκείνους που ελπίζουν σε ένα πραγματικά αξιόπιστο φιλελεύθερο και εκδημοκρατισμένο κοινωνικό κράτος δικαίου.
Δεν ξιπάζομαι από τα σύμβολα αλλά από τις επιλογές που διαμορφώνουν την καθημερινότητα της κοινωνίας των ανθρώπων της χώρας προκύπτουν οι συμβολισμοί.
Δεν είμαι από αυτούς που μεταπείθονται από το αμπαλάρισμα και τους δεκάρικους της “καλοσύνης” αλλά από την συνεξέταση της πολιτικής μετροέπειας και της πολιτικής πράξης στην πορεία του χρόνου.
Με επιχειρήματα και συνεπαγωγές που μόνο αυθαίρετες δεν είναι.
Χωνέψτε το και αποφύγετε εξυπνακισμούς μπας και διατηρηθεί η κουβέντα σε ένα αξιοπρεπές επίπεδο, διαφορετικά απλώς μην σχολιάζετε.
Πάντως δεν μπορείτε άλλο να παρίσταστε ως τιμητές, έχει και ο φαρισαϊσμός τα όριά του.
Καλά ρε ΣΑΝ, τον πρόεδρο Δημοκρατίας τον έκραξε όλη η Ελλάδα μετά την συμφωνία των Πρεσπών και συ τον υποστηρίζεις;;;
Καμένος είσαι μου φαίνεται…
Αγενες,ως αδικαιολογητο, ειναι να εχουμε ξεχασει οτι επι 22 χρονια απο το 1981-2011 πανω απο 3,5 εκατομυρια Ελληνες ετρεχαν κυριολεκτικως πισω απο τους δυο λαικιστες Παπανδρεου και απο το 2012-2015 πανω απο (2) εκατομυρια πισω απο τον τριτο -και καλυτερο- λαικιστη κ. Τσιπρα ,που και οι τρεις εκμαυλισαν ολους τους Ελληνες, με τα συνθηματα ” ο λαος στην εξουσια” ,” ο συνδικαλισμος ειναι το 4ο βαθρο της Δημοκρατιας ”οι βασεις του θανατου φευγουν” ”δημοψηφισμα για την ΕΟΚ ”αν το δηλωσεις θα το σωσεις-το αυθαιρετο”, ” Η Δεξια στο χρονοντουλαπο της Ιστοριας” . ” Τσοβολα δωστα ολα ” , ”Λεφτα υπαρχουν” ,” θα παιζουμε την κρητικη λιρα και οι δανειστες θα χορευουν ”,” δημοψηφισμα ναι,οχι στην ΟΝΕ , ”θα τους τελειωσουμε, η, θα μας τελειωσουν” και ποσα αλλα ”ων ουκ εστιν αριθμος”.
Εχετε την κατανοηση μου, μονο, επειδη και εσεις και ολοι οι ομοφρονες σας ειστε καταπογοητευμενοι απο τους προανεφερθεντες πολιτικους και τα κομματα τους .
Η ζωη ομως συνεχιζεται και στην Ελλαδα μας πρεπει να συμβαλετε και εσεις να ξημερωσει μια αλλη μερα.
Υ.Γ Γιατι αγνοησατε την θεση μου για τον εκαστοτε Προεδρο της Δημοκρτατιας ως θεσμο;;;.
Περιμενα, εστω μονολεκτικως. να αναφερθειτε και στον τεως Προεδρο της Δημοκρατιας κ. Σαρτζετακη.
Λυπουμαι αλλα θα αναφερθω και στην ”φουριοζα” κα Αναστασια, που υποστηριζει πως μετα την επαισχυντη Συμφωνια των κ.. Κοτζια-Δημητρ-ωφ ο ελληνικος λαος εκανε και θα κανει συλλαλητηρια οχι εναντιον των συγκυβερνητων κ.κ. Τσιπρα και Καμμενου- και του κ.Κοτζια, αλλα εναντιον του Προεδρου της Δημοκρατιας κ. Παυλοπουλου.
Δεν ακουσε και δεν διαβαζε σε ποιους απευθυνοταν το μηνυμα του κ. Μικη Θεοδωρακη ;;;.
Φαινεται οτι δεν πηγε σε κανενα συλληλητηριο και ισως ζει εκτος Ελλαδος ,να ειναι καλα .
Επειδη ομως δεν θα κυρωθει αυτη η Συμφωνια και θα μεινει στα χαρτια, οπως το Σχεδιο Αναν, ας μη εκτιθεσθε στηριζοντας την συγκυβερνηση ,που υπεγραψε την Συμφωνια .
Επισκέπτης says:
August 7, 2018 at 10:29 am
“Tο θέμα είναι καθαρά προσωπικό. Εγώ το βλέπω κατάντια και πλήρη παρεξήγηση τού χριστιανισμού και τής πίστης. Ούτε ο Χριστός, ούτε η Παναγία, φαντάζομαι, ότι μπορεί να θέλουν κάτι περισσότερο από μία ειλικρινή de profundis παράκληση, αρκεί βέβαια να έχει κανείς την αληθινή πίστη. Όλα τα άλλα φανερώνουν ημιζωώδες επίπεδο, που μάς κουβαλήθηκε και επεβλήθη από την Ανατολή. Αυτά τα χάλια, με τις επικύψεις (μπρουμουτίσματα) τα βλέπεις και στους μουσουλμάνους. «Είσαι Έλληνας; Τι προσκυνάς; Σηκώσου απάνω! Εμείς και στους Θεούς, όρθιοι μιλούμε»!, έλεγε στα παλληκάρια του ο Γέρος τού Μοριά και είχε δίκιο. Ανατολίτικες είναι και οι εκφράσεις “Κύριος” και “Δούλος Κυρίου” (από τον Ιουδαϊσμό). Δεν είναι δικά μας αυτά, Ελένη, με το ελληνικότατο όνομα. Ναι, οι καιροί αλλάζουν, αλλά να πηγαίνουμε μπροστά, όχι πίσω!
“Στά Ἀσκληπειία ἔκαναν καί ψυχανάλυση καί ὁλόκληρη τή ζωή τους μποροῦσαν νά δοῦν καί τή συμπεριφορά τους καί προσέγγιση στόν θεό γιά νά ἀντιμετωπίσουν τήν ἑκάστοτε περίπτωση τῶν ἀσθενῶν”
Δεν το γνωρίζω, αλλά δεν μού φαίνεται καθόλου παράξενο. Προηγήθηκαν τού Freud κατά δύο τουλάχιστον χιλιετίες και οι απόγονοί των να σέρνονται σαν σκουλήκια στην γη; Αίσχος! Το φαινόμενο με θλίβει.”
Ωραία άποψη Επισκέπτη, αλλά σκέφτομαι κάτι, οι ασκητές και οι μοναχοί και οι άγιοι μπορούν να σταθούν όρθιοι απέναντι στον Θεό;
Ή μήπως βλέποντας καθαρά την ΤΕΡΑΣΤΙΑ δύναμή Του γονατίζουν αναγνωρίζοντας έτσι ποιός είναι ο ισχυρός;
Το παρεξηγημένο γονάτισμα δηλ είναι ένα είδος παραδοχής ότι ανάμεσα στον άνθρωπο και τον Θεό, ο Θεός είναι ο δυνατός και ο άνθρωπος ο αδύναμος!
Και θέλει ταπείνωση για να το δεις έτσι.
Η αλήθεια είναι αυτή.
Τώρα, το πώς κάποιοι άνθρωποι (ο γέρος του Μοριά ή άλλοι) καταφέρνουν και έχουν μια πιο…αξιοπρεπή στάση απέναντι στον Θεό, νομίζω ότι αυτό το καταφέρνουν με την βοήθεια του Θεού πάλι!
Άγνωστο για μένα, το ΓΙΑΤΙ κάποιες ψυχές γεννήθηκαν υγιείς (κατά τον λόγο του Χριστού) και κάποιες ασθενικές.
Έξοχα!
Εξόχως έξοχα εξοχώτατε Εξαρχείου 🙂
(που θα πει, χαίρομαι όταν συμφωνούμε)
Επιττρόπου, βέβαια, όμως
ταύ(tuff) ➞ «…i téfra sympiézetai se mia rock diadikasía.»
καί λέω νά μήν τής τό στερήσω…
Μήνυμα προς τον ΣΑΝ:
ΣΑΝ, ρώτα πρώτα καλά να μάθεις σε τί πιστεύω και μετά κάνε τις κρίσεις σου και τους χαρακτηρισμούς σου.
Ξέρεις σε τί πιστεύω;
Ότι ΟΛΟΙ και ΟΛΑ υποκινούνται απο τους Νεφελίμ. Είμαι λιακοπουλική.
Και επειδή ξέρω ότι θα γελάσεις, έχε το απλά στο νου σου και να με θυμηθείς, όταν τους αντικρύσεις και χεστείς απο τον φόβο σου.
Αγαπητη κα Αναστασια-μπορει και Αναστασιε-.
Οταν για την Συμφωνια Κοτζια-Δημτρ-ωφ ,”μπερδεψατε” το γεγονος οτι ολοι οι Ελληνες διαμαρτυρονταν εναντιον της συγκυβερνησεως και οχι εναντιον του Προεδρου της Δηγμοκρατιας κ. Παυλοπουλου , μου ηρθε στο μυαλο μου η φραση”απο την πολη ερχομαι και στην κορφη καν’ελα”.
Τωρα επικαλειστε την πιστη σας στους νεφελιμ -απολυτο δικαιωμα σας- (αλλοι δηλωνουν αεροψεκασμενοι).
Παντως η τελευταια φραση με την ”καλοηχη” λεξη δεν θελω να σας εκφραζει .
Και φυσικα δεν σας κακοχαρακτηρισα στην απαντηση μου προς εσας.
Υ.Γ Θεωρω επαναγκες να σας γνωρισω οτι πιστευω στον τριαδικο Θεο μας και γιαυτο σας γραφω και τον παιανα της πιστεως μας.
”Ει ο Θεος μεθ’ημων, ουδεις καθ’ημων”. Καλο Σαββατοκυριακο.
ΣΑΝ, δεν έχεις καταλάβει καλά σε τί ακριβώς πιστεύω και ότι βλέπω τους πολιτικούς σαν πιόνια και σαν μαριονέτες πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, που κι αυτοί όμως χάνονται μέσα στο κύκλωμα.
Θα αναρτήσω κάποια άρθρα του Δημοσθένη καμιά φορά και τότε θα συνειδητοποιήσεις τί σου λέω.
Το ελπίζω δηλαδή.
Όσο για το Αναστάσιος, με έχουν περάσει και άλλοι στο δίκτυο για άντρα και ξαφνιάζονται όταν βλέπουν τελικά ότι είμαι γυναίκα.
Μάλλον τους επηρεάζει το φρόνημα που έχω.
Αν έχεις επικοινωνία με τον κύριο Παντελή, ρώτα τον να σου πει αν είμαι άντρας ή γυναίκα.
Με προκασλεσατε ”πρωινιατικα”και επανερχομαι για να σας γνωρισω οτι εχω εντρυφησει παιδιοθεν στον τοπικιστη Αθηναιο”τσιβδο”Δημοσθενη , που περασε την ζωη του- με τους Φιλιππικους και Ολυνθιακους του λογους – υβριζοντας και απαξιωνοντας το Φιλιππο και Αλεξανδρο τους επικεφαλεις του Ελληνικου Βασιλειου των Μακεδονων , και απ’αυτον τον κ. ”συνηγορο των αντιμακεδονιστων ” εκκινησαν και οι Πανσλαβιστες και οι σημερινοι Σλαβοσκοπιανοι να διεκδικουν ολοκληρη την Μακεδονια, που κατ’αυτους δεν ηταν Ελλας, παρα τον Στραβωνα, που εγραψε το ”εστιν ουν Ελλας και η Μακεδονια”.
Θα σας παρακαλουσα -αν μπορειτε και θελετε να ακυρωσετε τον Δημοσθενη ”σας” να μας αναρτησετε κειμενα του Αθηναιου Ισοκρατους του πρωτοπορου συγγραφεως του οικουμενικου Ελληνισμου μας.
ΤΕΛΟΣ οσο για το φυλο σας -αμφεβαλα για λιγο οτι ειστε γυναικα- επιδη χρησιμοποιησατε (σπανιο για μια γυναικα ) την ευηχη λεξη ”θα χεστεις” ,εννοωντας τους νεφελιμ ,τους οποιους χαιρομαι που τοσο γρηγορα παυσατε να τους πιστευετε. Ειναι ιδιο των πολλων φιλων μας Ο.Φ.Α ( οπου φυσαει ο ανεμος).Να ειστε καλα.
Μα δεν έπαυσα να τους πιστεύω!!! Μα τί λες;
Πιστεύω ότι αυτά τα όντα όπως λέει και ο Δημοσθένης, ελέγχουν τα πάντα, απο πολιτικούς μέχρι εκκλησιαστικούς κτλ.
Το ξέρω, είμαι ωμή στην έκφραση, διότι νιώθω στο πετσί μου μια άγρια πραγματικότητα και δεν έχω διάθεση να ωραιοποιώ τον λόγο μου.
Να είσαι και συ καλά.