του Παντελή Σαββίδη
1.-Με το δικαίωμα που δίνει και σε εμένα ο δικαιωματισμός μπορώ να πω πως η αφίσα του Φεστιβάλ Ντοκυμαντερ, που αποτελεί αντικείμενο διαμάχης, είναι αηδιαστική. Όχι γιατί προσβάλει το θρησκευτικό συναίσθημα αλλά διότι, καθώς την βλέπω, μου προκαλεί αποστροφή και δεν με ελκύει να δω και να μάθω πως κακοποιούνται και πως υποφέρουν οι γυναίκες σε χώρους πέραν της καθημερινής μου εμβέλειας. Και θέλω να μάθω. Διότι θέλω να βρίσκομαι κοντά στις γυναίκες αυτές. Υποτίθεται πως αυτός ήταν ο στόχος της αφίσας, αν κατάλαβα καλά από την απάντηση της διευθύντριας του Φεστιβάλ Ντοκυμαντέρ στον Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης.
2.-Συμφωνώ με τον Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης ότι υπάρχει μια τάση, συνήθως ατάλαντων “καλλιτεχνών”, να τραβήξουν το ενδιαφέρον προκαλώντας το θρησκευτικό συναίσθημα συμπολιτών τους. Στατιστικά είναι επιτυχημένη μέθοδος. Όποτε συνέβη οι “καλλιτέχνες” έγιναν γνωστοί και τα έργα τους απέβησαν κερδοφόρα. Γιατί να μην συνεχίζεται το φαινόμενο.
3.-Συνήθως οι ίδιοι άνθρωποι που υπερασπίζονται αυτόν τον τρόπο έκφρασης κατά της χριστιανικής θρησκείας είναι λάβροι εναντίον κάποιου που θα προσβάλλει τα μουσουλμανικά, για παράδειγμα, ιερά. Γιατί; Ο δικαιωματισμός είναι επιλεκτικός;
4.-Η προσβολή των Ιερών- όχι, μόνο, των θρησκευτικών αλλά και των θρησκευτικών, αποτελούσε ύψιστη Ύβρη από την αρχαία εποχή. Και η τιμωρία ήταν αμείλικτη. Για την βεβήλωση των Ιερών τους πολέμησαν οι Αθηναίοι τους Πέρσες. Ο σεβασμός στα Ιερά υπάρχει από τότε που εμφανίσθηκε ο άνθρωπος. Είναι τα σύμβολα μιας κοινωνίας που την κρατούν δεμένη. Η προσβολή τους αποτελεί προσβολή αυτής της κοινότητας ανθρώπων. Ο σεβασμός τους, εκτός των άλλων είναι μια κοινωνική σύμβαση συνύπαρξης. Αν οι διαφορετικές οντότητες που συνυπάρχουν σε μια κοινωνία αρχίσουν να προσβάλλουν η μια την άλλη που θα καταλήξει η κοινωνία αυτή;
5.-Ο σεβασμός του άλλου (κυρίως της θρησκευτικής πίστης του) είναι και ένδειξη πολιτισμού. Υποτίθεται δημόσιες εκδηλώσεις, όπως το Φεστιβάλ Ντοκυμαντέρ τον πολιτισμό θέλουν να προάγουν. Μέσα από την αλληλοκατανόηση των ανθρώπων, την προβολή των προβλημάτων τους, την στέρηση της ελευθερίας συνανθρώπων τους, τα βιώματά τους, τον καθημερινό αγώνα επιβίωσης, την απάντηση στα θεμελιώδη ερωτήματά του, τις δυνάμεις που θέλουν να τους σκλαβώσουν. Θα γνωρίζετε ποιον ορισμό έδωσε ο Φρόϊντ στον πολιτισμό: καταπίεση των ενστίκτων. Εν ονόματι του δικαιωματισμού να απελευθερώσουμε τα ένστικτα; Που θα φθάσουμε;
6.-Ο νέος Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης είναι τύχη αγαθή για την πόλη. Άνθρωπος ήπιος, καλλιεργημένος, με προχωρημένες ιδέες και ανοχές. Για να έφθασε στο σημείο να διαμαρτύρεται φανταστείτε πως προσέλαβε το γεγονός μια μεγάλη χριστιανική κοινότητα ανθρώπων που ένοιωσε ότι προσβάλλεται. Η προσβολή της δεν λαμβάνεται υπόψη από έναν πολιτισμικό φορέα; Η μεμονωμένη έκφραση δεν έχει όρια; Η κ. διευθύντρια επικαλείται στην απάντησή της τους νόμους και το σύνταγμα. Αυτά θεωρεί όριά της; Υπάρχει κάτι πιο καθεστωτικό από αυτό; Η τέχνη υπερβαίνει τα όρια της κρατικής ανοχής, όχι των ανθρώπινων αρχετύπων. Αλλά αν αμφισβητούσε την εξουσία δεν θα είχε την ασφάλεια να προκαλέσει κατηγορίες πολιτών για τις οποίες αδιαφορεί το μονοκομματικό κράτος. Συγχαρητήρια κ. διευθύντρια.
7.-Η διευθύντρια του Φεστιβάλ επικαλείται το δικαίωμα στην ελευθερία έκφρασης, απαντώντας στον Μητροπολίτη. Αν η ελευθερία του ενός δεν σταματά στα όρια της ελευθερίας του άλλου μπορούμε να φανταστούμε που θα οδηγηθούμε; Εν ονόματι της ελευθερίας έκφρασης αντιλαμβάνεται η κυρία διευθύντρια τι αντικείμενο χλευασμού και ειρωνείας θα μπορούσε να αποτελέσει και η ίδια;
8.-Ζούμε στον αστερισμό του δικαιωματισμού. Όχι όλων των δικαιωματισμών. Του δικαιωματισμού της υπογάστριας χώρας. Μπορεί αυτό να είναι το κύριο πρόβλημα της ανθρωπότητας την στιγμή που συνάνθρωποί μας σκοτώνονται καθημερινά, γυναίκες σφάζονται λόγω φυλής ή θρησκείας ή κοινωνικής κατηγορίας, άνθρωποι φυλακίζονται και βασανίζονται; Μπορεί όλα να εξαντλούνται στην διέγερση του γενετήσιου ενστίκτου;
9.-Η κ. Διευθύντρια επικαλέστηκε εικόνες και έργα της Αναγέννησης για να δικαιολογήσει την επιλογή της και τις θέσεις της. Η σύγκριση αποτελεί Ύβρη. Ο καθένας μπορεί να πει ότι είναι ο Μιχαήλ Άγγελος, ο Ραφαέλο, ο Μποντιτσέλι, ο Μέγας Ναπολέων ή ο Μέγας Αλέξανδρος. Εμείς πρέπει να το αποδεχθούμε;
10.-Η πρώτιστη αρχή μου είναι η ελευθερία. Ακόμη και από την εργασία. Κάτι θα βρει ο άνθρωπος για να ζήσει. Αν δεν έχει την ελευθερία του, όμως, πεθαίνει καθημερινά. Χθες, μόλις είχα γράψει πως Ύβρις είναι η υπέρβαση του μέτρου. Όχι κυρία διευθύντρια των κρατικών ορίων τα οποία σέβεστε απολύτως για ευνόητους λόγους. Του αρχαιοελληνικού μέτρου που έχει να κάνει με τις αρχέγονες αξίες. Αυτές που κανένα καθεστώς δεν μπόρεσε να ξεριζώσει από την ψυχή των ανθρώπων. Ούτε εσείς θα το καταφέρετε. Εν ονόματι αυτών των αξιών σεβόμαστε όλους τους ανθρώπους. Με τις ιδιαιτερότητές τους. Και αυτούς που προκαλέσατε.
Η αληθινή τέχνη αυτό το αρχέγονο βάθος αναζητά. Και είναι υψηλή γιατί το σέβεται.
Εδώ εκπροσωπείται σχεδόν όλους τους Θεσσαλονικείς , αγαπητέ κύριε Σαββίδη-εκτός του γνωστού τέως Δημάρχου και των ”φαν” του -(είναι δυστυχώς πολλοί)-του Δημάρχου ,που αυτός στην 9ετία του κατέβασε την Συμβασιλεύουσα, Αγιοτόκο και περήφανη Θεσσαλονίκη μας στο πολιτιστικό καταγώγιο , το οποίο άρχισε να μας τρομάζει , γιατί και δεν θα μείνει αναπάντητο και δεν γνωρίζουμε με ποιους τρόπους .
Στις ευρωεκλογές θα έχουμε την πρώτη απάντηση εις βάρος των λεγόμενων συστημικών κομμάτων .
Χαιρετίζουμε και πρέπει να συμπαρασταθούμε πολλοί τον Παναγιώτατο Θεσσαλονίκης κ. Φιλόθεο , που μάλλον θα πάρει και το φραγγέλιο του Χριστού.
Και προκλητική και καλλιτεχνικώς απαράδεκτη η αφίσα του ντοκυμανταίρ .
Και γιατί έγκυος η εσταυρωμένη;;;
Και γιατί να εκτίθεται δημόσια για να την βλέπουν τα παιδιά πάσης ηλικίας;;;.
”Γενεά άπιστος και διεστραμμένη”.
Υ.Γ Και εσείς αγαπητέ κύριε Σαββίδη ονειρεύεσθε νέο ξεκίνημα για αυτήν την Θεσσαλονίκη μας που ζείτε, η οποία αν δεν σταματήσει να είναι το κέντρο των δικαιωματιστών και βόθρος των ιδιόρρυθμων καλλιτεχνών θα γίνει -όπως αγωνίζονται εντός και εκτός Ελλάδος- η πολυεθνική Σαλονίκη -έτσι την αποκαλούν κιόλας – των αρχών του 20ου αιώνος προ της απελευθερώσεως της.
ΑΧ ΤΙ ΜΑΣ ΕΚΑΝΑΝ ΑΥΤΟΙ ΟΙ ”ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΟΙ” ΜΕΤΑ ΤΟ 2010 .
“ΑΧ ΤΙ ΜΑΣ ΕΚΑΝΑΝ ΑΥΤΟΙ ΟΙ ”ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΟΙ” ΜΕΤΑ ΤΟ 2010″…
και το συνεχιζει ο κουλης….
Κάνετε την πλάκα μου εσείς σοβαρότητα με επιχειρήματα,
γιατί αλλιώς διερωτηθείτε μήπως είστε ”για πλάκα” όπως επιγράφεστε;;;
«Η Ελίνα Ψύκου, σκηνοθέτης του ντοκιμαντέρ, αποκρούει κάθε προσπάθεια εκφοβισμούς της και δίνει την οπτική της λέγοντας: «Μάλλον στο μυαλό τους πάθη επιτρέπεται να περνάνε δημόσια μόνο οι άντρες. Οι γυναίκες ας κρατήσουν τα πάθη για το σπίτι. Και μάλλον είναι ντροπή να δείχνεις την Παναγία με γυμνό στήθος. Γυμνό μπορεί να είναι το γυναικείο στήθος μόνο στις ταινίες ενηλίκων που βλέπουν τα βράδια, όταν κοιμούνται τα παιδιά και κλείνουν τα φώτα για να μην τους βλέπει ο Θεός. Δε φοβόμαστε και αγαπάμε τους ανθρώπους».»
Δέν εἶναι προσβολή τῶν ῾Ιερῶν οὔτε τῆς κοινότητας τῶν πιστῶν. ῾Η Παναγία δέν προσβάλλεται. Προσβολή τοῦ ἑαυτοῦ τους εἶναι, ὅσων φαντασιώνονται τά Θεῖα Πάθη ὡς φάρσα. Δέν κατανοούν ὅτι δέν κατανοοῦν. Δέν τούς ἐπέτρεψε ὅμως ἡ Παναγία νά τήν παραποιοῦν.
Που θα πει , κυρία Ελένη, ότι συμφωνείτε και με την αφίσα ,που προκάλεσε, στην οποία όμως αποφεύγει να αναφερθεί η κυρία Ψύχου.
Εντάξει η Τέχνη -εδώ η κυρία Ψύχου- προσπαθεί να μας ”αφυπνίσει και να μας εξημερώσει ” αλλά γιατί έπρεπε να βάλει ένα κόκκινο πανί -αυτήν την αφίσα-και να δημιουργήσει τους αντιτιθέμενους λόγοις ή έργοις;;; .
Δεν σας έπεισε και η ευγενική και φιλότεχνη αντίδραση του Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης κ. Φιλοθέου;;;.
Νομίζετε ότι οι τεχνικές συλλήψεις γίνονται τυχαία και δεν καθοδηγούνται ή εκφράζουν τους ιδιόρρυθμους εκφραστές τους .
Είναι τέχνη η πολιτική και κομματική αφίσα;;;.
Εν τέλει καλά είναι να αποθαρρυνθούν οι έξαλλοι και οι εξαλλοσύνες .
Καταλαβαίνετε τί διαβάζετε;
῾Η κα Ψύκου, εἶναι ἡ σκηνοθέτης τοῦ ντοκιμαντέρ καί δέν εἶναι ἐκ Θεσσαλονίκης.
«Και γιατί έγκυος η εσταυρωμένη;;;»
Στήν Παναγία ἀναφέρεται ἡ αφίσα. Αὐτή εἶναι ἡ θέση τῆς Παναγίας; Σᾶς ἔμαθαν ὅτι ἡ Παναγία εἶναι ἐσταυρωμένη; Δέν εἶναι αὐτό παραποίηση τῆς θέσης τῆς Παναγίας;
Δεν με ενδιαφέρει η καταγωγή της κυρίας Ψύκου .Ελληνίδα και χριστιανή ορθόδοξη είναι από της βαφτίσεώς της .
Αν διαβάστε την επιστολή του Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης θα μάθετε σε ποια καλλιτεχνική Παναγία προσομοιάζει η εσταυρωμένη της αφίσας .
Και τέλος πάντων αυτήν την ενσυναίσθηση του διαφορετικού -που όλοι από όλους απαιτούμε -πότε θα την αποκτήσουν και θα την εκδηλώσουν με λόγια και έργα και οι καλλιτέχνες και οι φιλότεχνοι σαν εσάς .
Αυτήν την φορά την περιμένουμε από εσάς .
Το θέμα είναι νομίζω ότι ο δικαιωματισμος αρχίζει και γίνεται τροχοπέδη στην ορθή σκέψη. Τι εννοώ. Παραχαράσσοντας περιόδους της ιστορίας, στην μαζική κουλτούρα (πχ bridgerton, σειρά στην tv, που δείχνει τους μαύρους να είναι πρίγκηπες και διάδοχοι σε εποχές που τους είχαν για υποπόδιο). Παραχαράζουμε εν πλήρη συνειδήσειτην ιστορία, όχι για να την ξεπεράσουμε και να δημιουργήσουμε καλύτερο κόσμο, να μας γίνει μάθημα προς αποφυγή, αλλά για να αποδεχθούμε νέους τρόπους καταπίεσης και μαζικού ελέγχου. Στο τέλος θα μας πούνε ότι τα γιουσουφάκια της οθωμανικής αυτοκρατορίας, είναι κάτι φυσιολογικό. Όλοι ασχολούνται -μα όλοι- με τον Μεγαλέξανδρο και τον Ηφαιστίωνα, τον Αχιλλέα και τον δικό του, τις διάφορες μορφές ομοφυλοφιλίας στον ελληνικό αρχαίο κόσμο και μόνο, όχι στους υπόλοιπους που γινόταν το έλα να δεις, παρότι όλοι παραδέχονται ότι είναι κάτι που κανείς από μας δεν το ερμηνεύει σωστά, διότι δεν έχουμε την επαφή και την γνώση της κοινωνίας και απλώς κάνουμε προβολές. Κανείς όμως δεν κάνει προβολές στην παιδοφιλία των μουσουλμάνων κατ´εξοχην γιατί είναι δίπλα μας, των Κινέζων, φυσικά των Ρωμαίων, στην κακοποίηση παιδιών και γυναικών σε όλα τα μήκη και τα πλάτη.
Δεν ακολουθούμε σωστό δρόμο. Ο άνθρωπος πρέπει να κρίνεται με βάση το μυαλό και τα χέρια του. Την προσφορά του στο κοινωνικό σύνολο.
Και πάνω απολα η αρχή το δικαίωμα σου τελειώνει εκεί που αρχίζει το δικό μου.
Και δεν είναι εξαιρετικά υποκριτικό το γεγονός, της προστασίας των ζώων και των δικαιωμάτων τους, να προσκαλείς τους κτηνοβατουντες να κάνουν διακοπές εδώ, δια επισήμων χειλέων;;; Αυτό είναι προστασία των ζώων; Των λοατκι; Των ποιων;. Η παιδοφιλία θα γίνει δικαίωμα;
Που σταματά η παρακμή;;; Σε ποιον πάτο πρέπει να πάμε;;; Και τι να δικαιολογούμε κάθε φορά;;; Αυτό δεν είναι καν φασισμός… περάσαμε σε άλλα επιπεδα. Και πρέπει πλέον να βρούμε την επανάσταση του 21 ου αιώνα. Αλλιώς μας έφαγε η μαρμάγκα.
Έχω θυμώσει παρά πολύ, που το κύριο πρόβλημα είναι τα δικαιώματα των λοατκι σε εργασίες, έκφραση κλπ. ΤΙ ΛΕΤΕ;;; Από την γεωργική επανάσταση και δώθε, ο μισός πληθυσμός της γης δεν έχει κανένα δικαίωμα. Καίγεται στην πυρά με τους συζύγους, έναν αιώνα μεγαλύτερους, κλείνεται πίσω από κάγκελα, δολοφονείται και εξουσιάζεται σεξουαλικα, σε όλες τις κοινωνίες των ανθρωπων, στον 21ο αιώνα επιχειρείται μια νέα υποδούλωση τους και πισωγύρισμα των κατακτήσεων του φοβερού και τρομερού 20ου αιώνα, του αιώνα που προκάλεσε μεν ύψιστο πόνο στην ανθρωπότητα, αλλά και κομβικός στις κατακτήσεις του πνεύματος και των δικαιωμάτων.
Ο μισός αυτός πληθυσμός της γης, δεν έχει κατακτήσει ακόμη το δικαίωμα ίσης αμοιβής, ίσης εξέλιξης στην εργασία. Δεν έχει κατακτήσει φωνή. Για να εξελιχθεί πρέπει είτε να γδύνεται, είτε να κλείνεται. Κάθε χώρα, επιδεικνύει γυναικοκτονιες (κάθε μήνα…. Τόσες), συμπεριφορές εξουσίας τύπου τα ουρί του παραδείσου δλδ, η Μέριλ Στριπ πχ πληρώνεται το 1/3 του αντίστοιχου άντρα κι ας είναι 200% ανώτερη ηθοποιός, μυρια όσα θα μπορούσε να πει κανείς για το θέμα. Με εκνευρίζει να ακούω σε πρωινή εκπομπή της ΕΡΤ, μια εκπομπή πολύ αξιόλογη όντως, για τις διακρίσεις στους λοατκι. Δεν με νοιάζει αυτό. Δεν με νοιάζει. Εκνευρίζομαι εξαιρετικά χρόνια τώρα και με τις ποσόστωσεις με βάση το φύλο. Ένα θέλω. Ο ικανός εξελίσσεται, ΑΥΤΟ, τίποτε άλλο. Δεν χρωστάνε αν είσαι γυναίκα, δεν χρωστάνε αν είσαι άντρας, δεν χρωστάνε αν είσαι ενδιάμεσος. Ίσοι όροι, για ίδιες εργασίες, ίσα δικαιώματα στην ανέλιξη και την αμοιβή. Οι γυναίκες δεν τα κατάφεραν ακόμη στους 2 τελευταίους αιώνες. Και ποιες γυναίκες;;; Οι δυτικές, γιατί για τις υπόλοιπες σιωπή ιχθύος… Οι λοατκι λοιπόν γιατί πρέπει να τα καταφέρουν με τη μια;;; Ίσως γιατί οι περισσότεροι είναι άντρες;;;
Ανεχόμαστε την κοινωνική αποσύνθεση των δυτικών κοινωνιών, επιτρέπουμε τον μεσαίωνα των μουσουλμανικών, για οικονομικούς και γεωπολιτικούς μόνο λόγους και θεωρούμε ότι θα πετύχουμε να είμαστε επικεφαλείς για πάντα.
Αμ δε…..
Ο ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΟΛΟΚΛΗΡΩΤΙΣΜΟΣ
Αγίες Έδρες ερμηνείας της Τέχνης δεν υπάρχουν.
Άποψη είναι ελεύθερος να εκφέρει ο καθένας. (Φαντάζομαι ότι το αποδέχονται αυτό οι δικαιωματιστές, χωρίς να καλέσουν την ιδεολογική αστυνομία του κράτους που τους προστατεύει).
Η αφίσα του Φεστιβάλ Ντοκυμαντέρ που προκάλεσε αντιδράσεις είναι κακότεχνη. Θα μπορούσα να γράψω και άλλους χαρακτηρισμούς αλλά δεν χρειάζεται να προσβάλλω τον άνθρωπο που την έφτιαξε.
Το ενοχλητικό είναι ότι μια μειοψηφική ομάδα ανθρώπων έχει αποκτήσει, με τη βοήθεια του κράτους, ιδεολογική ηγεμονία και θέλει να μας επιβάλλει τα πρότυπά της ως απόλυτες αλήθειες. Με δικτατορικό τρόπο. Και τα πρότυπά της απο ποιοτικής απόψεως είναι χαμηλά.
Οι δικτατορίες δεν επιβάλλονται, σήμερα, με τα όπλα. Τα όπλα των σύγχρονων δικτατόρων είναι τα Μέσα Ενημέρωσης και ο φασιστικός τρόπος που προβάλλουν και επιβάλλουν τις απόψεις τους ως αλήθειες. Αν θέλετε και ο αποκλεισμός ή η δημόσια εκτέλεση αυτού που διαφωνεί. Η δημοσιογραφία εξέλιπε.
Απέναντι σε αυτό το νεο-ολοκληρωτικό φαινόμενο η κοινωνία πρέπει να αντιδράσει. Είναι αγώνας κατά της δικτατορίας.
Ο κυρίαρχος ιδεολογικός ολοκληρωτισμός, με τα όπλα των ΜΜΕ επιχειρεί να παρουσιάσει την αντίδραση ως αναχρονισμό. Αντιστρέφει, δηλαδή, το φαινόμενο. Πρόοδος είναι η δικτατορία, αναχρονισμός η αντίδραση στην επιβολή της.
Θα υπάρξει πολιτική έκφραση της αντίδρασης σε αυτό το φασιστικό φαινόμενο;
Σε ό,τι αφορά το θέμα της επικαιρότητας, το ντοκυμαντέρ που διαφημίζει η αφίσα δεν το είδαμε. Μακάρι να είναι καλό. Και μακάρι ο καλλιτέχνης που έκανε την αφίσα να προβληματιστεί απο τις αντιδράσεις. Το που θα καταλήξει είναι άλλο θέμα. Δικό του. Ο άνθρωπος εξελίσσεται. Κανείς δεν τα γνωρίζει όλα. Η επαφή με την κοινωνία και το feed back που παίρνουμε βοηθά όλους.
Το θέμα με το οποίο ασχολείται το ντοκυμαντέρ, απο όσα διάβασα, μας απασχολεί και μας ενδιαφέρει όλους. Είμαστε μαζί με τις γυναίκες που υποφέρουν. Και θα αγωνιστούμε μαζί τους για την ελευθερία τους που θα είναι και δική μας ελευθερία. Η καμπάνα χτυπα για όλους. Ο τρόπος είναι που μας διαφοροποιεί. Η αφίσα υπονομεύει την προσπάθεια. Όχι διότι δείχνει μια γυναίκα στο σταυρό. Αλλά για τους λόγους που προανέφερα.
Η σύγχρονη μορφή δικτατορίας δεν πρέπει να περάσει. Δεν πρέπει να γίνει καθεστώς.
Έκφραση του νέου ολοκληρωτισμού είναι η ταύτιση της αντίδρασης για την κακότεχνη αφίσα με το ντοκυμαντέρ ή την διευθύντρια του Φεστιβάλ. .
Περιγράψατε μια ιδεολογία που λέγεται γουοκισμός ,για τον οποίον υπάρχει και βιβλίο Γάλλου με τίτλο ” ο γουκισμός είναι ολοκληρωτισμός”.
Καλή συνέχεια και δυνατά πριν είναι αργά για την Θεσσαλονίκη μας , η οποία από το 2010 προετοιμάζεται να γίνει πόλη καταλύτης για την επιβολή της μεταδημοκρατίας και του οικουμενισμού σε Ελλάδα και Βαλκάνια .
ΚΑΙ ΟΠΟΙΟΝ ΤΟΥ ΑΡΕΣΕΙ .
Υ.Γ Θα θυμάστε και το βιβλίο ” Θεσσαλονίκη , η πόλη των φαντασμάτων”.
Και ξέχασα, τους ευνούχους των ανατολικών πολιτισμών που τους πάτε;;; Και πιο ακριβώς ρόλο παίζανε;;; Των φυλακών στα χαρέμια μόνο;;; Ή και στις διαστροφές των ηγεμόνων;;;
Δεν είναι μόνο ο δυτικός πολιτισμός ασύδοτος. Μια ανθρώπινη κοινωνία, μια διαστροφή…
[…] σύνδεσμο χθεσινού μου σχολίου όπου είναι αναρτημένη. https://www.anixneuseis.gr/%cf%80-%cf%83%ce%b1%ce%b2%ce…/ […]
Όποιος πιστεύει κυριολεκτικά, και όχι μεταφορικά και άλλες χλιαρότητες, στην άμωμο σύλληψη, να σηκώσει το χέρι.
Όποιος δεν πιστεύει γενικώς σε δόγματα λέει απλώς δεν ξέρω , αφού δεν μπορεί να αποδείξει το αντίθετο και προφανώς αγνοεί το ”αδύνατα παρά τοις ανθρώποις δυνατά παρά τω Θεώ”.
Ο άθεος δεν πιστεύει ότι υπάρχει Θεός ,αλλά δεν μπορεί να αποδείξει και ότι δεν υπάρχει Θεός , γιαυτό και ”νομιμοποιείται” να λέει ,δεν ξέρω αν υπάρχει Θεός. Καληνύχτα σας .