Ο ελληνισμός και το ελλαδικό κράτος. 1821-2021

- Advertisement -


Ο δημοσιογράφος Παντελής Σαββίδης συζητά με τον Ομότιμο Καθηγητή του Παντείου Πανεπιστημίου Γιώργο Κοντογιώργη με αφορμή το βιβλίο του κ. Κοντογιώργη ο ελληνισμός και το ελλαδικό κράτος 1821-2021

spot_img

4 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Με άλλα λόγια:
    Η ιστορική «εξέλιξη» στη Δύση προς την «ελευθερία» είναι το παραμύθι που πιστεύουν οι Βόρειοι Ευρωπαίοι που επέβαλαν τον πολεμοχαρή-αντικοινωνικό πολιτισμό τους στους Νότιους. Όπως τόνισε ο Γ. Κοντογιώργης, χρησιμοποίησαν εννοιολογικό οπλοστάσιο από τον πολιτισμό των Ελλήνων, για τον οποίον δεν κατάλαβαν ποτέ τίποτα. Χρησιμοποίησαν όμως θεσμούς των Λατίνων για να καλύψουν το κενό της Δημόσιας Σφαίρας που τους είναι το ίδιο μισητή με την Κοινωνία.
    Με τον εντελώς σχιζοφρενικό τρόπο που θαυμάζουμε σαν «νεοτερικότητα» («εκσυγχρονισμό»), συγκόλλησαν στην Ιδιωτική σφαίρα (της Αγοράς και της άρχουσας ελίτ) με τη ρωμαϊκή Δημόσια σφαίρα= την ολιγαρχική-κρατική Ρεπούμπλικα των Λατίνων βαπτίζοντάς την δημοκρατία και εθνικό κράτος. Είπαν τον κρατικό κοινωνικό έλεγχο πολιτική, είπαν πολιτικό σύστημα το κομματικό, είπαν ελευθερία τον ναρκισσιστικό ατομικισμό, είπαν δημοκρατία την απόδειξη του αυταρχισμού= την παροχή δικαιωμάτων στους «υπηκόους», είπαν φιλελευθερισμό την ψευδαίσθηση εξουσίας της «κοινωνίας των πολιτών, τη civil society (την τόσο άσχετη τόσο με την Κοινωνία όσο και με τον Πολίτη).

    Με το «έτσι θέλω» αποφασίστηκε Α) ότι ο Διαφωτισμός = Εκκοσμίκευση είναι η «πρόοδος» που κατέστησε ξεπερασμένη την «παράδοση» των Λατίνων και των Ελλήνων. Β) Αποφασίστηκε, συνεπώς, ότι δεν υπάρχει ούτε Φύση (των Λατίνων), ούτε Κοινωνία (των Ελλήνων). Υπάρχει μόνο η Ιστορία και το «πνεύμα» της, οι «ιδέες».
    Οι Έλληνες επιστήμονες σκεπτόμενοι με τους όρους του κυρίαρχου πολιτισμού, δεν γνωρίζουν από Επιστήμη, αγνοούν τη Γνώση της Αλήθειας του επίστασθαι. Έτσι, ο μεν Λευτέρης Κουσούλης ταυτίζει την Κοινωνία με τη society και ο Πασχάλης Κιτρομηλίδης την κοινωνική ιστορία με την ιστορία των ιδεών. Ο ένας πιστεύει στον μύθο της «κοινωνικής συμμετοχής» αγνοώντας το κοινωνείν της Πολιτικής Κοινωνίας. Ο άλλος, πιστεύει στον μύθο των «φώτων» του υλισμού-ατομικισμού που έφεραν τον «πολιτισμό»-civilization ακόμα και στους Έλληνες!

  2. Αν δεν είχαν φάει τέτοιο bulling οι Έλληνες, ο κόσμος σήμερα θα γνώριζε ότι ο «πολιτισμένος» δεν είναι ο «αστός» του 19ου (και του Κοραή) αλλά ο κοινωνός ενός ΕΜΕΙΣ =αυτός που υπάρχει ψυχικά ως ένα με την Οικογένεια, την Πόλη, το Γένος.
    Αν είχαν αφήσει τους Έλληνες να νικήσουν και να οικοδομήσουν την Κοινωνία τους που είχαν υποδουλώσει πρώτοι οι Δυτικοί, από το 1204, σήμερα θα είχαμε αντιστάσεις απέναντι στην «παγκοσμιοποίηση» = τον μονοπολισμό της ΙΔΙΩΤΙΚΗΣ σφαίρας = την επιστροφή στην φεουδαλική εποχή.

    Όπως σήμερα, δεν γίνεται ένα «έθνος-κράτος» να αντισταθεί στη μετατροπή του σε τοπικό «ιδιωτικό μάνατζμεντ», έτσι και τον 19ο αιώνα δεν γινόταν το Γένος των Ελλήνων να μην ενταχθεί στο βεστφαλιανό Σύστημα Κρατών.
    Ωστόσο, αν δεν είχε χαθεί το νόημα της Επανάστασης του 21 και ολόκληρος ο ελληνικός πολιτισμός (με την οικειοποίησή του από τους Δυτικούς και την υποτίμηση των «Νεοελλήνων»), σήμερα θα είχαμε μια πεντακάθαρη και ολόσωστη Πολιτική Θεωρία.
    Δεν θα πιστεύαμε για Φώτα την ταύτιση της Εκκλησίας με την θρησκοληψία αλλά το νόημα του Κοινωνείν. Δεν θα ταυτίζαμε τον φιλελευθερισμό και τον ανθρωποκεντρισμό-ουμανισμό με την αγάπη για την Ελευθερία. Δεν θα συγχέαμε τον τρόπο-επίπεδο ύπαρξης της Ανθρωπιάς με τον ψυχικό τρόπο στο επίπεδο ύπαρξης της απλώς έμβιας ζωής. Δεν θα αγνοούσαμε την αληθινή ταυτότητα της αξιοπρέπειας, την ταυτότητα του Εμείς, που δεν είναι ίδια με την απώλεια του εαυτού στην ομαδοκεντρική αντίληψη περί έθνους-πλήθους (όπως πχ στον Φουκουγιάμα). Θα γνωρίζαμε από Πολιτική Θεωρία= Γνώση της αληθινής ύπαρξης στο επίπεδο της Καλοκαγαθίας.
    Όπως λέει ο Μάνος Δανέζης, θα κατανοούσαμε τη Νέα Φυσική που μας λέει ότι η «πραγματικότητα» είναι η ένα Matrix, ότι η Αλήθεια της Πολιτικής Θεωρίας βρίσκεται μετά την 3η διάσταση.

  3. Δέν εἶναι ὅλα τά θέματα πολιτικά ἤ τά πολιτικά ἅπτονται τῶν θρησκευτικῶν, τῶν ὀντολογικών θεμάτων πού βρίσκονται καί στήν ρίζα τών ἐθνῶν.
    Μεταξύ Μακεδονίας καί Κωνσταντινούπολης ὑπάρχει ὁ Χριστιανισμός.

    Μία πολιτική θεώρηση πού βρῆκα.

    http://www.hellenicaworld.com/Italy/RomanEmpire/History/gr/RomaikiAvtokratoria.html

    ῾Ο Χριστιανισμός ἀγωνίσθηκε ὁριζοντίως γιά τήν ἰσότητα ἀλλά καί γιά τήν ὁδό πρός τά πάνω, γιά τήν πνευματικότητα τῶν ἀνθρώπων καί τήν ἀθανασία. Μία προηγούμενη ἀναφορά στήν ἀθανασία εἶναι αὐτή πού μοιράσθηκε ὁ ἕνας ἐκ τῶν Διοσκούρων μέ τόν ἀδελφό του.
    Σέ αὐτά τά θέματα, ἡ ταυτότητα, ἡ ὀντολογία, ἔχουν πρωτεύοντα ρόλο.
    Ἀπό την Ἐκκλησία τοῦ Δήμου στήν Χριστιανική Ἐκκλησία ἔχουμε φθάσει μέ τήν ἐξάλειψη τῆς δουλείας καί μέ τήν ἰσότητα ἀνδρών καί γυναικῶν. Πῶς προέκυψαν αὐτά;

    Στήν ἐποχή αὐτή, ζοῦμε μία ὑπαρκτή ἰσότητα, στά μέσα ἐπικοινωνίας, παγκόσμια, ἐκτός ἐξαιρέσεων, καί παρ´ ὅλες τίς προσπάθειες χειραγώγησης ἀπό τίς διάφορες πολιτικές. Στίς ΗΠΑ παρακολουθοῦμε διεκδίκηση ἴσων δικαιωμάτων ἀπό ὁμάδες ἀνθρώπων πού ἄλλοτε ἄλλοι διεκδικοῦσαν γι΄ αὐτούς τήν ἰσότητα.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Διαβάστε ακόμα

Stay Connected

2,900ΥποστηρικτέςΚάντε Like
2,767ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
37,300ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
- Advertisement -

Τελευταία Άρθρα