Πώς βλέπουν οι Ελληνες το μετασύμπαν και οι διαδικτυακές εμπειρίες τους
Επιφυλακτικοί είναι οι Ελληνες απέναντι στο metaverse, με τo 21% των καταναλωτών να δηλώνει ότι δεν πιστεύει πως το μετα-σύμπαν και γενικά οι gaming πλατφόρμες αποτελούν το μέλλον του Διαδικτύου – το αντίστοιχο ποσοστό παγκοσμίως κυμαίνεται μεταξύ 4%-36%. Τα στοιχεία της παγκόσμιας έρευνας που διεξήγαγε ο όμιλος δημοσίων σχέσεων και διαφήμισης Havas Group σε σχεδόν 15.000 ενηλίκους από 30 χώρες –ανάμεσά τους και η Ελλάδα– επιβεβαιώνουν ότι το metaverse έχει ήδη διεισδύσει στη συνείδηση των πολιτών, με το 75% των καταναλωτών στη χώρα μας να δηλώνουν ότι έχουν ακουστά το ίδιο ή κάποια από τις gaming πλατφόρμες. Σχεδόν ένας στους δύο καταναλωτές, δε, έχει γευθεί τον νέο εικονικό κόσμο είτε κάνοντας παρέα με φίλους και παίζοντας στο Fortnite είτε δημιουργώντας παιχνίδια στο Roblox ή επενδύοντας εικονικά σε ακίνητα στο Decentraland. Οπως είναι αναμενόμενο, τα ποσοστά αυτά αυξάνονται όσο μικραίνει η ηλικία των συμμετεχόντων: ενώ το 92% των Generation Z δηλώνει εξοικειωμένο με το metaverse και τις εμβρυϊκές πλατφόρμες του, μόνο το 54% των καταναλωτών άνω των 55 ετών (baby boomers) αναφέρει το ίδιο.
Ερευνα του Havas Group για το metaverse – Πώς βλέπουν οι Ελληνες το μετασύμπαν και οι διαδικτυακές εμπειρίες τους.
Αξιοσημείωτες είναι οι διαφορές απόψεων ανάμεσα στους μέσους καταναλωτές και στους prosumers και σε ό,τι αφορά την επόμενη μέρα και τις αλλαγές που το metaverse θα επιφέρει στον τρόπο ζωής όλων. Το 57% των prosumers πιστεύουν ότι το metaverse θα διευρύνει τις ανθρώπινες εμπειρίες, ενώ το 79% των μέσων καταναλωτών ανησυχεί ότι αυτή η κατάδυση σε εικονικούς κόσμους θα καταργήσει την επιθυμία των ανθρώπων να εξερευνήσουν τον φυσικό κόσμο. Και οι δύο ομάδες ανησυχούν για τους κινδύνους που κρύβει αυτός ο νέος, συναρπαστικός, αλλά άγνωστος και αχαρτογράφητος κόσμος. Το 68% των Ελλήνων prosumers και το 65% των καταναλωτών επιθυμούν οι εγκληματικές συμπεριφορές στο metaverse να ελέγχονται και να τιμωρούνται όπως ακριβώς τιμωρούνται στην πραγματική ζωή, ενώ το 40% των prosumers και το 49% των καταναλωτών πιστεύουν ότι θα ήταν καλό για τις κυβερνήσεις να θέσουν περιορισμούς στον χρόνο που μπορούν οι χρήστες να αφιερώσουν σε αυτές τις πλατφόρμες.
Τέλος, το 21% των Ελλήνων prosumers θα ξόδευε χρήματα σε ψηφιακά ρούχα για τα άβατάρ του (ο παγκόσμιος μέσος όρος είναι στο 39%) και το 29% θα ήταν πρόθυμο να αγοράσει ψηφιακή ιδιοκτησία (στους Ελληνες μέσους καταναλωτές το ποσοστό πέφτει στο 13%).
“Καθημερινή”