Ε.Ε.: Γιατί κλείνει η αυτοκινητοβιομηχανία;

- Advertisement -

του Philippe Charlez*

H Volkwagen ταυτίζεται με το γερμανικό μεταπολεμικό οικονομικό θαύμα. Σήμερα, τρεκλίζει  συμπαρασύροντας σε ανεργία χιλιάδες εργαζόμενους…

Οι Βρυξέλλες « σκοτώνουν » την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία  στο βωμό της κλιματικής αλλαγής; Σε αυτήν την ανησυχητική παρατήρηση μας οδηγεί σταδιακά η κοινοτική νομοθεσία.

Θυμηθείτε ότι η  Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία**  θα απαγορεύσει την πώληση νέων θερμικών αυτοκινήτων στη γηραιά ήπειρο από το 2035. Αναγκασμένοι και περιορισμένοι, οι ευρωπαίοι κατασκευαστές, επομένως, βρίσκονται στη διαδικασία μετασχηματισμού των γραμμών συναρμολόγησης τους, με μεγάλες δαπάνες, προς όφελος των ηλεκτρικών οχημάτων από τα οποία ανέμεναν μια εκθετική αύξηση των πωλήσεων κατά την τρέχουσα δεκαετία. Δυστυχώς, μετά από περίπου δέκα χρόνια θεαματικής προόδου, η αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία (BEV) έχει αρχίσει μια ανησυχητική πτώση από τα μέσα του 2023. Κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 11%, οδηγώντας σε μαζικές αναδιαρθρώσεις, όπως στην Tesla που απέλυσε το 10% του προσωπικού της.

Αυστηρά οικολογικά μέτρα

Οι λόγοι είναι πολυπαραγοντικοί: σημαντική αύξηση των τιμών των ηλεκτρικών αυτοκινήτων (που συνδέεται ιδίως με τον υψηλό  πληθωρισμό  των πρώτων υλών που αποτελούν τις μπαταρίες) αλλά και αύξηση της επαναφόρτισής τους που μερικές φορές έχει γίνει πιο ακριβή ανά διανυόμενο χιλιόμετρο από τα καύσιμα που μειώνονται σημαντικά. Εξάλλου, σημαντική είναι η μείωση της βοήθειας από τα υπερχρεωμένα κράτη και καθαρά πρακτικοί λόγοι που συνδέονται με την αυτονομία σε μεγάλες αποστάσεις και την έλλειψη σταθμών φόρτισης, ιδιαίτερα σε μεγάλες πόλεις, όπου είναι εντελώς αδύνατη η διαχείριση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρίες.

Ωστόσο, η νομοθεσία δεν σταματά στο 2035. Για τη μείωση των εκπομπών στις μεταφορές, οι Βρυξέλλες επέβαλαν επίσης δραστικές μειώσεις στα θερμικά οχήματα: τα σημερινά 110 g CO2/km θα πρέπει να γίνουν 95 g CO2/km το 2025 και σε λιγότερο από 70 g CO2 /km το 2030. Στόχοι που είναι σχεδόν αδύνατο να επιτευχθούν αν δεν επενδύσεις μαζικά στην έρευνα για έναν τομέα που θα εξαφανιστεί σε λιγότερο από δέκα χρόνια! Ειδικά επειδή σε περίπτωση μη συμμόρφωσης με αυτά τα  όρια εκπομπών, θα επιβάλλονται πρόστιμα στους κατασκευαστές σε όλα τα αυτοκίνητα που πωλούνται.

Οι ευρωπαίοι κατασκευαστές κινητήρων βασίζονταν προφανώς στη μαζική πώληση  ηλεκτρικών αυτοκινήτων  τα επόμενα χρόνια για να μειώσουν τις συνολικές εκπομπές τους. Δυστυχώς, η αρνητική κατεύθυνση της αγοράς αυξάνει το πρόστιμο μέρα με τη μέρα. Σύμφωνα με τη Διεθνή Ένωση Κατασκευαστών, θα ανερχόταν σε τουλάχιστον 15 δις ευρώ το 2030. Για να παρακάμψουν το πρόστιμο, οι κατασκευαστές δεν θα έχουν άλλη επιλογή από το να μειώσουν την παραγωγή θερμικών οχημάτων τους με σημαντικές συνέπειες: κλείσιμο εργοστασίων με απώλειες θέσεων εργασίας, σημαντική μείωση του κύκλου εργασιών και αύξηση της πιθανής τιμής των σπανίων θερμικών οχημάτων. Ο κορυφαίος ευρωπαίος κατασκευαστής, η Volkswagen ανακοίνωσε ότι ετοιμάζει ένα τεράστιο σχέδιο εξοικονόμησης που οδηγεί στο κλείσιμο των εργοστασίων στη Γερμανία.

Σε παγκόσμιο επίπεδο, αυτή η κατάσταση είναι ακόμη πιο οδυνηρή, διότι όσον αφορά τα θερμικά αυτοκίνητα, η Ευρώπη (όπως οι Ηνωμένες Πολιτείες) έχει ένα ιστορικό τεχνολογικό πλεονέκτημα έναντι της Κίνας. Ένα πλεονέκτημα που το Μέσο Βασίλειο δεν κάλυψε ποτέ. Renault, Peugeot, Fiat ή Volkwagen για οχήματα μαζικής αγοράς, BMW ή Mercedes για μεγαλύτερα, Porsche, Ferrari ή Rolls Royce για πολυτελή αυτοκίνητα, η Ευρώπη διατηρεί ένα « σχεδόν μονοπώλιο » σε αυτόν τον τομέα . Ως απόδειξη, όλα τα μονοθέσια της Formula 1 είναι ευρωπαϊκά. Εάν ο μηχανοκίνητος αθλητισμός περιλαμβανόταν στους Ολυμπιακούς Αγώνες, η γηραιά ήπειρος θα κέρδιζε όλα τα  μετάλλια  ενώ οι Κινέζοι θα συμμετείχαν μόνο εικονικά.

Αντιμέτωποι με την Κίνα

Ξεχνώντας τον θερμικό κινητήρα, οι  Κινέζοι  έχουν επενδύσει μαζικά σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία. Ελέγχοντας το 80% της παγκόσμιας παραγωγής μπαταριών αλλά και όλων των κρίσιμων μετάλλων που είναι απαραίτητα για την παραγωγή τους, οι Κινέζοι είναι πλέον δέκα χρόνια μπροστά από τους Ευρωπαίους ανταγωνιστές τους. Αντιμέτωπες με την κινεζική μηχανή που επωφελείται επίσης από πολύ χαμηλότερο κόστος εργασίας, οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες συντρίβονται σε όλους τους τομείς: τα πιο αποδοτικά, κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι μεταξύ 20% και 30% φθηνότερα από τα αντίστοιχα ευρωπαϊκά.

Η Ευρώπη υστερεί στην παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων έναντι της Κίνας (χαμηλοί μισθοί, μπαταρίες) ενώ προηγείται τεχνολογικά στην παραγωγή θερμικών, αλλά η ΕΕ τα θεωρεί «αμαρτωλά»…

Εάν οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία μένουν στάσιμες στην Ευρώπη, οι πωλήσεις κινεζικών οχημάτων αυξάνονται συνεχώς. Σε δύο χρόνια, οι πωλήσεις κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων στη γηραιά ήπειρο αυξήθηκαν από 2% σε 10%. Επίσης, για την προστασία ενός ευρωπαϊκού κλάδου αυτοκινήτων που αντιμετωπίζει μεγάλες δυσκολίες και απασχολεί σχεδόν 15 εκατομμύρια ανθρώπους, η Ευρώπη σχεδιάζει να επιβάλει 40%  πρόσθετους δασμούς  (δηλαδή 50% συνολικά) στις εισαγωγές κινεζικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Εάν, σε πρώτη ανάγνωση, αυτή η απόφαση φαίνεται νόμιμη μπροστά στις άδικες επιδοτήσεις που χορηγούνται σε κινεζικές εταιρείες για να τους επιτρέψουν να μειώσουν τις τιμές τους, αυτός ο πρόσθετος φόρος που καταβάλλεται από τον ευρωπαίο καταναλωτή θα αυξήσει αυτόματα την τιμή των κινεζικών οχημάτων κατά 50%. Ωστόσο, δεν θα ενθαρρύνει τους καταναλωτές να στραφούν κατά προτίμηση στα ευρωπαϊκά ηλεκτρικά οχήματα. Αντίθετα, κινδυνεύει να τους αποτρέψει από την αγορά ηλεκτρικής ενέργειας και να στραφούν στην αγορά μεταχειρισμένων  θερμικών  που αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε άνθηση. Η παράταση της ζωής των θερμικών αυτοκινήτων πέραν των δεκαπέντε ετών θα έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση των εκπομπών και όχι τη μείωση τους. Ένα αποτέλεσμα σε πλήρη αντίφαση με τη μετάβαση προς την κινητικότητα χαμηλών εκπομπών άνθρακα.

Αυτή η καφκική κατάσταση αντανακλά σιωπηρά απερίσκεπτες τεχνοκρατικές αποφάσεις. Σταματήστε την  Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία  που οδηγεί την Ευρώπη στην αυτοκτονία στον βωμό της «αρετής»!

* Δρ φυσικής, είναι ειδικός σε ενέργεια στο Ινστιτούτο Sapiens. Το 2023 κυκλοφόρησε το βιβλίο Les dix commandements de la transition énergétique.

** Η Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία είναι ένα σύνολο πολιτικών πρωτοβουλιών  της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που εγκρίθηκαν με συντριπτική πλειοψηφία από την Ευρωβουλή, με πρωταρχικό στόχο να καταστεί η Ευρώπη «κλιματικά ουδέτερη» έως το 2050. Αυτή η Συμφωνία προβλέπει επίσης για την κατοικία ότι πρέπει να είναι «ενεργειακά θετική», αλλιώς δεν θα πωλείται ή νοικιάζεται, δλδ σημαντικές δαπάνες για τον ιδιοκτήτη για να είναι βιώσιμη. Για τη γεωργία, είναι γνωστό ότι οι αγελάδες κηρύχτηκαν υπ’ αριθμόν ένα εχθρός του περιβάλλοντος και γενικά η ΕΕ θέλει τους αγρότες κηπουρούς, όπως είπε Γάλλος συγγραφέας…E.Δ.Ν.

Πηγή: https://www.lefigaro.fr/vox/economie/avec-le-pacte-vert-l-ue-est-en-train-de-tuer-l-industrie-automobile-europeenne-sur-l-autel-de-la-transition-energetique-20240910

 

spot_img

1 ΣΧΟΛΙΟ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Διαβάστε ακόμα

Stay Connected

2,900ΥποστηρικτέςΚάντε Like
2,767ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
38,300ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
- Advertisement -

Τελευταία Άρθρα