Τρία ερωτήματα για την κατάσταση που επικρατεί στα Πανεπιστήμια
Ούτε ο Υπουργός Παιδείας έχει δίκαιο ούτε οι φοιτητές συμπεριφέρονται νόμιμα καταλαμβάνοντας τις Σχολές
Οι φοιτητές αντιδρούν στο επικείμενο νομοσχέδιο της κυβέρνησης για την ίδρυση ιδιωτικών Πανεπιστημίων και με μια εξουσιαστική λογική καταλαμβάνουν τις Σχολές (θέτοντας σε κίνδυνο την εξεταστική περίοδο του Ιανουαρίου).
Με την ίδια ακριβώς εξουσιαστική φιλοσοφία παρεμβαίνει και ο Υπουργός Παιδείας κ. Πιερρακάκης και «παραγγέλλει» στους καθηγητές Πανεπιστημίου να διενεργήσουν διαδικτυακές εξετάσεις.
Και θα ήθελα σύντομα να διατυπώσω τις ακόλουθες παρατηρήσεις.
1. Μπορεί ένας Υπουργός Παιδείας να οριοθετεί τον τρόπο που οι καθηγητές Πανεπιστημίου θα εξετάζουν τα μαθήματά τους; Αν θα γίνουν προφορικά, γραπτά, «δια ζώσης» ή διαδικτυακά;
Η απάντηση είναι προφανώς όχι! Γιατί; Γιατί αν έχει ένα στοιχειώδες εννοιολογικό περιεχόμενο η πλήρης αυτοδιοίκηση των πανεπιστημίων (κατά το άρθρο 16 του Συντάγματος) είναι σε αυτό το επίπεδο.
Με άλλα λόγια οι Καθηγητές επιλέγουν αυτόνομα τους πρόσφορους τρόπους με τους οποίους θα εξετάσουν τους φοιτητές τους. Υπό την έννοια αυτή τις εξετάσεις δεν τις κάνει ούτε ο Υπουργός Παιδείας, ούτε οι Πρυτάνεις. Τις κάνουν οι καθηγητές!
Επομένως ο κ. Πιερακάκης ήταν πλήρως αναρμόδιος να καθορίσει τα θεσμικά καθήκοντα των πανεπιστημιακών καθηγητών.
2. Επιπλέον υιοθετήθηκε μια κακή νομική ερμηνεία από τον Υπουργό (σε μία διάταξη που δεν θα έπρεπε καν να έχει ψηφιστεί από τη Βουλή). Τι εννοώ;
Το άρθρο 67 του ν. 4957/2022 παρέχει τη δυνατότητα διεξαγωγής της εκπαιδευτικής διαδικασίας (και των εξετάσεων) μέσω του διαδικτύου, όταν υπάρχουν λόγοι «ανώτερης βίας ή έκτακτες συνθήκες».
Όταν μιλάμε για λόγους ανώτερης βίας (ή έκτακτες συνθήκες) στη νομική επιστήμη εννοούμε πάντοτε περιστάσεις οι οποίες δεν μπορούν να αποτραπούν και βρίσκονται πέραν του ανθρώπινου ελέγχου ( όπως σεισμοί , πανδημίες κλπ).
Τις καταλήψεις όμως τις προωθούν οι φοιτητές (και όχι ο Θεός) και κατά συνέπεια προφανώς δεν υπήρχαν οι λόγοι εκείνοι, ώστε να νομιμοποιούνται οι διαδικτυακές εξετάσεις (οι οποίες είναι σίγουρα διαβλητές)
3. Καλώς ή κακώς γίνονται οι καταλήψεις από τους φοιτητές;
Κατά τη γνώμη πολύ κακώς, γιατί καταλαμβάνουν τις Σχολές και οικειοποιούνται ηγεμονικά ένα δημόσιο πεδίο το οποίο δεν ανήκει μόνο σε αυτούς. Προφανώς δεν κατανοούν αυτό που έλεγε ο Γάλλος φιλόσοφος Z. Derida.
Δηλαδή ότι το Πανεπιστήμιο «είναι ξένο ή ετερογενές προς κάθε μορφή εξουσίας η οποία προσπαθεί να το αλώσει».
Ωστόσο πάνω από όλα με τις καταλήψεις επιφέρουν το ακριβώς αντίθετο αποτέλεσμα από αυτό (που λένε) ότι επιθυμούν.
Με άλλα λόγια καταβαραθρώνουν εντελώς την εικόνα του Δημόσιου Πανεπιστημίου (προς όφελος των υπό ίδρυση ιδιωτικών στα οποία κατά κανόνα θα μπορούν να πηγαίνουν τα παιδιά των πλουσιότερων οικογενειών, αφού τα δίδακτρά τους θα είναι τουλάχιστον της τάξης των 10.000 ευρώ το χρόνο).
4. Μπορούσαν να παρέμβουν αυτεπάγγελτα οι Εισαγγελικές Αρχές (λόγω των καταλήψεων);
Η απάντηση είναι ναι, γιατί η παράνομη κατάληψη δημόσιων πανεπιστημιακών χώρων είναι αυτεπαγγέλτως διωκόμενο έγκλημα ( άρθρο 168 του ΠΚ) .
Επομένως ήταν κακώς πληροφορημένος ο Πρωθυπουργός, όταν επέρριπτε ευθύνες στους Πρυτάνεις για αυτό το θέμα!
Το συμπέρασμα;
Ούτε ο Υπουργός Παιδείας μπορεί να παρεμβαίνει εκεί που δεν έχει αρμοδιότητα, αλλά ούτε και οι φοιτητές να καταβαραθρώνουν με τις καταλήψεις το Δημόσιο Πανεπιστήμιο!
Μήπως ήλθε η ώρα της συνεννόησης και της διαβούλευσης;
Υ.Γ Σε λίγο σε πολλές Σχολές δεν θα διδάσκονται μαθήματα λόγω της εκρηκτικής συνταξιοδότησης πολλών καθηγητών. Για πόσο καιρό ακόμη θα μένει αδρανής ο Υπουργός Παιδείας ;
*Ο κ. Γρηγόρης Καλφέλης είναι Καθηγητής Νομικής Σχολής
Ο υπουργός μπορεί και πρέπει να εξασφαλίζει την ισότητα των πολιτών (φοιτητές). Η Ελλάδα υπομένει και υποφέρει την large δημοκρατία.
Όταν το 80% κάνει διαδικτυακές εξετάσεις με ποια κριτήρια οι δημοκράτες καθηγητές αποφασίζουν για το υπόλοιπο 20% να μην γίνουν;
Στον κορωνοιό γιατί δεν έβαλαν θέμα διαβλητότητας και βάζουν τώρα ;
Έχουν δει πολλές εξεταστικές των 12 μαθημάτων!
Ποιος θα πληρώσει τα ενοίκια για το χαμένο εξάμηνο;
Οι καθηγητές κάνουν πολιτική και χρησιμοποιούν τους φοιτητές και τους γονείς τους.
Το δημόσιο πανεπιστήμιο το υποβαθμίζουν πρώτοι από όλους οι καθηγητές, οι καταληψίες είναι τα εργαλεία τους.
Οι καθηγητές καταβαραθρώνουν το δημόσιο πανεπιστήμιο.
Γιατί δεν ζήτησαν τη βοήθεια του υπουργείου ψηφιακής πολιτικής να κάνουν τις εξετάσεις;
Πολλά τα ερωτήματα και πολλές οι φιλοσοφικές απαντήσεις.
400 ευρώ τον μήνα είναι πολλά χρήματα για πέταμα στην στρεβλή φιλοσοφία του κατεστημένου των πανεπιστημίων.
Δικτάτορες η Ελλάδα έζησε πολλούς. Η δημοκρατία όμως στο τέλος πάντα νικά.
Πολύ καλό το άρθρο του καλού καθηγητού κ. Καλφέλη .
Μόνο που δεν θα πείσει – και ούτε αυτός θα επιμείνει- πρώτα τους συναδέλφους του στο Πανεπιστήμιο και ούτε φυσικά τον ΥΠΕΠΠΘ κ. Πιερρακάκη, που βασίζεται σε νόμους ,νομικούς συμβούλους και προϊστορία.
Όσο για την αυτεπάγγελτη επέμβαση της Αστυνομίας ,ας ”τα βρουν ”οι Πρυτανικές Αρχές που διοικούν τα ΑΕΙ με τους αρμοδίους για τις νόμιμες επεμβάσεις της Αστυνομίας Εισαγγελείς.
Δεν έπρεπε να καλέσουν και εγγράφως μάλιστα την Αστυνομία ,με κοινοποίηση στους αρμοδίους Εισαγγελείς για την αβελτηρία της;;; .
Αχ αυτός ”ο φόβος των φοιτητών που φυλάει τα έρμα”.
ΩΣ ΤΟΤΕ ΟΜΩΣ ΑΣ ΜΗ ”ΠΛΕΝΟΥΝ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΟΥΣ ΩΣ ΠΙΛΑΤΟΙ” ΟΙ Κ.Κ. ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΙΣΟΒΙΟΙ ΜΕΧΡΙ ΤΟ 68 ΕΤΟΣ ΤΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΑΜΕΙΒΟΝΤΑΙ ΚΑΛΑ.
Τι δειχνει οτι δεν υπαρχει γνωμη νομικου,μηχανικου,συγκοινωνιολογου κ.α. για το ΑΝ ..ΕΙΧΕ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ κ ΔΙΚΑΙΩΜΑ το ΑΠΘ να ενημερωθει για την εφαρμογη των προτασεων του στη έκθεση το 2017 σε παρομοιο των ΤΕΜΠΩΝ ατυχημα στο Αδενδρο που πρότεινε για ασφαλείς μετακινήσεις με τρένο ραδιοεπικοινωνία των σταθμαρχών με τους μηχανοδηγούς με πιο «δομημένο τρόπο, ανάλογο με αυτόν που γίνεται στις αεροπορικές μεταφορές και σε άλλα σιδηροδρομικά δίκτυα»,https://www.facebook.com/MATTHAIOS.PEKKAS/posts/pfbid0rSjjtM3UoRLRbvP13T1S7Cfx4XoyM8Y9NFDHuT88S424PV6c3Vggj8nAg315U6Ugl?__cft__%5B0%5D=AZV7mcpzX4cPwSZKVN4yaaQLhb0FgvJRCUIlRM5N2CJiYkPz01EpqdaYM5rPx71HNrt3GTiqw5xOeYTyTwLsG0F_2GH7-OSKRBSisdaCWxDHqglFf79qRx5LSKR0DXVDhP4Lbd9ON9nhSi9GS1VoQYwZEdC72WZUc_Z7kUjjzqQZ9UvXkbhjijCR3StgVIhSGFU&__tn__=%2CO%2CP-R
Λυσεις υπαρχουν αν υπαρχει θεληση για μη επιμελημενες σιωπες κ αποφυγη αυτοάνοσων τύψεων συνείδησης,.π.χ…Επειδη σε καθε συμβολαιο,συνθηκη οπως και σε καθε αλγοριθμο-μαθηματικη αναλυση η ουσια ειναι στα ψιλα γραμματα,λεπτομερειες…ας βοηθησουμε με προτασεις οι ειδικοι,νομικοι μας και της ΕΕ να πεισουν την Τουρκια για μια νεα συμφωνια που να ειναι δικαιη για την Ελλαδα..Ισως μια σχετικη γνωματευση -αποφαση της ΕΕ ΠΕΙΣΕΙ τη Τουρκια να δεχθει τα αδιαπραγματευτα της Ελλαδος που αναφερει και ο κ. Συριγος( εξοπλισμος των νησιών,συνορα κ.α.)..οπως.π.χ..Υπαρχουν δυνατότητες για συνεργασία κυβερνησης κ αντιπολιτευσης για βελτιώσεις σε αδικίες και σε θέματα παιδείας,ανταγωνιστικότητας,επενδύσεων κ.α…ΑΛΛΑ ενεργοποιουνται με δικαστικες αποφασεις της ΕΕ π.χ.. Ο κ. Βορίδης αναφέρει.
(https://youtu.be/8rARN93gdlY?t=14…) ότι Απόφαση του Ευρωπαικο Δικαστηρίου της ΕΕ επιτρέπει στην ΕΕ την λειτουργία μη κρατικών παν/μίων και υπερισχύει του Ελληνικού Συντάγματος χωρίς να διαφωνεί ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ Χαράλαμπος Μαμουλάκης ….
Παραδειγματα και ερωτηματα ακολουθουν για την ΠΟΙΌΤΗΤΑ της νομιμότητας, ΔΊΚΑΙΟΥ στην Ελλάδα, τη γνώμη των συμμάχων της στο ΝΆΤΟ, ΕΕ, δανιστών στη κρατική χρεωκοπία μας, και για την αξιοπιστία, ικανότητα της να πείθει σε εθνικά, οικονομικά(π. χ. κρατικές αποζημειώσεις επενδυτών Αποζημίωση 45, 2 εκατ. επιδίκασε το διαιτητικό δικαστήριο στους εργολάβους για τις καθυστερήσεις στο μετρό Θεσσαλονίκης… και η υποθαλάσσια σήραγγα στη Θεσσαλονίκη έμεινε στα χαρτιά, αλλά το Δημόσιο κατέβαλε αποζημίωση 85 εκατ. στους εργολάβους) θεματα. Ενα δικαιο μαλλον κριτήριο για την αξιολογηση κομματος ,πολιτικου,νομικου κ.α. ειναι ΤΟ ΑΝ ΒΟΗΘΗΣΕΙ ΓΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ σε ΑΠΛΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΝΟΜΙΚΑ ερωτηματα…Είναι ΘΕΤΙΚΟ για το κοινό καλό ,ομόνοια το ότι ΕΓΚΡΙΝΟΥΝ και για σχετικές ενέργειες και των ιδιων οι ειδικοί των μεγαλύτερων κομμάτων ,πολιτες αναρτήσεις με ερωτήματα για ΔΙΟΡΘΩΣΕΙΣ ΑΔΙΚΙΏΝ πριν είναι αργά, αποφυγή τραγωδιων(οικονομικών και αλλων.), νοσογόνων τύψεων συνείδησης.(στα σχολια οι δημοσιευσεις τους για το ερωτημα)….Αναμένοντας τα πρακτικά της συνεδρίασης για την συνοδευτική αίτηση μου με αρ. πρωτοκόλλου (10573/9-10-2023) προς Γραμματεία Πρυτανικού Συμβουλίου ΑΠΘ.. Σημαντικά απλά ερωτήματα.. Επιβαλεται; νομικά η συζήτηση που μαλλον ΔΕΝ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗ ΚΑΤΑΓΡΑΦΟΥΝ ΑΠΟΨΕΙΣ ΜΕΛΩΝ; .Μόνο ο Πρύτανης κ. Δημήτρης Κωβαίος αποφασίζει τι θα συζητηθεί; https://youtu.be/F4qSD6iaA-E?t=29 ΤΙ ΔΕΙΧΝΕΙ για την ΠΟΙΟΤΗΤΑ της νομιμότητας,ΔΙΚΑΙΟΥ στην Ελλάδα, τη γνώμη των συμμάχων της στο ΝΆΤΟ, ΕΕ,δανιστων στη χρεωκοπια μας, και για την αξιοπιστία της σε εθνικά, οικονομικά (κρατικές αποζημειώσεις επενδυτών κ.α.) θέματα και την ικανότητα της να πείθει το ότι
α) Νομικοί ,ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΙ ηγέτες της ΓΝΩΜΟΔΟΤΟΎΝ το 2018 ΌΤΙ ΔΕΝ ΘΑ ΕΞΕΤΆΣΟΥΝ ΑΠΛΌ ΕΡΏΤΗΜΑ ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑΣ διαδικασίας κρίσης διδακτορικού μου (6 έτη μετά την υποβολή του με διορθώσεις που πρότεινε, ενέκρινε εγγράφως ο επιβλέπων Καθηγητή) για να ΜΗ ΘΙΞΟΥΝ το κύρος συνάδελφων των
β) Η Πρόεδρος Τμήματος
Καθηγήτρια κ Ολγα Γεωργούλα και οι προηγούμενοι Πρόεδροι Καθηγητές κ. κ Κωνσταντίνος Τοκμακίδης και Δημήτριος Τσούλης ΔΕΝ θέτουν ως θέμα στη Συνέλευση Τμήματος Τοπογράφων Α. Π. Θ. 1. Τη ανωτέρω ΓΝΩΜΟΔΌΤΗΣΗ 2. Την αίτηση μου για διαβίβαση του αναπαντητου ερωτήματος νομιμότητας στο Υπουργείο 3. Το έγγραφο του Συνήγορου του Πολίτη το 2019 υπέρ της χορήγησης αντιγράφων πρακτικών των σχετικών ΜΕ ΤΗ ΔΙΑΤΡΙΒΗ ΜΟΥ Συνελεύσεων 4. Την απόφαση Εισαγγελέως το 2023 για χορήγηση αντιγράφων ΑΝΩΤΕΡΩ πρακτικών.. σχετικα με την διατριβη μου με θεμα τη βέλτιστοποίηση δυναμικού κατά το προγραμματσμό εργου
γ) Ο Τομεας Δημοσιας Διοικησης και Πολτικης Επιστήμης της Νομικής Σχολής του ΑΠΘ με μελη τους Καθηγητες Ελευθεριο Βενιζελο, Κωστα Χρυσογονο, Μιχαήλ Πικραμένο,Παναγιώτη Γκλαβίνη δεν πρωτοκολλει οπως προβλεπει ο νομος το ακολουθο απλο νομικο ερωτημα της 25-4-23 για τη νομιμοτητα δια διαδικασιας κρισης του διδακτορικου, την εφαρμογη της αποφασης της Εισαγγελεως ουτε απαντα στο ερωτημα. Ο καθηγητης Παναγιώτης Γκλαβίνη σε συνοδευτικη γνωματευση(4-15 11 2019) προς ερωτημα της Πρυτανειας δεν συμφωνει στη χορηγηση αντιγραφων πρακτικων οπως προτεινει ο Συνηγορος του Πολιτη (23-4 -2019 )και η Εισαγγελεας το 2023 ,δηλωνει αναρμοδιοτητα αλλα δεν διαβιβαζει το θεμα σε αρμοδια υπηρεσια οπως προβλεπει ο σχετικος νομος…Περισσότερα στο ….https://www.facebook.com/groups/160912560717907/posts/2820968108045659/?__cft__%5B0%5D=AZX9W9eqMsx-pPkSAHgdJaSvtvKMeY36-XydILgRIP_G5CV8ch9h-P9bPmvTgJAOAkW11HyB0cwwbemHJLIAlaB8lEsVnWQ5fvEnm27koTi3FUDAFtLLrEOg0hFFoSXiLmkq6pKko6-igV087xfjl_r-qkOkTWlWKA2WGNTeF95qEw&__tn__=%2CO%2CP-R