Δημοσίευμα του «The Art Newspaper», αναφέρεται σχετικά με διείσδυση νερού στο Βρετανικό Μουσείο, εξ αιτίας του οποίου καθυστέρησε το άνοιγμα αρκετών ελληνικών γκαλερί τέχνης στο Μουσείο, απειλώντας τις συλλογές, μεταξύ των οποίων και τα περίφημα θραύσματα της ζωφόρου του Παρθενώνα.
Σημειώνεται, ότι ήδη από το 2019, η Ελληνίδα Υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη είχε επισημάνει την αδυναμία του βρετανικού θεσμού να διατηρήσει αυτά τα κοσμήματα της κληρονομιάς του, καθώς και ότι ελληνική τηλεόραση είχε από το 2018 μεταδώσει για πρώτη φορά εικόνες με ροή νερού, μέσα από τη γκαλερί που φιλοξενεί τη ζωφόρο και τα γλυπτά του Παρθενώνα.
Το βρετανικό Μουσείο δεν έχει ακόμη σχολιάσει την επαναλειτουργία των ελληνικών γκαλερί τέχνης, ωστόσο, προετοιμάζει εδώ και αρκετά χρόνια ένα μεγάλο πρόγραμμα αποκατάστασης, που θα πρέπει να οδηγήσει στην αναδιοργάνωση δωματίων και συλλογών, καθώς και σημαντικές εργασίες για την ανακαίνιση των ιστορικών κτιρίων του.
Φιλοδοξίες που δεν μπορούν να ικανοποιήσουν τις απαιτήσεις της ελληνικής κυβέρνησης, τονίζει η δημοσιογράφος, υπενθυμίζοντας, ότι το 1986, η υπουργός Πολιτισμού Μελίνα Μερκούρη είχε δώσει στην Oxford Union, μία διάσημη πλέον, ομιλία υπέρ της επιστροφής των μαρμάρων του Παρθενώνα στην Αθήνα.
ΠΗΓΗ: The Art Newspaper, connaissancedesarts Clara Baudry – Londres : au British Museum, il pleut sur les marbres du Parthénon
File Photo: Τα μάρμαρα του Παρθενώνα στο Βρετανικό μουσείο. EPA, FACUNDO ARRIZABALAGA
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΩΝ
Σχετικά με τις ανακοινώσεις του Πρωθυπουργού και του Υπουργείου Πολιτισμού για τα γλυπτά του Παρθενώνα
Ως φαίνεται, η κυβέρνηση Μητσοτάκη εγκατέλειψε την απαίτηση τής Ελλάδος για επιστροφή των “μαρμάρων” τού Παρθενώνα, ειδικά τώρα που την υποστηρίζουν και οι “Times” τού Λονδίνου, αποδεχόμενη τον δανεισμό.
Να θυμίσω ότι πρόταση τού Βρετανικού Μουσείου για δανεισμό των “μαρμάρων” είχε (προφανώς δολίως) γίνει και το 2009, για τα εγκαίνια τού Μουσείου τής Ακροπόλεως. Ο τότε υπουργός πολιτισμού, Αντώνης Σαμαράς, αρνήθηκε την πρόταση, διότι, αν την αποδεχόταν, θα ήταν σαν να ανεγνώριζε την κυριότητα τού Βρετανικού Μουσείου επί των κλαπέντων αρχαιοτήτων. Έτσι χαρίσαμε και στο Μουσείο Salinas τού Παλέρμο το «θραύσμα Fagan», που εκτίθεται και πάλι ως ΔΑΝΕΙΚΟ.
Ό,τι δεν έκαμε ο Σαμαράς, το κάνει σήμερα ο Μητσοτάκης, βάζοντας ταφόπλακα στο αίτημα επιστροφής των γλυπτών τού Παθενώνα.
Διαβάστε ακόμη: Δανεισμός των Γλυπτών του Παρθενώνα: Ο Βενιζέλος το «άνοιξε», ο Μητσοτάκης το… «τερμάτισε»