Η Ιερά Σύνοδος, η Μακεδονία και τα Βαλκάνια.

- Advertisement -

του Νίκου Μέρτζου.

Η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος απεφάσισε ομόφωνα ότι δεν δέχεται να ονομάσει η Ελλάδα το Κράτος των Σκοπίων με το όνομα Μακεδονία ούτε με προσδιορισμό του ονόματος επειδή, σύμφωνα με τον Αρχιεπίσκοπο, «το θέμα δεν είναι μόνον πολιτικό, εθνικό, αλλά και θέμα εκκλησιαστικό». Λάθος η Ιερά Σύνοδος.

Επειδή ενδέχεται να σκανδαλίσει τούτο το άρθρο, οι ενδιαφερόμενοι οφείλουν να γνωρίζουν ποιός το γράφει. Τον συντάκτη του έχουν τιμήσει για τους αγώνες του υπέρ της Μακεδονίας πολλές Μητροπόλεις -μεταξύ αυτών Θεσσαλονίκης, Καστορίας και Γερμανίας. Ο Οικουμενικός Πατριάρχης του απένειμε το ύψιστον Οφφίκιον ΄Αρχων Διδάσκαλος του Γένους της Αγίας του Χριστού Μεγάλης Εκκλησίας.

Με σεβασμό προς την Εκκλησία και προ πάντων την Αλήθεια παρατηρούμε ότι:

1ον «Το θέμα είναι και εκκλησιαστικό» επειδή η Ορθόδοξη Εκκλησία των Σκοπίων «ονομάζεται Μακεδονική». Ωστόσο, ιδρύθηκε το 1968. Χρειάσθηκε μισός αιώνας για να το αντιληφθεί η Ιερά Σύνοδος. Γιατί τώρα; Τόσο γρηγορεί;

2ον Από το σωτήριον έτος 1993, το Κράτος των Σκοπίων είναι μέλος του ΟΗΕ με την προσωρινή ονομασία «Πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας». Δεν χρειάζεται επιφοίτηση του Αγίου Πνεύματος για να αντιληφθεί κάθε κοινός θνητός ότι περιέχει νέτα-σκέτα το όνομα Μακεδονία και ο προσδιορισμός αναφέρεται απλώς στην λέξη Δημοκρατία. Πότε και πώς αντέδρασε η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας;

3ον Το 2007 όλα τα κόμματα της Βουλής μας, πλην ΛΑΟΣ, αποδέχθηκαν το όνομα Μακεδονία εφ’ όσον τούτο είχε έναν προσδιορισμό και ίσχυε έναντι παντός. Σιγή ιχθύος στην Ιερά Σύνοδο επί δέκα χρόνια και πλέον.

4ον Πριν λίγο καιρό η Ιερά Σύνοδος αντιτάχθηκε σφοδρά -και ορθά- όταν ο αρμόδιος Υπουργός επεχείρησε να αναμιχθεί στα εσωτερικά της Εκκλησίας. Τότε απελύθη ο Υπουργός. Τώρα, όμως, η Εκκλησία της Ελλάδος επεμβαίνει ανοικτά στα εσωτερικά της Πολιτείας και ασκεί εξωτερική πολιτική. Λησμονεί ότι ο Κύριος είπεν: «Απόδοτε τα του Καίσαρος τω Καίσαρι και τα του Θεού τω Θεώ». Δεν κατανοεί ότι κουβαλάει νερό στον μύλο εκείνων των πολιτικών δυνάμεων που επιθυμούν τον πλήρη χωρισμό της Ορθόδοξης Εκκλησίας από το Κράτος; Δεν βλέπει ότι διχάζει;

5ον Προκαταλαμβάνοντας τα κρίσιμα αυτά ερωτήματα η Ιερά Σύνοδος εξηγεί ότι στο Όνομα ακολουθεί το ποίμνιόν της. Ποιμαίνεται ή ποιμαίνει; Εμείς οι Βλάχοι ξέρουμε πως οι τσομπαναρέοι οδηγούν τα κοπάδια. Δεν τα ακολουθούν. Οι Ποιμενάρχες;

6ον Το «δικαίωμά της» για την ωμή επέμβασή της στα εσωτερικά του Κράτους η Ιερά Σύνοδος αποδίδει στο ότι «η Εκκλησία μας έχει μαρτυρήσει με το αίμα Κλήρου και Λαού την ελληνικότητα της Μακεδονίας». Έτσι είναι. Άλλες οι συνθήκες, όμως. Κατά τον Μακεδονικό Αγώνα πράγματι μαρτύρησαν δεκάδες απλοί παπάδες και στην πρώτη γραμμή βρέθηκαν οι Μητροπολίτες Καστορίας Γερμανός Καραβαγγέλης, Πελαγονίας Ιωακείμ Φορόπουλος, Δράμας Χρυσόστομος, Σερρών Γρηγόριος, Αιμιλιανός Μελενίκου, Θεοδώρητος Νευροκοπίου, Κορυτσάς Φώτιος και Γρεβενών Αιμιλιανός. Οι δύο τελευταίοι δολοφονήθηκαν. Ο Χρυσόστομος Δράμας μαρτύρησε το 1922 στη Σμύρνη. Τότε, όμως, ο Μακεδονικός Ελληνισμός τελούσε υπό τους Οθωμανούς, η Μεγάλη του Χριστού Εκκλησία ήταν Εθναρχούσα και το ποίμνιό της έσφαζαν οι κομιτατζήδες της σχισματικής Βουλγαρικής Εξαρχίας. Τώρα οι Έλληνες Μακεδόνες είμαστε ελεύθεροι πολίτες της Ελληνικής Δημοκρατίας όπου το Σύνταγμά της ορίζει: «Όλες οι εξουσίες πηγάζουν από τον Λαό, υπάρχουν υπέρ αυτού και του Έθνους και ασκούνται όπως ορίζει το Σύνταγμα. Η Ορθόδοξη Εκκλησία της Ελλάδας είναι Αυτοκέφαλη, διοικείται από την Ιερά Σύνοδο και συγκροτείται όπως ορίζει ο Καταστατικός Χάρτης της Εκκλησίας».

7ον Στην ρητορική της για τη Μακεδονία η Ιερά Σύνοδος αντιφάσκει με κάποια πρακτική της. Γνωρίζει άριστα ότι, πριν ελάχιστα χρόνια, κατά την εκλογή νέων μελών της Μητροπολιτών ένας λαμπρός υποψήφιος συκοφαντήθηκε ότι «είναι Σκοπιανός» επειδή απλώς είναι Ακρίτας Μακεδών. Τόσο πολύ «πατριώτες» «υπερασπιστές της Μακεδονίας» προεξάρχουν και σήμερα στις ιερατικές φανφάρες. Συνεπώς, οι σεπτοί Ιεράρχες οφείλουν προηγουμένως να διαβάσουν στα επίσημα Πρακτικά της Ιεραρχίας την απάντηση του «Σκοπιανού» -τώρα- Αδελφού τους και να ζητήσουν δημόσια συγγνώμη από όλους εμάς τους «ύποπτους» Ακρίτες Μακεδόνες.

7ον Όλα τα επιφαινόμενα δείχνουν ότι ωριμάζει ένας έντιμος συμβιβασμός με τα Σκόπια, εφ’ όσον διασφαλισθούν αδιαπραγμάτευτες προϋποθέσεις υπό διεθνή εγγύηση: όνομα έναντι όλων, αλλαγή του Συντάγματος, άμεση κατάργηση του αλυτρωτισμού σε βάρος της Ελληνικής Μακεδονίας. Η Ώρα είναι σήμερα. Αύριον θα είναι πολύ αργά διότι το γεωπολιτικό πεδίο έχει μεταβληθεί άρδην στα Βαλκάνια όπου οι συσχετισμοί βελτιώνονται θεαματικά, η Ελλάδα αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο και μπορεί να πρωταγωνιστήσει. Η Ελλάδα ακόμη και σήμερα βρίσκεται σε θέση υπεροχής έναντι όλων. Το 2016 Αλβανία, Βουλγαρία, Βοσνία-Ερζεγοβίνη, Κοσσυφοπέδιο, Μαυροβούνιο, Σερβία και Σκόπια είχαν σύνολο 24.924.000 κατοίκων και άθροισμα όλων των Α.Ε.Π. 139,24 δις δολάρια. Την ίδια χρονιά το Α.Ε.Π. της Ελλάδος ήταν 194,06 παρ’ ότι είχε μειωθεί κατά 27% από το 2008.

8ον Η σταθερότητα του γειτονικού Κράτους, η φιλία και η στενή συνεργασία έχουν κεφαλαιώδη σημασία για την Ελλάδα. Στα Σκόπια η Ελλάδα είναι στους 5 πρώτους εμπορικούς εταίρους και ξένους επενδυτές. Οι ελληνικές επενδύσεις δημιούργησαν 18.000 θέσεις εργασίας και υπερβαίνουν το 1,2 δις ευρώ. Ελέγχουν το Διυλιστήριο, δίκτυα καυσίμων, τη μεγαλύτερη Τράπεζα, αλυσίδες πολυκαταστημάτων κ.ά. Το νεαρό γειτονικό μας Κράτος είναι ο μεγαλύτερος πελάτης του λιμένος Θεσσαλονίκης και ελέγχει τις στρατηγικές κοιλάδες των ποταμών Αξιού, Εριγώνος και Στρυμόνος. Μυριάδες πολίτες του παραθερίζουν στην Ελληνική Μακεδονία και κάθε εβδομάδα αιμοδοτούν το εμπόριό της. Το Κράτος των Σκοπίων κατέχει κεντρική θέση στα Νότια Βαλκάνια αλλά αποτελεί βόμβα έτοιμη να εκραγεί προκαλώντας σεισμικές ανατροπές, ίσως και πόλεμο, στον ρευστό γεωπολιτικό χώρο μας.

9ον Εφ’ όσον η κοινή προσπάθεια ευοδωθεί, η βελτίωση της κατάστασης θα είναι εντυπωσιακή. Υπάρχει, άλλωστε, το παράδειγμα. Επί μακρούς αιώνες μας χώρισε ποτάμι το αίμα με τους Βουλγάρους. Αφ’ ότου η Βουλγαρία εισήλθε στο ΝΑΤΟ και στην Ε.Ε. με την θερμή συνηγορία της Ελλάδος, οι δύο γειτονικές χώρες ανέπτυξαν και ενισχύουν συνεχώς μια στρατηγική συμμαχία. Πραγματοποιήθηκε του εθνικό όνειρο των Βουλγάρων: η κάθοδος στο Μπέλο Μόρε στο Αιγαίο. Το βουλγαρικό εμπόριο διακινούν τα λιμάνια της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης, η Εγνατία Οδός και η νέα διεθνής οδός από την στενωπό της Νυμφαίας. Εκατοντάδες Βούλγαροι, πολίτες της Ευρώπης πια, έχουν αγοράσει βίλες στις τουριστικές ακτές της Ελληνικής Μακεδονίας. Μόνιμοι κάτοικοι της Ελλάδος το 2005 απεγράφησαν 35.104 Βούλγαροι. Η Ελλάδα είναι ο τέταρτος μεγαλύτερος επενδυτής στη Βουλγαρία με 2,5 δις ευρώ το 2016.

Οι δύο χώρες αναπτύσσουν ενιαία δίκτυα επικοινωνιών με χρηματοδότηση της Ε.Ε. Στις 5 Σεπτεμβρίου 2017 στην Καβάλα οι Πρωθυπουργοί Ελλάδος-Βουλγαρίας υπέγραψαν Συμφωνία που προβλέπει ένα ταχύ ηλεκτρικό σιδηροδρομικό δίκτυο το οποίο θα ενώσει τα ελληνικά λιμάνια Θεσσαλονίκης-Καβάλας-Αλεξανδρούπολης στο Αιγαίο με τα βουλγαρικά λιμάνια Μπουργκάς-Βάρνας στον Εύξεινο Πόντο και Ρούσε στον Δούναβη. Στις 6 Οκτωβρίου 2017 στο Βελιγράδι συμφωνήσαμε ένα ταχύ ηλεκτρικό σιδηροδρομικό δίκτυο το οποίο θα ενώνει το Βελιγράδι προς Δυσμάς με τη Βουδαπέστη και προς Νότον, μέσω Σκοπίων, με τη Θεσσαλονίκη.

10ον Ταυτόχρονα, όμως, οι απειλές είναι ορατές στα Βαλκάνια. Με σημαία το Ισλάμ η Τουρκία ασκεί εις βάθος επί χρόνια την πολιτική του νέο-οθωμανισμού, κατέλαβε στρατηγικές θέσεις και πολλαπλασίασε το εμπόριό της, ενώ υπό την παρότρυνσή της η Αλβανία προωθεί την Μεγάλη Αλβανία που διεκδικεί ελληνικά εδάφη.

Σ΄ αυτό το μεταβαλλόμενο γεωπολιτικό πεδίο όλες οι ζωντανές δυνάμεις του Ελληνισμού οφείλουν να διαφυλάξουν και να ενισχύσουν την θέση της Ελλάδος. Κλειδί μπορεί να αποδειχθεί ένας έντιμος συμβιβασμός με τα Σκόπια. Ευλογείτε!

 

Ν. Ι. Μέρτζος

spot_img

3 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Μετα απο τοσες ευεργεσιες ,που οντως μετα το 1993 κανουμε στο κρατος των Σκοπιων δεν ειναι λογικο και απαραιτητο να τους πειθαναγκασουμε αν οχι να μας φιλησουν και τα δυο χερια ,αλλα να υποχωρησουν εθνικα στον 6ο αιωνα μ.Χ οταν ηλθαν σε πολλα μερη της Ελληνορωμαικης Αυτοκρατοριας ως οικονομικοι μεταναστες και απο το 1878 μεχρι το 1948 ηθελαν να παραμεινουν στο μαντρι των αλλων Σλαβων της Βαλκανικης , χωρις να εκδηλωσουν ενδιαφερον να διακηρυξουν την ελληνικοτητα τους , οπως ολοι οι αλλοι γονοι του Μεγαλου Αλεξανδρου Μακεδονες . Αντιθετως φυλακιζαν και εξοντωναν οσους κατοικους τους μετα το 1945 δηλωναν οτι δεν ειναι κατι ξεχωριστο απο τους Ελληνες. Μηπως θα ηταν καλυτερο να ”μη ξεμπροστιαζοταν ” τοσο πολυ και δημοσιως η Ιεραρχια της Συνταγματικως επικρατουσης -εν τω κρατει ημων- Ορθοδοξου χριστιανικης θρησκειας;;;. Τελος αναμενονται με αγωνια να διασφαλισθουν οι αδιαπραγματευτες προυποθεσεις 1. Η Διεθνης εγγυηση, αν προβλεπεται στον ΟΗΕ , εχει ζητηθει απο τα ενδιαφερομενα μελη και εχει δοθει σχετικη υποσχεση απο το Συμβουλιο Ασφαλειας. 2. Ονομα εναντι ολων .3. Αλλαγη του Συνταγματος .4. Αμεση καταργηση του αλυτρωτισμου σε βαρος της Ελλαδος. ΚΑΙ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΗ ΔΗΛΩΣΗ ΟΤΙ, ΔΕΝ ΥΠΗΡΞΕ ΟΥΤΕ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΝ ΕΘΝΟΣ και ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ.

  2. Ο Ανυποχώρητος Μακεδόνας Δημοσιογράφος Νικόλαος Μέρτζος ο οποίος γαλούχησε γεννεές και γεννεές δημοσιογράφων με την πληρότητα ,την μεστότητα και την πατριωτικομακεδονική υπευθυνότητα. Με την συγραφή αρκετών βιβλίων, με τα πύρινα άρθρα του και τις ανασκοπήσεις του στον Ελληνικό Βορά με το έργο του στην Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών ,με τις απονεμηθείσες τιμές από την εκκλησιαστική Ιεραρχία προκαλεί ερωτηματικά πως εκφράζεται σήμερα τις δύσκολες ώρες και μέρες που περνάει η χώρα μας για την Εκκλησιαστική Ιεραρχία και την υποστήριξη προς τον κ. ΥΠΕΞ που κατ’επέκταση εννοεί την Ελληνική Πολιτεία ή όχι αλλά απλός είναι οπαδός του κ. ΥΠΕΞ; Ερωτάται άν είχε τις ίδιες θέσεις στο συλλαλητήριο του 1992. Περιμέναμε το ανυποχώρητο και στην μη παραχώρηση του ονόματος ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ σε οποιαδήποτε ονομασία του γειτονικού Κράτους που ζεί και συντηρείται από εμάς. Δεν μπορεί να φαντασθεί κανένας ένα γεωγραφικό χάρτη των Βαλκανίων στον οποίο η Ελλάς να συνορεύει προς βορράν με την Αβανία ,Μακεδονία και Βουλγαρία. Μπορείτε να το φαντασθείτε Συνέλληνες και μάλιστα αμαχητί.

  3. Ατυχές κείμενο. Κατάστικτο από εξυπνακισμούς κατά βάρος της Ιεράς Συνόδου – τους οποίους, αν τυχόν εμπιστευόταν τα επιχειρήματά του, δεν θα είχε επ’ ουδενί καταδεχθεί ο συντάκτης του.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Διαβάστε ακόμα

Stay Connected

2,900ΥποστηρικτέςΚάντε Like
2,767ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
38,200ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
- Advertisement -

Τελευταία Άρθρα